Skocz do zawartości

marvelo

Użytkownik
  • Liczba zawartości

    3 130
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

  • Wygrane w rankingu

    3

Ostatnia wygrana marvelo w dniu 4 Września 2024

Użytkownicy przyznają marvelo punkty reputacji!

2 obserwujących

Dodatkowe informacje

  • Skąd
    Krasnystaw

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia użytkownika marvelo

Emeryt

Emeryt (13/13)

  • Conversation Starter
  • Automat Rzadka
  • Collaborator
  • Pierwszy post
  • Bardzo popularny Rzadka

Ostatnio zdobyte

1,4tys.

Reputacja

  1. W końcu się udało (na napompowanym) poluzować śrubę w lewej goleni (na gwincie jest niebieski klej), prawa poszła lekko (tu kleju nie ma). Smaru to tam wiele nie ma (głównie to, co udało mi się wcisnąć wcześniej pod uszczelki strzykawką). Na górze tulei ślizgowych było trochę czarnych, plastikowych wiórków (wybrałem pęsetą), prawdopodobnie powstałych podczas wciskania tych tulei w golenie. Poniżej uszczelek kurzowych jest sporo miejsca, gdzie można by włożyć gąbki albo wypełnić szczelnie smarem, tylko mam go chyba trochę mało (tylko te 10 ml). To stukanie dobiega faktycznie z tłumika, gdy się rusza góra-dół. Czy tak działa zawór w środku (bo przecież ten tłumik daje zwiększony opór tylko w jednym kierunku, przy rozciąganiu, więc jakoś zawór musi tam być), czy to wspomniany kołek blokady skoku - nie wiem.
  2. Co tam jest wyszczerbione? Może masz na myśli krótsze niektóre zęby na korbie? Korby nie pokazałeś, widać tylko wolnobieg, a ten też nie jest jeszcze jakiś tragiczny, choć nowego łańcucha raczej nie przyjmie. W każdym razie na tym spokojnie dałoby się jeszcze trochę pojeździć.
  3. Czyli jednak wolnobieg. W takim razie, chcąc mieć kasetę musisz wymienić jeszcze koło albo samą piastę. A gdybyśś chciał zostać jednak z wolnobiegiem i mieć jedno szybsze przełożenie to Sunrace ma w ofercie wolnobieg 13-28. Wolnobieg SunRace 7-rzędowy 13-28T srebrny MFM30 - 4710944225235 - 11022926292 - Allegro
  4. Ta przerzutka nie jest zła, ale przewidziana jest raczej do obsługi kaset z dużymi zębatkami (max 40 z, min 30 z). Z kasetą 11-28 (bo taką wskazałeś jako planowaną) lepiej sprawdzi się np. taki szosowy Claris: RDR2000 przerz tył GS 8rz - Biostern Krótszy wózek niż w tej Acerze oznacza nieco większą sztywność i niższą masę, a pojemność jest w zupełności wystarczająca (fabrycznie dla wersji GS jest to 43 zęby).
  5. Jeśli dobrze policzyłeś zęby to jednak może być to kaseta. Nie przypominam sobie wolnobiegów Shimano o takim zestawieniu zębatek. MF_HG37 miał wersję 13-28 i chyba 13-34. Wystarczy, że pokażesz nam zdęcie tylnego koła (najlepiej zdemontowanego) od prawej strony i będzie wszystko widać.
  6. Całe dotychczasowe życie jeździłem na sztywno, więc amortyzatory w ogóle nie były w sferze mojego zainteresowania. No i zawsze musi być ten pierwszy raz, zanim coś poznasz. Próbowałem najpierw poluzować na napompowanym i moim zdaniem ta śruba kręciła się razem z tłokiem (może jest tam klej do gwintów?).
  7. Z wyjątkiem przełożeń do szybkiej jazdy po szosie, co jednak porządny cross czy trekking powinien zapewniać. 36/11 jako najszybsze przełożenie? Toż to mniej niż kiedyś w trekkingu ze średniej tarczy (bo tam było zwykle 38 zębów).
