Skocz do zawartości

nctrns

Użytkownik
  • Liczba zawartości

    475
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

  • Wygrane w rankingu

    3

Ostatnia wygrana nctrns w dniu 5 Listopada 2024

Użytkownicy przyznają nctrns punkty reputacji!

1 obserwujący

Dodatkowe informacje

  • Skąd
    Kraków

Ostatnie wizyty

5 637 wyświetleń profilu

Osiągnięcia użytkownika nctrns

Pro

Pro (9/13)

  • Dedicated Rzadka
  • Pierwszy post
  • Collaborator
  • Reaktywny
  • Bardzo popularny Rzadka

Ostatnio zdobyte

858

Reputacja

  1. A wyprzedził cię kiedyś van albo ciężarówka jadąca z prędkością >70 na 10cm? Bo mnie tak. Nie polecam.
  2. Liv jest fajny pod względem geometrii. W tylnych widełkach ma flip chip, który pozwala też ciut tę geometrię dostosować pod siebie, chociaż w twoim rozmiarze różnica będzie minimalna. Na minus na pewno korba FSA, która moim zdaniem pójdzie szybko do wymiany, oraz częściowo na minus niestandardowa sztyca jak w większości giantów. No i moim zdaniem po prostu ten rower jest ładny. Bianchi powinno pozwolić zająć bardziej wyprostowaną pozycję za kierownicą, jeśli ci na tym zależy. Ma bardziej jednolity osprzęt i trochę łagodniejsze przełożenia. W tej cenie może uda ci się znaleźć Orbea Terra H30.
  3. Wydaje ci się że ma rację, albo chcesz wierzyć że ma rację, bo jesteś uprzedzony tak samo jak on. Opisał problemy które istnieją, ale które nie dotykają każdego, w takim samym stopniu. Obiektywnie rzecz biorąc, realnymi i istotnymi problemami w tarczach jest za mały odstęp między tarczą a klockami oraz to, że producenci ram nie potrafią albo nie chcą porządnie wykonać otworów i powierzchni montażowych pod zaciski. Pozostałe problemy to niestety kwestia doświadczenia użytkownika. Mała pojemność cieplna układu i wyginanie tarcz, dotyczy tych którzy jeżdżą w wysokich górach i nie potrafią hamować pulsacyjnie, albo się ścigają. Ale dokładnie ci sami rowerzyści zniszczą obręcze przy tradycyjnych hamulcach. Jak ktoś nie potrafi wyczuć hamulców i blokuje koło, tak samo będzie blokował na obręczach, zwłaszcza że tam musi mieć węższe opony. Kwestia serwisu to kwestia sporna. Wszystko da się zrobić samemu, kwestia czasu i zacięcia. Ja tego nie mam więc rower z hamulcami na linkę i tak dawałem na serwis poza najprostszymi sprawami. Jedyny problem z tarczami, z którym osobiście się spotkałem, to ustawienie zacisku względem tarczy. Tak są dla mnie bezobusłogowe i tanie w eksploatacji.
  4. Z drugiej strony - jeżdżąc po względnie płaskim terenie i mało hamując na zjazdach, zmieniłem jedne klocki na jakieś 12 000 km. Nie każdy jeździ tak samo i w takich samych warunkach.
  5. Ach tak, Reginald Scot, czyli kiedyś były czasy, teraz nie ma czasów. Owszem, hamulce tarczowe zostały wepchane w świat szosy za szybko i mają swoje problemy, ale też są ciągle udoskonalane. Hydraulika jest trudniejsza w samodzielnym serwisie, szczególnie przy pełnej integracji. Ale jak już jest dobrze zrobiona, to "po prostu działa" i działa w każdych warunkach. Reginald opisuje wszystko z perspektywy wyjadacza, który wie co z czym pożenić i jak ustawić. Mamy tu też takiego, który 99/100 użytkowników forum objedzie na czymkolwiek, gdziekolwiek, na samodzielnie złożonym rowerze. Jeśli chcesz mieć topową szosę na karbonowych kołach z wysokim stożkiem, do jeżdżenia po wysokich górach, to jeśli nie masz dużo doświadczenia - na obręczówkach uszkodzisz sobie koła i/lub siebie. Jak jeździsz po płaskim i tylko jak jest sucho, a do tego jak chcesz mieć ramę na lata i nie zależy ci za bardzo na karbonowych kółkach, to szukaj sobie dobrej używki bez tarcz. @zate Zależy jak się nazywa, bo tak po jednej jak i po drugiej stronie sporu tarcze czy nie tarcze, są ludzie mocno uprzedzeni. I Reginald jest przykładem osoby mocno ANTY tarcze, z którą rozmowa nie ma sensu. Sorki, wysłałem posta przez przypadek zanim go napisałem całego.
