Skocz do zawartości

Mihau_

Użytkownik
  • Liczba zawartości

    8 728
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

2 obserwujących

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia użytkownika Mihau_

Emeryt

Emeryt (13/13)

  • Conversation Starter
  • Reaktywny
  • Bardzo popularny Rzadka
  • Automat Rzadka
  • Collaborator

Ostatnio zdobyte

2,6tys.

Reputacja

  1. Mihau_

    [5~~6k] Pierwsza szosa?

    Branża rowerowa ogólnie łapie zadyszkę po covidowym wzroście, pora kiedy kupujesz rower nie ma większego znaczenia bo przeceny i tak są solidne a dla dwóch stów w jedną czy drugą nie warto tracić czasu, który mógłbyś poświęcić na jazdę. Wypożyczyć możesz ale jazda szosą przy obecnej temperaturze, syfie na asfalcie i w grubych ciuchach to średnia przyjemność. BTW i tak musisz się przygotować, że przez pierwsze kilkaset kilometrów będzie bolało i mięśnie muszą przyzwyczaić się do nowych warunków
  2. Mihau_

    [5~~6k] Pierwsza szosa?

    Zły czy nie zły, nie da się odpowiedzieć na takie pytanie. Ludzie o takiej wadze jeżdżą na szosach ale musisz się liczyć z tym, że koła nie będą wieczne. Wjechanie w dziurę w drodze crossem z amortyzatorem i oponą 40c vs szosą na oponie 28c i karbonowym widelcu to trochę jednak różnica. Generalnie jeździć się da ale będąc lżejszym będziesz miał mniej problemów i kosztów. Przez minutę to ci na wszystkim będzie wygodnie. Obawiam się, że mylisz prędkość chwilową ze średnią. A co do "szosy" to zainteresowałbym się czymś takim. Producent robi na tej samej ramie zarówno szosę i gravela więc zmieści ci się szerszy kapeć, który ochroni trochę koła a tobie pozwoli na łagodniejszą przesiadkę z amortyzowanego roweru. Fabryczne opony to i tak ścierwo więc nie żal wymieniać. https://www.centrumrowerowe.pl/rower-szosowy-superior-x-road-comp-pd35447/
  3. Ciężko ci tu będzie znaleźć rzeczowe porady. Jesteśmy na forum rowerowym a kręcenie na rowerze magnetycznym nijak się ma do jazdy na zewnątrz więc praktycznie nikt tego nie uskutecznia, używamy albo trenażerów rowerowych albo rowerków spinningowych.
  4. Taki z tego gravel jak z 9 kg emondy "lekka szosówka" 😂
  5. Nie ma nie-chińskich które mają sens. Jeśli taki znajdziesz to będzie kosztował tyle co ten twój rower jest warty Secundo mtb ze sztywnym widelcem to mtb ze sztywnym widelcem a nie "prawie gravel", to nie ma ze sobą nic wspólnego oprócz braku amortyzacji
  6. Tak, chłop walnął babola Pomijając oczywiście, że twoje wyliczenia są z dvpy. Rozmiarem ramy szosowej/gravelowej jest efektywna długość rury poziomej, jeśli chcesz porównywać dwa modele za pomocą stosunku stack/reach to mają mieć identyczne,, fizyczne wymiary. Wartość parametrów stack i reach zależy od rozmiaru ramy, reach nie rośnie proporcjonalnie do wzrostu długości. Nawet nie masz się co w to zagłębiać bo porównywanie modeli za pomocą wyniku stack/reach nie ma sensu biorąc pod uwagę różne podejście do geometrii pomiędzy producentami, miało to rację bytu kiedy każdy spawał rany "klasyczne"....znaczy dawno
  7. Napisałem ci wcześniej, stara generacja eskera to gravel ukierunkowany na "sport" a nowa typowy dziadkowóz, chyba wiesz do czego ci rower potrzebny
  8. Bardziej wyprostowaną a to na czym komu wygodniej to indywidualna kwestia. To nie jest kwestia lepszego/gorszego tylko dostosowania do potrzeb Im większy kąt główki tym rower bardziej agresywny, responsywny
  9. Najważniejszy stack, im większy tym kierownica wyżej względem siodełka. A ogólnie o geometrii rowerów napisano masy tekstu, wystarczy poszukać
  10. stack, reach, baza kół, mniejszy kąt główki
  11. Pierwsza generacja ma bardziej sportową geometrię, druga to już bardziej wycieczkowiec/dziadkowóz. Najpierw sobie wymyśl czy chcesz napęd 1x czy 2x, jak wymyślisz 1x to idź do sklepu i sobie tym poklikaj, zobacz czy ci double tap pasuje - mi np nie pasuje i nigdy nie będę nawet rozważał zakupu roweru na mechanicznym sram. W przypadku rowerowych tematów lepiej raz a porządnie unikając niepotrzebnych, pośrednich wydatków. IMO aspre 2 albo esker 5
  12. I gdzie tam widzisz opinię o silniku? Napisałem, że nikt znany poza kellysem tego nie wkłada i może być lipa z serwisem. Zaprzeczasz temu? I gdzie tam widzisz opinię o silniku? Napisałem, że nikt znany poza kellysem tego nie wkłada i może być lipa z serwisem. Zaprzeczasz temu?
  13. A gdzie ja wydałem opinię (i to niby jednoznaczną 😂) o tym silniku?
  14. Masz go pół roku z czego 30% tego czasu nie jeździsz. Ile w ogóle kilometrów zrobiłeś?
  15. Najgorsze z możliwych kryterium wyboru. A co do konkretnego modelu - osobiście nie kupiłbym ebike na silniku, który nie jest powszechnie stosowany z uwagi na dostępność serwisu czy części zamiennych. Tak naprawdę to kellys jest chyba jedynym rozpoznawalnym producentem na PL rynku który to montuje.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...