Skocz do zawartości

sz.jablonowski

Użytkownik
  • Liczba zawartości

    26
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Dodatkowe informacje

  • Imię
    Szymon
  • Skąd
    Olsztyn

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia użytkownika sz.jablonowski

Uczeń

Uczeń (2/13)

  • Dedicated Rzadka
  • Collaborator
  • Pierwszy post
  • Conversation Starter
  • Reaktywny

Ostatnio zdobyte

11

Reputacja

  1. na najlżejszym przełożeniu napęd chodzi jak młynek więc się nie przejmuj, taki jest urok napędów 1x.
  2. @Przecietny ależ oczywiście. Rama trochę kloc ale geo jest spoko, zrobiłem jednego dnia traskę 200+km przy średniej netto 24,1km/h bez większego problemu i bólu amor 120mm skoku, ładnie wszystko wybiera. Budżetowo pewnie przebiłbym 5k na tych gratach ale trochę miałem różnego szpeju, ogólnie jeszcze jest potencjał do zbicia wagi bo sam napęd to podstawowa deorka 5100 z największą kasetą. Rower poskładałem pod siebie, tak jak chciałem a nie jak wciskają producenci. Qark podstawowego Rabbita goni za 2999zł, na napędzie deore 5100 i amorem sr suntour xcr. @boogeyman jeśli nie znalazłeś czegoś konkretnego to pozostaje Ci jeszcze jedna opcja, pochodź po sklepach i poprzymierzaj się do różnych rowerów, jak coś znajdziesz to sobie dokładnie porównuj geo tego wybranego z innymi dostępnymi "tańszymi" w necie, najważniejsze jest dobranie odpowiedniej wielkości ramy a całą resztę później możesz dopasować, jak długość mostka, sztyca z offsetem albo bez, itp., jeśli masz jakieś pojęcie, podstawowe narzędzia to bym składał bez zastanowienia.
  3. Wymień hak bo po kraksie się skrzywił i dlatego chodzi nieprecyzyjnie, wyreguluj, dojedź napęd do końca i go wymień kompleksowo, przerzutka, kaseta, blaty korby i łańcuch.
  4. @michalab tylko w teorii, całkiem nieźle to działa a na pewno dużo lepiej jak na rt10 czy rt30 które się krzywią przy mocniejszym hamowaniu, takie tarcze miałem więc w inne nie inwestowałem, za jakiś czas i tak wpadną rt86 i hamulce slx. @boogeyman szukaj czegoś w dolnej granicy budżetu i resztę zainwestuj w upgrade, lekki amortyzator, opony z niskimi oporami toczenia, tubeless itp.
  5. Miałem podobny dylemat, ale założenia były takie aby MTB nie ważył więcej jak 12kg, miał RS Reba i zmieścił się w budżecie 5k pln, nic nie znalazłem w nówkach więc złożyłem rower od podstaw, większość części nowych, w tym baza czyli rama i amor, trochę gratów miałem, trochę zamówiłem w Chinach, wyszedł rower w założonej wadze i budżecie
  6. Jeśli na qr to Novatec D042sb, łożyska maszynowe, bębenek na 3 zapadkach, jest delikatnie głośniejsza od typowej shimano, ale bez tragedii, sugeruję nie dawać gęstego smaru do bębenka bo prędzej czy później przemieści się pod zapadki, będą się kleić i zacznie przeskakiwać.
  7. może być nawet sytuacja że nie zmieniając stopniowania kasety regulacja będzie potrzebna jeśli piasty nie są takie same, ja mam tak w swoim gravelu, piasty w kołach Rondo i w Dandy Horse mają inny offset i przy zamianie kół trzeba regulować przerzutkę.
  8. @chudzinki może trochę odkop bo temat mi gdzieś umknął, to był cross złożony na bazie ramy Cube Nature EXC, sztywny wideł full karbonowy, koła DT XR331 + DT 350, napęd 1x11 slx m7000 z kasetą i koronką od Garbaruka, kiera i sztyca chiński karbon, było lekko ale i drogo...
