Skocz do zawartości

345872

Użytkownik
  • Liczba zawartości

    69
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia użytkownika 345872

Ten od rowerów

Ten od rowerów (4/13)

  • Dedicated Rzadka
  • Pierwszy post
  • Collaborator
  • Conversation Starter
  • Od tygodnia

Ostatnio zdobyte

0

Reputacja

  1. Ekoi - zamawiałem u nich ostatnio koszulki, wrażenia takie dosc ambiwaletnie. Produkt może minimalnie tańszy niż u konkurencji w tej samej klasie jakościowej, sama jakość ok, ale mocno zaniżona rozmiarówka, może nawet o 2 numery. Czyli zamiast L trzeba brać XXL. To już jest trochę dziwne Towar przyszedł z Francji, dostawa trwa długo. W sprawie wymiany złego rozmiaru można sobie wysłać mejla, ale brak reakcji, dopiero trzeba dzwonić. Całość akcji, czyli zamówienie, zwrot i dostawa nowego rozmiaru trwała ponad miesiąc. Dostarczają nie tam gdzie chcesz, tylko gdzie im wygodnie, do najbliższego punktu UPS.. Jeden raz można wymienić gratis (czyli przesyłka w obie strony na ich koszt), druga wymiana (jeśli rozmiar dalej nie pasuje) to już wysyłka do nich na koszt zamawiającego. Można całkiem zrezygnować z zamówienia, ale nie wiadomo jak oni to wtedy rozliczą. Odejmują 10 EUR kosztów manipulacyjnych, ale po jakim kursie i ile to wyjdzie dokładnie w PLN? Więc ogólnie może i fajnie, ale tyle typowo francuskiego zamieszania, ze 2. raz sie nie skuszę. Strona www częściowo po polsku a częściowo po francusku. Ceny częściowo w PLN, a częściowo w EUR, do tego ciagle jakieś promocje, rabaty, ale nie wiadomo jak oni je rozliczają. Kreatywny chaos, french style. 🙂
  2. Aha, a w kwestii stricte poruszonej przez TO, mogę smiało polecić Michelin Power Gravel, opona jest dostępna w szerokości aż do 47mm. Bardzo fajna oponka na lato, lekka i trwala. Przez 2 sezony przebila sie tylko raz, jak już bieżnik był całkiem starty a opona i tak do wymiany. Bo ona tyle mniej wiecej wytrzymuje, 2 sezony. 🙂
  3. Smart Sam (Schwalbe) to taka dość podstawowa opona, ale chyba trudno o lepszy kompromis. Na asfalcie toczy sie w bardzo lekko, w terenie (latem) ma wystarczający grip. Oczywiscie nie mowię tu o jeżdzie w głebokim błocie, albo po jakichś mokrych korzeniach/kamieniach. Do tego jest lekka, odporna na przebicia oraz powoli się zużywa. I nie jest droga. Zakładałbym ją tylko na tył. Mowię to na podstawie trzech sezonow w róznych górach. Ale ja nie jeżdże semi-wyczynowo, żadne single tracki, tylko lekki XC. Jednak człowiekowi zawsze za mało i dalej kombinuje: Nabyłem ostatnio Race King w wersji Pure Grip (Continental) i te opony toczą sie na asfalcie jeszcze lepiej niż SS. Różnica jest mała, ale odczuwalna. Jednak na pewno RK szybciej sie zużyja i beda mniej odporne na przebicia i są droższe. Czy to jest warte w zamian za minimalnie mniejsze opory toczenia, to już każdy musi osądzić sam. ALE, i to jest dość duże ALE 🙂 , opona Race King , którą kupiłem ma duże bicie, żadne sztuczki nie pomogly (montaż na smarze silikonowym, felga jest prost itd.). Na rowerowych forach niemieckich też piszą, ze Conti po prostu tak ma. Co któraś opona jest krzywa, podobno pęknięty oplot. No jak dla mnie to dyskwalifikuje opony MTB od Conti na przyszłość. Te zarzuty powtarzają sie od lat, dziwne, że Conti nic z tym nie robi. I szkoda, bo teoretycznie są to świetne opony.
  4. Tak, może znalazles, a może nie, a próbowałeś zadzwonić? Jeszcze raz, drukowanymi literami: Wiedzieli od początku, ze zamowienie jest anulowane, ale cały czas na sile starali mi się ten rower wepchnąć. Chodzi o calokosztalt, od mętnego opisu na stronie zaczynajac, a na całym nieudolnym serwisie, który nijak się ma do ich obietnic pełna gębą kończąc. I trochę bawiam się, ze ostatnim zdaniem sam siebie dyskwalifikujesz, pozdrawiam, a jak ktoś chce niech u nich kupuje, ja ani nie odradzam ani nie zachęcam. 🙂
