Z tyłu mam oponę Schwalbe Marathon 26"/1.5". Już przy tej umiarkowanie szerokiej oponie mam bardzo mało luzu na wysokość (ok. 3-3,5 mm), co pokazuje zdjęcie. Chciałbym zmienić oponę na 26"/1.75" lub nawet 26"/2.0" ale spodziewam się, że wysokość szerszych opon będzie większa, co spowoduje tarcie o ten niebieski metal. Oczywiście żadem producent nie podaje takich parametrów (a mógłby, np. zakładając nominalną szerokość felgi w kole i jakieś konkretne zalecane ciśnienie w oponie). Rower ma jeździć po asfalcie, sporadycznie po lepszych szutrach, w kole będzie zapleciony silnik, stąd potrzebna szersza opona (większa nośność i lepsza amortyzacja samej opony). Nowe koło z silnikiem ma także wzmocnioną, szerszą felgę (wewnętrzna szerokość 1"), co także woła o oponę szerszą, niż 1,5". Nie upieram się przy Schwalbe Marathon, ale musi to być coś wytrzymałego, o stosunkowo niskich oporach toczenia i mieć grubą wkładkę antyprzebiciową oraz wzmocniony kord na bokach (seria Schwalbe Marathon xxx, Continental, Panaracer TourPlus). Jednym słowem na dalekie wypady asfaltowe. Ważne, aby koło z oponą mieściło się, aby górna część opony nie miała kolizji z tą niebieską poprzeczką wahacza. Napisałem do Schwalbe, ale politycznie milczą. Może tam teraz jakiś Hindus obsługuje frajerów z Polski...