Skocz do zawartości

Nemrod82

Użytkownik
  • Liczba zawartości

    196
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia użytkownika Nemrod82

Znachor

Znachor (6/13)

  • Bardzo popularny Rzadka
  • Pierwszy post
  • Collaborator
  • Conversation Starter
  • Reaktywny

Ostatnio zdobyte

156

Reputacja

  1. Nemrod82

    [mleko] dolewanie

    W sumie to jak od 9 lat jeżdżę na tubeless to nie miałem jeszcze dziury, której nie dałbym radę zatkać knotem/knotami. Raz tylko musiałem wykonać telefon do żony ale to moja wina bo nie wziąłem pompki. Zapasową dętkę warto jednak wozić. Raz kolega złapał gwoździa , który przebił oponę i trafił akurat w miejsce na obręczy gdzie był nypel. Przez co przebił również taśmę na obręczy. Jeżeli opona już jakiś czas jest na obręczy i koła oraz opony są dostosowane pod bezdętki to nawet gdy całe powietrze zejdzie nie powinna spaść. Przy takich Specach czy Vittoriach nawet nowo założone opony trzymają rantów bardzo mocno. Gdy jednak spadnie to zostaje jak kolega pisał CO2 albo...mocna elektryczna pompka. Ostatnio robiłem testy i ku mojemu zdziwieniu dała radę. Pytanie tylko czy na każdym zestawie opona obręcz bo niektóre oponki jak spadną to bardzo opornie chcą wskoczyć na miejsce ( Tufo, CST...).
  2. To zależy jaki rodzaj mufy suportowej masz. Dwublatowe korby szosowe shimano mają krótszą oś niż korby mtb.
  3. Ogólnie mam ją chyba prawie 3 lata i nie ma z nią problemu. Dokładność jest bardzo wysoka ( ale trzeba przy pompowaniu zaczekać 2-3 sekundy aż pomiar się ustabilizuje).
  4. Sks Air X Plorer Digi 10.0.
  5. Jeżeli coś na/pod kierownicę bez wysięgnika ( chociaż z nim też można) to jest coś takiego: Właśnie udało mi się znaleźć to na AliExpress: https://a.aliexpress.com/_ExbB4GY Optyka też wzięta z Evo1700, bezprzewodowy pilot i w miarę ogarnięty system stanu baterii . Natomiast ma jedną wadę. Brak normalnego trybu migającego. Są tylko trzy tryby z kolorowymi ledami w tym jeden dyskotekowy.
  6. https://a.aliexpress.com/_Ev8DxZW Można powiedzieć, że klon Evo1700. Sam kształt nieco bardziej podłużny ale optyka praktycznie identyczna podobnie jak pilot. Rzecz jasna brak apki i możliwości ustawiania własnych trybów. Ale za tą cenę nie ma co wybrzydzać...
  7. Nemrod82

    [Opony] do Gravel-a

    He,he wyniki na BTR nie uwzględniają takich rzeczy jak zagłębianie bieżnika w terenie, przechyłów czy zmiennego przemieszczania masy. Czyli najprościej symulują jazdę na wprost po asfalcie.Ale już na szutrze wyniki kompletne mogą się rozjechać bo bieżnik gdy wbija się daje opór. Opór daje również gdy jest wyciągany. Na zakrętach zaczynają pracować boczne klocki, które też dają dodatkowy opór. Wyniki na BTR żadnej z tych rzeczy nie uwzględniają. Zresztą porównując wyniki pomiarów tych samych opon w różnych testach można zgłupieć. Rozbieżności potrafią być kosmiczne a szybkie opony według pomiarów na jednej stronie potrafią być kotwicami na innej. Co do szybkości poruszania się na rowerze i znaczenia oporów toczenia to jest odwrotnie .. Przy małych prędkościach opory toczenia mają duże znaczenie bo stanowią dużą część całkowitych oporów. Jednak wraz ze wzrostem prędkości rosną one dość wolno i liniowo. Tymczasem opory powietrza rosną do kwadratu.
  8. Nemrod82

    [Opony] do Gravel-a

    Miałem Terreno Dry w rozmiarze 38c najwyższy model. Jak dla mnie w miarę szybka i zaskakująco przyczepna na suchym. Niestety przez 3 miechy obie opony złapały ponad 1cm rozcięcia. Za to na błocku czy mokrym było dużo gorzej. Za to z całą pewnością mogę napisać, że oponami o najgorszej tracji jakie miałem są bez dwóch zdań Caracal Race. Na mokrym to prawie jak na lodzie. Wystarczy odrobina piaseczku lub kamyczków by już mocno pływały. Nieraz wystarczyło stanąć w korbach by zerwać przyczepność tylnej opony na szutrze. Boczne klocki dziwnie zaprojektowane tak, że przy zakrętach wewnętrzna część ( czyli ta gdzie skręcamy )nie trzyma. Może ok jest to na zakrętach asfaltowych by nie " grały" ale już na szutrze zero dodatkowej tracji na zakrętach. Ja sam do listy opon dorzuciłbym jeszcze Specialized Patchfinder Pro i Tracer Pro. Co do posiłkowania się wynikami z BTR to podchodził bym do tego z dużą rezerwą. Po pierwsze testy prowadzone na metalowym bębnie nie są jednak całkowicie miarodajne. Po drugie patrząc na testy na BTR a np test opon gravelowych na GrandFondo to wyniki kompletnie się rozjeżdżają. Po trzecie to miałem kilkanaście różnych modeli opon na moich przełajkach. Jeżeli ktoś twierdzi ( BtR tak ma), że Tufo Swampero są szybsze od Vredensteinów Aventur to bredzi...miałem jedne zaraz oo drugich.
  9. Nic takiego nie zauważyłem. Jedyne na co trzeba brać poprawkę to to, że plastikowa śrubka do likwidowania luzów jest inna niż w shinano. W razie zagubienia może być problem z szybkim zakupem nowej.
  10. Senix PR3 to spoko korba. Jak dla mnie poziom zbliżony do GRX 600/ Tiagra. Montowałem ją w składanym dla jednej dziewczyny gravelu ( łatwa dostępność 165 mm ). Blaty cięte CNC mocowane na 3 śruby. Wagowo korba + blaty 721 g. Żadnych zastrzeżeń przez 1,5 roku.
  11. Ogólnie parodia z tą ograniczoną wycinką. Patrząc na lasy w promieniu 50 km od mojego miasta to obecnie tną 2-3 razy więcej niż kiedykolwiek... .
  12. https://a.aliexpress.com/_Evvfkio
  13. Przy diodzie znajdującej się równolegle do powierzchni chłodzącej odprowadzanie ciepła jest znacznie lepsze. Także spadek rzecz jasna następuje ale nie do 1/3 początkowej wartości. Spokojnie ~1000 lumenów jest osiągalne w dłuższym czasie.
  14. Kupiona na Aliexoress: https://a.aliexpress.com/_Ey5SBhQ
  15. Świeci s,szeroko już przed samą kierownicą. Zdecydowanie nadaje się do jazdy po lesie. Ale jak dla mnie ze względu na gabaryty i masę średnio nadaje się na kask.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...