Jakiś kiepski ten kalkulator.
Jeśli przy obecnym najszybszym przełożeniu (50/14) będziesz kręcił 100 obr/min, to koło wykona:
(50/14) x 100 x 60 = 21428,672 obrotów na godzinę.
Teraz pomnóż to przez obwód koła i wyjdzie prędkość. Przyjmijmy, że są tam opony 700x25 (obwód około 211 cm), więc dla takiego przypadku mamy prędkość 45,214287 km/h. Trochę brakuje do tych 56 km/h. Nawet na oponach 29x2,5 tyle nie wychodzi.
Zgadzam się, że na szosie 50/14 to trochę mało (też lubię dokręcić), ale już klasyczne 53/11 daje naprawdę duże możliwości nawet w górach na zjazdach. 100 km/h to nawet zawodowcy jadą bardzo rzadko i to raczej na dużej wysokości (wysokie góry), gdzie są mniejsze opory powietrza. Oczywiście napęd zoptymalizowany tylko do zjazdów (takie 70 zębów na blacie) pozwoliłby nieco łatwiej dokręcać bez konieczności przekraczania 120-130 obr/min, ale w innych warunkach to się nie sprawdzi.
Tu na filmie masz Alpy, wysokość ponad 2000 m, a i tak prędkość rzadko przekraczała 80 km/h.