Skocz do zawartości

bzyk69

Użytkownik
  • Liczba zawartości

    84
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Dodatkowe informacje

  • Imię
    Artur
  • Skąd
    Pszczyna

Ostatnie wizyty

659 wyświetleń profilu

Osiągnięcia użytkownika bzyk69

Entuzjasta

Entuzjasta (5/13)

  • Dedicated Rzadka
  • Pierwszy post
  • Collaborator
  • Reaktywny
  • Conversation Starter

Ostatnio zdobyte

22

Reputacja

  1. Przymiar zmień, bo mnie mierzenie takim przymiarem kosztowało kilkaset złotych.
  2. Może i rowerów się nie gubi, ale też nie kradnie się ich na części, tylko raczej opyla jako całość. Jak taki rower będzie stał gdzieś w dziupli, piwnicy, czy innym złodziejskim schowku - to masz dużą szansę, że ktoś w okolicy swoim ajfonem go namierzy.
  3. Czy ja dobrze rozumiem, że można wymieniać same pierścienie Ratchet? Czy do DTSwiss 350 mogę sobie dokupić i założyć taki zestaw? https://www.bikestacja.pl/pierscienie-dt-swiss-ratchet-18t-p-20216.html Pytam, aby mieć pewność, że jest opcja wyciszenia Ratcheta. Opcja inna niż smar.
  4. A ratchet? Czy są ciche ratchety? Osobiście nie cierpię tego całego cykania, chętnie przeszedłbym na bębenek z ratchetem, ale ten klekot ratcheta mnie odstrasza. Jaka piasta do gravela - jak najcichsza?
  5. No ale z szybkozamykaczem też tak jest - znaczy, możesz odpowiednio wcześniej zareagować. Jak luzował mi się szybkozamykacz w przednim kole (dwa razy, dziadostwo z novateca), to wcześniej czułem że koło inaczej pracuje - nie wypadło przecież do góry Wystarczyło się zatrzymać i od razu było wszystko jasne.
  6. Ja miałem przypadek luzowania zacisku qr przy wymianie koła na takie z piastą novatec. Założyłem wtedy nowe zaciski które dostałem z tym novatekiem. Przednie koło - nagminnie luzował mi się zacisk, kilkukrotnie. Wydaje mi się że wiem jak powinnno się zaciskać na qr Problem zniknął po zastosowaniu "starego" zacisku.
  7. No to już wiem dlaczego mi padają te obręcze. Zazwyczaj sam, bez centrownicy staram się docentrować drobne nierówności koła - które zawsze po iluś tam kilometrach występują. Dlaczego kupować nowe nyple? Przy pomyśle wymiany obręczy sugerowałem się tym filmem. W uszkodzonym kole mam właśnie piastę d042sb - lekko słychać już łożyska, ale jeszcze daje radę. Koło (jakieś najtańsze) z pewnością kupię - nie cierpię nie jeździć A rowerem dojeżdzam również do pracy.
  8. Oczywiście ETRTO 622x19. Na szczęście na obręczy (Rodi Excalibur XC) mam naklejkę z ERD 607 Zdaję sobie sprawę, że to są budżetowe koła, natomiast to już drugi taki przypadek, że pęka mi obręcz. Najprawdopodobniej kupię jakieś tanie koło, tym razem z 36 szprychami, a to będę się starał jakoś uratować - w ramach eksperymentu. Dziwi mnie to, że strzelają mi obręcze, bo ani ciężki nie jestem, ani nie woże w sakwach specjalnych ciężarów. Na obręczy koła mam: Max rider weight: 110kg. Ja ważę w porywach do 80kg, sakwy jak dopakuję na maksa (z jedzeniem i wodą na zapas), to z 15kg. Rower ok 16kg. Tyle że jeżdżę po lasach i różnych kamolach. Na allegro można obecnie kupić koło za ok 250zł z piastą Novatec NT-D762. Czy warto dopłacać do tej piasty 100zł? Bo najzwyklejsze koła na kulkowych piastach shimano TX505, to cena ok 150zł.
  9. Witam. Po 15tys. km padła mi kolejna obręcz w tylnym kole (wyprawowy trekking, ale nie jest jeżdzone na ciężko). W związku z tym planuję kupić obręcz na allegro, przepleść koło i oddać do centrowania fachwcom w warsztacie rowerowym. Koła są na piastach novateca, więc szkoda wymieniać komplet, bo piasty i szprychy są ok. Mam pytanie o parametry koła. Dotychczasowa obręcz to ETRTO 633x19 wymiary obręczy: szerokość wewnętrzna: 19,2 mm szerokość zewnętrzna: 24 mm wysokość: 18 mm Na co muszę zwracać uwagę przy zakupie nowej obręczy (poza ilością szprych, rodzajem hamulca)? Czy wysokość obręczy ma znaczenie dla dotychczasowych szprych? Chciałbym kupić trochę szerszą obręcz, bo ostanio jeżdżę na kołach 2.1 cala i trochę pływają na tych wąskich obręczach.
  10. Przypasuj się do tej meridy, usiądź na niej - nie kupuj w ciemno. Bo ja siedziałem na eskerze 6 z 24 roku i pozycja mi pasowała bardzo. Miałem okazję również usiąść na meridzie 400 z 24roku - i ta była dla mnie za długa.
  11. bzyk69

    [Kurtka] Zimowa

    To ja jeszcze dodam, żeby ubierać się nie tylko patrząc na wiatr i temperaturę, ale uwzględniać również stopień aktywności na rowerze. Bo całkiem inaczej ubiorę się na lekką przejażdżkę z synem, a inaczej jak kręcę na maxa żeby się zmęczyć. Przytakiej samej pogodzie kompletnie różne zestawy ubrań.
  12. Phi, co to za frajda bujać się w takim luksusie. Nuda, Panie... zieew 😉 Wskocz na IC jadące z i do Przemyśla, pakuj się wąskimi drzwiami z niskiego peronu do starych wagonów.. To jest przygoda! Warto pamiętać: Każda rowerowa wyprawa zaczyna się przygodą w PKP!
  13. bzyk69

    [Kurtka] Zimowa

    Zimowa to duży zakres temperatur. Może być 0C może -20 🙂 Ale tobo ma rację. ubieraj się na cebulkę, i oddychalność ma bardzo duże znaczenie
  14. @chrismel miałeś kurtkę z GoreTex Paclite?
  15. Witam. Zastanawiam się nad którymś z tych rowerów. W zasadzie osprzęt mają bardzo podobny, ale różnią się trochę geometrią ramy. Grizl 6 w rozmiarze M (taki mi podpowiada konfigurator Canyona), ma krótszy o 26mm stack (579), esker L ma 605. Ma minimalnie większy reach (402) w porównianiu z 398 eskera. Czyli Grizl jest niższy i trochę dłuższy niż Esker - dobrze to rozumiem? I teraz: Jak się to przekłada na komfort jazdy? Zależy mi na jeździe bardziej turystycznej niż szybkiej/wyścigowej.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...