  9. przekonałem się kilkukrotnie że tylko bogatych stać na tanie rzeczy, opony na jakich przejeździłem poprzedni rok i zrobiłem na nich trochę ponad 6kkm to Tufo Thundero 44mm, szybkie, ciche, komfortowe i lekkie, cały sezon przejeździłem w systemie tubeless bez kapcia, zużycie minimalne więc jeszcze przynajmniej ten rok na nich przejeżdżę. Jeździłem w nich praktycznie w każdych warunkach, nawet na śniegu dają radę. Gravelkingi były mało odporne na przebicia a po 3kkm bieżnik znacznie się zużył, WTB Riddler, dramat, po 1kkm nie było bieżnika.
  10. Przesiadłem się z roweru crossowego na gravela i to co mogę powiedzieć to jest przepaść w wygodzie, średnie prędkości znacznie poszły w górę a i gravel jest bardziej dostosowany do trudniejszego terenu jak coross, poprzedni rower strasznie się zachowywał w cięższym terenie, ciężko było utrzymać wyższe prędkości na dłuższym dystansie, dużo więcej możliwości chwytów w gravelu, crossa miałem ustawionego pod siebie, ważył 9,5kg a i tak cięższy o pół kilo gravel w moim wypadku jest wygodniejszy, zwinniejszy, szybszy i skończyły się bóle nadgarstków i kręgosłupa. Gravelem głównie jeżdżę po szutrach, błocie, kamieniach, asfalt głównie jako łączniki albo zorganizowane tripy po 150-300 km. Sam mam Rondo Ruut AL1 z napędem GRX 1x11, koła DandyHorse alu z oponami Tufo Thundero 44mm, rower nie ma lekko ale się nie poddaje, wytrzymuje hardcorowe nocne ustawki po uj*bach i się nie poddaje. dla mnie to najbardziej uniwersalny rower jaki miałem
  11. sztycę Canyona robi Ergon, to sa te same produkty jest to plan na kolejnego "moda" w moim rondlu.
  12. z perspektywy czasu nie kupiłbym drugi raz "gotowego" Rondla, szukałbym framesetu i składałbym po swojemu, i nie wiem czy nie wybrałbym ST w miejsce AL.
  13. rowertour.pl - negatywna Kupiłem amortyzator RS Paragon, co poszło nie tak: 1. w pudełku walała się luzem gwiazdka co spowodowało uszkodzenie korka zaworu - trudno, nie reklamowałem 2. brak dokumentu sprzedaży, dosłany dopiero po upomnieniu się o niego 3. pierwsza przejażdżka ok, druga, zeszło powietrze, dopompowanie, zeszło i tak bez końca - amor poleciał na gwarancje 4. amor wraca z reklamacji - amor porysowany jak 30 letni passat, połamana zaślepka pod montaż lampki (mieli dosłać nową ale tak się nie stało), amor dalej tracił powietrze ale tym razem starczało go na dłużej, po tym w jakim stanie do mnie wrócił postanowiłem oddać go do lokalnego serwisu i tutaj zaczyna się zabawa - śruby od lag niedokręcone, można było je palcami odkręcić!!! - brak oleju w komorze powietrznej - ilością smaru można by nasmarować 10 takich amorów - przyczyną uciekającego powietrza był syf wewnątrz goleni, wyczyszczenie i zmiana uszczelek rozwiązała problem 5. Wysłałem opis sytuacji do rowertour.pl i w odpowiedzi otrzymałem: jakoś mi się nie wydaje, bo cały proces reklamacji od zgłoszenia do powrotu trwał tydzień.
  14. ja zaczynałem od podstawowych narzędzi ale bardziej działało to tak że kupowałem narzędzie które akurat było mi potrzebne bo mogłem sobie pozwolić na lepsze jakościowo, przez kilka lat się trochę tego nazbierało ja osobiście brałbym ten droższy zestaw bo te bikehand to często jednorazówki. stojak z lidla bedzie spełniał swoje zadanie, mam taki od 3 lat i wszystko działa, tylko zajmuje sporo miejsca po rozłożeniu. wiedza głównie z for, poradników internetowych i youtube, na książki szkoda pieniędzy
  15. 1. sztyca + mocowanie siodła 2. dolne łożysko sterów 3. suport jeśli PF 4. bębenek od góry najbardziej prawdopodobne przyczyny klikania
×
×
  • Dodaj nową pozycję...