Skocz do zawartości

KSikorski

Użytkownik
  • Liczba zawartości

    3 244
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

  • Wygrane w rankingu

    1

Ostatnia wygrana KSikorski w dniu 9 Marca 2023

Użytkownicy przyznają KSikorski punkty reputacji!

Dodatkowe informacje

  • Imię
    Krzysztof
  • Skąd
    Kielno

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia użytkownika KSikorski

Emeryt

Emeryt (13/13)

  • Reaktywny
  • Bardzo popularny Rzadka
  • Od roku
  • Od miesiąca
  • Od tygodnia

Ostatnio zdobyte

1tys.

Reputacja

  1. Z Twojego opisu wynika, że najlepiej będzie jeśli oddasz rower do serwisu. Na same narzędzia wydasz więcej niż na robociznę serwisanta. Jeśli napęd jest zużyty i czeka Cię wyjazd z sakwami to warto zajrzeć też do hamulców, do piast, sprawdzić naciąg szprych... Jeśli zaś koniecznie chcesz robić sam, to kasetę kup tę samą co masz, nowy łańcuch z spinką, np. KMC x10-93. Korbę na Twoim miejscu wymieniłbym na nową Shimano fc-rx600-2 o stopniowaniu 46-30, to w zasadzie jedyna metoda na uzyskanie miękkich biegów w tym napędzie, jaka przychodzi mi do głowy. Prawdopodobnie będzie trzeba też wymienić przednią przerzutkę na jakąś z grupy grx, ale być może tiagrę uda się doregulować. Do FSA trudno kupić części, tu jest więcej na ten temat:
  2. W rockshoxie zakres regulacji jest na tyle szeroki, że obejmuje tune bazowy i "zachodzi" na dwa sąsiednie. Wersje pudełkowe to wyłącznie wersje "ultimate" z kompletem regulacji, więc kupując pudełkowca istnieje duża szansa, że damper będzie dało się doregulować do danej ramy. Niemniej zawsze można zapytać producenta ramy o właściwy tune, a niektórzy podają go wprost. Dla przykładu: https://www.merida-bikes.com/pl-pl/tag/one-twenty-37
  3. Piasty Shimano w większości mają łożyska stożkowe i tam można sobie regulować naprężenie wstępne łożyska. Jeśli Twoje mają jakieś dziwne opory to można je reklamować w ramach gwarancji / rękojmi, lub po prostu użyć dwóch kluczy do konusów i je wyregulować, pamiętając że w ich ściśnięciu istotne jest uwzględnienie siły zacisku w ramie/widelcu (co nie występuje w przypadku łożysk kulkowych zwykłych).
  4. Takie zdjęcie mogę zaoferować na dziś:
  5. Moim zdaniem nie ma w tych kołach nic beznadziejnego, obręcze i piasty są po prostu przyzwoite. Ryde robi dobrej jakości obręcze. Piasty można dla świętego spokoju rozebrać i ustawić napięcie łożysk - przy produkcji masowej rzadko jest to zrobione "w punkt". Do tego taka taśma za 11zł : https://allegro.pl/oferta/tasma-naprawcza-very-best-2-0-20mm-50m-czarna-13855259746 , Jakieś wentyle tubeless za 30zł, uszczelniacz expand za 27zł i wywalamy dętki i jeździć póki koła z jakiegoś powodu się nie rozwalą. Jak się rozwalą to się wtedy proponuję martwić wymianą.
  6. Na zwrotność nie wpływa rozmiar kół tylko stosunek długości tylnego trójkąta do długości przedniego trójkąta. Przód można zrobić niemal dowolnie długi, a długość tyłu ogranicza właśnie rozmiar koła. Choć z tym bywa różnie, bo mam rower na kołach 29" z tylnym trójkątem 425mm, a w przeszłości miałem rower 26" z tylnym trójkątem 440mm (był tak długi, bo miał miejsce do przykręcenia nóżki za suportem).
  7. Faktura na firmę = właścicielem roweru jest firma. To znaczy, że nie obowiązują konsumenckie przepisy co do gwarancji etc... Lepiej już będzie wykorzystać urlop i zrobić coś wartościowego dla siebie lub bliskich.
  8. Mam Instinct 2 solar. Siłownia, basen, bieganie - to robi dobrze. Na rower używam go bardzo rzadko, zazwyczaj jak "nie jestem u siebie". Na co dzień mam edge 530. Jeśli potrzebujesz monitorować 1-2 parametry będzie w porządku. Jeśli chcesz mieć podgląd na większą ilość danych, używać nawigacji etc. to się nie nada. Przynajmniej dla mnie jest za mały.
  9. Zdobyłem amortyzator, więc może być pod wideł 100-120mm skoku.
  10. W przypadku Reby żeby zmienić skok trzeba wymienić trzpień sprężyny powietrznej na dłuższy lub krótszy (air shaft). Koszt trzpienia 50-150zł, samodzielna wymiana osobie z wykształceniem technicznym zajmie 30 minut. Miałeś jakiś kontakt z Rush`em? Ja nie miałem okazji, ale patrząc na dokumentację to jest to konstrukcja zbliżona do grip`a z Fox, to jest swobodny tłoczek napędzany sprężyną stalową wywiera inicjalne ciśnienie na olej. W odróżnieniu od motion control, gdzie lustro oleju współpracuje... z powietrzem.
  11. Piasty Shimano z serii 7100, 8100, 9100 mają ratcheta (to jest pierścienie zębate jak w dt Swiss, ale dociskane w inny sposób) i są ciche.
  12. Znając Grzegorza to wymieni całą górną rurę. Ja bym się z tym za bardzo nie szczypał, tylko dał wstawkę trójkątną pod i nad pękniętą spoiną.
  13. Korba no name, suport no name, więc kto wie czy są tam jakieś sensowne uszczelnienia.
  14. Wydaje mi się, że ten post to żart. Jeśli jednak to nie jest żart, to wolnobiegu nie da się wymienić na bębenek sram xD (i żaden inny), najmniejsze zębatki z tyłu są 9 zębów (co wynika wprost z półcalowego rozstawu ogniw), a człowiek nie jest w stanie wygenerować takiej mocy, by utrzymać rozwinąć 100km/h w warunkach oporu areodynamicznego.
  15. Oddam za darmo ramę Trek X-caliber 9 Gary Fisher Collection G2. Rozmiar L, rozmiarówka i geometria na stronie: https://www.trekbikes.com/pl/pl_PL/rowery/rowery-górskie/rowery-cross-country/x-caliber/x-caliber-9/p/16345/?pr_rd_page=7 Rama jest pęknięta na połączeniu rury górnej i podsiodłowej, trzeba zespawać dodając wstawkę. Nowy hak przerzutki, stery i zacisk sztycy w komplecie. Ośka QR 135mm, sztyca 27,2mm, stery ahead 1 1/8", mocowanie zacisku IS, suport gwintowany BSA. Miałem koncepcję robienia z niej roweru zapasowego dla siebie, ale po przymiarkach stwierdzam że będzie jednak za duża. Odbiór osobisty Kielno, gmina Szemud (koło Trójmiasta).
×
×
  • Dodaj nową pozycję...