Skocz do zawartości

Wojcio

Użytkownik
  • Liczba zawartości

    2 394
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

  • Wygrane w rankingu

    2

Ostatnia wygrana Wojcio w dniu 12 Maja 2023

Użytkownicy przyznają Wojcio punkty reputacji!

Dodatkowe informacje

  • Skąd
    Mazowsze

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia użytkownika Wojcio

Emeryt

Emeryt (13/13)

  • Od roku
  • Automat Rzadka
  • Dedicated Rzadka
  • Collaborator
  • Pierwszy post

Ostatnio zdobyte

1,5tys.

Reputacja

  1. Wojcio

    [Amortyzator] luz na lagach

    Córka miała luz w prawie nowym Lyriku (tak po miesiącu). Jeden serwis, drugi serwis, trzeci - panowie mówili, że to mały luz i ok, albo żeby obserwować, albo żeby wysłać na gwarancję. Wysłaliśmy na gwarancję i wrócił (tu szok) z nową górą, a my podejrzewaliśmy ślizgi i dół. Ogólnie jest teraz cool. Jak nowy i luz wyraźny to ślij do serwisu producenta - lepiej teraz niż w maju.
  2. Nie wszystkie Sramy są na DOT 5.1, ale Code jest. SRAM przestrzega przed choćby użyciem zabrudzonych przez olej narzędzi. W przypadku zanieczyszczenia hamulca olejem zaleca dokładne mycie wodą z mydłem wszystkich części, dokładne przepłukanie wodą i osuszenie, a następnie wymianę wszystkich uszczelek i przewodu hamulcowego. Kupa roboty aby wskrzesić.
  3. Dolna półka to to nie jest, ale oplot tpi 33 i wkładka antyprzebiciowa przy masie 790g nie obiecują dużego komfortu. To przeciwieństwo oczekiwań Marvelo. Co nie znaczy, że nie warto dobrać ciśnienia.
  4. To jeszcze jedno - ile dmuchasz w te opony - to robi wielką różnicę a przy 38mm jest już manewr. Policz sobie https://silca.cc/en-eu/pages/pro-tire-pressure-calculator. Ważne, by wybrać odpowiedni rodzaj nawierzchni i mieć sensowny manometr.
  5. Wczoraj jechałem IC Stadlera z rowerami - powieszenie Marinów DSX - łatwe i przyjemne. Obok wisiał ładny karbonowy gravel - też ok. Natomiast rower "miejski" pewnej pani już robił problem - wysokaśna kierownica utrudniała przejście. Na oko powieszenie MTB z szerokimi oponami też może być trudne (wąskie prowadnice kół).
  6. To chyba też pisałem, że niektóre modele z airtankiem są beznadziejne do użycia na codzień, bo pompuje się objętość airtanka za każdym razem jak się pompuje oponę. Z kolei do samodzielnych airtanków potrzebna jest pompka o wyższym niż ten Topeak ciśnieniu (czytelność manometru wynika z małego zakresu). Są też pompki podłogowe z manometrami dwuzakresowymi. Niestety nie odnalazłem jeszcze idealnego rozwiązania. Jedno narzędzie nie zastąpi wielu. Przyda się i mała pompka podróżna i co2 i podłogowa niskociśnieniowa i wysokociśnieniowa oraz airtank (ostatnio z braku airtanka zmarnowałem 3 naboje co2 na osadzenie opon). Myślałem, że ten Topeak (z uwagi na dużą pojemność) rozwiąże mi wszystkie problemy z osadzaniem opon (bo bez problemów działałem przez kilka lat z różnymi modelami gum), ale jak się okazuje czasem trzeba więcej.
  7. Sobota wycieczka z córką 49km. Tętno maksymalne 177, średnie 147, średnia 16,2km/h. Niedziela wycieczka z żoną 58km, max 168, średnia 124. I teraz najlepsze - trasa z żoną była szybsza 20,4km/h. Oczywiście to nie cud - z córką było po piachu, z intensywnymi podjazdami i w kółko. Z żoną też teren, ale mniej i z wiatrem (wróciliśmy pociągiem). Ale mimo to jestem zdziwiony.
  8. Ja mam tego Topeaka. Poza czytelnym barometrem jej zaletą jest duża pojemność skokowa. Drastycznie większa niż w pompkach do 11bar. To ułatwia montaż tubeless. Pompka cyfrowa może mieć czytelny odczyt, ale nie taki rzut w każdym suwie. W porównaniu z nią, moja stara Beto ma astmę i tylko jedno płuco. Pompowanie jest przyjemne do 3bar i trochę powyżej. Pod 4 już ciężko. Wada - niezbyt wygodna głowica.
  9. To ustaw SAG, kompresję na środek zakresu, a rebound doświadczalnie. Odbicie musi być dobrane do ciśnienia, ale tabelka to punkt wyjścia. Potem możesz robić fine tuning metodą prób. Pomysł by rebound wziąć z tabelki dla sida ma sens. Jest jeszcze aplikacja SAGLY. Tam nie trzeba numeru seryjnego. Podają nastawy fabryczne oraz własne propozycje.
  10. Zainstaluj na telefonie apkę trailhead i ona wszystko ci ślicznie podpowie.
  11. Nie mam elektryka, ale ostatnio kolega pochwalił się swoim zakupem. Kupil rower używany od znajomego. Po kilku dniach zwrócił, bo serwis mu wycenił robotę na drugie tyle co cena zakupu. Trudno ocenić przy zakupie używanego jaki jest stan. W tym przypadku silnik nie był serwisowany od nigdy. Nie widać z zewnątrz. Działa….
  12. Wygląda na opaskę, ale koła z fabryczną taśmą miałem w Giancie, mam w Canyonie i jak kupiłem same koła fulcrum, to też miały taśmę bezdętkową. Ale np, w rondo i marinie opony tubeless, obręcze opisane tubeless, a w środku opaska pod dętkę. Jak trochę odchylisz, to zobaczysz czy jest przyklejona, czy tylko naciągnięta.
  13. 23mm to rozmiar gravelowy (córka ma takie w grążelu fabrycznie). Możesz dawać opony 38c 40c optymalnie (a właściwie to od 30c). Twoje 2,35 to górna granica jeśli dobrze zmierzyłeś wewnętrzną szerokość obręczy.
  14. Wiele pompek elektrycznych ma głowicę tylko do samochodu. Do presty trzeba z adapterem albo zmienić głowicę (co ja zrobiłem w swojej elektrycznej). Używanie adaptera nie jest wygodne. Elektryczna (wiem, bo mam) nie jest idealna - musi być naładowana, mam z nią problemy przy mleku. Dobra podłogowa w domu to podstawa.
  15. Ma mam Tufo Speedero. Obecnie na mleku, wcześniej na dętkach. Toczy się fajnie, gumy nie było, przez jakiś czas ustąpiła miejsca szerszej Vittorii terreno zero. Speedero czasem zabuksuje, ale strachu nie ma. Jednak jak się ją bierze do ręki samą, to cieniutka, że aż strach. Opona na asfalt i w miarę suche drogi naturalne.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...