Skocz do zawartości

MajkeL92

Użytkownik
  • Liczba zawartości

    26
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia użytkownika MajkeL92

Uczeń

Uczeń (2/13)

  • Reaktywny
  • Collaborator
  • Pierwszy post
  • Conversation Starter
  • Od tygodnia

Ostatnio zdobyte

0

Reputacja

  1. Witam. Od jakiegoś czasu zastanawiam się nad gravelem, początkowo myślałem o romecie Aspre 2, natomiast bardziej teraz rozważam pomiędzy Meridą Silex 400 a Eskerem 6.0 2 generacji, tylko mam dylemat odnośnie rozmiaru ramy. Ktoś mógłby powiedzieć który z tych rowerów byłby lepszy pod mój wzrost? mam 193 cm i 91cm przekrok, a według tabelki na stronie krossa rozmiar XL (21) jest rekomendowany do 187 cm, no i faktycznie jak patrzyłem to trochę różni się od Meridy. Merida w rozmiarze XL jest dłuższa i wyższa przede wszystkim. I tu się nasuwa pytanie co byłoby lepsze w takim wypadku? podejrzewam że w przypadku meridy to pewnie pozycja byłaby bardziej sportowa przez te większe wymiary
  2. Odpisałem koledze wyżej że 170 zł bo pytał mnie ile chce wydać na jedną oponę, nie komplet :)
  3. Wyglądają nieźle, właśnie chciałem żeby po środku bieżnik był mniejszy jak w tej oponie. Ale chyba się zdecyduje na CONTINENTAL Terra Hardpack, które kolega wyżej polecał bo je też rozważałem. Powiedzcie mi tylko, czy szerokość 2.0 normalnie wejdzie na tą obręcz i czy dętki fabryczne też będą dobrze pasować?
  4. Myślę że do 170 max. A co sądzicie o Maxxis Torch? miał ktoś styczność z tymi oponami? wygląda fajnie tylko nie wiem czy na zakrętach będzie mieć dobrą przyczepność
  5. Myślałem o nich właśnie. A SCHWALBE Hurricane byłby porównywalne?
  6. Witam. Chciałbym w swojej Meridzie Big nine 500 lite zmienić opony, obecnie mam Maxxis Ikon 29x2.20 i są bardzo fajne w terenie, ale większość jednak tym rowerem jeżdżę po asfalcie i ewentualnie czasami szutrach, i są spore opory toczenia. Jakie opony byście polecali? żeby były szybkie przede wszystkim
  7. Hej wszystkim. Mam takie nietypowe pytanie odnośnie gravela jak w temacie, czy możliwe żeby występował taki rozmiar ramy jak 59,5? znalazłem go w fajnej cenie (link niżej) i tam podają że jest taki maksymalny rozmiar, a na stronie rometa jest maks 56. Ktoś się może wypowiedzieć na ten temat? szukałem troche ale nigdzie nie widzę oprócz tej jednej strony takiego rozmiaru jak 59,5 No i od razu powiem, że potrzebuję tego roweru na dużej ramie (193cm wzrostu) https://www.centrumrowerowe.pl/rower-gravel-romet-aspre-2-pd40772/?v_Id=223324&utm_source=google&utm_medium=cpc&gad_source=1&gclid=Cj0KCQjw0_WyBhDMARIsAL1Vz8u1AeM1cSc4poNVreO97CXh1aJfhQpuEIB7pSKNRZbxmlgHz4FY_uAaAgAdEALw_wcB
  8. Znaczy to takie strzelanie/stukanie które czuć na kierze i to identycznie jak przy poruszaniu kierą przód-tył na zaciśniętym przednim heblu. Wtedy słychać bicie przez ten luz i jest to odczuwalne na kierownicy. No ale w każdym razie zobaczymy co będzie jak zamontują nowy.
  9. Oddałem na serwisu. Przyznali że w Manitou występuje ten problem i robi się luz na tulejach ślizgowych. Mają odesłać amor do producenta i prawdopodobnie przyślą nowy
  10. Problem jest z amortyzatorem, stery wykluczyłem. Szukałem trochę w sieci na ten temat, i okazuje się że to nie jest odosobniony przypadek. Na innym forum ktoś opisywał ten sam problem na tym samym amortyzatorze, i kilka innych osób podpięło się pod ten problem. Odsyłać to na gwarancję? poniżej wklejam link do wątku, jest tam też film jednego użytkownika tej "usterki" u mnie wygląda to tak samo https://forum.szajbajk.pl/topic/21287-manitou-markhor-w-lewej-ladze-amortyzatora-słychać-stuki/
  11. Będę to miał na uwadze 🙂 jak będzie pogoda to sprawdzę czy nasmarowanie łożysk coś dało. Ogólnie to też zgłupiałem trochę, ponieważ bicie które słychać też jest wyczuwalne jak się dotyka ręką goleni, więc i czuć to jak się rusza przód tył na zaciśniętym przednim hamulcu, jak się zaciśnie tylni dodatkowo to jest cisza
  12. Zdemontowałem łożyska, smaru nie było jakoś dużo fabrycznie i troche brudu się dostało do łożyska na dole, ale wyczyściłem i nasmarowałem i poskładałem. Tyle że nie testowałem, bo pogoda się zawaliła 😂 natomiast w międzyczasie zorientowałem się że to chyba nie jednak stery. Jak wcisne przedni hamulec i ruszam przód-tył to słychać bicie, przykładałem rękę tam gdzie jest połączenie amortyzatora z ramą żeby sprawdzić czy jest luz na sterach, ale tam wszystko na sztywno bez luzu. Słychać bicie na lagach amortyzatora jakby, i czuć to na kierownicy jak bije, aczkolwiek jak patrzyłem to na lagach nie widać żeby były jakieś luzy 😕 jakieś pomysły?
  13. No właśnie tak stawiałem też że to mogą być stery albo połączenie choć chciałem się mylić 😄 to możliwe jest, skoro rower ma przejechane ok 500km? zrobiłem też test, zaciskając przedni hamulec i ruszając kierownicą, i mam wrażenie że jest luz
  14. Witam. Posiadam od września ubiegłego roku Meridę Big nine 500 lite, ostatnio zauważyłem, że z okolicy kierownicy albo amortyzatora wydobywa się dźwięk "strzelania" czasami to czuć na kierownicy. Myślałem, że to może coś z blokadą amortyzatora się dzieje i ale sprawdziłem i wszystko ok. Co to może być? dodam że dzieje się to często jak jest nacisk na kierownicę w pozycji stojącej albo przy najechaniu na jakiś dół
  15. No więc tak. Nie bawiłem się w wymianę samych konusów i zakupiłem całe kompletne ośki + kulki, złożyłem wszystko do kupy i po prawidłowym skontrowaniu jest bardzo dobrze, jednak nurtuje mnie jedna rzecz. Przed złożeniem wszystkiego czyściłem bieżnie, i po stronie kasety jak oczyściłem miskę w bębenku, to ukazały się niewielkie wżery, nie są jakieś duże jak na konusach które zmieniłem ale jednak są. Z tego co wyczytałem to miska bębenka to jest element którego się nie da osobno dokupić, i pytanie jest następujące. Czy jeśli na nowych ośkach, konusach i kulkach teraz wszystko dobrze śmiga to jest sens zmieniać bębenek dla tej samej bieżni? zupełnie nie wiem co z tym fantem zrobić... No i jeszcze mam luz na samej kasecie, taki delikatny. Kaseta dokręcona
×
×
  • Dodaj nową pozycję...