Skocz do zawartości

marvelo

Użytkownik
  • Liczba zawartości

    2 998
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

  • Wygrane w rankingu

    3

Ostatnia wygrana marvelo w dniu 4 Września 2024

Użytkownicy przyznają marvelo punkty reputacji!

2 obserwujących

Dodatkowe informacje

  • Skąd
    Krasnystaw

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia użytkownika marvelo

Emeryt

Emeryt (13/13)

  • Conversation Starter
  • Automat Rzadka
  • Collaborator
  • Pierwszy post
  • Bardzo popularny Rzadka

Ostatnio zdobyte

1,3tys.

Reputacja

  1. A w jaki sposób próbowałeś to robić? Najważniejsze, by równo zacząć. Dlatego najlepsza jest do tego jakaś rurka, długa tuleja lub choćby pierścień. Jeśli bieżnia wchodzi bardzo ciasno, może wystarczy zebrać kilka setnych milimetra ze średnicy widelca. Do tego nada się nawet papier ścierny lub mały pilnik diamentowy. Powoli, dookoła, w końcu musi wejść. Byle nie za dużo na raz.
  2. Dlatego z pełną odpowiedzialnością twierdzę, że tak zwane systemy bezpieczeństwa aktywnego w nowoczesnych samochodach zabiły niejednego kierowcę, zwłaszcza takiego z normalnymi odruchami wyrobionymi na starych autach bez wspomagaczy. Producenci wprowadzają dodatkowo klientów w błąd, bo często przycisk "esp off" czy "traction control off" pozwala jedynie na nieco większą swobodę zanim system zareaguje, ale i tak w pewnym momencie (po spełnieniu warunków znanych jedynie programiście) i tak przejmie kontrolę, działając wbrew woli kierowcy i jego zamiarom. Tylko kierowca wie, gdzie zamierza skierować pojazd i niestety system może pokrzyżować mu plany, spychając go np. naprzeciwległy pas lub w przepaść.
  3. Ale rozciętą bieżnię w sensie konusa, po którym toczą się kulki?
  4. Średnica osadzenia dolnego konusa (bieżni) zawsze jest większa niż zewnętrzna średnica rury sterowej ( w widelcach 1 1/8 jest to 30 mm vs 28.6 mm), więc jakoś to trzeba zrealizować. Czasem rura jest na dole jakby rozdęta do tej średnicy, a czasem (jak u Ciebie) jest tam zamontowany dodatkowy pierścień (przyspawany od spodu, czasem lutowany mosiądzem). Podobnie jak tutaj: Widelec rowerowy mtb gwint 1 1/8" 26'' TANGE CHROM piwoty stalowy JAPAN - gwint 1 1/8" ! koło 26'' TANGE - 17189906917 - Allegro.pl Może chińska tak, ale taka "hamerykańska" jak na filmie wygląda na solidną. Oni wszystko mają większe i grubsze. Dzielona bieżnia (a raczej stożek centrujący dolne łożysko) występuje tylko w sterach, gdzie jest oddzielny cartridge łożyska. W popularnych sterach na kulkach w wiankach dolny konus jest bezpośrednio bieżnią łożyska i nie może być rozcięty. P.S. A tu ściągawka o wszystkich rodzajach sterów: Headsets [03] Headset bearings standards - SHIS | BikeGremlin US
  5. Przednia przerzutka zablokowała mi się (błotem lub lodem) może parę razy w życiu, a jeżdżę cały rok, często w śniegu i błocie. Ale i kaseta w takich warunkach potrafiła się czasem oblodzić i nie wszystkie biegi chciały chodzić. W początkach swojej kariery rowerowej dwa razy zerwałem łańcuch podczas nieumiejętnej zmiany biegów z przodu (choć przypuszczam, że nieprawidłowo go zakułem). Od wielu już lat nie znajduję powodu, by się przedniej przerzutki pozbyć. Po prostu robi to, czego od niej oczekuję. Bez szemrania. A dobieranie odpowiedniej kombinacji zębatek przód-tył w danym momencie jest po prostu atrakcją, takim zadaniem dla mózgu, które czyni jazdę bardziej atrakcyjną. Na tej samej zasadzie, jak jazda krętą, wymagającą drogą jest ciekawsza niż prostą, gdzie nic się nie dzieje.