  8. Odkręciłem korek komory powietrznej i widać tam na dnie trochę oleju. Trudno określić ile, ale na oko tak ze 3 - 5 cm3. Ten smar co kupiłem zaaplikowałem strzykawką pod uszczelki kurzowe, po zdjęciu sprężynek i odchyleniu gumek poprzez wciśnięcie plastikowego zipa. Przez cienką igłę smar prawie nie chce iść, więc zdjąłem i samą końcówkę strzykawki lekko wcisnąłem pod wargę, ale najlepsza byłaby jakaś spłaszczona plastikowa rurka (może kawałek "termokurczki"?). Chyba nie będę dalej rozbierał. Śruba od spodu lewej goleni nie chciała się wykręcić, to znaczy chyba kręciła się razem z tłokiem i pewnie trzeba przytrzymać od góry (widać miejsce na ampula, chyba 5 mm). Pokrętło tłumienia z prawej goleni wyjąłem, ale o mało nie zgubiłem sprężynki i kuleczki, bo wystrzeliła. Mechanizm blokady od góry też zdejmowałem i naciągnąłem o jedno "oczko" sprężynę, by lepiej odbijał, ale tam też są jakby dwie możliwości założenia dźwigni. W ogóle cały pręt regulacji ma dużo większy zakres ruchu niż te 1/4 obrotu ustalone małą śrubką ampulową znajdującą się pod śrubką trzymającą linkę. Wybrałem pozycję zamkniętą odpowiadającą maksymalnemu wkręceniu pręta.
  9. Nieuzasadnione użycie sygnału dźwiękowego.
  10. Pod uszczelki taki może być? Drogie to, bo za 10 ml 25 zł. Ale nic innego, specjalistycznego nie było w lokalnym rowerowym. Choć nie wiem, czy jakikolwiek smar silikonowy też by się tu nie sprawdził. Na przykład taki: Smar Silikonowy Cx-80 - ceny, opinie i recenzje - www.taniomania.pl Z motoryzacyjnych, duże opakowania w przeliczeniu na mililitr wychodzą dużo taniej niż te specjalistyczne rowerowe: KAYABA SMAR DO USZCZELNIACZY ZAWIESZENIA 250ML 0884065245794 za z Będzin - Allegro - (13415750320) Ale można też znaleźć małe tubki: Smar KYB do uszczelniaczy przedniego zawieszenia KAYABA GREASE 5032227494633 za z Krasne k. Rzeszowa - Allegro - (7649978469) Tak się zastanawiam, czy to drobne postukiwanie jak się rusza góra - dół mają mogą mieć podobną przyczynę jak tu na filmie:
  11. Femco kojarzy mi się bardziej z obręczami, ale dobre i to, że ktoś się do tego produktu przyznaje. No i 92 to pewnie rok produkcji.
  12. W tego typu widelcach stalowych nie jest. Kropka. Lut ma być od góry do dołu. Kropka. Zamiast teoretyzować znajdź mi taki, w którym jest. Można odwalać fuszerkę, ale bez przesady już z tym całkowitym brakiem lutu w konstrukcji do tego przewidzianej. Na to raczej nikt by się nie odważył i tak też jest w przypadku tego złamanego widelca - jakiś lut jest, tylko położony niedbale. A samo pasowanie połącznia przewidzianego do lutowania (to nie może być zbyt ciasno, bo musi być miejsce na lut) raczej wyklucza trzymanie się tego na sam wcisk, nawet przez jedną jazdę. Ale tu już może lepiej niech się wypowie fachowiec akkwlsk. P.S. Mostek ma to do trzymania się rury sterowej w koronie, że do góry się nie wysunie, bo ma kołnierz, a do dołu nie bo oprócz sił tarcia pomiędzy rurą a koroną dochodzą jeszcze siły tarcia pomiędzy mostkiem a rurą, no i jeszcze śruba gwiazdki (lub ekspandera).
  13. Porządnie polutowana rura sterowa: http://alexandchristine.smugmug.com/Bicycles/Framebuilding/Ivy-T/P1050870/1173442275_JGBcY-M.jpg http://alexandchristine.smugmug.com/Bicycles/Framebuilding/Ivy-T/P1050874/1173440229_G3vvs-M.jpg I dolne lagi: http://alexandchristine.smugmug.com/Bicycles/Framebuilding/Ivy-T/P1050885/1173441490_ftXnS-M.jpg Po obróbce: http://alexandchristine.smugmug.com/Bicycles/Framebuilding/Ivy-T/P1050888/1173441615_S4AEE-M.jpg Alex Wetmore is always busy with something… » Brazing
×
×
  • Dodaj nową pozycję...