Skocz do zawartości

Credo

Użytkownik
  • Liczba zawartości

    91
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia użytkownika Credo

Entuzjasta

Entuzjasta (5/13)

  • Pierwszy post
  • Collaborator
  • Reaktywny
  • Conversation Starter
  • Od tygodnia

Ostatnio zdobyte

10

Reputacja

  1. pojawiły się w okolicy Giant Revolt, kolejna opcja, w sumie bardzo podobna do Silex 400. Pytanie na których byloby mi wygodniej i obydwie na aluminium. Czekam jeszcze na stalowego Nicasio 2.
  2. Upusty w tej chwili są nierealne, bo nie ma rowerów na sklepach i są już w ciemno pozamawiane jak przychodzą lub są dosłownie parę tyg. Akurat pomiędzy tymi modelami jest 1 kg różnicy, a biorąc pod uwagę moją nadwagę to hipokryzją z mojej strony by było szukanie na rowerze oszczędności na wadze w gramach mając swój nadbagaż Bardziej zależy mi na wytrzymałości całego roweru ze wszystkimi komponentami dlatego decyduję się dołożyc trochę kasy na sztywne osie, hydraulikę itp., Ale też nie kupować roweru na zasadzie koła są przeciętne, ale i tak za rok sobie wymienisz. Chciałbym taki rowerek z tych dwóch do którego nie musiałbym nic dorzucać przez 10 lat bo kwota 6 k jest dla mnie już bardzo duża.
  3. Koledzy jestem ciekawy waszej opinii Merida Silex 400 vs Marin Nicasio 2. Wprawdzie wcześniej analizowałem więcej modeli i już sporo się dowiedziałem, ale teraz liczę na bardziej szczegółowe porównanie. Przypomnę moje wymiary - 187 cm przekrok 83 i waga niestety 120 kg. Będę jeździł 80% szosa asfalt - 20% szutry(tak mi się wydaje ) Meridę mam w okolicy i co jakiś czas się pojawiają, na Nicasio 2 muszę czekać do wiosny. Pytanie co lepsze. Porównując dokładnie te dwa modele podaję plusy dotyczące różnic które mi przychodzą do głowy. Marin Nicasio 2 + stalowa rama (większa wytrzymałość materiału, do więcej kg użytkownika -parę lat temu podawali 130 kg, obecnie piszą, że nawet nie ma max wagi użytkownika) +cena 900 zł różnicy - niby nic przy takich cenach ale jednak sporo, bo na upusty w tych czasach nie ma co liczyć - osprzęt Tiagry- choć dla mnie pewnie nie jest problemem, bo będę jeździł głównie po szosie Merida Silex 400 + osprzęt GRX ze sprzęgłem- atut bardziej chyba przydający się mimo wszystko w terenie +ponoć lepsza geometria i wygodniejsza dla kręgosłupa - aluminiowa rama - mniejsza wytrzymałość na kilogramy, przynajmniej w teorii, większy ból nadgarstków bo sztywniejsza Macie jeszcze jakieś sugestie co do atutów konkretnych dwóch modeli i różnicy w specyfikacji tych rowerków? Jakieś różnice w jakości hamulców, kół itd? Z góry dzięki za informacje
  4. a tak z ciekawości @djzwierzak jaka rama ci pękła w Fuji stalowa czy alumioniowa? i czemu Ci nie uznali gwarancji?
  5. Kolego nie wiem jak z dostępnością, bo Gianta praktycznie w ogóle nie ma już nigdzie - rower widmo. Poza tym nie wiem czy hydraulika u mnie to nie musi być punkt obowiązkowy z tego co pisali przedmówcy przy moim brzuszku. @djzwierzak widać że solidna maszyna i sądząc po ilości bagaży to sporo kilo na nim przewozisz barwy Marines więc wygladasz na nim jak komandos! a jaki to ma osprzęt i hamulce? i z przodu 1 czy 2 blaty? ja ciągle myślę o tym Silex 400 ale on jest na aluminiowej ramie no i w dodatku cena 6800 ale wszyscy mi zwykle tarczowe mechaniczne hamulce odradzają na moją wagę a hydrauliki w gravelach od 6 k wzwyż. Ewentualnie Nicasio 2 on już na stalowej ramie i 800 zł tańszy. Ty pewnie radzisz stalowy?
  6. najbliższy 400 km ode mnie, z tamtego roku. Tegorocznych nie ma jeszcze nigdzie z tego co wiem. A jechać pól Polski na przymiarkę średnio mi się widzi Zostawała opcja tylko przez internet w ciemno ale wywalić 5 k za rower bez przymiarki - za duże ryzyko