  6. Ja zmieniłem rower przełajowy za 5k na szosę all karbąąą za 19k i jeżdżę wolniej, bo w międzyczasie mi forma spadła. Ale de facto jakiejś wielkiej różnicy i efektu łał nie czuję.
  7. Jest jeszcze kwestia miejsca. Mam mieszkanie 50m2 i dwa rowery na ścianie w sypialni. Specjalnie brałem trenażer elite, bo składa się tak, że mogę go postawić gdzieś w rogu pod ścianą jak go złożę i nie zajmuje prawie wcale miejsca. Na takie Square, Zwift Bike czy Wahoo, to zupełnie nie mam przestrzeni, gdy jest nieużywane.
  8. Według Shimano ta przerzutka i manetka nie są ze sobą kompatybilne https://productinfo.shimano.com/en/lineup/tourney-3x6
  9. Jeśli chodzi o Liv, to przy tym wzroście zdecydowanie XS
  10. Dodam, że jak jeździsz po płaskim, to w szosie klocki mogą wytrzymać kilka sezonów...
  11. Osobiście mam rower na 105 Di2 i nie czuję potrzeby upgrejdu, zwłaszcza z front shift next. Doczytałem też, że w sumie chyba wszystkie klamki z nowych 12 rzędowych grup nie aktualizują się bezprzewodowo. W zeszłym roku Shimano jeszcze twierdziło, że Ultegrę i DA da się tak aktualizować, ale widać się wycofali z tego
  12. Podobno minimalna różnica w prędkości działania. Firmware w klamkomanetkach 105 nie da się zaktualizować bezprzewodowo, trzeba połączyć je kablem z przrzutką (najlepiej tylną), albo przez komputer z aplikacją serwisową. Żadnego z tych dwóch kabli nie dostaniesz z rowerem, kosztują chyba coś >300zł. Więc najlepiej upewnij się że sklep ci wszystko zaktualizuje zanim wydadzą rower. Potem aktualka też na serwisie czy przeglądzie. Na szczęście aktualizacji do klamek nie ma zbyt często. Ważne żeby mieć najnowszy soft, bo w połowie zeszłego roku doszła funkcja Front Shift Next, gdzie przednią przerzutkę zmienia się tylko jednym przyciskiem, a drugi na klamce może służyć na przykład do obsługi licznika (zastępując jeden z tych brakujących dodatkowych). W aplikacji albo przyciskiem na tylnej przerzutce 28" = 28 CALI, to średnica koła (z grubsza). Szerokość opony jest w mm jak już. Jak nie ważysz >100kg to 28mm powinno być ok, opony zawsze możesz zmienić, więc pojeździj na spokojnie, po testuj i ewentualnie dopiero wtedy zmieniaj. No chyba że sklep ci za darmo zrobi podmiankę bez dopłaty, to może wtedy. Co w końcu kupujesz?
  13. Jeśli chodzi o stosunek cena/jakość, to raczej ciężko pobić najbardziej znane marki. Mniej znani producenci raczej się cenią, ze względu na mniejszą skalę produkcji. Możesz sobie spróbować zerknąć na Udog, Bont. Z tych bardziej znananych, to Specialized ma ogólnie dobre buty, a Sidi ostatnio przechodzi trochę metamorfozę, a na ich stronie są też dostępne wersje butów na szeroką stopę.
  14. Mnie wzięło jakieś choróbsko, także na razie przerwa nawet od chomika
  15. @chrismel @spidelli a sprawdźcie sobie jak pani Sabrina Fischer aka cycling.sina dofinansowuje przedsięwzięcie pt. FliteDeck
×
×
  • Dodaj nową pozycję...