Skocz do zawartości

chrismel

Użytkownik
  • Liczba zawartości

    2 136
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

  • Wygrane w rankingu

    1

Ostatnia wygrana chrismel w dniu 15 Listopada 2023

Użytkownicy przyznają chrismel punkty reputacji!

Dodatkowe informacje

  • Skąd
    Warszawa

Ostatnie wizyty

7 879 wyświetleń profilu

Osiągnięcia użytkownika chrismel

Weteran

Weteran (12/13)

  • Automat Rzadka
  • Collaborator
  • Pierwszy post
  • Conversation Starter
  • Reaktywny

Ostatnio zdobyte

863

Reputacja

  1. To że technologia produkcji opon zmieniła się na tyle że nie ma praktycznie różnic w oporach toczenia w najpopularniejszym aktualnie szosowym zakresie 27-32 mm. Nie więc ma sensu walczenie o każdy milimetr. Potwierdzają to testy na stronie BTRR, testy w realnych warunkach publikowane na YT a co najważniejsze decyzje zawodników i ich zespołów z pro peletonu. Zdarzają się wyjątki kiedy walczymy o każdy pojedynczy ułamek Wata, np. podczas jazdy na czas ale podczas standardowych zawodów szerokie kapcie stały się faktem bo tak jest po prostu najszybciej, najbezpieczniej i najwygodniej. @muchor Masz wszystkie potrzebne dane żeby samemu podjąć tą decyzję. Ja Ci napisałem o swoich odczuciach w związku z wymianą kół ale Ty możesz mieć kompletnie inne podejście i będziesz miał ochotę zmieniać 2 razy w ciągu weekendu. Wałkowałem temat opon od dawna i konkluzje mam dwie: 1. Nie ma tanich szybkich opon 2. Opony to obok siodełka najważniejszy element roweru i nie warto na nim oszczędzać. Ludzie wydają po kilka tysięcy na koła a one mają mniejsze przełożenie na osiągi niż dobre opony które są droższe o 100-200 zł od badziewnych.
  2. @kaido2 Na zdjęciu jest rower zwycięzcy Tour de France. Celowo sobie założył takie szerokie kapcie żeby wolniej jechać i dać większą szansę konkurentom ? A progi które oni przekraczają to nie 35 km/h a 100 km/h.
  3. Problem z tańszymi oponami jest taki że mają opory toczenia na poziomie przewyższającym topowe opony gravelowe. Więc żadnego przyspieszenia nie będzie tylko zmniejszy się komfort jazdy. Poza tym rozmiar to mit z zamierzchłej epoki. Na czym jeździ kolega Tadej ? Na 25C ? Na 28C ? No nie
  4. @muchor GP5000. To taki standard bez kombinowania. Można na nich dobić do 10.000 km. Poza tym są dość odporne na szkło. Masz wersję tubeless i pod dętkę. Wersja pod dętkę z połączeniu z latexem jest bardzo szybka. Jedną z najtańszych ofert na nie ma Biostern: https://biostern.abstore.pl/search/text%3DGrand%20Prix%205000/pl.html Wersja AS jest nieco bardziej odporna i można od biedy zahaczać na niej o łączniki szutrowe. Niestety jest trochę wolniejsza i zbliża się już oporami toczenia do najszybszych opon gravelowych. Jest też bardziej komfortowa przy tym samym rozmiarze co standardowe GP5000. Ja odpuściłem GP5000 32C po jednym sezonie właśnie z uwagi na komfort. Latek mam już trochę podobnie jak Ty i telepanie bardziej odczuwam. No ale to kwestia indywidualna i warunków drogowych wokół nas.
  5. Najlepiej pójść na nieoświetlony teren, ustawić rower, odejść na 30-40 metrów i samemu zobaczyć jak się czuje ktoś z naprzeciwka. Lampki bez odcięcia były dobre kilkanaście lat temu jak miały po 50-100 lumenów i świeciły na kilka metrów przed rowerem. Te wszystkie wynalazki powinny wymrzeć śmiercią naturalną bo nikt nie powinien tego kupować. Jedyny sensowny wyjątek jaki widzę to bardzo mocne lampki do szybkiej jazdy offroad w terenie gdzie nikt poza nami się nie porusza. Ale osób które tak jeżdżą jest pewnie niewielki ułamek promila.
