Skocz do zawartości

marvelo

Użytkownik
  • Liczba zawartości

    3 616
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

  • Wygrane w rankingu

    5

Ostatnia wygrana marvelo w dniu 7 Września

Użytkownicy przyznają marvelo punkty reputacji!

3 obserwujących

Dodatkowe informacje

  • Skąd
    Krasnystaw

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia użytkownika marvelo

Emeryt

Emeryt (13/13)

  • Conversation Starter
  • Automat Rzadka
  • Collaborator
  • Pierwszy post
  • Bardzo popularny Rzadka

Ostatnio zdobyte

1,7tys.

Reputacja

  1. "Carol of the Bells" Organ Music by David Hicken Chilly Gonzales - Auld Lang Mynor
  2. A czy my rozmawiamy o rowerze jednobiegowym czy z przerzutką? Posiadanie zębatki 50 czy nawet 54 T z przodu (zwłaszcza przy układzie 2x lub 3x) wcale nie wymusza jakiejś niskiej kadencji, a jedynie ją umożliwia tam, gdzie jest to korzystne. Przełożenie 34/10 to prawie to samo co 54/16. Blatu 54 nie mam, ale 53 już tak, i to nawet w rowerze bez baranka. Rower ma obecnie napęd 53/42 i kaseta 11,12,14,16,18,21,24,28. Duży blat jest praktycznie cały czas w użyciu, mały służy do podjazdów i szybkiego ruszania na skrzyżowaniach, ewentualnie do jazdy pod bardzo silny wiatr. Mam 53 lata i na kolana nie narzekam, a na typowych korbach szosowych jeżdżę już od prawie 40 lat (bo już Romet Pasat miał 52/40, tyle że z tyłu miał wolnobieg z najmniejszą zębatką 14-ką). Wszystko co powyżej 20 km/h można jechać tym z blatu (bez ryzyka spadku kadencji poniżej 65 obr/min i używania dwóch największych zębatek kasety, gdzie jakiś wpływ przekosu jest już odczuwalny). Zdziwiłbyś się, jak często takim rowerem można przekraczać na prostej 40 km/h, z góry wielokrotnie jechałem ponad 70 km/h, a średnie 30 km/h to już raczej mój max na tym rowerze w tym wieku, na trasach kilkadziesiąt kilometrów. Sens użycia przełożenia 53/11 widzę już od 45 km/h i zaręczam, że ta zębatka jest wykorzystywana nie tylko sporadycznie. OP ma w zamiarze jazdę na oponach 35 mm (ja mam tutaj 23 mm), więc pewnie te 50 zębów na blacie wystarczy, bo jednak obwód koła trochę większy.
  3. Tak, to Ty301. Z osłoną waży tyle: A tu Miranda (42/32/22), którą założyłem do Madani Cabrero: Suport Neco (ten z miskami alu i dodatkowym uszczelnieniem): Komplet (bez osłony) wychodzi 1138 g. Kosztował około 100 zł.
  4. Żaden serwis z nazwy ani serwisant z imienia i nazwiska nie został tu wyzwany od złodziei. To była uwaga natury ogólnej, że serwisy po prostu trochę naciągają na zbędne wydatki. Sam zresztą potwierdzasz, że parę stówek na remont tego roweru pewnie wystarczy. Ty natomiast od razu atakujesz kolegę z forum z "dyrdymałami", "taki jesteś kozak?" itp. Prawie każdy Twój post jest napastliwy i po prostu niekulturalny.
  5. W suportach Neco (tych z aluminiowymi miskami, ale podobne wersje stalowe też widziałem) jest dodatkowe uszczelnienie w miskach, oprócz własnych uszczelek łożysk. Oś Suportu NECO 127,5 BSA B920AL BOX - 6908481268275 - 10732877010 - Allegro Powyższe Neco chodzą naprawdę długo i bez porównania lżej niż typowe łożyska zewnętrzne. Tu chodzi też o samo umiejscowienie łożysk, które w suportach na kwadrat są po prostu schowane głębiej w mufie i w pewien sposób naturalnie chronione. Oto najtańszy możliwy zestaw korb mtb 3x (42/34/24) i suportu na kwadrat (tu akurat tańsza wersja Neco z miskami stalowymi i bez dodatkowych uszczelnień) - koszt w tanim sklepie internetowym poniżej 70 zł za całość. Razem: 1198 g. Poproszę o konkurenta w podobnej cenie na łożyskach zewnętrznych.