  6. Można lekko oszlifować pilnikiem samą krawędź tego pogrubienia na dole widelca (zrobić fazkę), by dolny konus łatwiej wszedł. Do wbijania można użyć kawałka rury PVC, pierścienia starego łożyska bądź innej tulejki o odpowiedniej średnicy.
  7. Nie ma czegoś takiego jak "najzwyklejsze fabryczne pedały". Nawet wśród pedałów za 10-20 zł są lepsze i gorsze, a czasem różnice są wręcz drastyczne. Cena pedału i jego solidność też w żaden sposób nie przekłada się na przyczepność i stabilność. Jedne z najgorszych pedałów "fabrycznych" na jakich miałem nieprzyjemność jeździć są montowane w holenderskich Gazelle i Batavusach. Mam na myśli coś takiego: Pedały Batavus Aluminium 06 • RoweryStylowe.pl Na tym to realnie można się zabić, nawet gdy but jest tylko lekko wilgotny. Generalnie wszelkie gumowe wstawki działają tylko z suchych warunkach. W mokrych byle jaka plastikowa ramka jest lepsza. Jeśli chodzi i plastikowe piny to wiele zależy od ich rozmieszczenia i średnicy. Te wspomniane przeze mnie Wellgo mają te piny dość cienkie i ostre, a np. Cube Acid 3 - tu jakby trochę grubsze i mniej ostre.
  8. Co ja poradzę, że Venus (czyli Sophia Janes) pisze takie ładne melodie - no po prostu muszę. VENUS - HER The Hour that Turned Blue · Venus
  9. A nawet za połowę tej kwoty: Pedały rowerowe Wellgo platformowe 285g - AWR0067 - 17099474632 - Allegro.pl Mam już w dwóch rowerach i polecam.
  10. Nie wypada się śmiać z czyjegoś nieszczęścia, ale z czyjejś głupoty chyba można. Zresztą sam właściciel tego BMW 840i nie wydaje się tym szczególnie zasmucony. Widocznie na biednego nie trafiło. "Szkoda tylko samochodu, fajny był".
  11. Oxygen · Venus Long Time Coming · Maria Mena
  12. Kaseta 11-46 mnie nie interesuje. Zakres odpowiadający mojemu 3x8 (42/32/22, 11-30) zapewniłaby dopiero kaseta 10-52 (z blatem 38 z byłoby prawie identycznie), a taka ile kosztuje (i ile waży)? No i taka kaseta wymaga już innej piasty (bębenek), przerzutka tylna też musi być znacznie większa i cięższa, by to ogarnąć. Skompletuj mi taki zestaw, podaj cenę (i to bez szukania u Chińczyka, a normalne ceny w Polsce) i wagę całości to wtedy pogadamy. Jak na razie napęd 1x nie jest dla mnie żadną atrakcyjną alternatywą. Ludziom wpojono, że napędy 3x są be, że są za głupi by ogarnąć kombinację dwóch zębatek, że się trudno czyści i inne bzdury.
  13. Opona Schwalbe Furious Fred 28x2.0 (realnie około 46 mm) na obręczy SunRims CR18 - żadnych problemów, a przejechałem na tej kombinacji już sporo, nawet z ciśnieniem 1.8 bar, na lekkiej dętce butylowej.
  14. Odezwał się ten, co mu waga kół nie przeszkadza. Jeśli chodzi o koszty, to napędy 3x są najtańsze w utrzymaniu na dłuższą metę (przy porównywalnym zakresie do 1x). Napęd 1x spełniający moje oczekiwania co do zakresu będzie miał kasetę (i to taką z podstawowej klasy, dwa razy cięższą niż moja) kosztującą kilka razy więcej niż moja w napędzie 3x, a w dodatku w 1x jeśli jedziesz na jakimś przełożeniu to zawsze zużywa się tylko ta zębatka, gdzie w 3x przełożenia się częściowo pokrywają i często na zbliżonym jedzie się z innej kombinacji zębatek, co pozwala rozłożyć zużycie bardziej równomiernie na zębatki kasety i korby.
  15. No i co z tej wiary pozostało? Dlatego wierzymy, że się podniesiemy i za rok, w tym miejscu zawiśnie kalendarz naszych zawodów na sezon 2025. Gdzie ten kalendarz, panie Czarku? Facebook
×
×
  • Dodaj nową pozycję...