  6. Kompletnie nie rozumiem sensu kupowania lampek bez odcięcia. Były czasy kiedy takie lampki kosztowały fortunę i było ich mało. Teraz jest duży wybór za stosunkowo niewielkie pieniądze. Po co się wzajemnie oślepiać i wkurzać ? Czy naprawdę wszystko trzeba regulować ustawą ? No bo skoro nie ma takiej normy jak STVZO to wypalamy oczy bo nam wolno ?
  7. Korby Gates występują w 3-ch stopniowaniach: 46, 50, 55. Można wymienić. A może w firmie Canyon mogą założyć inną ?
  8. @clavdivs - przekładałeś koła ? Bo na forum wiele osób próbowało i zgodna opinia jest taka sama jak moja. Nikomu się nie chce. Mi się nie chciało do tego stopnia że całą poprzednią zimę przejeździłem na slickach GP5000
  9. Przerobiłem w gravelu GP5000 32C, GP5000 AS 35C, aktualnie mam Conti Terra Speed 40C. Latem pewnie wrócę do GP5000 AS 35C głównie dlatego że do końca ich nie zużyłem. Czy kupię następne teraz nie wiem. Do GP5000 32C już na pewno nie wrócę. Różnice w prędkości oczywiście są ale nie takie że powalają na kolana. Miałem też opony o oporach toczenia powyżej 20W i takich na pewno nie chcę nigdy w gravelu. Dla mnie złotym środkiem są szybkie opony gravelowe o oporach toczenia w przedziale 13-16W. Terra Speed byłyby idealne gdyby nie ich mała trwałość - około 3000 km. Na chwilę obecną moja prywatna lista faworytów wygląda tak jak na poniższym obrazku. Czekam jeszcze na testy Goodyear ZIPP XPLR Slick 700x40c, Hutchinson Caracal 700x40c oraz Continental Pure CONTACT 40-622. Być może coś do niej dojdzie.
  10. Bridgedale są przyzwoite (https://8a.pl/bridgedale) Ja mam takie: https://8a.pl/skarpety-trekkingowe-bridgedale-explorer-heavy-merino-p-boot-black Są bardzo ciepłe ale pomimo że nie są w 100% z merino ich trwałość określiłbym jako średnią. Mam prawie identycznie wyglądające skarpety z Decathlona: https://www.decathlon.pl/p/skarpety-rowerowe-van-rysel-900-zimowe/_/R-p-9519 , BTWIN 900 kupione kilka lat temu w hurcie bo były mega trwałe. Jeżeli nic nie zmienili w materiale to są rewelacyjne za tą cenę.
  11. Opony do testów wybierają czytelnicy. Z prawie 100% pewnością można stwierdzić że skoro się nie pojawiła to nie jest warta uwagi. Niedługo będą opublikowane testy m.in. Caracal ale w wersji nie Race oraz Goodyear ZIPP XPLR Slick 700x40c. Nie sugeruj się absolutnie tym że coś wygląda na szybkie. Ja tak robiłem do czasu i były to zmarnowane pieniądze. Najlepszy przykład: https://www.bicyclerollingresistance.com/mtb-reviews/continental-race-king-protection-2020 2,20" a oporami toczenia przebija niejedną oponę szosową z dolnej półki. Gravel na nich wygląda tak:
  12. 1. Z lenistwa. Ja od zakupu zmieniłem koła, czekaj, muszę policzyć ...... ok, policzyłem, 1 raz 2. Może być drutowa ale jaki jest sens wymiany szybkich opon gravelowych na wolne szosowe ? A szybkie gravelowe przebijają budżetowe szosowe oporami toczenia oraz komfortem. Potraktuj testy na tej stronie z pełnym zaufaniem pomimo że często kłóci się to z naszymi wyobrażeniami.
  13. Nie będziesz zmieniał kół - gwarantuję Też miałem taki pomysł. Co do opon to budżetowe nie będą szybkie. Polecam lekturę (uważną): https://www.bicyclerollingresistance.com/ W skrócie. Opona będzie szybsza nie dlatego że będzie węższa ale będzie wykonana z innej mieszanki. Budżet jaki musisz przeznaczyć na szybkie opony zaczyna się od około 200 zł za sztukę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...