Skocz do zawartości

Dziaku

Użytkownik
  • Liczba zawartości

    38
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Dodatkowe informacje

  • Imię
    Kamil
  • Skąd
    Katowice

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia użytkownika Dziaku

Ten od rowerów

Ten od rowerów (4/13)

  • Pierwszy post
  • Collaborator
  • Reaktywny
  • Conversation Starter
  • Od tygodnia

Ostatnio zdobyte

11

Reputacja

  1. Przecież nawet na zdjęciach widać, że obręcze nie mają żadnego rantu Tej opony szczerze mówiąc też nie mogę znaleźć, jedynie Grand Prix GT albo 5000 TL
  2. 😮 na kołach pod szytke masz założone opony tubeless? Jak?
  3. Dziaku

    [ szosa ] Kącik szosowy

    Według mnie różnica między Tribanem, a tanią aluminiową szosa (a umówmy się, za 3000 w 2021 roku to kupisz tylko tanią szosę) nie będzie aż tak duża. Zainwestuj na początek w dobre, szybkie opony do Tribana, ew. w ogóle całe koła. Mówię to jako właściciel RC100 i karbonowej szosy na 105.
  4. Dziaku

    [Opony] Szosa

    Dobra to ja się podepnę też pod temat, szukam oponek do mojej nowej szosy i ogólnie w poprzednim rowerze jeździłem na Conti Ultra Sport III 28c. Bardzo byłem z tej oponki zadowlony, nigdy nie złapałem kapcia i nawet chciałem je przełożyć do nowego roweru (w którym fabrycznie mam Vittorie Zaffiro Pro 25c) aleee, Continentale wyjątkowo nie lubią sie z moimi kołami Mavic Ksyrium. Opona wchodzi bardzo ciasno, trzeba się mega namęczyć żeby ją założyć i nie wyobrażam sobie walczyć z tym na trasie 100 km od domu, wspomniane Vittorie ściągam i zakładam na te koła palcami bez nawet spojrzenia na łyżkę. Teraz zastanawiam się czy Ultra Sporty III w rozmiarze 25c byłyby łatwiejsze do założenia czy ogólnie wszystkie Continetale są raczej ciasne (gdzieś się spotkałem w internecie z taką opinią). Ewentualnie jaką oponę 25c (nie wiedze jakiejś mega różnicy w porównaniu do 28c) polecicie w budżecie 100-150zł / sztuka?
  5. Panowie to są klamkomanetki do przerzutki w piaście Alfine 8, ja takich na aliexpress nawet nie widziałem
  6. A próbowałeś po paru minutach rozgrzewki w momencie jak pomiary zaczynają się rozjeżdżać zrobić kalibrację Inpeaka ? Wg. mnie kickr powinien być dokładniejszy, Inpeak to jednak lewa noga x2, a kickr mierzy jednak sumę z obu nóg - ew. straty na napędzie.
  7. A co jest złego w tej korbie FSA Omega ? Jest sztywna oś, zewnętrzne łożyska, szczerze mówiąc wątpię że poczujesz zmianę Omegi na Tiagre/GRX 400, już nie mówiąc o tym że Tiagra jest nawet cięższa Jedyne co by było ewentualnie do wymiany to suport, FSA nie ma specjalnie dobrych opinii, ale według mnie to element eksploatacyjny, jak padnie to wymienisz sobie na coś lepszego.
  8. Najnowszy nabytek: Pierwszy karbon i w sumie pierwsza prawdziwa szosa. Póki co udało się przed ulewą zrobić tylko kółko dookoła bloku ,ale od razu było czuć różnice do mojego Tribana RC100. Nie mogę się doczekać pierwszej konkretnej jazdy!
  9. IPA raczej nie zostanie w środku, przecież to paruje tak szybko ze nie zdążysz sięgnąć po ręcznik żeby wytrzeć
  10. Dziaku

    [ szosa ] Kącik szosowy

    Dzięki koledzy za porady, tak właśnie myślałem żeby w L celować, jak mówiłem Tribana mam XL i myślę że mi źle doradzili w decathlonie dwa lata temu :). Mam kompletny mętlik w głowie i chyba już sam nie wiem czego chce, a im więcej czytam tym mniej wiem. Szukam nowego roweru (drugiego, Triban z błotnikami i może jakimś bagażnikiem zostanie na dojazdy do pracy 30 km). Nowy rower będzie do jazdy po pracy i w weekendy (głównie solo, czasem ustawki szosowe), myślę że 90% szosa, ścieżki rowerowe czasem mi się zdarzy jakiś szybki przejazd przez drogę pożarową w lesie (czyli mocno ubitą, bez żadnych kamieni korzeni itd.) oraz w tym roku chce spróbować sił w ultramaratonów głownie szosowych (Tour de Silesia, Maraton Podróżnika, Pierścien Tysiąca Jezior itp.) ale fajnie byłoby mieć na czym pojechać też te gravelowe, których ostatnio się mnoży (tu głownie chciałbym spróbować Wisłe 1200 albo Poland Gravel Race). Czy do takich zastosowań sprawdzi się Vento 5.0 na tarczach ? Z tego co wiem opony jakie tam wejdą to 32c, nie będzie to za mało na te "gravelowe" ultra ? Czy szukać jakiegoś stricte gravela/przełaja np. Eskera albo Vento CX 4.0. Rodzaj napędu jest mi kompletnie obojętny 2x11 czy 1x11 i tak będzie ciaśniej zestopniowane od mojego obecnego 2x8. Co myślicie ?
  11. Dziaku

    [ szosa ] Kącik szosowy

    Przymierzam się do zakupu nowego roweru, na tapet trafił Kross Vento 5.0 DSC z kolekcji 2021. Prawdopodobnie w poniedziałek będę mieć okazje się przymierzyć do tego roweru, jak myślicie w jakie rozmiary celować ? 188 cm, przekrok 86 cm. Aktualnie mam Tribana RC100 w rozmiarze XL i mam wrażenie ze jest za duży
  12. Może i spłyciłem temat, chciałbym się po prostu dowiedzieć na czym polega ta fantazja w innych modelach gravelowych
  13. A czym ma się wyróżniać gravel w 2021? To zdanie można by do każdego jednego modelu napisać. W tej chwili to pomijając jakieś wynalazki z zawieszeniem, to 90% graveli różni się ilością punktów mocowań bagażu i geometria - albo wyprawowo albo "sportowo". Sztywne osie, heble itd wszyscy oferują to samo, albo SRAM 1x11 albo GRX w różnych wariantach. @edit Teraz do mnie dotarło że odkopałem temat z października, sorka
  14. Jeśli masz rower stalowy z rurek tzw CrMo to jest to stal prawdopodobnie 4130, niskowęglowa przeznaczona do obróbki cieplnej, wytrzymałość na rozciąganie ok 600-700 MPa czyli około 2x więcej niż najczęściej stosowane na rowery aluminium 6061 T6. Inna sprawa ze rurki w ramach stalowych są cieńsze niż aluminiowe żeby zachować jakaś rozsądna wagę
×
×
  • Dodaj nową pozycję...