  7. Ronin już odpadł bo biorąc pod uwagę mój niski przekrok, ramę miałbym wyżej jak jajka wątpliwa przyjemność śpiewać falsetem po paru kontaktach z ramą Szukam czegoś z ramą endurance np. Silex 400 lub Nicasio 2. Mają być na wiosnę ... Dostępność to jest w tej chwili dramat. Pojawiła się jedna nowa Merida Silex 400 na olx i znikneła w 3 godziny po wystawieniu. Gdzie te czasy, że są upusty, jakieś gadżety itp. teraz bierzesz po cenie katalogowej i się cieszysz ze w ogóle trafiłeś rower. A co bardziej pomysłowi podnoszą cene o 500 zł w stosunku do katalogowej z opisem - cena wyższa bo jest jedyny w Polsce z tym rozmiarem. Polak potrafi... Niedługo będą 100% droższe jak w katalogu Jest Silex 200 na stanie niedaleko, ale te hamulce tarczowe mechaniczne Promax skutecznie mnie odstraszają, szczególnie z moją wagą.
  8. oddzwonili do mnie i Giant nieosiągalny do lipca, zostaje Nicasio 2 albo Merida Silex 400. Marin wydaje się ciut wytrzymalszy wg instrukcji użytkowania do 130 kg, ale Meridę mam na miejscu(do 120 kg),więc w przypadku gwarancji i przeglądów wygodniej i taniej. Myślę, że 10 kg wytrzymałości w teorii instrukcji chyba nie zrobi wielkiej róźnicy i Silex się nie rozleci szybciej
  9. poprawka mojego posta-Nicasio 2 jest na Tiagrze ale w moim przypadku biorąc pod uwagę że w teren będę zdecydowanie mniej jezdził niż na szosie to nie jest problemem. Fakt Nicasio2 sporo ladniejszy, bo te Revolty w tym sezonie jakies mdłe z koloru
  10. Wybór padł na Marin Nicasio 2 lub Giant Revolt - zależy co szybciej przyjdzie i na czym się będę lepiej czuł. Przestudiowałem max obciażenie różnych rowerków gravelowych, większość ma 120 kilo wraz z rowerem(np Kellys, Merida) czyli teoretycznie o 10 kilo za mało. Jedynie Marin wcześniej miał 129 kilo bez roweru a teraz nawet jest informacja, że nie mają max obciążenia przy odpowiednim serwisowaniu i jeździe. Czyli czują się pewnie , dodatkowo stalowa rama+karbonowy widelec . Jeśli chodzi o Giant to jest podane max 129 kg bez roweru czyli też sporo i podobnie jak w Marinie dożywotnia gwarancja na ramę. Obydwa modele mają sztywne osie, hamulce hydrauliczne i są na GRX, różnią się praktycznie tylko materiałem ramy. Co o tym myślicie?
  11. Możesz zmierzyć kolego choć myślę że w miejscu gdzie dotykasz jajkami ramy powinno być 77 cm w 56. Przy okazji Zobaczymy na ile podają dokładnie na stronie producenta bo geometria jest praktycznie ta sama pomiędzy wersja + i 2. Więc zmieszczę się na obydwóch z przekrokiem,a kolega Mihau jednak radzi 58 co bym się nie garbił za mocno
  12. Niedokońca nie mam doświadczenia,bo jakieś ponad 15 lat temu trochę jeździłem na szosie Giant Ocrkilka sezonów za juniora. Tamten sprzedałem bo nie było czasu jeździć. Lata minęły, kilogramów więcej ponad 30, stara miłość nie rdzewieje i jednak myślę nad powrotem. Dlatego pewnie przyzwyczajenia z szosy do dwóch blatów z przodu pozostaną i chyba Nicasio 2 jest najbliższy moim oczekiwaniom,choć mogę się mylić.wybór na gravel bardziej ze względu na moją wagę(jednak to bardziej rowery na wyprawy z obciążeniem ,więc kg większe). Co do osprzętu pewnie masz rację,ja znam tylko typowo szosowe. I obawiam się że z samej jazdy będzie 80 % asfalt i reszta jakieś lasy choć z czasem może trendy się odwrócą .
  13. czyli analizując konkretnie Marin Nicasio 2 pomiędzy 56 a 58 akurat w tej geometrii to 58 byłoby lepszym rozwiązaniem? Pytam bo oczywiście żaden sklep nie zamówił dwóch rozmiarów naraz i nie będę miał porównania
  14. w sensie jakiego byś nie wziął kolego a jakiego wziął? bo nie zrozumiałem
  15. Jeśli chodzi o Silex to akurat mają na stanie z osprzętem Sram i 1 tarczą z przodu- odpada bo większość czasu będę spędzał na szosie i dla mnie to za mało przełożeń.Poza tym mimo wszystko chyba pewniej się będę czuł na stalowej ramie.Jak nic nie znajdę do marca innego to może i się zdecyduje na jakiś Silex. Nicasio+ też ma niestety z przodu 1 tarczę i osprzęt na Shift. Nicassio 2 ma 2 tarcze i jest na tiagrze - całkiem spoko. Kwestia czy karbonowy widelec polaczony ze stalową ramą zdaje egzamin- nigdy nie miałem doczynienia z taką konfigurację. A pamietajmy o moich 120 kg no własnie zrozumiałem, że muszę szukać rowerku z większym slopem, żeby uniknąć kontuzji krocza Póki co nastawiam się wstępnie na Nicasio 2, pytanie kiedy się pojawią i czy będzie możliwość przymiarki. Podpowiedzcie czy w tym modelu dla mnie bardziej 56 czy 58 (187 wzrost 83 cm przekrok)
×
×
  • Dodaj nową pozycję...