Skocz do zawartości

chrismel

Użytkownik
  • Liczba zawartości

    2 244
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

  • Wygrane w rankingu

    1

Ostatnia wygrana chrismel w dniu 15 Listopada 2023

Użytkownicy przyznają chrismel punkty reputacji!

Dodatkowe informacje

  • Skąd
    Warszawa

Ostatnie wizyty

8 415 wyświetleń profilu

Osiągnięcia użytkownika chrismel

Emeryt

Emeryt (13/13)

  • Automat Rzadka
  • Collaborator
  • Pierwszy post
  • Conversation Starter
  • Reaktywny

Ostatnio zdobyte

927

Reputacja

  1. chrismel

    [Opony] do Gravel-a

    32C to klasyczne GP5000 (tyle że pod dętkę). 35C to wersja AS. I tu jest największa różnica. Nazwa mieszanki jest ta sama - Black Chili. Ale te mieszanki nie są takie same. Conti pod tą nazwą ma kilka różnych. I przez to 35C są wolniejsze, wygodniejsze, bardziej przyczepne, bardziej odporne na przebicie zwłaszcza z boku. Natomiast przy porównaniu takich samych opon o różnych szerokościach różnica w szybkości pomiędzy nimi jest co najmniej dyskusyjna. Na bębnie (ale też nie zawsze) węższa opona będzie szybsza. W realu, jeżeli nie przesadzimy z szerokością, już niekoniecznie. A w przypadku jazdy po niezbyt równym asfalcie szersza będzie szybsza. Dlatego nie warto bić się o każdy mm i dziesiątą część Wata. Zresztą zobacz na jakiej realnej szerokości wygrywa się teraz Tour de France:
  2. chrismel

    [Opony] do Gravel-a

    Mogę polecić GP5000 AS 35C. Dla mnie to jest taki sweet spot. Miałem GP5000 32C, potem założyłem AS 35C, potem znów założyłem 32C, wróciłem do AS 35C, założyłem Terra Speed 40C a teraz ponownie mam AS 35C. Czyli wracam do tych opon jak bumerang. Ta opona nie najlepsza w żadnej kategorii. Opony typowo szosowe są szybsze. Opony gravelowe wygodniejsze i bardziej przyczepne. A AS 35C jest dokładnie pośrodku. Nie zamula za bardzo na asfalcie, da się na niej w miarę bezpiecznie przejechać łączniki szutrowe czy leśne. Dla mnie to ideał opony Road+.
  3. chrismel

    [Opony] do Gravel-a

    Tak samo jak semislick. Używałem Panaracer Gravelking SS i nie czułem się ani odrobinę bezpieczniej niż na pełnym slicku. Tego typu opona umożliwia raczej szybsze przejechanie odcinków które i tak przejechałbyś na slicku. Na błoto i trawę potrzebny jest pełny bieżnik. Tylko że przez krótki odcinek błota czy trawy można rower równie dobrze przeprowadzić. A jak trafi się coś dłuższego to może warto odpuścić i zmienić trasę ?
  4. chrismel

    [Opony] do Gravel-a

    Warto się zastanowić czy bieżnik w ogóle jest nam potrzebny. Wiadomo że na szutrze czy odrobienie piachu slick będzie trzymać słabo. Ale jak to są krótkie fragmenty to można je przejechać w tempie typu 12-15 km/h a potem odbić sobie na asfalcie. Gdyby nie to jedną z ciekawszych ofert na rynku ma Pirelli: https://www.bicyclerollingresistance.com/cx-gravel-reviews/pirelli-p-zero-race-tlr-40 Spory komfort bo to 40C, duża odporność na przebicie, dobre trzymanie na mokrym. Jak potraktujemy tą oponę jako szosową to opory toczenia szału nie robią. Ale jak spojrzymy na nią w kategorii bardzo szybka opona turystyczna i wirtualnie wrzucimy do kategorii Touring Bike Tires robi się z niej niekwestionowany lider w tym zestawieniu.
  5. chrismel

    [Opony] do Gravel-a

    Każda (bez wyjątku) opona ma wady i zalety. Nie ma opony idealnej. Terra Speed dla przykładu jest świetna ale ma niską trwałość (około 3000 km). Amerykańce mają dość specyficzne warunki. U nich drogi gravelowe to raczej porozrzucany gruz niż szuter klasy premium. Więc wymagania mają inne. Co opinii na forach to przeważnie nie są zbyt wartościowe bo większość użytkowników ma niewielką skalę porównawczą. Poza tym jest ogólna tendencja do lepszego oceniania produktów które już mamy. Do tego niektóre wypowiedzi nie są nawet poparte własnymi doświadczeniami tylko wyobrażeniami jak dana opona powinna się zachowywać. Ze swojego doświadczenia z wyborem opon mogę powiedzieć że najbezpieczniej bazować na BTRR i opinii Janka z Bikeshow.
  6. chrismel

    [Opony] do Gravel-a

    Jeżeli szukasz naprawdę najlepszych opon i uwzględniasz odporność na przebicie to lista jest bardzo krótka.
  7. chrismel

    [Opony] do Gravel-a

    Panaracer SS to jakiś dramat. Bardzo nieudany model. A tak w ogóle proponuję jak zwykle https://www.bicyclerollingresistance.com/ i nie kombinowanie we własnym zakresie z porównywaniem opon na podstawie wyglądu.
  8. Jak ktoś łapie kapcie raz w miesiącu to pompka elektroniczna zda egzamin. Jak raz na rok, albo raz na kilka lat to nie ma szans żeby ciągle pamiętać o jej naładowaniu. W sytuacji kryzysowej bateria na pewno będzie rozładowana.
  9. Przyjmijmy 10.000 km. Silnik kosztuje 2400 zł. Czyli każdy kilometr to 0.24 zł. Tania zabawa to nie jest.
  10. @HSM poruszyłeś temat nad którym nie zastanawia się większość osób szukających roweru elektrycznego - serwis. Obstawiam że w 99% przypadków rower kupiony dzisiaj za kilka lat będzie się nadawał wyłącznie na złom. No chyba że ktoś naprawdę bardzo mało jeździ, np. 1000-2000 km rocznie. Tylko wtedy po co mu elektryk ?
  11. Jeździłem na wszystkich rodzajach elektryków. Dla mnie elektryk który nie ma czujnika nacisku nie daje żadnej przyjemności z jazdy. No chyba że jesteśmy dostawcą i rower, skuter, samochód, bez znaczenia, traktujemy wyłącznie jako narzędzie pracy.
  12. Tego typu przeróbki przy cenie tej Winory nie mają sensu. Zastosowany tam silnik to nie jest jakiś silnik w tylnym kole tylko zaawansowana konstrukcja z czujnikiem nacisku na pedały. Tego typu rozwiązania są stosowane np. w takich rowerach: https://www.giant-bicycles.com/pl/showcase/defy-advanced-e-plus-elite
  13. https://www.centrumrowerowe.pl/rowery/elektryczne/?sort=2 https://www.centrumrowerowe.pl/rower-elektryczny-winora-e-flitzer-pd34004/?v_Id=193385 !!!
  14. U siebie używam SKS z serii AL. W dwóch rowerach więc jestem zadowolony. Po dopasowaniu prętów montażowych montaż / demontaż jest banalnie prosty a dają pełną ochronę. Poza tym mają tylko jeden drut montażowy więc po założeniu wyglądają minimalistycznie.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...