  5. W lutym mialem trochę cash to splash i musiałem coś szybko kupić, pod presja czasu. Padlo na Canyon, rower MTB z dolnej polki cenowej. Przy zamawianiu było pare niejasności, ale skonsultowałem stronę - "zamówienie możesz odwołać w każdej chwili" - a poza tym myślałem sobie, znana firma, będzie gut. Na szczęście jeden z forumowiczów w porę zwrócił mi uwagę, ze opis roweru na stronie jest mętny, pozostawiający duże pole do interpretacji decydujących szczegółów technicznych. Rower mógł być albo bardzo wypasiony jak na te cenę, albo taki sam, jak wszędzie. Zawsze można oczywiście uściślić u zrodla, wtedy sie dostaje po dwóch dniach mejla z tekstem: "Chcemy tylko poinformować, że obecnie otrzymujemy dużą liczbę zapytań. Oznacza to, że odpowiedź na twoje pytanie może zająć zespołowi kilka dni dłużej niż zwykle." Przemyslałem zatem cala sprawę raz jeszcze i postanowiłem zrezygnować - niestety kasa już poszła i wtedy zaczęły się schody... Canyon pisze, ze kasę zwracają od ręki - o ile towar już nie został wysłany. Okej, zaczynam więc klikać na ich stronie, ale jakoś tak dziwnie się składa, ze jeśli chcesz odwołać zamowienie przez formularz kontaktowy to odsyłaja cię do twojego konta użytkownika, a to z powrotem do formularza kontaktowego... Odpalam hotline, polska - za ktoryms tam razem wreszcie działa - ale tam tylko sztuczna inteligencja, która nie rozumie słów "anulować zamowienie" 🙂 Wchodze na hotline niemiecka, bo akurat znam język, tam babka kaze mi dzwonic do serwisu w Polsce, bo oni zamowieniami do Polski sie nie zajmują. - A jaki nr telefonu? Jest na stronie. Wchodzę na polska stronę - oczywiście zadnego telefonu tam nie ma. Po 2 dniach takiej zabawy dostałem w końcu informacje, ze towar już wysłany i niestety nic się nie da zrobić. Niespodzianka! Wchodzę jeszcze raz na hotline niemiecka, tym razem inna pracownica informuje mnie, ze dostanę przesyłkę, bo już jest w drodze, ale mam jej nie odbierać... Jak przesyłka po około 10 dniach do nich wróci, to oni ja sprawdza i wtedy oddadza mi pieniądze. I w końcu tak się tez stało - dobrze po ponad miesiącu. W międzyczasie musiałem jeszcze dwa razy - w kilkudniowych odstępach - podawać nr mojego konta bankowego, który był im znany od samego początku, i czytać mejle - niektóre po niemiecku (sic!) - w rodzaju, cytuje dosłownie, "Dziękujemy za Twoją wiadomość. Przepraszamy za tak długi czas oczekiwania. Dane rachunku bankowego zostały przekazane do księgowości. W ciągu 2-5 dni roboczych pieniądze zostaną zwrócone na konto." Tyle moich wrażeń zakupowych w firmie Canyon. Ende gut, alles gut.
  6. Nie no az tak to tez nie. Luzy, etc, jeszcze skontruje spokojnie. A po 100km to już może być po oskach, jeśli za mocno skręcone. Po prostu nie mialem takich osi w ręku - i nie wiem czy rozgrzebywać, czy jeszcze poczekać pare dni aż klucz przyjedzie ze sklepu. Wiec?
  7. Moze i tak, ale w tej "klasie" hamulców, to głównie chodzi o to, żeby nie ciekły, a hamować i tak będą tak samo. Więc to jest loteria. W komentarzach pod produktami Canyona tez masz pełno ludzi, którzy piszą, ze miało być Shimano a dostali Tektro. Pewnie rower jeszcze z czasów pandemii. Porównując Tektro z Shimano, ten pierwszy ma dużo krótsza klamke, to mi nawet lepiej pasuje. Obie osie w rowerku są sztywne, wiec do ew. odkręcenia centerlocku pewnie będzie potrzebny ten większy klucz do suportu. Pytanie tylko, czy ja w ogóle muszę te osie rozkrecac z obu stron, nie wystarczy sprawdzenie skontrowania tylko z jednej strony? Sorry za może naiwne pytania, ale jestem dość "niemechaniczny", a chciałbym już to ustawic i mieć z głowy...
  8. Tak, tak Cannondale. Rower bardzo spoko, polecam. Waga 14,5 kg, zgoda z oficjalna. Pomijając klasykę gatunku, czyli - obiecują ci hamulce Shimano, a dostajesz Tektro Oraz, z prowadzeniem linki do sztycy regulowanej im coś nie poszło, ale o tym wiedziałem już z góry. Okej, dzięki, w takim razie jednak poluzuje ośki, bo luzu żadnego nie ma absolutnie, kiedy koło jest zamontowane. A kiedy jest wymontowane, to jak na mój gust kręci się za ciezko. Ale najpierw muszę zamówić klucz do odkręcenia tarczy hamulcowej. 🙂 Rozumiem, ze Tektro czy Shimano, klucz będzie pewnie ten sam (tarcza jest na nakrętkę, nie na 6 śrub)?
