Skocz do zawartości

nossy

Użytkownik
  • Liczba zawartości

    1 103
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia użytkownika nossy

Mentor

Mentor (11/13)

  • Bardzo popularny Rzadka
  • Automat Rzadka
  • Dedicated Rzadka
  • Collaborator
  • Pierwszy post

Ostatnio zdobyte

264

Reputacja

  1. Polecany sprzedawca, są niedaleko mnie...obsługa oki: https://szybkierowery.pl/produkt/centurion-gigadrive-carbon-ultegra/ Nie wiem, czy to najlepsza relacja cena/jakość...ale raczej nie jest zła.
  2. Jaki budżet? Skoro endurance to zastanów się czy nie warto wejść we współczesny standard, czyli możliwość opon 32c i hample tarczowe.
  3. Na hooklessa idzie standardowa opona tle....po Waszych wypowiedziach uznałem, że albo przerzucę się na Vittorię corsę, albo pozostanę z Conti gp5000tr ale szerszym. Thx.
  4. W Poznaniu z fitterami jest akurat dość średnio, jedyny dobry (VeloLab) wyniósł się kiedyś do Gdańska. Łukasz parę razy mi sprzęt ustawiał, znalazł parę dysfunkcji, jakieś wady postawy, zawsze wszystko idealnie wstrzelone więc teraz pewnie będę gonił za nim. Kiedyś zdarzało mu się bywać na gościnnych występach w Poznaniu, zadzwoń...może akurat. Podejrzewam, że to nie wina samego siodła tylko kątów górnej części Twojego ciała na rowerze. Może za duże pochylenie, naciągają się ścięgna, mięśnie, powięzi i z tego to wynika...a może zła wkładka w spodenkach. Chociaż fakt jest taki, że miałem kiedyś dziwną sytuację...jeździłem na fabrycznym siodle Gianta slr, było dla mnie idealne, ale chcąc być bardziej pro kupiłem dokładnie takie samo, ale karbonowe (dokładnie zamiast stalowego, karbonowy stelaż). Stare wyleciało do zimówki/szutrówki, nowe zawitało w szosie. Co ja się namęczyłem po 2h jazdy to moje. Ucisk na dupę niesamowity, te same siodło, ta sama budowa niby tylko inne materiały (ale sprawiły, że cała konstrukcja jest sztywniejsza co się nie spodobało moim 4 literom). Latem 3h na tym siodle po płaskim to już wyzwanie, w górach nie ma problemu bo pozycja jednak bardziej pracuje, tu lekko staniesz w korby, na zjeździe lekko się pochylisz w dół i przesuniesz w tył itp.). Jeśli fitter to taki, który jest po fizjo, poza tym przejdź się do osteopaty, fizjoterapeuty ( w Poznaniu np.: Korman, Łamignat- Jeziorski).
  5. Dzięki za takie info....tak dla pewności bo to o czym piszesz jest cechą schwalbe one, piszesz o schwalbe one czy pro one.? Kolega jeździ na nich i chwali, sam jechałem na nich 2 razy (nie mój rower) i w stosunku do moich gp 5000 tr miałem wrażenie lepszego gripa na zakrętach i mniejszych oporów ( oby dwie 25c ). Stąd tak sobie o nich pomyślałem bo chce spróbować czegoś innego niż conti, a do corsy mnie znajomi trochę zrazili bo średnio na mleku się sprawowała. Na dodatek mam hooklessy gianta - fajne ale mały wybór opon.
  6. @KNKSKNKS dlaczego jest daremna?
  7. Z duro miałem hipersoniki - fajne oponki, lekkie, dobrze niosły, ale na mokrym było gorzej, odporność na przebicia też słabsza. Jak wlatujesz na szutry i wejdą szersze to nie bój się opon typu 30/32c. Jak tylko przyzwoite asfalty to 28c styknie. Z tańszych masz conti ultra sport 3 (max 28c) , conti grand sport race (max 32c), michelin lithion 4 (max 32c-nie wiem jakie opnie mają te nowe, ale kiedyś to była fajna oponka treningowa) , z nieco droższych conti grand prix (max chyba 28c). Kiedyś dobre opinie zbierały maxxis detonator. Jak dobrze poszperasz i możesz dołożyć trochę to masz conti gp5000 , schwalbe pro one. Za te dwa ostatnie wyjdzie pewnie niecałe 400zł za zestaw , ale masz szerokości 30-32c i już bardzo dobre opony.
  8. Pytania do posiadaczy lub posiadających wiedzę- jak rozkładają się opony schwalbe pro one tle 700x28 lub 700x32c? Opony wejdą na obręcze hookless (23mm zewnętrznej i 19,4mm wewnętrznej szerokości), opona tubuless więc zalana mlekiem i ciekawi mnie jak realnie rozkładają się na obręczach. Wg stronki BRR 28 idzie na 29, z kolei 32 realnie ma 30mm, ale na obręczach o wewn 17,3mm. Więc trochę dziwne info.
  9. Teraz tak sobie myślę, miejscówka już jest, blisko Sa Calobra to wiemy....ale macie może jakieś polecane podjazdy, trasy na Majorce (takie ukryte perełki Waszym zdaniem). @KrzysiekCH?
  10. Pytanko bo szukam podobnego rozwiązania do siebie....czy poza przednim kołem jest jeszcze jakieś mocowanie. U mnie musze zrobić podobnie, ale koła i rama karbon więc mam nadzieję, że nic się nie stanie z obręczami/szprychami.
