Dętki TPU przyszły, po zważeniu okazuje się, że jedna waży 32g co jest znacznie lepszym wynikiem niż 112g do tej pory. Przy okazji zestaw do łatania dętek schudł z 27 do 6g (nie licząc łyżek i pompki ale tutaj się nic nie zmienia). Łącznie wychodzi oszczędność 181g za jedyne 48zł z przesyłką co jest jednym z lepszych wyników ze wszystkich zmian w rowerze.
W instrukcji jest napisane, żeby nie przekraczać 5 barów jeżeli sie używa obręczy z systemem no-ring-lip zgodnym z ISO/TC 31. Osobiście nie mam pojęcia co to oznacza więc nabiłem nieco ponad 8 barów i jeszcze nie wybuchły, choć nie miałem okazji się jeszcze przejechać rowerem z tymi dętkami.
Przy okazji udało mi się uzyskać w miarę powtarzalne wyniki na wadze łazienkowej (przypilnowałem, żeby całą powierzchnią stała na jednym kafelku) i wg niej rower z niezbędnymi akcesoriami powinien ważyć obecnie około 12,7kg. Pomiar z początku tego wątku to było około 13,6 kg. Te 100g nieścisłości trzeba przyjąć za błąd pomiaru (głównie tolerancja wagi). W praktycznym odczuciu udało mi się urwać sporo więcej bo uprznąłem troche rower (same ekspandery to było ćwierć kilo a woziłem je "na wszelki wypadek") co razem ze zmianą podejścia do wożenia zapasowych części miało największy wpływ na odczuwalną masę.
Co by nie było, urwanie 800g za 187zł uznaję za przyzwoity wynik.
Podsumowanie:
stara [g]
nowa [g]
różnica [g]
cena [PLN]
[PLN/g]
opony
820
660
160
60
0,38
mocowanie błotników
80
20
60
10
0,17
linka
495
75
420
69
0,16
dętki
224
64
160
48
0,30
suma
800
187
0,23