nossy
Użytkownik-
Liczba zawartości
1 297 -
Rejestracja
-
Ostatnia wizyta
Ostatnie wizyty
Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.
Osiągnięcia użytkownika nossy
-
Jak już sobie z kolegą zrobiliście dobrze i podbudowaliście swoje ego to powiem Tobie, że prawdziwy twardziel co leje z "pedalarzy" karbonu nigdy nie okleja....obtarcia ramy są jak szlify na nogach. A tak szczerze....zaleciało piaskownicą.
-
A co chcesz zabezpieczyć woskiem albo ceramiką? Jeśli lakier na ramie przed UV i poprawić look, poprawić hydro czy mniejsze przyleganie błota to oki. Ale mechanicznie nic nie zabezpieczysz tym. Zabezpieczenie mechaniczne to folia. Możesz samemu okleić newralgiczne miejsca gotową folią dedykowaną do ram....wyjdzie taniej. Dużo wypożyczalni tak robi.
-
Waga ok, ale kosmata, sztywna rama niby Aero, stara Shimano 2x11 (oczywiście nie jest zła, ale jest już nowsza), sztywny napęd 52/36-11/30 dla nowicjusza na szosie....to może nie być dobre połączenie. Fajna budżetowa karbo-szosa, ale dla świadomego ridera chcącego się ścigać.
-
Romety nie są złe...ale mając ten budżet wybierałbym między alu contendem, tańszą jakąś Sensą na alu ramie i s.105 2x12 lub ww. karbonach. We wspomnianym wyżej 6,5k (zakładam , że 6,6 też jest oki) masz już fajne karbonowe sprzęty.
-
[Odchudzanie] Jazda na rowerze a spadek masy ciała
nossy odpowiedział Gruby120 → na temat → Dieta i odżywianie
Tak tylko spytam o te suple węgli z maltodekstryn i fruktozy....jeśli ten trening ma do 1,5h to tego nie potrzebujesz. Unikaj raczej supli z fruktozą. Zamiast tego dorzuć sobie shake białkowego z bananem po treningu (wpi, wpc). Gratuluje zjazdu wagowe, super! No i fajne ftp. -
[betablocker] jazda na betablockerze
nossy odpowiedział tomek_marysin → na temat → Problemy zdrowotne
Bardzo ciekawy wątek....z betasbkloreami to jest tak, że nie każdy na nie dobrze reaguje, część jak mój ojciec jest na nie uczulona. Trzeba trafić na dociekliwego kardio. Mój ojciec po paru ablacjach i kardiowersji i w sumie dobrych lekarzach trafił na holistyka który przetrzymał go miesiąc w szpitalu, ale dopasował leki , w tym betablokery tak , że może normalnie funkcjonować. -
Tak rzucę tylko w eter....masz budżet dość rozległy 4-6k gdzie przy 6k już warto myśleć o karbonowej ramie. Grant contend ar1 to dobra opcja ze względu na możliwość wsadzenia opon max 38c co uczyni go lekkim gravelem (sam tak go używam). Ma też jak na alu ramę dobry potencjał wagowy, jest wygodny, a przy lekkich kołach i dobrych oponach czyni go rowerem zaskakująco szybkim na płaskim. Tak naprawdę samą zmianą opon skaczesz między przyzwoitą szosą, a lekką szutrówką. Ale....jeśli te 38c nie jest jakimś must have to może warto pomyśleć o dołożeniu 500-700zł. Na centrumrowerowe.pl masz:: Sensa Giulia GF Pro za 6,5k R-Raymon Kirana za 6,6k Focus Paralane 8.7 za 6,8k Wagowo wychodzą podobnie jak Grant Contend ar mimo innego materiału ramy, ale zawsze to już level wyżej czyli rama karbonowa.
-
[trek] Czy warto wymienić Domane SL5 na Émondę SLR lub Madone SL7?
nossy odpowiedział TobiaszAS → na temat → Jaki rower kupić do X złotych?
No ale jako posiadacz Propela i Tcr'a stwierdzam, że geo to jedno, a odczucia z jazdy to zupełnie coś innego.Już pisałem wyżej-Propel bardzo sztywny na przodzie, stabilniejszy na prostej, dużo lepiej zbiera się do sprintu, lepiej utrzymuje wyższe prędkości. Tcr duuużo bardziej komfortowy, lepiej podjeżdża i lepiej zjeżdża, lepiej prowadzi się w zakrętach, szybki na płaskim, ale nie tak jak Propel. Ta sama geometria (choć jest różnica w obniżeniu suportu), dwa zupełnie inne rowery. I zapewne o to chodziło. Nie chcę nikogo bronić, ale p.Bartek (czego nie ukrywa) poukładany jest z Orbea, Willier, Giant, Trek, Merida itp.....no ale może Willier ma jakieś specjalne względy😀Poukładany w sensie , że ma kody rabatowe do tych marek/sklepów. -
[trek] Czy warto wymienić Domane SL5 na Émondę SLR lub Madone SL7?
nossy odpowiedział TobiaszAS → na temat → Jaki rower kupić do X złotych?