  6. It’s A Good Life [Kenneth Copeland] E Così Per Non Morire · Ornella Vanoni (aranżerem tego utworu jest Bill Conti, który wykorzystał motyw końcowy w swojej muzyce do filmu Rocky). I jeszcze w hołdzie zmarłemu Michałowi Urbaniakowi: Michał Urbaniak - Manhattan Man
  7. Dokładnie, w takiej kolejności. Tam jest napęd 10-rzędowy i po zdjęciach wcale strasznie nie wygląda. Ten pęknięty łańcuch masz pod ręką, by zrobić zdjęcie w którym miejscy pękł? Jak powiesisz na gwoździu nowy obok starego i ten stary nie będzie dłuższy niż około pół ogniwa to nowy powinien się dogadać z kasetą.
  8. C@Turysta05 zupełnie mnie Twoje dyrdymały nie interesują. Nie masz poglądu na rower a strugasz mędrka z wyzwiskami o złodziejach... Sam ostatnimi czasy byłem mocno zdziwiony jak nowy łańcuch XT nie dogadał mi się z koronką stalową 22T. Wystarczyło trochę więcej jazdy fullem* po "wypłaszczonych" odcinkach i tyle. Nigdy takiego przypadku nie miałem w ogólnej jeżdzie na 3x choć napędy szły w tysiące ogólnego przelotu. Oczywiście po 200-300 km pewnie się dogada, koronki nie wyrzuciłem ale nie oddasz klientowi może nawet "specyficznemu" roweru z ślizgającym się łańcuchem. Kumasz bazę czy jeszcze ci coś wytłumaczyć bo przyjdzie taki na forum z pretensjami, że mu strzela w napędzie i będziesz pierwszy do plucia i wyzwisk od złodziei. Jak widzisz gość robi 600km w dwa lata wiec są róże przypadki. Może te 600km to pod górę, na twardo z łańcuchem co sami tu piszecie, że demoluje kasetę po kilkuset km. Jesteś taki kozak to napisz na priv do gościa niech ci poda adres tego serwisu, jedz tam i zwyzywaj od oszustów. Masz odwagę? zy ten post na forum jest obraźliwy: - Google Search Tyfon79, zgłosiłem Twój post do moderacji, bo zaraz zamkną temat. Od siebie dodam jeszcze, że jak poczęstujesz kogoś takim tekstem, to nikt nie będzie chciał z Tobą dalej rozmawiać, Tyfon79. W ogóle nie panujesz nad emocjami i nie potrafisz wyrazić nawet słusznych uwag w normalny, kulturalny sposób, z poszanowaniem drugiej strony. Można komuś coś wytknąć, ale nie w taki sposób.
  9. Jeśli dętka nie trzyma ciśnienia "wcale", to znaczy że jest gdzieś dziura albo nieszczelny jest wentyl. Generalnie im cieńsze ścianki ma dętka butylowa, tym słabiej trzyma ciśnienie, ale nie spotkałem jeszcze takiej (nawet ultra cienkie Maxxis Flyweight), która nie trzymałaby wcale i nie miała ewidentnie jakiejś wady. Z mojego doświadczenia z dętkami TPU (ja mam RideNow w wersjach 700C, mtb 26" i mtb 29"), lateksowymi i butylowymi (o różnej grubości ścianki) wynika, że najgorzej trzyma ciśnienie lateks, najlepiej gruby butyl, a TPU są porównywalne do ultra lekkich butylowych. Wadą TPU jest to, że bardzo małe dziury są trudne do zlokalizowania nawet w wodzie. Ich materiał jest mniej rozciągliwy i wymagałyby pewnie rozdmuchania aż do trwałego odkształcenia, by uwydatniły się dziury, których nie widać gdy dętka nie jest zamknięta w oponie i panuje w niej niskie ciśnienie.
  10. ЗОЛУШКА / А.Архиповский / Исполняет Монах Авель Razvan Stoica - Dance of the goblins (Kamerata Stradivarius)
  11. Optymalna kadencja zależy od intensywności wysiłku (zapotrzebowania na moc) i jak najbardziej kadencja 70 obr/min może być właśnie kojarzona z taką jazdą dla przyjemności z umiarkowaną intensywnością. Im wyższa moc, tym z reguły będzie wymagana wyższa kadencja (oczywiście do pewnej granicy). (PDF) Optimal cadence selection during cycling
×
×
  • Dodaj nową pozycję...