Skocz do zawartości

AstralDesign

Nowy użytkownik
  • Liczba zawartości

    5
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Osiągnięcia użytkownika AstralDesign

Świeżak

Świeżak (1/13)

  • Dedicated Rzadka
  • Reaktywny
  • Conversation Starter
  • Pierwszy post
  • Od tygodnia

Ostatnio zdobyte

0

Reputacja

  1. Sprzęgło zapięte, wszystko "na sucho" wydaje się być okej. Bujne się chyba z nim jutro na Karmelkowa bo grzebie od godziny i już nie mam pomysłu co jest nie tak. @Rumcajs. dzięki za linka, rzeczywiście prosty temat, kojarzę chyba też mniej więcej jak to zrobić dla widelca (przy serwisie Foxa w poprzednim Canyonie pamiętam takie dystanse na górze jednej goleni). Zaopatrze się tylko w odpowiednie smary i oleje i zrobię na weekend podejście do takiego moda. Skorzystam na start z Twojej sugestii czyli 140/150. Przy okazji, czy ja dobrze kojarzę że w widelcu inny fluid szedł do powietrza a inny do dampera?
  2. @Rumcajs. Dzięki, trochę robi się odbicie względem oryginalnego pytania, mam nadzieję że to nie offtop bo się ciekawych rzeczy dowiaduję 😉 1. Z kołami rozumiem. CushCore nie znałem - obejrzałem filmik montażowy, poczytałem. Mam tylko jedną myśl: "whaaaaaaat?!" 😳 2. Fair point. Masz może pod ręką jakieś warty polecenie materiał jak taką modyfikacje zrobić? Jestem sceptyczny, w końcu żyjemy w dobie gdzie każdy kto ma dostęp do internetu może zostać "specjalistą" 🙃 4. Liczyłem na jakiegoś PPFa żeby się pozbyć tego koloru i przy okazji ochronić lakier. Od czasu przeskoku na bardziej strome, kamieniste trasy pojawiło się sporo odprysków. A z tym kolorem nie chce brzmieć jak panienka ale serio ten bambusowy zielony ryje mi beret. Ciężko jarać się jazdą na rowerze który po prostu Ci się nie podoba... 5. Rama rozmiar L, wzrost 187. Mam przy tym dosyć długie nogi i ręce. Generalnie po zmianie flipchipa na Hi jest okej. Jedna zmiana która dodatkowo zrobiłem to zamiana mostka z ostatnim, górnym dystansem (czyli podniosłem mostek o 5mm względem fabryki). Na pozycję na rowerze jestem wyczulony, bo w zeslym roku zmagałem się przez 9 miesięcy z dyskopatią. Czy chce czy nie chcę nie mam jak oszukać - lekkie odchylenie i wyjazd na rower kończy się szybciutko i boleśnie 🙂 Z tym linkiem nie bardzo zrozumiałem, sugerujesz wymianę żeby uniknąć luzów? W swoim Spectralu CF8 z 2021 (który dalej stoi gdzieś w garażu) rzeczywiście zauważyłem takie trzaski już w pierwszym sezonie. W obecnym 125 jeszcze nie spotkałem takiego proboemu ale mam go dopiero od sierpnia. Hmm, trochę offtopowo ale może będziesz wiedzieć - wróciłem właśnie z przejażdżki i zauważyłem coś niepokojącego. Podczas jazdy po nierównościach (np małe dołki, kamienista droga) mój Spectral zaczął jakby "klekotać", dźwięk przypomina trochę jakby obijanie się łańcucha o coś, ewentualnie znaczący luz na którejś ze śrub. Jest ewidentnie słyszalny (wcześniej rower był cichutki). Dochodzi na pewno z okolic tylnego koła ale nie jestem w stanie bardziej precyzyjnie określić miejsca. Jedyne co zrobiłem od ostatniego razu to rozkręciłem zawieszenie celem wyczyszczenia i przesmarowania i zmieniałem wytartego już Maxxisa na Magic Mary. Spotkałeś się z czymś takim? Wszystkie śruby kręcone kluczem dynamometrycznym, siły ok, żadnych luzów nie byłem w stanie znaleźć. Zauważyłem że występuje głównie na wyższych (cięższych) przełożeniach więc podejrzewałem przerzutkę albo łańcuch ale za nic nie mogę zreprodukowac tego "statycznie" a jedynie jadąc w opisany sposób.