"TCR mówił, że można rozważyć ale raczej nie (bo słabo się sprzedaje)"....dziwna logika, rower ma pasować i tyle, co ma do tego jego sprzedaż to nie wiem. To najlepiej sprzedająca si szosa giganta na świecie, oczywiście używek stoi sporo na olx, z drugiej strony dobre promki na nowe. Co do ogłoszenia OLX....w tym budżecie kup nowy rower, kropka. Pojeździsz na defym na nowych kołach, obadasz czego potrzebujesz. -
[trek] Czy warto wymienić Domane SL5 na Émondę SLR lub Madone SL7?
nossy odpowiedział TobiaszAS → na temat → Jaki rower kupić do X złotych?
@TobiaszAS to teraz dwa pytania i jedna sugestia. 1.Jakie dokładnie kupiłeś te Evanlity New Disc? 2. Czy ziomek z bikeselection zostawił Ciebie z tylko jednym dobranym rowerem, czy dostałeś również jakieś alternatywy. Pytam bo o ile sam Filante jest fajnym rowerem to ma opinie dość sztywnego, sam Bartek w swoim filmie o szosach na 105 z di2 stawia go na równie z Tarmac'em. I tak ciągle wracając do Twoich potrzeb to sam widziałbym tutaj 4 sprzęty dla Ciebie czyli w kolejności Madone, Tcr, Orbea Orca, Nowy Defy (dlaczego to pisałem wyżej). Sugestia- skoro masz te New Disc to wsadź je do swojego Defiego i obadaj. Jeśli masz tam standardowe koła to te karbony odmienią trochę jego oblicze. Pojeździsz i zobaczysz czego Tobie w nim brakuje. Jeśli nadal będziesz potrzebował bardziej pozycji bardziej sportowej, sztywniejszej ramy to masz odpowiedź (Madone, Tcr), jeśli lekkości na podjazdach i dobrego prowadzenia na zjazdach (Tcr, Orca). Jeśli jednak uznasz , że po zmianie kół osiągi są dla Ciebie wystarczające to wtedy też masz odpowiedź (nowy Defy). -
[trek] Czy warto wymienić Domane SL5 na Émondę SLR lub Madone SL7?
nossy odpowiedział TobiaszAS → na temat → Jaki rower kupić do X złotych?
I dobrze zrobiłeś, w tym zakresie p.Bartek ma wiedzę i nie jest to tylko jutubowe napinanie. W zasadzie wyłożył Tobie rzeczywistość taką jaką jest. Madone będzie trochę wygodniejszy w tylnej części niż tcr (przez konstrukcja całego węzła podsiodłowego jest tam lepsza amortyzacja). Natomiast całościowo tcr prowadzi się nieco bardziej aksamitnie i responsywnie, trudno mi to opisać. Tarmac jest duuużo sztywniejszy. A Propel....no właśnie go testuje i z racji posiadania tcr mam już pełne porównanie. Propel jest bardzo sztywny na przodzie , każda dziura przez którą tcr przelatywał w Propelu kończy się próbą wyłamania barków. Z kolei tyłna część ramy, czyli to co wchodzi w tyłek - tu już jest dobrze. Na Orce jeździłem raz, na podstawowym karbonie, wg mnie dość komfortowy rower, świetnie podjeżdża....na zjazdach tcr prowadzi się lepiej, na płaskim nieco szybszy. Tylko tutaj Orcę miałem na mniejszym stożku i innych oponach więc to też robi różnicę. Ogólnie pozytywne zaskoczenie. Testowane w górach. Z ciekawostek na jakimś ostatnim wyścigu przełajowym w Holandii koleś ogolił wyścig właśnie na Orce z przełajowymi oponami. Co do geometrii to Propel ma dokładnie taką samą geometrię jak Tcr (no dobra delikatna różnica w obniżeniu suportu). Różnicę robi sztywność konstrukcji, przekroje rur i brak slopingu górnej rury, on nawet inaczej zakręty bierze niż tcr. Zresztą nie ma co gadać...Propel to rower który z całą pewnością nie powinien być w sferze Twoich poszukiwań. Coś więcej wspominał o Filante SL- pytam bo mi z bani nie chce wyjść ten rower? -
[do 8000 zł] karbonowa szosa
nossy odpowiedział gorczanski → na temat → Jaki rower kupić do X złotych?
