Skocz do zawartości

Rumcajs.

Użytkownik
  • Liczba zawartości

    611
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Dodatkowe informacje

  • Imię
    Piotr
  • Skąd
    Kraków

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia użytkownika Rumcajs.

  1. Znalezione na tym forum, zamkniecie tematu bez słowa wysjasnien, @sznib wzorowy admin, pogratulować. Kolega @biker_xc pięknie to podsumował, ja dodam, ze beka w ch… Idę stad w pizdu bo szkoda czasu.
  2. Bo to forum w głównej mierze składa się z gości po 40 w obcisłych gaciach którzy patrzą na ludzi na czymklowiek grawitacyjnym jak na plebs jakiś. Ale nad pierdołami watami, licznikami, karbonowymi kółeczkami będą robili wątki po 10 stron. Dla waszej informacji, głośna piasta jest fajna, tak jak dla obcisłych gaci fajne są karbonowe kółka za 5 tysi. A co do tematu, polecam rozejrzeć się po aliexpresie, chinole są w tym dobrzy. Dirtowych singlespeedowych nigdy nie szukałem ale normalne są spoko, mają standardowe łożyska więc łatwo można dokupić i wymienić. Mogę polecić ARC, Koozer, Hanns (albo jakoś tak), ZTTO.
  3. Przecież wyżej masz napisane po jakim przebiegu.
  4. Potwierdziło się to co na filmie, nie zapakuję się kasety T-Type z hakiem UDH.
  5. Kasety T-Type podobno nie działają z przerzutkami starszej gen ale, że raz udało mi się kupić kompletnie nową kasetę T-Type za psi grosz (wtedy jeszcze nie wiedziałem, że nie pasują) to nie omieszkam się tego dzisiaj sprawdzić i pokażę co z tego wyszło Fragment 9:18: EDIT: W sumie, to w filmie jest powiedziane, że kolidują z hakiem UDH a ze zwykłym?.... ;))
  6. Rumcajs.

    [2024] Specialized Chisel FS

    Tu nie chodzi o wymianę Stery Acrosa mają plastikowy center ring, który non stop łapie luzy, trzeszczy a w najgorszych wypadkach się po prostu kruszy. Wyobraź sobie, że jak kupiłem elektryka canyona (którego odesłałem przez to g...) to jeżdząc nim w Bielkich enduro trailsach musiałem kasować luzy co 3 zjazdy, a po całym dniu jazdy po powrocie rozpędzenie roweru i wciśnięcie hamulca skutkowało efektywnym zająknięciem ramy. Jednym słowem, tragedia i nie znam osoby która mając to nie narzeka na to rozwiązanie.
  7. Rumcajs.

