Skocz do zawartości

nctrns

Użytkownik
  • Liczba zawartości

    409
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

  • Wygrane w rankingu

    3

Ostatnia wygrana nctrns w dniu 5 Listopada 2024

Użytkownicy przyznają nctrns punkty reputacji!

1 obserwujący

Dodatkowe informacje

  • Skąd
    Kraków

Ostatnie wizyty

5 591 wyświetleń profilu

Osiągnięcia użytkownika nctrns

Pro

Pro (9/13)

  • Dedicated Rzadka
  • Pierwszy post
  • Collaborator
  • Reaktywny
  • Bardzo popularny Rzadka

Ostatnio zdobyte

811

Reputacja

  1. Akurat to jest EC Łęg
  2. Bo miało być ciepło, ale nie było
  3. @spidelli z moim defy to była śmieszna historia. Powtarzałem żonie od dłuższego czasu, że muszę kupić nowy rower, więc była w zasadzie na tak. W sierpniu mnie już telepało mocno na zakup, poszedłem z nią do sklepu i mi powiedziała żebym kupił wyższy model bo lepsze malowanie i ładniejszy aż się w sklepie śmiali.
  4. Po pierwsze, jak powiedział szajbna - w 105 klamki mają baterie zegarkowe, do wymiany, nie ładowania. Klamki z resztą nie są połączone żadnym kablem z resztą układu (chyba że poprzedni właściciel coś modyfikował) Po drugie, sprawdź kabel i ładowanie z inną ładowarką. Najlepiej jak najsłabszą, 5V 1A, żadne Quick Charge 60W itp.
  5. No i przy trenowaniu na takie objętości, to jednak pomiar mocy w rowerze, chociażby jednostronny w korbie (na ten moment chyba najtańsza opcja) by się przydał. Wtedy i treningi na zewnątrz konkretniejsze zrobisz, i na docelowych eventach lepiej ci będzie pilnować czy nie przesadzasz.
  6. Kup gianta defy. Wejdą szerokie kapcie, jak zajdziesz do zera z podkładkami, to pozycja zbliżona do TCRa, nie wygląda jak dziadkowóz. Di2 na promkach powinieneś znaleźć w rozsądnej cenie.
  7. Masz 7120 mechaniczną? https://si.shimano.com/pl/dm/RADBR02/adjust_reach Di2? https://si.shimano.com/pl/dm/RADBR10/adjust_reach
  8. Średnica rolki to 30mm, a czujnik chce obwód. Obwód rolki 30mm to z prostej matematyki ~94mm, tak jak podaje gdzieś w dokumentach suportowych elite. Obwód standardowego koła szosowego to ponad 2000 mm. Dlatego jak garmin sobie zakłada jakąś domyślną wartość w tym rzędzie wielkości, to pokazuje głupoty zamiast prędkości i dystansu.
  9. W garminie w ustawieniach czujnika prędkości trenażera musisz ustawić obwód rolki zamiast obwodu koła. Jak masz rolkę 30mm (a chyba taka jest w Novo), to będzie 94mm. Jak masz rolkę 45mm - obwód 141.
  10. Ale ten defy w przyszłości to już musi być plastikowy!
  11. @KNKS Toż przecież już pisałem autorowi, żeby dołożył do dogmy albo sworksa, wtedy wszystkie problemy się rozwiążą
  12. Nie wiem czy o tym lansie mówisz z doświadczenia, czy masz po prostu takie wrażenie z powodu postów latających po internecie. Jeżdżę "na szosie" od 2017 roku. Uszosowioną przełajową meridą. Zaczynałem w ciuchach z decathlonu. Zaliczyłem przeróżne ustawki w Krakowie i nigdy nie miałem problemu, żeby ktoś na mnie krzywo patrzył (jak już nauczyłem się jazdy w grupie). Jeśli to z twojego własnego doświadczenia - to chyba źle się dzieje na podkarpaciu. Jeśli chodzi o fitting, to zapytaj w Bike&Chill w Dębicy - jest to dość nowe miejsce, więc nie wiem jak z opiniami. Jeśli chodzi o sprawdzone miejsca, to na pewno Jarek Dymek w Myślenicach, Veloart w Krakowie i Wertykal w Zabierzowie pod Krakowem. Jeśli chodzi o stabilność na rowerze - przede wszystkim decyduje kąt widelca. Im bardziej płaski, tym rower stabilniejszy. Potem rozstaw osi (zwany też bazą kół - brzydka kalka z angielskiego wheelbase), długość mostka (nie może być zbyt krótki), szerokość kierownicy i inne parametry. Zazwyczaj szosy race są bardziej nerwowe, endurance i gravele bardziej stateczne. Są projektowane jako całość, więc wszystkie te parametry współgrają.
  13. Przeczytałem cały temat i mam kilka przemyśleń: Jeśli nie zamierzasz walczyć o pudło, to naprawdę geometria nie zrobi ci wielkiej różnicy w wynikach, idź na pre-fitting albo weź to co ci się podoba / wydaje wygodne. Jeśli myślisz o zorganizowanych wyjazdach zagranicznych na szosę, to poczekaj chociaż aż przejeździsz jeden sezon i weźmiesz udział w kilku ustawkach. Chyba że znajdziesz jakiś obóz typowo dla początkujących i będą uczyć jazdy w grupie itd. Ogólnie te wyjazdy bywają różne i musisz poszukać takiego, który będzie ci odpowiadał atmosferą i poziomem (np podział uczestników ze względu na poziom zaawansowania / wytrenowania). Trzeba obserwować organizatorów i pytać. Tak, szosowcy niestety potrafią być snobami i kręcić nosem na "marketowe" rowery, ale ostatecznie liczy się to jak jedziesz. Jak objedziesz ustawkę na romecie, krossie czy na crossie i w sandałach, to nie ma znaczenia sprzęt. A już najmniejsze znaczenie ma to czy masz rower aero, race czy endurance. Największym pośmiewiskiem są osobnicy "więcej sprzętu niż talentu", odwaleni jak stróż na boże ciało, na najdroższych rowerach, w najdroższych ciuchach, mocni w gębie, a nie potrafią zachować się w grupie i utrzymać na kole. Jeśli twoim głównym kryterium jest "jak to będzie wyglądać i co ludzie pomyślą", to proszę cię - odpuść ten sport i nie dokładaj się do problemu snobizmu z poprzedniego akapitu, bo finalnie będziesz dokładnie takim człowiekiem, który ocenia innych po sprzęcie. Albo dołóż sobie 2-3x budżet, kup dogmę albo sworksa i szpanuj na dzielni a nie zadawaj w kółko głupich pytań. Tak, wygląd roweru jest ważny, ale przede wszystkim ma się podobać tobie, spełniać twoje wymagania i być wygodny w zakresie swojego przeznaczenia. Więc jeśli faktycznie chcesz kupić szosę i jeździć, to kup rower który według ciebie spoko wygląda i nie oglądaj się na innych.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...