W okolicach tego budżetu wyrwiesz jeszcze giant defy i orbea orca m30i. I pewnie swoje kroki kierowałbym w stronę gianta, orbea, argon 18 -
[trek] Czy warto wymienić Domane SL5 na Émondę SLR lub Madone SL7?
nossy odpowiedział TobiaszAS → na temat → Jaki rower kupić do X złotych?
....rozumiem, że nie przeczytałeś całości mojej wypowiedzi i innych? Emonda fajna choć moim zdaniem nie warta tych pieniędzy. Madone fajny, ale....mając ten budżet czyli ok.20k celowałbym w coś nowego. Trek i Giant sypią promkami więc serio idzie sporo wyrwać, podzwoń po sklepach. Masz dwie możliwości. Pierwsza to kupić gotowy i kompletny sprzęt. Mając w garażu TCR'a na ultegrze i Propela to dla Twoich zastosowań polecałbym: https://www.giant-bicycles.com/pl/tcr-advanced-pro-1-di2 Masz tutaj kompletny sprzęt do wyrwania pewnie w okolicach 16k. Świetna rama, dobry pomiar mocy., 7,5kg. Czy ma wady, oczywiście....średnie opony do zmiany (ok.500zł), koła hookless i tylko pod tubeless. Od 3 lat używam slr1 bezproblemowo, ale nie każdemu leży tubeless i ograniczony wybór opon. Tubeless fajny jak często jeździsz. Możesz też iść budżetowo i kupić: https://www.giant-bicycles.com/pl/tcr-advanced-1-pc Różnica- alu koła, widelec karbonowy standardowy, a nie z wesji SL jak w wersji pro, brak pomiaru mocy. Do wyrwania za ok.11-12k, za resztę kupujesz koła karbonowe 2-5k w zależności od preferencji, dobre opony 500zł, pomiar mocy inpeaka na lewe ramie 1500zł i schodzisz poniżej 8kg. Możesz też wejść w nieco stonowaną geo, ale rower też szybki: https://www.giant-bicycles.com/pl/defy-advanced-0-2026 Tutaj brak pomiaru mocy, ale jak wyżej, dokupić można. A dlaczego Defy...no bo to inna konstrukcja niż Twój. Usportowili go trochę. Analogicznie możesz postąpić z Trekiem Madone. Albo kupujesz gotowca, albo tańszą wersję na alu kołach i dokupujesz koła karbonowe, opony, pomiar mocy we własnym zakresie. Z doświadczenia pierdy w stylu kiera aero, karbonowe siodła oczywiście zbijają wagę, ale nic nie wnoszą do prędkości itp. Oczywiście nie spodziewaj się kosmicznego wzrostu średnich prędkości. W garażu u mnie alu contend ar, tcr, propel. Na płaskim między contendem ar, a tcr różnica w średniej na dobrych kołach i oponach to 1-2kmh, w pagórkowatym terenie i górzystym przewaga tcr'a znaczna. Propel ogrywa wszystkie dwa na płaskim, w sprintach, zaciągach na ustawkach, atakach na hopki itp. Mowa oczywiście tutaj o amatorskich zabawach w wieku 40+ i amatorskich ścigach. Ogólnie stojąc przed takim wyborem i z takim budżetem rozważałbym między tcr'em, madone i willierem triestina filante ( z recenzji i obadania tematu wychodzi, że będzie najmniej komfortowy z nich wszystkich- nie jeździłem, nie testowałem, ale grzeje się na ten rower). Te rowery dadzą Tobie realną różnicę w odczuciach w stosunku do rowerów, które masz. Jak liczysz na poprawę średniej rzędy 5kmh to się zawiedziesz bo nawet jakby wsadzić lekkie koła i szybkie opony do Twojego Defiego to też źle nie będzie. Tzn. stając w korby i cisnąć mocniej różnica między starym Defym, a nowym Tcr mocno odczuwalna. Jeden jedzie , drugi leci....proste. -
[trek] Czy warto wymienić Domane SL5 na Émondę SLR lub Madone SL7?
nossy odpowiedział TobiaszAS → na temat → Jaki rower kupić do X złotych?