  9. Jak widać z tabelki powyżej 🙂 Spec ma jeszcze wieksza bazę kół. Ale ogólnie, pewnie dla amatora centymetr w tę czy w tę - mysle , ze nie zrobi zadnej różnicy. Grzecznie wymontowałem już kola, żeby sprawdzić, czy osie nie są zbyt mocna skręcone. Tak na moje nie-mechaniczne oko, powiedziałbym, ze są. Toczą się nie jak po maśle, tylko jak po grudzie. Ale równomiernie, nie ma momentów, ze opór chwilowo rośnie albo maleje. Teraz pytanie, tak teoretycznie 🙂 : luzować czy zostawić jak jest?
  10. mozliwe, ze wobec tego trek będzie najlepszym kompromisem, o ile ktoś go jeszcze znajdzie w granicach tych 5 tysi. rama ma fajne parametry, tylko baz kół krotka i kat główki ramy konserwatywny. zamówiłem Cannondale, ale liczę się z tym, ze będę musiał założyć dłuższy mostek.
  11. Może to trochę umknęło, ale najtrudniej jest znalezc dużą ramę xxl , która by spelniala warunki z tematu wątku. Reszta to szczegóły techniczne, raz są dostępne, a raz nie - przy czym chyba najistotniejsza jest zwężana główka ramy. Sztywne osie nie są aż tak istotne. Na obecna chwile okolicach 5 tyś znalazłem trzy duże rowery i nawet zrobiłem tabelkę porównująca geometrię ramy, w załączeniu. Spec ma dość spacerowa geometrię, taki trzepak, chociaż tez i największy reach. Lepsza geometrię będzie miał Trek i ogólnie dobrze mi się na nim siedzi, ale ma tez niestandartowa szerokość osi, to jest problematyczne. Zostaje Cannondale... A co do mojego zamówienia u Canyona, to jest taka historia, ze w sumie warto by założyć sobny wątek. Aktualny status jest taki, ze Canyon unika kontaktu ze wszech sił, suport niemiecki przekierowuje mnie do polskiej hotline, która generalnie jest nieistniejąca (automatyczna odp. na mejla, bez odniesienia się do problemu, przychodzi po tygodniu) - a najlepszy kwiatek to ten, ze twardo udają, iz rower mi wysłali i teraz muszą poczekać aż on dopiero wróci do Niemiec, żeby mi oddać pieniądze za anulowane zamowienie. Śmieszny szczegół jest taki, ze UPS mi pisze, ze żaden rower nie został odebrany, Canyon wygenerował tylko etykietę wysyłkowa, ale żadnego roweru nie nadał...
  12. ech, dzieci, dzieci , cale forum patrzy i widzi to, co chce widzec, a nie to co tam jest - madry polak po szkodzie, a ja sam najglupszy :-) z powodow moralnych anulowalem zamowienie, nie bede wspieral takej firmy, ktora kreci i kombinuje na stronie, rznie glupa, i jeszcze do tego prawie 300pln w powietrze za sama wysylke co to sie porobilo z tymi niemcami, leopardy obiecali a nie daja, z rowerami w zywe oczy kreca - wlasnie dokladnie to mialem na mysli, zeby kupowac od markowych firm, te przynajmniej nie sciemniaja, a jak przeplacam, to przynajmniej wiem dokladnie, za co przeplacam :-)
  13. wczoraj sprawdzałem, tylna oś Shimano MT400 to jest chyba jednak sztywna? na stronie canyona opisy są bardzo zdawkowe, a z fotek niewiele wynika - ale faktycznie! jak teraz patrzę to może tam wcale nie ma taperowanej główki, tylko sprytny design sugerujący zwężenie u góry dopytam, ale z tym pewnie tez jest problem - polski "chat" wczoraj nie działał, a mejlowo to zobaczymy, maja niby 48h na odpowiedz z wysyłka tez nie jest tak różowo, życzą sobie za opakowane 9 dych plus 180 za transport szkoda trochę, ze kasa już poszła 🙂
  14. @Alsew e, tam. po co prosto, skoro można skomplikować. zmierzyłem sobie moja wirtualna długość górnej rury, czyli tak jak siedzę na rowerze. w żargonie canyona to jest długość C, za dokładność co do 00,1mm nie ręczę, ale mój stary jest tutaj definitywnie dłuższy. licząc z mostkiem, oczywiście właśnie ta krótka rama w moim staruchu trochę mnie wkurza, ale tez nie zawsze. myślę, ze geometria ramy podlega takim samym modom, jak i wszystko inne - pojeżdżę na canyonie to się przekonam. bo decyzja zapadła, wysyłam moje ciężko zarobione piniondze do niemiec, chociaż firma ma bodajże właściciela belgijskiego dziękuję uprzejmie uczestnikom dyskusji za pomoc i zaangażowanie, jak ktoś będzie we Wrocławiu to mogę oprowadzić wokół Rynku 🙂 P.S. tez mnie dziwi ta główka, ale serio tak wyglada, na dole jest szersza niż u góry. u góry fi 3cm a na dole fi 5cm, tak circa
  15. czyli nie masz nic do dodania. pytałem, czy ktoś wie coś o tej konkretnej ramie Cannondale i jak się ona ma w porównaniu do w/w Canyona @ Kettler dzieki
×
×
  • Dodaj nową pozycję...