Hej wszystkim,
Jestem obecnie szczęśliwym posiadaczem Spectrala 125 CF8. Jest super, zwrotny, skoczny, przestawienie Flip Chipa na Hi sprawiło, że podjeżdża się na nim też nienajgorzej.
Ostatnio jednak mam całkiem przyjemną progresję jeśli chodzi o skill level i zaczynam podchodzić do coraz dłuższych, technicznych podjazdów i trudniejszych zjazdów i pojawiło się kilka uwag:
Te ponad 13.5 14.5 kg (rozmiar L) robi swoje pod górkę.
Przy dużej ilości kamieni (czy to w górę czy w dół) tylne zawieszenie nie jest takie plush jakbym chciał i nagle jego charakterystyka pracy (na tego typu trasach) przestała mi do końca pasować.
Dodatkowo, przejechałem się ostatnio na customie znajomego z Ohlinsem TX22 i ciężko nawet to porównać...
Mam hate'a na koła - chciałbym zmienić je na coś lżejszego, karbonowego, na 240-stkach.
I do tego kilka problemów "w głowie": znudził mi się kolor bambusa (pluję sobie w brodę, że nie wziąłem Rollercoastera...), kilka elementów kokpitu chcę po prostu wymienić "bo tak".
No i ten przydługi wstęp doprowadza mnie do pytania: co teraz. Miałem na początku chętkę na innego fajnego gotowca, ale nic ciekawego znaleźć nie mogłem, a przy cenie oscylującej już pod 25-30 tysięcy PLN zacząłem się zastanawiać czy czegoś nie złożyć. Proszę więc o rekomendacje. Szukam konkretnie:
Rama karbon pod 29" koła, full suspension rzecz jasna, szukam czegoś lekkiego i wytrzymałego (modulo specyfika karbonu, ofc)
Geometria ramy: Spectralowa mi generalnie odpowiada, po zmianie flip chipa i w efekcie kąta główki (64.5 st) na pewno dużo lepiej mi się pedałuje i tak zostawiłem. Reach chyba mógłby być lekko większy - założyłem mostek o 10mm dłuższy i jest lepiej. Specjalistą od geometrii ramy nie jestem, zawsze działałem na zasadzie analizy empirycznej.
Btw, w tym temacie kusi mnie trochę Canyon Strive z tym jego Shapeshifterem...
Co do reszty komponentów:
na pewno TX22 z tyłu
nad przodem się jeszcze zastanawiam (celuję w 160 skoku, może Ohlins, może Zeb, golenie wezmę pewnie 35-36, tutaj decydującym czynnikiem będzie charakterystyka pracy i trwałość/łatwość serwisowania - słysze ostatnio, że u Foxa z tym róznie)
cały napęd SRAMa (XX1/X01, zobaczymy, tył na pewno z linką, AXSa ani Di2 nie chcę)
M9120 do hamowania z dyskami 220/200 (na 95% rotory od Jagwire + DCA805)
kokpit od Buegteca z karbonowym barem
ach, no i koła - tu najpewniej będą karbonowe Elitewheels Pro 36 na DT240 i Sapimach
Jeśli chodzi o zastosowanie, to w 60% są to traile, 40% to podjazdy na jakieś górki i potem zjazd w dół. Na tracki póki co nie jeżdżę ale na pewno zacznę Trasy często techniczne, wąskie, usiane irytująco dużą ilością korzeni (które imho obnażyły wady obecnego dampera). Nie jestem pewien czy klasyfikować docelowy rower bardziej jako trail czy już lekkie enduro (125 CF8 to teoretycznie trail).
Jestem otwarty też na propozycje dot. innych komponentów.
Btw., widziałem ostatnio składaka na karbonowej ramie Dartmoora - Thunderbird CF. Niebrzydkie to, klasyczna, ciemna rama, matowe wykończenie. Tylko cena jakaś taka podejrzanie niska. No i te 2.7kg deklarowanej wagi też nie urywa czapy. Ma ktoś jakieś doświadczenia z tym?
Dzięki wszystkim z góry za porady!