Jak zwykle odpowiedź brzmi to zależy: -pomiar mocy- dobry rower z pomiarem mocy to wydatek grubo ponad 20k (biorąc ofertę Gianta) tak więc czasami lepiej kupić osobno pomiar mocy bo wychodzi to taniej ,a do amatorskiej jazdy wystarcza pomiar z lewego ramienia (inpeak), ale to tylko moje zdanie. -rower-uznajmy, że patrzymy na ramy dobrych producentów czyli Trek, Spec, Giant, Orbea, Merida itp. Te ramy spełniają swoje założenia konstrukcyjne, czyli rama na góry będzie dobrze podjeżdżać, świetnie zjeżdżać, na płaskim będzie poprawnie (Emonda, Tcr- choć ten drugi bardziej uniwersalny). Taki rower ma być lekki, zwinny i w miarę komfortowy. Zjazdy na takiej Emondzie, czy Tcr to bajka bo te rowery idealnie się słuchają i dobrze kleją na zjazdach w zakrętach. Aero da Tobie lepsze odczucia na płaskim , ze stratą w górach- im mniej pod nogą tym zyski z takiego roweru/ramy mniejsze. Wreszcie endurance- ta kategoria jest mega szeroka, dlatego spytałem o tego Defiego- bo jeśli jest to model z 2024 to jest on bardzo dobrze dopracowany pod kątem geometrii, czyli nieznacznie dłuższa baza kół w stosunku do tcr'a, nieznacznie dłuższe tylne widły co wpływa na jego stabilność , wygodę bez znacznych strat na podjazdach czy płaskim, na zjazdach na lubisz zaszaleć to taka emonda, czy tcr będą lepsze. -koła i opony....to rzecz od której warto zacząć. Podstawa to opony, to najtańszy sposób poprawienia osiągów. Conti gp5000, vittoria corsa pro, maxxis highroad do tego lekkie koła alu lub karbonowe i robi się różnica, szczególnie w górach na podjazdach i zjazdach. Na płaskim szybka opona też ma znaczenie, koła oczywiście też- tutaj pomaga stożek pow.40mm w górę. Zatem wszystko kwestią tego czego oczekujesz, jakie trasy lubisz i gdzie najczęściej jeździsz. Pisałeś w pierwszym poście, że: Zatem podstawą będzie tutaj lekka responsywna rama jak emonda, tcr, scultura oraz wspomniane wyżej dobre opony + koła karbonowe (stożek 35-40mm). Patrz też na potencjalną wartość przy odsprzedaży. Taka Emonda za chwilę będzie już starym rowerem z wartością tylko dla fanów marki i tyle. -
[trek] Czy warto wymienić Domane SL5 na Émondę SLR lub Madone SL7?
nossy odpowiedział TobiaszAS → na temat → Jaki rower kupić do X złotych?
A ten Giant Defy to który model, z którego roku? Z jednej strony to całe aero to trochę ściema jeśli chodzi same ramy...podstawa to szybkie i lekkie opony i koła. Tutaj najwięcej się ugra, dalej ciuchy w tym kask, pozycja na rowerze. Ale... ....mam porównanie między Giantem Tcr, a Giantem Propelem. Porównanie dokładnie na tych samych kołach i oponach. No i wychodzi, że Propel jest po prostu szybszy na płaskim. Łatwiej utrzymuje się prędkości pow.35kmh, dużo łatwiej jedzie się w grupie przy ponad 40kmh, każde depnięcie to odczuwalnie szybsze przyrosty prędkości....ale jest nieco cięższy i mniej komfortowy na przodzie. Na pagórki jeszcze oki, na góry lepszy tcr....tak więc coś w tym aero jednak jest. Jeśli chodzi o Madonkę to testowałem ją raz na dłuższej trasie, ale też innych kołach i oponach. Z całą pewnościa wygodniejszy niż Propel, ale też chyba nie jest to takie aero jak Propel , Reacto. Ale też rower fajny na góry (miałem kiedyś Emondę i nowy Madone też sobie w górach radzi dobrze.). Wszystko zależy jakie moce generujesz, piszesz że nie masz pomiaru więc może warto zainwestować nawet w podstawowy pomiar Inpeaka. Akurat Tcr i nowy Madone to dość komfortowe rowery w stosunku do wspomnianego Speca....jeśli te rowery są dla kogoś za sztywne i mało wygodne to chyba czas na pracę nad własnym ciałem. I nie....nie będzie niżej, czy dalej. Rowery są różne, mają czasami skrajnie inne geometrie nawet w obrębie jednego typu i zastosowanie (scott vs cube vs giant). Pozycja zarówno na rowerze endurance jak i racingowym musi być dopasowana do potrzeb ridera.
