Skocz do zawartości

spidelli

Użytkownik
  • Liczba zawartości

    4 651
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

  • Wygrane w rankingu

    59

Ostatnia wygrana spidelli w dniu 19 Stycznia

Użytkownicy przyznają spidelli punkty reputacji!

Metody kontaktu

  • Strona www
    https://bybike577520122.wordpress.com/

Dodatkowe informacje

  • Skąd
    Zza kierownicy

Ostatnie wizyty

13 891 wyświetleń profilu

Osiągnięcia użytkownika spidelli

Emeryt

Emeryt (13/13)

  • Dedicated Rzadka
  • Automat Rzadka
  • Collaborator
  • Pierwszy post
  • Conversation Starter

Ostatnio zdobyte

5,8tys.

Reputacja

  1. @revolta U mnie są łożyska maszynowe ale trzymają je takie nakrętki wymagające wąskiego klucza 17 - u mnie jedna z nich była lekko obluzowana. Nie wiem czy u Ciebie wygląda to podobnie: Tu są zluzowane: Kluczem z g6wnolitu to tu nie ma jak podejść, nabyłem w drodze kupna klucz do piast....
  2. spidelli

    [Opony] do Gravel-a

    Moje pierwsze slicki, przeskok z tarki był (chyba Schwalbe G-One). Ale pewnie może być lepiej Awaryjnie po szutrze jechałem, trochę zestresowany ale nic się nie wydarzyło, a żona to i dłuższy wypad (kilkadziesiąt km) szutrem zaliczyła i też bez niespodzianek.
  3. spidelli

    [Opony] do Gravel-a

    @kipcior No to GP5000 mogę polecić, bo założyłem w ubiegłym roku na wiosnę w rozmiarze 700x32 (35 byłby max) i mam wrażenie, że rower odżył (inny rower). Fakt, że na wyższym ciśnieniu mnie trzepie ale też przeleciałem na nich 250 km z przyzwoitą jak dla mnie średnią nie przejmując się za bardzo tym trzepaniem. No i bojaźliwie bo bojaźliwie ale i w górach na nich pozjeżdżałem. Ba, żonie też założyłem w zeszłym roku i wczoraj już na nich jeździła na swoim gravelu i nie chce wrócić do opon gravelowych.
  4. spidelli

    [Opony] do Gravel-a

    Raczej żartowałem z tymi ciśnieniami, jeszcze mi się nie zdarzyło chociaż może i nie raz i nie dwa by to coś dało. Opon też nie lubię przekładać a jednak kilka razy już przekładałem czy w fullu czy w gravelu - ogólnie agresywny bieżnik na zimę/błoto, latem - coś gładszego. Ten Bontrager powiedzmy że mi się jakoś spisał na Mazurach ale szersza byłaby pewnie lepsza, natomiast taka "Nysa - Odra" to w większości porządny asfalt, trochę nienajgorszych szutrów, tam by slick nawet dał radę, a Bontrager zamulał. Zgadzam się i pewnie taki będę zakładał na zimę, tu chodzi o +więcej pewności z dociążonym rowerem, który jednak bardziej pływa niż rower bez bagażu (tj. trudniej go kontrolować jak zaczyna pływać). Znacie pewnie takie wredne koleiny, kiedy jedziesz górą a nagle koło się w nią zsuwa, jak się do tego trafi błoto-masełko to jednak wolałbym mieć bieżnik chociaż na rancie opony, bo o glebę nietrudno. Nawet jak mam sakwy względnie lekkie to namiot wysoko na bagażniku albo zapas wody mineralnej swoje robi i piruety można kręcić.
  5. spidelli

    [Opony] do Gravel-a

    U mnie asfalt w przewadze, dobrego szutru nie unikam ale czasami okazuje się, że człowiek nie sprawdził trasy wystarczająco porządnie albo jest skrót bez las - na to slick to już za dużo, obciążony rower bardziej pływa na niestabilnym podłożu. Ostatnio latałem na Bontrager Team Issue GR 1 700x40 i nie było dramatu na dziurach, plomby nie wypadały, piachu się przejechać z reguły nie dało ale to były symboliczne odcinki, błoto i trawa - różnie ale na asfalcie zamułka: Dlatego chcę sprawdzić nieco szerszą ale gładką środkiem. Może kupię sobie elektryczną pompkę i będę regulował ciśnienie przed każdym odcinkiem bo z ręczną minipompką mi się nie chce
  6. E tam zaraz do szmuglowania Chłodnica do destylacji jak się patrzy - i do tego chłodzona powietrzem Wyobrażam sobie ten rasowy bulgot 🤣
  7. spidelli

    [Opony] do Gravel-a

    Myślę, że przy sakwie w zasadzie tylko na asfalcie można podkręcić (może na dobrym szutrze). Jazda z bagażem po wybojach (kocie łby, odcinki leśne z korzeniami ale też DDRki z puzzli, które korzenie drzew powypychały) raczej wymaga ostrożności niż brawury. Wiadomo, że slick może być problematyczny na błocie czy mokrej trawie, a nie da się wykluczyć takich odcinków nawet przy słonecznej pogodzie - w lesie może być jeszcze mokro po wcześniejszych deszczach. Stąd właśni wstępna selekcja i orientacja na semi-slicki jako jakiś kompromis. Ta Pirelka trochę za gładka. Do takich opon mam inny rower
  8. spidelli

    [Opony] do Gravel-a

    Dzięki! Wciąż jednak ciekawi mnie jak się opona zachowuje w realu - o ile intencjonalnie nie mam zamiaru jeździć na nich w deszczu i błocie to jednak przy turystyce nie da się wykluczyć.
  9. spidelli

    [Opony] do Gravel-a

    @chrismel Ustawiłem sobie filtr RR Med czyli opór na średnim ciśnieniu. Jakież było moje zdumienie, gdy okazało się, że najmniejszy opór stawiają slicki, następnie semi-slicki Akurat szukam semi-slicków Wcale tak źle nie wypadł SS: ...chociaż gorzej od klocuszkowanej A to i tak tylko jeden parametr - opory toczenia po bieżni....
  10. spidelli

    [Opony] do Gravel-a

    Dzięki ale te, które wrzuciłem, mają środkiem slicka, a klocki na bokach, szukam czegoś w tym rodzaju, chyba że to złudzenie wzrokowe, że takie opony są szybsze na asfalcie. Te Gravelkingi mają już wyraźniejszy bieżnik. Wprawdzie jeździłem na oponach z takim bieżnikiem ale chcę spróbować tych semi-slicków. Maxxis Receptor podobają się dla mnie, bieżnik jest symboliczny ale te z bazarku są na mniejszą obręcz. Maxxisy zapisuję na krótkiej liście. Są jeszcze Vittoria TerrenoZero albo Dry....
  11. spidelli

    [Opony] do Gravel-a

    Nie chcę zakładać nowego wątku. Opony względnie uniwersalne ale raczej na dość przyzwoite drogi typy asfalt, gorszy asfalt, szuter - pod turystykę z sakwą i bez. Myślałem o 45: 1) PIRELLI Cinturato All Road, 2) WTB Vulpine S LFR, 3) ...? Prawdopodobnie na zimę wrzucałbym coś z bardziej agresywnym bieżnikiem i ciut szersze dlatego tu nie mam parcia na jakąś "dzielność" terenową - raczej szybko po asfalcie z jakimś tłumieniem nierówności..
  12. Bo z Nowym Rokiem nowy kontrakt 😉
×
×
  • Dodaj nową pozycję...