Skocz do zawartości

Wojcio

Użytkownik
  • Liczba zawartości

    2 402
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

  • Wygrane w rankingu

    2

Ostatnia wygrana Wojcio w dniu 12 Maja 2023

Użytkownicy przyznają Wojcio punkty reputacji!

Dodatkowe informacje

  • Skąd
    Mazowsze

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia użytkownika Wojcio

Emeryt

Emeryt (13/13)

  • Od roku
  • Automat Rzadka
  • Dedicated Rzadka
  • Collaborator
  • Pierwszy post

Ostatnio zdobyte

1,5tys.

Reputacja

  1. Pewnie będzie trzeba zwiększyć budżet trochę. Szukać okazji. Ważne, by: Był dobry rozmiar Gravelowy napęd (a nie szosowy bez sprzęgła) Tarcze hudrauliczne Wiarygodne gwarancyjnie źródło. Moja córka ma taki https://www.centrumrowerowe.pl/rower-gravel-rondo-mylc-al-pd30785/ , jest wyższa, więc rozmiaru nie polecę - ale to bardzo ciekawy gravel - długa rama i krótki mostek ułatwiają jazdę w trudnym terenie, nie zahacza się stopą o koło, można atakować ostre zjazdy. My jesteśmy wyznawcami napędu 1x (bez przedniej przerzutki) ale popieram wolność wyznania
  2. Popieram. Mam XT 8120, miałem SLX 7120. Inny kolor i ta śrubka. Jedne i drugie lubię.
  3. Zobacz to: jest co trzeba, rama cat 5, zeb select plus - no marzenie. Nie gwarantuję, że nie ma w tej chwili lepszej okazji. Poklikaj konfigurator Propaina też - tam mi się podoba, że można mieć dobry zawias przy oszczędnym napędzie. Edit - sam poklikałem - Aluminiowego Tyee to dostaniesz w tej kasie na Foxach Factory....
  4. Twój rower ma duży zakres przełożeń, pewnie szerszy niż wiele graveli. Opony tężnie są tragiczne. Jak napęd jest nasmarowany i czysty to rower powinien śmigać. Cues to grupa(y) ekonomiczne o dużej trwałości. Przy niskich przebiegach i poszukiwaniu przyjemności może deore 5100 będzie dobrą opcją (11x1). Zmiana opon na węższe nie musi przyśpieszyć roweru, a może odjąć komfortu. Zwracaj uwagę na ciśnienia w oponach - złe napompujesz i czujesz, że słabo jedzie. Czy często używasz z przodu innej tarczy niż środkowa? Może podpasuje ci napęd 1x10 na jakimś starszym XT czy coś takiego. Jak zmieniasz korbę z powodu zużycia, to kaseta też pewnie kona.
  5. A manatki masz na oddzielnych obejmach, czy raczej na wspólnych z klamkami? Bo jeśli tak, to pewnie musi być SRAM. Code R to mocny i dobry hamulec. Ja jestem fanem Shimano, ale córka ma Code r i różnica jest taka, że Shimano wydaje się mocniejsze przy słabszym nacisku (z uwagi na servo wave) a Code ma większy zapas jak się przyciśnie.
  6. Wojcio

    [mleko] dolewanie

    Mnie Giant zawiódł, przy dolewaniu wywaliłem co zostało i wlałem Stansa. W 3 rowerach. Bez problemów. Byle się na napalić na Stans Race, bo to specjalny produkt na któtkie użycie. Teraz idzie tylko Stans - czy najlepszy - nie wiem - ale OK.
  7. Kolega kupił taki i nawet dał mi się przejechać. To jest w dużym stopniu szosa z prostą kierownicą i napędem górsko/gravelowym. Lekki, szybki, ale ograniczona szerokość maksymalna opon sprawia, że to rower na ścieżki z asfaltu i lepiej jak z równego. Sam byłem nim zainteresowany, ale mi przeszło - właśnie z uwagi na gorsze nawierzchnię. Zobacz (w dość podobnej cenie) https://sprint-rowery.pl/rower-gravel-marin-dsx-2-2024 - podana klasa osprzętu (kaseta 11-51 a zamiast 10-51, ale za to sztywne osie), opony 45c seryjnie, a wchodzą 2.1. DSX1 ma napęd 11s (mam i nie narzekam) oraz cięższe koła, ale jest tańszy. Na same gładkie nawierzchnie Roadlite jest super. Ale jak trochę terenu, to będziesz żałował - kolega żałuje.
  8. Np. przy Grizzlach 1x będzie korba 40t i kaseta to 44 lub 45 zębów. I teraz wszystko zależy ile masz pary, bo to już mocno miękkie biegi. Moja córka mając 42t i kasetę do 42 jedzie tam, gdzie ja z kasetą 51t - tylko szybciej. I to już ostre góry - ale nie wysokie. Bo z kolei ostatnio kolega narzekał po bikepakingu w Alpach włoskich, że na 42/42 jechał tam gdzie inni, ale tak w trupa i na beztlenie (a jest mocny). A w napędzie 2x12 będzie kaseta 34, korba 30 i w efekcie prawie to samo co 40/45. Ja jestem fanem 1x.
  9. Wojcio

