Skocz do zawartości

nctrns

Użytkownik
  • Liczba zawartości

    384
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

  • Wygrane w rankingu

    3

Ostatnia wygrana nctrns w dniu 5 Listopada

Użytkownicy przyznają nctrns punkty reputacji!

1 obserwujący

Dodatkowe informacje

  • Skąd
    Kraków

Ostatnie wizyty

3 276 wyświetleń profilu

Osiągnięcia użytkownika nctrns

Pro

Pro (9/13)

  • Dedicated Rzadka
  • Pierwszy post
  • Collaborator
  • Reaktywny
  • Bardzo popularny Rzadka

Ostatnio zdobyte

732

Reputacja

  1. 1. Nie. 2. Jak chcesz żeby było porządnie i nie spadł ci co chwilę łańcuch, to minimum to zębatka w systemie narrow-wide. Najlepiej wymienić korbę bo przy jednym blacie jest coś takiego jak optymalna linia łańcucha i jak zostawisz korbę dwublatową, to im lżejsze przełożenie, tym gorzej napęd pracuje, łącznie ze spadaniem z przedniej zębatki.
  2. To muszę potwierdzić. Pod koniec sierpnia kupiłem nowy rower. W trzy miesiące zrobiłem drugie tyle kilometrów, co przed kupnem w osiem
  3. Była niedawno taka sytuacja, jeden znajomy się wyglebił pod Krakowem na szosie, chyba w okolicy Świątnik jeśli mnie pamięć nie myli, nie na jakimś totalnym zadupiu. Leżał nieprzytomny prawie godzinę, dopóki sam się nie obudził. Zastanawiał się czy go ludzie mijali i olali, czy miał pecha i trafił tak, że autentycznie nikogo nie było.
  4. Standover height w tabeli mówi ci tylko, na jakiej wysokości jest rama. W twoim wypadku, przy 180cm wzrostu, w rozmiarze SM rama jest na wysokości 76.2cm, czyli masz ponad 10cm zapasu do klejnotów. W rozmiarze ML masz ~78cm, czyli prawie 10cm zapasu. W któryś z tych dwóch rozmiarów bym celował. Tak w ogóle to na pewno dobrze zmierzyłeś przekrok? Masz długie nogi? Po drugie, twoja tabela nie zgadza się z aktualną tabelą rozmiarów na stronie Meridy. A jeśli to ten rower, to pod "znajdź swój rozmiar" masz kalkulator rozmiaru. https://www.merida-bikes.com/pl-pl/bike/archive/4144/scultura-6000 Jeśli to nie ten konkretny rower, ale kształt ramy ten sam, to i tak powinno dobrze policzyć.
  5. W stylowa.pro mają nie najgorsze ceny ciuchy assosa. https://stylowa.pro/pl/promotions/1/default/1/f_producer_138/1
  6. Evo1300 i 1700 też są dostępne w Polsce https://rove.pl/pl/p/Lampka-Przednia-Magicshine-Evo-1300-Black%2C-z-uchwytem/33196 https://velopoint.pl/lampki-przednie/3094-lampka-przednia-magicshine-evo-1700-6970823652943.html
  7. Tak, będziesz musiał przełożyć kasetę razem z podkładkami, które są teraz z nią na oryginalnym kole. Tylko jeśli wymienisz razem z prawą klamkomanetką.
  8. Rzepa zapinam mocniej wokół kostki, na śródstopiu staram się też w miarę luźno. Ale w moim odczuciu w ogóle ciężko jest go mocno zacisnąć.
  9. A ja nie zmieniając nic, poza luźniejszym zapięciem, odczułem w MW7 poprawę. Zapinam tak, że jest luz o wiele większy niż w butach letnich, stopa chodzi nawet lekko przód tył, ale dziś po zmroku, pod wiatr, ok 1 stopnia - nie było mi ciepło, ale nie było też zimno tak jak pisałem w poprzednim poście. Powiedzmy że było na granicy komfortu.
  10. Nie, potrzebujesz bębenka SRAM XD. Jeśli chcesz łańcuch flattop, to tylko korba i kaseta Srama. Najlepiej mieć wszystko z jednej parafii, ale od biedy oblecisz na korbie i kasecie shimano, z nie-sramowym łańcuchem, będzie działać. Aaa i teraz nie mam czasu szukać potwierdzenia, ale z tego co pamiętam to klamki srama i shimano mają inny uciąg linki hamulca, więc musisz sprawdzić czy te zaciski co masz będą hamować zadowalająco.
  11. Soot 90, Esker 7 i Nyk fajne maszynki, ale przy takim użytkowaniu lepiej wziąć coś z napędem 2x, albo szosę road+ co przyjmie opony 32-38.
  12. Ja osobiście nawet po jednym piwie czuję, że nie mam siły pedałować, więc już nie piwkuję na rowerze. Może to kwestia tego, że jak jeszcze raczyłem się piwem w trasie, to raczej pod koniec długiej, męczącej jazdy w upale. Zygzakiem faktycznie nie jeździłem Ale jestem otwarty na jakiś projekt obywatelski na zmianę limitu promili dla rowerzystów, czemu nie. A co do kontroli trzeźwości, to mam śmieszną anegdotkę. Jeszcze jak na drodze do Tyńca nie było ciągłości po wałach, tylko trzeba było na chwilę zjechać na Tyniecką i Widłakową, wracałem w sobotni wieczór z wycieczki. Moja trasa prowadziła właśnie przez Tyniec, więc musiałem przejechać przez skrzyżowanie Widłakowej i Tynieckiej. A tam stoją dwa radiowozy i ściągają rowerzystów wracających z tamtejszych knajpek na dmuchanko, sporo już czekało na transport . Ja na szosie w pełnym oporządzeniu, nawet lampki włączone miałem, mimo że do zachodu słońca jeszcze trochę było. Podjeżdżam do kontroli, policjant zmierzył mnie wzrokiem, machnął ręką i "pan jedzie dalej".
  13. No tak, na DDRce nie można wyprzedzać i nie można jechać 25kmh, ach ten Pan Dworak... Ale fakt, przepisy co do UTO wprowadziły trochę chaosu. Co do drugiego odcinka to już się raczej zgadzam. To co się dzieje na wałach w stronę Tyńca, po obu stronach, w słoneczne, zwłaszcza weekendowe popołudnia to już masakra. Sam w takich porach staram się ich unikać. Jazdy po alkoholu też nie pochwalam.
  14. Jak masz kasę na zbyciu, a upgrejdujesz z Eskera i po prostu chcesz wydać 30k bo możesz, to wspomniany Giant Revolt jest spoko, jakość niezła, opony do 53mm (pewnie 50 bezpieczniej, zależnie od bieżnika), topowy napęd SRAM 2x, czyli będzie uniwersalny, w razie czego przeróbka do 1x, geometrię można w pewnym zakresie dostosować dzięki flipchip w tylnych widełkach. Powiedzmy że bezpieczny wybór dla amatora, bo oferuje sporo możliwości. https://www.giant-bicycles.com/pl/bikes-revolt-advanced-pro-2025
×
×
  • Dodaj nową pozycję...