Skocz do zawartości

KSikorski

Użytkownik
  • Liczba zawartości

    3 185
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

  • Wygrane w rankingu

    1

Ostatnia wygrana KSikorski w dniu 9 Marca 2023

Użytkownicy przyznają KSikorski punkty reputacji!

Dodatkowe informacje

  • Imię
    Krzysztof
  • Skąd
    Kielno

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia użytkownika KSikorski

Emeryt

Emeryt (13/13)

  • Reaktywny
  • Bardzo popularny Rzadka
  • Od roku
  • Od miesiąca
  • Od tygodnia

Ostatnio zdobyte

1tys.

Reputacja

  1. Mi rower na ramie ważącej 2,9kg (marin rift zone carbon) wyszedł 13,75kg z pedałami. Te 12,75kg jest realne, ale aż trudno uwierzyć że na tym osprzęcie. Chętnie bym zobaczył to ujęcie z wagą w szerszym kadrze, czy np. Przednie koło nie muska podłogi. 😄
  2. Żeby to mogło działać to zegarek musiałby mieć opcję transmisji tętna przez ant+, co w tym przypadku raczej się nie uda.
  3. Xc 100-120mm lub trailówka około 130mm.
  4. Jeżdżę na trenażerze z edge 530. Mam też zegarek Instinct 2. Edge tętno z paska 170, Instinct tętno z łapy 95 - w jednej chwili. Ten pomiar z łapy w sytuacji w której kręcę w miejscu w zimnym garażu kompletnie nie działa. Edge nie liczy aktywnych minut i tym podobnych statystyk, oraz zapis tętna z niego nie liczy się do body battery i dziennych statystyk tętna - te są tylko z zegarka. Żeby się to trzymało kupy, to na czas treningu na trenażerze na zegarku odpalam sobie aktywność "kardio", żeby tętno zbierał z paska a nie z łapy. Po zakończonym treningu zapisuję aktywność z edge, a aktywność z zegarka odrzucam.
  5. Miałem na myśli ćwiczenie mięśni stabilizujących korpus, nie ogólną formę. Bez tego w pewnym wieku nie da się jeździć z radością na twarzy 😉
  6. Mostek wymienić tylko w celu weryfikacji pozycji. Niemniej moim zdaniem Twoje problemy wynikają raczej z słabości ciała niż z doboru ramy. Pojeździsz rok, dwa, zaczniesz ćwiczyć i będzie dobrze.
  7. Większą ramę można "symulować" mostkiem i jego konfiguracją. Symulować tylko w znaczeniu pozycji, bo główka ramy i górna rura zostanie tam, gdzie była. Jeśli dojdziesz do odpowiednich wniosków żonglując mostkami, to wtedy zacznij się zastanawiać nad zmianą ramy. Zakładam, że siodło zostaje tam gdzie było względem suportu. Wtedy Orbea onna między M i L różni się o 10mm w pionie i 22mm w poziomie. Zatem można wrzucić 10mm podkładek pod mostek więcej i dać mostek około 25-30mm dłuższy (podkładki pod mostek skracają pozycję).
  8. Prawa rurka jest niżej by zmieścić korbę zachowując przestrzeń na szeroką oponę i nie wydłużać nadmiernie tylnego trójkąta. Asymetryczne obręcze stosuje się by wyszła zbliżona wartość kątów pochylenia szprych po stronie napędu i po stronie hamulca (a więc też zbliżona wartość naprężeń).
  9. To nawet nie chodzi o procenty sztywności, tylko o nasmarowaną oś o dużej powierzchni wystawioną centralnie na nawalające błoto... chrup chrup.
  10. Ja bym nie chciał ramy z takim rozwiązaniem. Miałem kiedyś ramę, w której gwint sztywnej osi był w całości zintegrowany z hakiem przerzutki. Natomiast hak wraz z tym gwintem do ramy trzymał się na dwóch śrubkach M4, pracujących na ramieniu około 30mm. Luzowało się to regularnie, musiałem skręcać na klej, finalnie sprzedałem rower. Wiem że to nie jest 1:1 ten przypadek, ale unikam takich patentów. Haki mają być zamkniete i być monolitem z ramą lub wahaczem. Jeśli nie są monolitem to mają być dwuczęściowe i skręcone przelotowo na wysokosci środka osi. Otwarty hak nigdy nie będzie działać jak zamknięty. Jaki to rower?
  11. Nie ma się co martwić piastami na zapas moim zdaniem. Nie wiem co to za patent z tym hakiem. Nominalnie sztywna oś, ale sztywność jednakowa jak w QR 😄
  12. Jeśli tylko tarcza korby nie pasuje, to 100 ojro starczy z nawiązką na wyprostowanie sytuacji.
  13. Jeździłem sporo z zestawem dt swiss r500db (622x22) i tufo gravel swampero 700x40c. Było w porządku, nie przyszło mi nigdy do głowy by to jakoś specjalnie rozważać.
  14. Kupował to znajomy, więc nie wypowiem się co do cła. Wiem tylko że była solidna obniżka na koniec listopada (czarny tydzień). EliteWheels 29er SLR MTB 2.0.
  15. Ja nie wiem o jakim konkretnie rowerze mówicie, ale jeśli korba jest "typowa" dla cannondale, to być może jest tu zagadnienie ai integration i tylne koło też nie jest standardowe 12x148, ale 12x148 z przesunięciem obręczy o 6mm w lewo. Jedni robią asymetryczne obręcze dla wyrównania napięcie szprych lewo/prawo, a cannondale robił asymetryczne ramy w tym samym celu.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...