Skocz do zawartości

chrismel

Użytkownik
  • Liczba zawartości

    2 197
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

  • Wygrane w rankingu

    1

Ostatnia wygrana chrismel w dniu 15 Listopada 2023

Użytkownicy przyznają chrismel punkty reputacji!

Dodatkowe informacje

  • Skąd
    Warszawa

Ostatnie wizyty

8 017 wyświetleń profilu

Osiągnięcia użytkownika chrismel

Weteran

Weteran (12/13)

  • Automat Rzadka
  • Collaborator
  • Pierwszy post
  • Conversation Starter
  • Reaktywny

Ostatnio zdobyte

905

Reputacja

  1. Jak coś przejdzie przez oponę to przejdzie też przez dętkę. Każdą. Teoretycznie pewnie dałoby się wyliczyć długość przedmiotu który przejdzie przez oponę i spowoduje taki nacisk na dętkę że jej nie przebije ale do trzeba by pewnie inżynierów z NASA i ich superkomputerów
  2. Sporo firm przeinwestowało licząc że taki popyt jak w lockdownie będzie trwał. Przykładem jest choćby nasz rodzimy Airbike. Ci którzy postanowili dalej jeść małą łyżeczką i nie łapali się za chochlę pewnie przetrwają. Jak nie na handlu to na usługach na które zawsze będzie popyt.
  3. Takie siodełko jak jest w Romecie nie każdemu przypasuje. Bardziej uniwersalne wydaje mi się płaskie, np. takie jak SPORTOURER Max FLX Gel: https://www.centrumrowerowe.pl/siodelko-sportourer-max-flx-gel-pd37223/?v_Id=205609
  4. Żeby dętka miała jakąś odporność na przebicie to musiałaby być grubości opony i mieć wkładkę antyprzebiciową. Jak ktoś zachwala w dętkach odporność na przebicie to podchodziłbym z dużą rezerwą do jego wypowiedzi.
  5. Najszersze noski jakie udało mi się znaleźć na naszym rynku mają buty Keen: https://keen.pl/ W modelach oznaczonych wykrzyknikiem czubek buta stanowi przedłużenie podeszwy. Jest rozwiązanie bardzo odporne ale ma znaczenie przede wszystkim w przypadku chodzenia po górach. Mam 3 pary od nich (letnie, przejściowe i zimowe). Wszystkie są trwałe. Jedyny minus jest taki że nie stosują goretex-u a ich membrana działa średnio w przypadku deszczu. Z drugiej strony jak nie ma języka z zakładką to nawet w przypadku goretexu woda i tak przeleci przez wierzch.
  6. Wg. mnie komfort przedstawia się tak: tubeless / latex butyl tpu Moim zdaniem jedyną zaletą TPU jest trzymanie ciśnienia jeżeli to potrafią bo z tym bywa różnie. Jeżeli nie trzymają ciśnienia (i musimy je pompować codziennie jak latex) a nie chcemy mieć tubeless to latex jest zdecydowanie najlepszą opcją. Mniejsze opory toczenia i większy komfort. Opory toczenia TPU są gdzieś pośrodku pomiędzy latexem a butylem.
  7. Z ciekawostek. Kapitalizacja Wall Street wynosi ponad dwukrotnie więcej niż nominalna wielkość gospodarki USA. Stanowi też prawie połowę wszystkich pozostałych giełd na świecie. Więc model gospodarki światowej opiera się na zasadzie oby akcje w USA rosły. A realna gospodarka ? A kogo to obchodzi
  8. Tak. Ale osobiście tego nie testowałem. W teorii rozwiązanie mi się podoba. A praktyce może być tak jak napisałeś.
  9. W 820 masz możliwość regulacji odległości klocków od tarczy. Dla mnie to jest największa różnica in plus.
  10. Jak to gdzie. Na ścieżkach rowerowych. Jak chcesz zobaczyć gravela na drodze szutrowej to włącz sobie jakiś film na YT
  11. Większość użytkowników kupuje gravela wyłącznie dlatego że teraz jest taka moda. Podobnie jak kiedyś kupowali rower MTB. Nie widzę w tym nic złego bo rower to zabawka. Jednak sens baranka i aerodynamiki z nim związanej objawia się przy prędkościach 30+ a szerokie opony w tym nie pomagają. Oczywiście z racjonalnego punktu widzenia bo prawie nikt z takimi prędkościami nie jeździ. Ile osób traktuje gravela sportowo ? Właśnie chyba te 2%
  12. Ze swojej strony mogę polecić https://daveo.pl/ Mam od nich dwa komplety kół. Jeden około 3-4 lat, drugi od 2-ch. Zero problemów. No może poza tym że delikatnie trafił mnie samochód. Koła wymagały centrowania. Poszedłem do lokalnego serwisu, wzięli 60 zł, nie zrobili nic bo stwierdzili że obręcz jest uderzona i trzeba wymienić. Napisałem do nich, wysłałem, po czym orzekli że wcale nie trzeba wymieniać i można wycentrować. Wycentrowali, wymienili nyple i za naprawę dwóch kół zapłaciłem 80 zł z wysyłką.
  13. @Asinek ta kaseta ma stopniowanie 11-13-15-18-21-24-28-32-37-46. Zwracam uwagę na sekwencję 15-18-21. To jest dramat. W najczęściej używanym zakresie masz skok o 20 i 17 %. Taki napęd najlepiej złożyć na kasecie 11s o stopniowaniu 11-13-15-17-19-21-24-28-32-37-46. Wtedy celujesz z przednią zębatką tak żeby najczęściej używanymi koronkami były 17 i 19. Masz wtedy najmniejsze skoki i płynną jazdę. Tutaj masz kalkulator: http://www.gear-calculator.com Skoro chcesz założyć większą zębatkę zakładam że jesteś odrobinę ambitniejszą zawodniczką więc stopniowanie może mieć dla Ciebie znaczenie. No chyba że chcesz mieć po prostu rower na dojazdy do szkoły/pracy. Wtedy zębatka 32T spokojnie Ci wystarczy. A jak nie mieszkasz w mocno pagórkowatym terenie to 32T + kaseta 11-36 jest idealnym rozwiązaniem. Spokojnie pojedziesz ponad 30 km/h a wzniesienia typu 7-8% też zrobisz na luzie.
  14. Przypomniało mi się zdanie które powiedziała kiedyś Björk. Ludzie mieszkają na Islandii tylko dlatego ze się tutaj urodzili. Przy okazji. Trafne określenie na wiatr padło w tym filmie który wrzucił @spidelli - raz walczysz, innym razem latasz.
  15. Można rozważyć opcję minimum czyli objazd wyspy. Wtedy nie potrzebujemy niczego poza standardowym sprzętem który każdy kto spędził choćby jedną noc pod namiotem ma w domu. Na pewno nawet taka wycieczka dostarczy nam więcej wrażeń niż wyjazd w sierpniu do Rimini
×
×
  • Dodaj nową pozycję...