Skocz do zawartości

Mosparko

Użytkownik
  • Liczba zawartości

    36
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Dodatkowe informacje

  • Skąd
    Warszawa

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia użytkownika Mosparko

Odkrywca

Odkrywca (3/13)

  • Dedicated Rzadka
  • Pierwszy post
  • Collaborator
  • Reaktywny
  • Conversation Starter

Ostatnio zdobyte

1

Reputacja

  1. Przecież nie marudzę, że mi nie trzymają, co wiecej pisałem że schodzi nie więcej niż pół bara na dobę (często mniej), więc nie muszę codziennie pompować. Jak używałem dentek z prestą, schodziło mi znacznie szybciej. Dlatego wolę samochodowe (przy okazji nie trzeba bawić z redukcją na stacjach benzynowych), a dodatkowo jak pisał RabbitHood są zupełnie bezproblemowe, a z presto miałem ze dwa razy jazdy w czasie wyjazdów. Bardzo lekkie dętki zgodnie z tym co czytałem generalnie słabo trzymają, a ja szukam czegośco będzie lżejsze od posiadanych, ale nie przyniesie pogorszenia względem szczelności. I tak pakuje je w Schwalbe durano plus z tyłu i durano double defence z przodu
  2. Wiem, to jak oksymoron... Ale jednak może doradzicie "złoty środek". Potrzebuję dętek do kół 28" z oponami szosowymi 28mm. wentyl samochodowy, więc bardzo lekkie odpadają na starcie. Chciałbym żeby w miarę możliwości trzymały ciśnienie. Obecne tracą maksymalnie 0,5 bara dziennie po napompowaniu na 8. Czy taki Continental Slim https://www.centrumrowerowe.pl/detka-continental-tour-28-slim-pd9104/?v_Id=37879 spełni moje oczekiwania, czy polecilibyście coś innego?
  3. Sprawdź rowery amerykańskiej marki Montague. Ciężko kupić w kraju, ale czsem się udaje z rynku wtórnego. Poniżej link do ich oddziału w Dojczlandzie: https://www.montague-bikes.de/en/ Mają pełnowymiarowe rowery - miejskie na kołach 28 i górskie na 26, te drugie (Paratrooper) były robione z myślą o wojsku, więc miały nosić żołnierza i sprzęt. Nie wiem jakie limity wagowe, musisz dopytać. Ja mam miejskiego Bostona (obecnie brak w magazynie) i to jest zaioza Radę powinny teżdać konkurencyjne dla nich (ale też musisz dopytać) Change: https://www.changebike.com/ Podobnie miejskie 28 i wiejskie 26
  4. Zastanawiem się nad zakupem i chciałem się dowiedzieć czy ktoś z Was ma doświadczenie z teleskopowym wspornikiem kierownicy By.Schulz Speedlifter Twist. Głównie chodzi mi o trwałość i czy z czasem nie łapie irytujących luzów poniżej link do sklepu który ma ich całą gamę: https://hollandbikeshop.com/pl-pl/markowe-czesci-rowerowe/by-schulz/by-schulz-mostek/by-schulz-mostek-regulowany/. Mam coś podobnego w rowerze Montague który ostatnio kupiłem produkowane przez Octagon Cycles w Stanach i mimo, iż rower swoje przeszedł trzyma się nieźle, ale obecnie praktycznie nie do kupienia. Pozdrawiam.
  5. Odkopuję wątek, bo wypada żebym podzielił się doświadczeniami. Zgodnie z założeniami założyłem schwalbe durano dd zwijane na przód i durano plus druciane na tył. Oczywiście nie jest to do końca miarodajne, bo na jednostkowych przykładach nie buduje się tez, ale od tamtego czasu ani ja, ani żona nie złapaliśmy ani razu kapcia. Jeździ nam się na nich także ok, wiec podsumowując, jeśli ktoś ma dość jazd z przebiciami, polecam.
  6. Podłączę się do wątku. Szukam kompleksowego i dobrego serwisu rowerowego, któremu można zlecić także mniej typowe rzeczy. Znam i korzystałem z Lokalnego Warsztatu Rowerowego, tak samo z Biker Studio, wspominany tutaj Serwis Bajka też rokuje, problem w tym, że wszystkie są mniej lub bardziej na obrzeżach miasta i zostawianie/odbieranie roweru jest upierdliwe. Znacie może jakiś stosowny serwis gdzieś bliżej centrum Warszawy? Nawet trochę bliżej byłoby już pewnym progresem.