  3. Hmm, cenne uwagi, dzięki wszystkim Nie ukrywam, że miałem przez chwilę myśl żeby nad Spectralem popracować, jedyny problem jaki widziałem to czy jest sens pakować np. 10k w rozbudowę gdy za 15k więcej mogę mieć kompletny nowy build a ten sprzedać (mój brat się strasznie na niego napala 😉). Z tą wagą (ad. @Maciorra i @Rumcajs.) - mam świadomość, tutaj ta wagą może przeszkadza bardziej niż powinna przez to, że mam wrażenie że nie dostaje nic w zamian. No dobra, scenariusz rozbudowy: 1. Zmiana kół na 100% (uważam, że uzysk 500g na nieresorowanej masie ma sens, ale wybicie mnie z błędu jeśli jakiś tu popełniam), przy okazji upgrade hubów (350 -> 240). 2. Jeśli chodzi o damper to nie mam pojęcia jak taka modyfikację przeprowadzić - poczytam, w razie czego mam we Wro salon partnerski Canyona więc zawsze mogę tam to zlecić (albo w dowolnym innym dobrym punkcie). Chociaż nie wiem wciąż, po teście tej sprężyny moje cztery litery mi regularnie przypominają o tym jak fajnie było 🥲 3. Zmiana blatu na 30 obowiązkowo, po przesiadce na te 32 odczułem to na pierwszym podjeździe. 4. Ramę na pewno okleje bo bambus mnie już w oczy pali, masakra. 5. Burgteca dostałem jako rekomendacje do zbadania, podobno są mega pancerne. Trochę się wybiłem jednak z tego postanowienia, bo widzę że np. taki RF Atlas 35 ma deklarowane 300g przy 820 (mojego G5 zważyłem - 400g przy 780), więc po docięciu pewnie wyjdzie koło 290, wydaje mi się to swietnym wynikiem jak na Alu. Innych pomysłów nie mam, reszta to już estetyka (mostek, lepsza osłona ramy przy chainie etc). Nie wiem czy wyjdzie z tego to czego oczekuję 😏 Nie wiem czy dałbym radę to lepiej ująć, dokładnie! Z ciekawości: jaka kiera? Modyfikowałeś może dodatkowo dystanse kiery albo miskę sterów?
  4. Hej wszystkim, Jestem obecnie szczęśliwym posiadaczem Spectrala 125 CF8. Jest super, zwrotny, skoczny, przestawienie Flip Chipa na Hi sprawiło, że podjeżdża się na nim też nienajgorzej. Ostatnio jednak mam całkiem przyjemną progresję jeśli chodzi o skill level i zaczynam podchodzić do coraz dłuższych, technicznych podjazdów i trudniejszych zjazdów i pojawiło się kilka uwag: Te ponad 13.5 14.5 kg (rozmiar L) robi swoje pod górkę. Przy dużej ilości kamieni (czy to w górę czy w dół) tylne zawieszenie nie jest takie plush jakbym chciał i nagle jego charakterystyka pracy (na tego typu trasach) przestała mi do końca pasować. Dodatkowo, przejechałem się ostatnio na customie znajomego z Ohlinsem TX22 i ciężko nawet to porównać... Mam hate'a na koła - chciałbym zmienić je na coś lżejszego, karbonowego, na 240-stkach. I do tego kilka problemów "w głowie": znudził mi się kolor bambusa (pluję sobie w brodę, że nie wziąłem Rollercoastera...), kilka elementów kokpitu