    [Amortyzator] luz na lagach

    Córka miała luz w prawie nowym Lyriku (tak po miesiącu). Jeden serwis, drugi serwis, trzeci - panowie mówili, że to mały luz i ok, albo żeby obserwować, albo żeby wysłać na gwarancję. Wysłaliśmy na gwarancję i wrócił (tu szok) z nową górą, a my podejrzewaliśmy ślizgi i dół. Ogólnie jest teraz cool. Jak nowy i luz wyraźny to ślij do serwisu producenta - lepiej teraz niż w maju.
  10. Nie wszystkie Sramy są na DOT 5.1, ale Code jest. SRAM przestrzega przed choćby użyciem zabrudzonych przez olej narzędzi. W przypadku zanieczyszczenia hamulca olejem zaleca dokładne mycie wodą z mydłem wszystkich części, dokładne przepłukanie wodą i osuszenie, a następnie wymianę wszystkich uszczelek i przewodu hamulcowego. Kupa roboty aby wskrzesić.
  11. Dolna półka to to nie jest, ale oplot tpi 33 i wkładka antyprzebiciowa przy masie 790g nie obiecują dużego komfortu. To przeciwieństwo oczekiwań Marvelo. Co nie znaczy, że nie warto dobrać ciśnienia.
  12. To jeszcze jedno - ile dmuchasz w te opony - to robi wielką różnicę a przy 38mm jest już manewr. Policz sobie https://silca.cc/en-eu/pages/pro-tire-pressure-calculator. Ważne, by wybrać odpowiedni rodzaj nawierzchni i mieć sensowny manometr.
  13. Wczoraj jechałem IC Stadlera z rowerami - powieszenie Marinów DSX - łatwe i przyjemne. Obok wisiał ładny karbonowy gravel - też ok. Natomiast rower "miejski" pewnej pani już robił problem - wysokaśna kierownica utrudniała przejście. Na oko powieszenie MTB z szerokimi oponami też może być trudne (wąskie prowadnice kół).
  14. To chyba też pisałem, że niektóre modele z airtankiem są beznadziejne do użycia na codzień, bo pompuje się objętość airtanka za każdym razem jak się pompuje oponę. Z kolei do samodzielnych airtanków potrzebna jest pompka o wyższym niż ten Topeak ciśnieniu (czytelność manometru wynika z małego zakresu). Są też pompki podłogowe z manometrami dwuzakresowymi. Niestety nie odnalazłem jeszcze idealnego rozwiązania. Jedno narzędzie nie zastąpi wielu. Przyda się i mała pompka podróżna i co2 i podłogowa niskociśnieniowa i wysokociśnieniowa oraz airtank (ostatnio z braku airtanka zmarnowałem 3 naboje co2 na osadzenie opon). Myślałem, że ten Topeak (z uwagi na dużą pojemność) rozwiąże mi wszystkie problemy z osadzaniem opon (bo bez problemów działałem przez kilka lat z różnymi modelami gum), ale jak się okazuje czasem trzeba więcej.
  15. Sobota wycieczka z córką 49km. Tętno maksymalne 177, średnie 147, średnia 16,2km/h. Niedziela wycieczka z żoną 58km, max 168, średnia 124. I teraz najlepsze - trasa z żoną była szybsza 20,4km/h. Oczywiście to nie cud - z córką było po piachu, z intensywnymi podjazdami i w kółko. Z żoną też teren, ale mniej i z wiatrem (wróciliśmy pociągiem). Ale mimo to jestem zdziwiony.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...