  11. Dzięki za wszystkie wskazówki. Ostatecznie padło na Port de Soller. Fajnie bo bliżej gór, klimatyczne miejscowości niedaleko, bliżej na Sa Calobrę. Z minusów dalej na Formentor i mniejszy wybór wypożyczalni rowerów niż w Alcudii. No i wygląda też na ciekawe poza rowerowe klimaty.
  12. To jeszcze jedno pytanie bo pojawiła się kolejna miejscówka a pomału wolę klepać temat. Żona wrzuciłam Soller/ Port de Soller. Na miejscu ładnie, z mapy widać że trochę gór, bliżej na Sa Calobrę więc chyba jest gdzie tam jeździć. Dużo dalej na Formentor. No ale nie samą jazdą człowiek żyje, o żonę też trzeba zadbać więc jakiś górski szlak , leniwy dzień , knajpki, trip samochodowy po wyspie muszę zorganizować. Był ktoś, jakieś wskazówki?
  13. Bóle mogą wynikać z paru rzeczy np.: -zaniedbanie/dysfunkcje mieśniowe -zła pozycja na rowerze. W pierwszym przypadku osteopata coś tam obada, ale spróbuj zmienić ćwiczenia na te króre zaleca Joe Friel w pierwszej swoje książce (Bibilia kolarza górskiego). Jak startowałem w zawodach mtb/maratonach bazowałem zimą na jego ćwiczeniach. Obecnie sama szosa więc na siłowni 2 x w tygodniu lecę FBW, ale z innym zestawem ćwiczeń niż Ty. Pod sam rower widzę przewagę ćwiczeń Friela, natomiast jeśli chodzi o sylwetkę lepiej wypada FBW. Natomiast ćwiczenia Friela to też taki FBW tylko bardziej pod rower. W drugim przypadku możesz mieć źle ustawioną pozycję na rowerze, czyli za wysoko siodło, zły kąt tułowia, za blisko/za daleko siodło/ złą oś kolan wzgledem osi pedałow itp. Tutaj możesz rzeźbić samemu przez internet albo iść do bikefittera. Core/stabilizację niezależnie od siłowni warto robić choćby raz w tygodniu. Druga ważna rzecz to rozciąganie po rowerze nie tylko samych nóg ale klatki piersiowej, obręczy barkowej. Podczas jazdy te mięśnie wbrew pozorom pracują, dochodzi do licznych spięć, mikro urazów- warto o to zadbać bo po 40tce to wszystko zaczyna lawinowo wychodzić.
  14. z zaciekami....to już serio trzeba się postarać żeby na proszku powstały zacieki, mocno spartolona robota. Jeśli chodzi o perłowy efekt to są jednopowlokowe systemy proszkowe, wiadomo na to lakier bezbarwny. Jeśli chodzi o czarny połysk to bez lakieru będzie mocno się rysował bo większość ma w kartach odporność na zarysowania na poziomie 2-3h. Jeśli chodzi o lakier ciekły to ogarnie to Tobie kazdy ogarnięty lakiernik samochodowy albo warsztat specjalizujący się w customowym malowaniu motorów. Będzie drożej...ale ładniej.
  15. Nie oznacza....optymalna grubość lakieru proszkowego w zależności od farb (mowa o farba gładkich) to 70-90 mikronów, optymalna grubość lakierów ciekłych to 70-100 mikronów. Za optymalną rozumiem grubość wpisaną w karty techniczne, która zapewnia odporność mechaniczną, estetyczną powłokę jak i odporność na UV. W trudno dostępnych miejscach gdzie tworzy się klatka faradaya czasami lakiernik nasypie więcej proszku. Uczulasz lakiernię, żeby w tym miejscu nie malowali za grubo, otwory jak wspomniał @Garlockmożna zabezpieczyć. W lakierni proszkowej która ma doświadczenie z ramami (raczej mniejsze lakiernie, felgarze itp, bo w dużych leci masówka i kilogramy) zawsze zabezpieczają newralgiczne punktu korkami silikonowymi albo papierem lakierniczym., podobnie robią to montownie rowerów w Polsce. Pytanie jaki kolor Ciebie interesuje. Jeśli będziesz malował ramę farbę proszkową metaliczną to dopłać do drugiej powłoki czyli lakier bezbarwny. Zabezpieczy to farbę bazową przed nieestetycznymi zarysowaniami na metaliku.Taki system dwupowłokowy będzie mieć pewnie 140-160 mikronów ( to standardowa grubość np.: na autach Forda, Bmw itp, japońce dają poniżej 100 mikronów)....ale zabezpieczyć otwory warto. Ściąganie nadmiaru szczególnie lakieru bezbarwnego dobrze spolimeryzowanego jest dość uciążliwe.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
Forumrowerowe.org korzysta z plików cookies
Prosimy o zapoznanie się z naszą polityka prywatności, w której informujemy o naszych zaufanych partnerach oraz o tym, czym są pliki cookies, pamięć podręczna przeglądarki, w jakich celach i jak je wykorzystujemy, a także jak nimi zarządzać i czyścić. Klikając 'Zaakceptuj' - wyrażasz zgodzę na korzystanie z pamięci podręcznej przeglądarki - plików cookies i podobnych technologii m.in. w celach marketingowych, umożliwiając jednocześnie wyświetlanie na Twoim urządzeniu reklam dostosowanych do Twoich potrzeb oraz zainteresowań. Zapoznaj się z pełną treścią zgody klikając w link Ustawienia.