  7. Dziękuję za odpowiedzi, zgodnie z tym co piszecie sprawa nie warta zachodu. Trochę szkoda, bo krztałt ramy bardzo zgrabny.
  8. Drodzy, Bardzo spodobała mi się klasyczna rama Romet Gazela zaprojektowana w PRL. Chciałbym zbudować na jej bazie minimalistyczny rower miejski. Czy ktoś się może orientuje z jakiego okresu najlepiej szukać? Czy ma to w wypadku tej ramy znaczenie, np w kontekście użytego stopu? Zauważyłem też na zdjęciach, że na łączeniu górnej poziomej rury z rurą podsiodłową, ta druga jest nieco wygięta w kierunku przedniego koła, lub na odwrót. Widziałem to w wielu ramach i zastanawiam się czy to upływ czasu, czy raczej niedoskonałość technologiczna?
  9. Zacznę od założenia Durano Plus na tył i zobaczę jak to jeździ. Potem bedę rozkminiał co dalej. Dzięki za wszystkie podpowiedzi i wskazówki!
  10. CTS drutowe. Defekty różne: szkło, drut, dziura jakby po gwoździu, a ostatnio dziwna sprawa bo dętka miała rozcięcie 2 cm, a opona cała, może więc waga zawiniła… Szalę goryczy przelał tygodniowy pobyt w Berlinie, gdzie z żoną zaliczyliśmy łącznie 3 kapcie, fakt że ona ma opony bez żadnego zabezpieczenia antyprzebiciowego co poskutkowało dwoma dziurami. Ech, kusisz tymi Maratonami, ale myślisz że one w jeździe tylko na twardym będą lepsze od Durano? Według opisu producenta Durano Plus ma lepszą osłonę antyprzebiciową, bo jest niby podobny technologicznie do Maraton Plus.
  11. Patrzę na masę, ale widzę to następująco. Obecnie mam opony z kevlarową warstwą antyprzebiciową, które ważą 320 g. Durrano Plus w wersji drucianej to 530 g, a więc kloc, ale Durano DD w wersji zwijanej to 330 g. Gdybym użył takiego zestawu, masa roweru urosłabu o jakieś 200 g co jest jeszcze akceptowalne. Praktyka pokazała, że lekkie zabezpieczenia antyprzebiciowe z tyłu nie dają rady... Problemem jest czasowy brak dostępności zwijanej Durano DD, ale póki co mogłoby tam zostać obecne CST RECOURSE. Ale mogę oczywiście źle kombinować, bo jestem laikiem.
  12. No dobra, jestem nieogarem… Nie zauważyłem, że Durani Plus występują w dwóch wersjach – zwijanej (obecnie niedostępnej) i drutowej, a parametry oglądałem dla zwijanej… drutowa ma nośność 85 kg więc rozwiązuje mój problem. Zacząłem się tylko zastanawiać, że od bardzo dawna nie złapałem kapcia z przodu i czy w związku z tym nie zrobić miksa - Durano Plus z tyłu i trochę mniej wytrzymałe ale też nieco lżejsze Durano DD z przodu (a może jeszcze coś lżejszego). Tylko DD są chyba trochę szybsze i nie jestem pewien czy taka konfiguracja dobrze się sprawdzi.
  13. Tak też zakładałem, że to kwestia komfortu, ale ja lubię "czuć podłoże" po którym jadę. Oczywiście poza kostką brukową i kocimi łbami, ale na takie atrakcje to i tak tylko amortyzacja realnie pomaga. Może jakbym robił duże przebiegi byłoby inaczej, ale raczej nie zdarza mi się dziennie przekraczać 30 km, a przeważnie jest to do 20 km. Opony szersze niż 28 z mojego punktu widzenia to zbędny przyrost masy, jeździłem i zrezygnowałem. Jeździmy na singlach z wywalonym wszystkim co się dało, po części bo lubimy prostotę, po części właśnie po to żeby zredukować masę. I tak nie jestem zachwycony przyrostem wagi jaki nastąpi po wymianie opon, tak więc dociążać dalej zdecydowanie już nie chcę, wolę pompować
  14. Maratony mi się zmieszczą bez problemu, obecnie mam 2,5 cm zapasu między widelcem a oponą. Bardziej mnie martwi to co napisałeś o ich zewnętrznej miękkości i czy będzie mi to pasowało. Kojarzysz może opony o podobnej wytrzymałości ale nieco twardsze i z gładszym bieżnikiem albo bez (oczywiście dostosowane do mojej wagi)? A żona słucha punk rocka i nie potrzebuje miękkich opon Dodatkowo warstwa ochronna w Durano Plus pewnie da efekt podobny ja w Maratonach, więc sądzę że będzie idealnie.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...