Skocz do zawartości

Wolny_sprinter

Użytkownik
  • Liczba zawartości

    33
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Dodatkowe informacje

  • Skąd
    Olsztyn

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia użytkownika Wolny_sprinter

Odkrywca

Odkrywca (3/13)

  • Dedicated Rzadka
  • Reaktywny
  • Pierwszy post
  • Collaborator
  • Conversation Starter

Ostatnio zdobyte

0

Reputacja

  1. Z tym już kombinowałem i faktycznie zmienia to nieco kulturę przerzucania. Wczoraj zrobiłem pełen serwis przerzutki, czyszczenie sprzęgła itd. jest nieco lepiej, ale nadal chrząsty występują. Po rozkręceniu wszystkiego zwróciłem jednak uwagę na krzywy wózek, ale wrzucę to już pod ocenę w innym wątku by nie zaśmiecać tematu....
  2. @marcesco ok, nad sprzęgłem się nie zastanawiałem, może się odważne rozebrać. Shimano pokazuje dokładnie instrukcję co i jak. Co do łańcucha -w oryginale było 114 ogniw i tyle samo dałem. Jak chciałem dac 116 to na 11 biegu łańcuch już wisiał. Wózek już nie napinał łańcucha. Wg kalkulatorów długości wychodziło 112 ogniw + właśnie 1-2 da napędów 11s. Korba 32T, kaseta 51T, CS 430mm
  3. @Lezia nigdy czegoś takiego nie miałem. Jedynie co jest wkurzające na niektórych przełożeniach, że jak zmieniam bieg, to mimo tego, że staram się odpuszczać na chwilę nacisk na korbę i miękko zaczynać na nowym biegu, to i tak następuje coś w stylu "głośny dzwon/brzdęk" - coś w stylu hałasu, jak na stojaku przy stojącym kole depnie się w korbę. No nic będę obserwował i już postanowiłem kupić i tak nowy hak, nie kosztuje majątku a jak nie pomoże to będzie zapasowy.
  4. Proszę o ocenę kasety. Swego czasu pisałem o problemach z regulacją Deore M5100 i problem się obecnie nasila przy zmianie przełożeń: podskakiwanie łańcucha na wyższych biegach a na niższych znowu problem z nabraniem łańcucha przy zmianie przełożenia. Na przeglądzie gwarancyjnym był minimalnie prostowany hak, ale nic to nie pomogło. Łańcuch nowy. Stary miał między 0.5-0.75% wydłużenia. Czy winna temu kaseta? Przebieg ~2 tys. km.
  5. Przydalaby się jakąś aplikacja typu booking (biking :)) ze wskazaniem cen i miast w których są dostępne rowery. Pomysł na startup PS. Mały off topic - czy 4.5 kPLN za Gate 50, to zjadliwa cena? Czy lepiej już RR XC 100?
  6. Dlatego właśnie glupieję. Jakiś czas temu mierzylem w innym sklepie Speca RH Sport - L i zaraz po nim Orbeę MX 30 L. Ten pierwszy wydał mi się właśnie nazbyt rozciągnięty i tak, jak piszesz autobusowy. Orbea zaś zwinniejsza. Wtedy jeszcze celowalem w UB Fusiona, którego oczywiście nie było w odpowiednim rozmiarze. Trochę czasu minęło, poczytałem i stwierdziłem, że dokladam nieco kasy i chcę coś w miarę w nowych standardach (zwężana główka, powietrzny amor, sztywne osie itp.) kierunek jest właśnie w Gate. Może to jakaś autosugestia, że wygodnie mi na nim było. Sprzedawca (podobny gabarytowo) przekonywal, że miał Gate'a 50 Mkę, ale źle mu się jeździło, bo za krótki. Jeżdżę różny teren ale głównie lasy, ścieżki czasem szersze, czasem na jeden rower, korzenie, jakieś zjazdy (w drugą już nie dam rady :)) tego typu:
  7. Pomóżcie proszę, bo już skołowany jestem... 182 wzrost, przekrok jakieś 88-89cm (poziomica między nogi). Prawdopodobnie zdecyduję się na Kellysa Gate 30 (lub 50, ale to juz ponad budżet, więc jeszcze sie nie przekonałem, czy warto). W każdym bądź razie sugerując się danymi u producenta vs wzrost celowalem w ramę M. W sklepie był tylko jeden Gate 50 z ramą L. Pojezdziłem nim kilka minut jedynie po płaskim i wydał mi się całkiem akuratni. Stojąc miałem jakieś 2-3 cm od jajek ale raczej nie więcej. Nie mam punktu odniesienia w Gate'ach więc ciężko mi ocenić, czy na M byłoby lepiej. Inne rowery, które biorę pod uwagę to RR XC 100 - L (też nie było rozmiarów ostatnio), Unibike Evo (19"), Trek X Caliber 8 (19"). Dodam, że jeżdżę od lat starym Krossem Adventure z ramą 21.5. Co byście sugerowali?
  8. Przerabiałem ostatnio zakup dla swojego młodego - 9 lat, podobny wzrost. Padło na Unibike Raptor. Naprawdę fajny i dobrze zrobiony rower. Wcześniej miał 20" UB Pilota i też bez zarzutów.
  9. Cześć Wam! 4 z przodu, olsztyńskie rewiry leśne, stary Kross Adventure w piwnicy i oczy szeroko otwarte, bo przede mną zakup nowego rumaka. Nieco osłupiałem, jak zobaczyłem ogrom społeczności i informacji związanych z rowerową frajdą. Powoli nadrabiam zaległości teoretyczne, ale widzę, że dłuuuugie godziny nauki przede mną . Z rowerowym pozdrowieniami, Wolny_sprinter.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...