    [2024] Specialized Chisel FS

    Wolałbym amelinium z klasycznym prowadzeniem linek niż to dziadostwo przez stery. Więc z tych dwóch, dla mnie wybór jest prosty, kto twierdzi inaczej na pewno nie miał jeszcze "przyjemności" jeździć na rowerze z tym czymś
  8. Kogo obchodzi jakiś przekrok? W moim enduro też bym siadł na górnej rurze jakbym chciał stanąć obiema nogami na podłożu, podsiodłówka ma długość 405mm (mam rozmiar M), przekrok podawany to 713mm (czerwona strzałka) ale i tak górna rura jest skośna i efektywny przekrok (czyli tam gdzie narysowałem niebieską linię) jest pewnie większy niż w tym pathlite. No i co? I nic Przecież na tym się nie siada a awaryjnych sytuacji to ja mam raczej więcej niz ktoś na rowerze miejskim. Choć też z drugiej strony ogarniam rower milion razy lepiej niż typowy mieszczuch (tak statystycznie, bez urazy). Skup się na doborze długości i żeby pozycja była wygodna, nie rozciągnięta, kiera nie za nisko/wysoko, tutaj myślę, że szosowcy mogą się wypowiedzieć bo to ich zajawka, mnie interesują całkowicie inne parametry a na szosie nie jeżdzę i nie zamierzam, choć jestem pewny, że kupowanie roweru w oparciu o przekrok to głupota.
  9. Jeśli chodzi o problemy z tłukącym się napedem - shimano takie po prostu jest i trzeba z tym żyć. Co do seriwsu to tak, tutaj masz wszystko o damperze: https://www.ridefox.com/fox17/help.php?m=bike&id=1139 A tu jakie oleje i ile do widelca: https://www.ridefox.com/fox17/help.php?m=bike&id=2961 Co do serwisu, jakoś nie mogę odnaleźć manuala do widelców na helpie... dziwne, mniejsza, tutaj masz dobre wideo: Jest to co prawda poprzednia generacja, ale serwisowo niczym się twoja nie różni, tłumika się raczej nie dotykaj, nie ma to sensu jeśli działa, ogranicz się jedynie do wymiany air shaftu, bo, nie jest to tak, że są tam jakieś podkładki, tylko wymienia się cały tłok sprężyny, jest to już trochę droga inwestycja i raczej bym to teraz odpuścił, przerobił jedynie damper i pojeździł, zobaczył czy pasuje zanim sie zacznie wydawać kasę na widelec. W razie czego jednak potrzebowałbyś tego: https://www.ebay.pl/itm/285399605600?chn=ps&norover=1&mkevt=1&mkrid=4908-166454-595607-3&mkcid=2&itemid=285399605600&targetid=2308550383342&device=c&mktype=pla&googleloc=9067425&poi=&campaignid=20217678640&mkgroupid=148313024046&rlsatarget=pla-2308550383342&abcId=&merchantid=5323128594&gad_source=1&gclid=EAIaIQobChMIgPep7qvahgMVfpmDBx0Gcgt5EAQYAyABEgKxmfD_BwE Dla 100% pewności (bo nie siedzę aż tak bardzo w foxie) wpisz sobie tutaj: https://www.ridefox.com/fox17/help.php?m=bike numer seryjny widelca i wtedy będziesz miał dostępne wszystkie info o dostępnych kitach serwisowych, air shaftach z ich oznaczeniem kodowym i wtedy masz 100% pewności, że kupujesz dobry shaft.
  10. 2. Warto się ogółem nauczyć serwisowania amorów samemu, serwisy to raz, że większość zatrzymała się 10 lat temu a dwa, kasa. 5. Masz dobry rozmiar, nic nie kombinuj. https://www.1enduro.pl/rozmiar-ramy-enduro-trail-2021/ - przeczytaj ten wpis, powinien ci wszystko rozjaśnić. A co do sterów, poczekaj… jak ci się nic z nimi nie dzieje to mogę ci powiedzieć, że powinienes być przeszczęśliwy z tego powodu.
  11. Zamiast płacić prawie wartośc roweru za amora, weź chłopie kup używkę za 1200zł i będziesz się cieszył. Pike to dobra droga.
  12. 1. Karbon nie ma sensu, rower będzie jeszcze bardziej szorstki. Już był wątek o lekkich kołach do trail/enduro, ale nie będe go tutaj przytaczał bo jego poziom był poniżej dna. Generalnie, nie tędy droga, mity o masie resorowanej wsadź pod poduszkę. Będziesz mocniej jeździć to będziesz myślał czy dać cushcore czy nie a nie liczył gramy na kołach 2. Nie dawaj tego na żaden serwis Canyona bo ci gwarancje na ramę zabiorą, to jest modyfikacja na własną odpowiedzialność, a gwarancję na to warto mieć, bo suport lubi sobie powiedzieć sory ziomek, dzisiaj nie mój dzień. Jesli chodzi o wykonanie tego moda, jest to tak samo trudne jak przewrócenie flipchipa na drugą stronę, trochę odwagi do tego roweru, to nie prom kosmiczny, na yt jest pełno filmów co gdzie i jak odkręcić. 4. Niczym nie oklejaj, powód gwarancji, wytłumaczony wyżej, jedynie może być folia ochronna bezbarwna. 5. Jeśli wydaje ci się, że masz za którtki rower, możesz dać kiere z gięciem 7 stopni do tyłu zamiast seryjnej która ma 8. Może byc to np Renthal, wznios jaki bym proponował to 30mm. Ale daj znać jaki masz wzrost to będe wiedział czy masz widzimisię z tym rozmiarem czy faktycznie jest cos na rzeczy. Kwesta sterów, kup to: https://www.ebay.com/itm/185742806185?norover=1&mkevt=1&mkrid=711-169407-669907-5&mkcid=2&itemid=185742806185&targetid=295222477649&device=c&mktype=pla&googleloc=9067397&poi=&campaignid=21085585828&mkgroupid=160701794538&rlsatarget=pla-295222477649&abcId=&merchantid=5085189047&gad_source=1&gclid=Cj0KCQjwsaqzBhDdARIsAK2gqndU0IFndS5gZ4V-qf4N7ltDqI59ZMBJFvXL8iFZ50XxRznBBR7Xdw0aArmZEALw_wcB Rozwiązuje to problem luzujących się sterów i trzasków z okolicy główki ramy. Co do montażu (bo jest to lekkie rzeźbienie) to mogę wytłumaczyć jak będzie potrzeba, w skrócie z tych sterów użyjesz tylko top cupa.
  13. W sumie pewnie skończy się na sprzęcie ~160mm ale wyciągnięcie dystansu z dampera nic nie kosztuje, można to zrobić nawet nie wyciągając dampera z roweru.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...