chcę po prostu wymienić "bo tak". No i ten przydługi wstęp doprowadza mnie do pytania: co teraz. Miałem na początku chętkę na innego fajnego gotowca, ale nic ciekawego znaleźć nie mogłem, a przy cenie oscylującej już pod 25-30 tysięcy PLN zacząłem się zastanawiać czy czegoś nie złożyć. Proszę więc o rekomendacje. Szukam konkretnie: Rama karbon pod 29" koła, full suspension rzecz jasna, szukam czegoś lekkiego i wytrzymałego (modulo specyfika karbonu, ofc) Geometria ramy: Spectralowa mi generalnie odpowiada, po zmianie flip chipa i w efekcie kąta główki (64.5 st) na pewno dużo lepiej mi się pedałuje i tak zostawiłem. Reach chyba mógłby być lekko większy - założyłem mostek o 10mm dłuższy i jest lepiej. Specjalistą od geometrii ramy nie jestem, zawsze działałem na zasadzie analizy empirycznej. Btw, w tym temacie kusi mnie trochę Canyon Strive z tym jego Shapeshifterem... Co do reszty komponentów: na pewno TX22 z tyłu nad przodem się jeszcze zastanawiam (celuję w 160 skoku, może Ohlins, może Zeb, golenie wezmę pewnie 35-36, tutaj decydującym czynnikiem będzie charakterystyka pracy i trwałość/łatwość serwisowania - słysze ostatnio, że u Foxa z tym róznie) cały napęd SRAMa (XX1/X01, zobaczymy, tył na pewno z linką, AXSa ani Di2 nie chcę) M9120 do hamowania z dyskami 220/200 (na 95% rotory od Jagwire + DCA805) kokpit od Buegteca z karbonowym barem ach, no i koła - tu najpewniej będą karbonowe Elitewheels Pro 36 na DT240 i Sapimach Jeśli chodzi o zastosowanie, to w 60% są to traile, 40% to podjazdy na jakieś górki i potem zjazd w dół. Na tracki póki co nie jeżdżę ale na pewno zacznę Trasy często techniczne, wąskie, usiane irytująco dużą ilością korzeni (które imho obnażyły wady obecnego dampera). Nie jestem pewien czy klasyfikować docelowy rower bardziej jako trail czy już lekkie enduro (125 CF8 to teoretycznie trail). Jestem otwarty też na propozycje dot. innych komponentów. Btw., widziałem ostatnio składaka na karbonowej ramie Dartmoora - Thunderbird CF. Niebrzydkie to, klasyczna, ciemna rama, matowe wykończenie. Tylko cena jakaś taka podejrzanie niska. No i te 2.7kg deklarowanej wagi też nie urywa czapy. Ma ktoś jakieś doświadczenia z tym? Dzięki wszystkim z góry za porady!
  5. Ja mam małe pytanko odnośnie modyfikacji napędu (ale bez zmiany konfiguracji jako takiej). Kupiłem Boreasa 2 - rower super przyjemny, choć widać troche cięć i niedocięć (aluminiowa sterka wbita w carbonowy widelec - na dodatek krzywo, eh). Parę upgrade'ów już zrobiłem, teraz biorę się za napęd, brakuje mi bowiem mocy przy wyższych prędkościach. Jest tam Apex 1 w konfigu 1x11. Z przodu S350 40T, z tyłu PG 1130 11-42T. Pytanie moje to co mogę zrobić z tą bazą. Myślałem o założeniu na przód czegoś większego, ale znajduję głównie 40-42T (Apex) i 50T (Rival). 50-tka to byłby już chyba za duży hardcore (i nie wiem czy nie były by potrzebne dodatkowe modyfikacje). Jakieś sugestie?? W dłuższej perspektywie na pewno wymienię też tył, bo jakość taka sobie, waga też spora (myślałem o czymś fajnym, z największymi tarczami na współdzielonym pajączku).
×
×
  • Dodaj nową pozycję...