Skocz do zawartości

ardb

Użytkownik
  • Liczba zawartości

    36
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia użytkownika ardb

Ten od rowerów

Ten od rowerów (4/13)

  • Reaktywny
  • Collaborator
  • Pierwszy post
  • Conversation Starter
  • Od tygodnia

Ostatnio zdobyte

1

Reputacja

  1. Zachęcony opiniami zakupiłem na próbę Silca Super Secret do łańcucha. Czy ktoś ma z tym doświadczenia i potrafi określić bezwzględnie lub porównawczo (np. do FL czerwony) jak często tym smaruje przy suchej jeździe szutry/lasy/MTB ? Ja podejmuję decyzję zwykle "na słuch" ale nie wiem na ile ona się z tym woskiem sprawdza. A jeżeli nie "na słuch" to jaka strategia?
  2. He, he - odkręciłem na próbę jedną z tych śrubek montujących krzyżak. To jest torx z bolcem w środku. Trzeba mieć kluczyk z dziurką na froncie i okazało się że mam. Ciekawe tylko czy ci geniusze dają różne krzyżaki do różnych tarcz. Między największą 34 a najmniejszą dostępną (28) różnica na promieniu jest około 1.2cm. Od krawędzi ramienia krzyżaka do rantu kółka mam około 1cm. Nabieram wątpliwości, czy się to zmieści. UPD: już widzę na zdjęciach, że ten krzyżak jednak jest inny
  3. Damn, mogło być prosto, ale jak zwykle jest pod górkę Zapewne chodzi o TL-FC41, 72zł za kąsek metalu a do tego upierdliwy proces wymiany.
  4. Rozważam zakup drugiej, mniejszej zębatki na górskie warunki. One są montowane na centerlocka co komplikuje nieco wymianę. Ale widzę, że kółko jest na krzyżaku, do którego jest przykręcone ośmioma śrubami. Może więc ktoś wie: czy ten krzyżak jest identyczny dla różnych rozmiarów kółka i czy można łatwo wymienić kółko poprzez odkręcenie go od krzyżaka i przełożenie przez ramię korby?
  5. No ale to kwestionuje dokładne mycie łańcucha w ogóle a nie wybór tego czy innego środka. Ja de-facto czym starszy tym leniwszy w temacie higieny i robię to rzadziej. Ale czasem robię. Np. Jak awaryjnie zapodam olej Rolhoffa lub FL zielony a potem chcę wrócić do woskowatego. Albo jak przekładam łańcuch na nowy, a ten stary ma przeleżeć i kiedyś wrócić na dobicie. "Gorszy" jest zbyt wieloznaczne. Powiedziałbym, że inny - w smarowidłach do łańcucha są woski i inne bardzo tajemnicze substancje.
  6. A ten akra to z wodą chyba na wodzie jest nie? Jest skuteczny porównywalnie do benzyny? Jak z wodą to jestem nieufny...
  7. @Wojcio@Electronite A ten do tarcz śmierdzi? To jest na spirytusie czy czym innym? Pb95 mnie przeraża ze względu na to że mocno śmierdzi a ciężko mi się z tym bawić na dworze. Faktycznie widzę ekstrakcyjną tanio w internecie. Więc teraz wypada się dowiedzieć, co lepsze: benzyna czy odtłuszczacz.
  8. Do tej pory, od lat myłem łańcuchy benzyną ekstrakcyjną - wytrząsając w plastikowej butelce ze sporym otworem. Ostatnio zauważyłem jakoś przypadkiem, że stosunkowo niedrogo (45-60zł za 5L) dostępne są środki do czyszczenia tarcz hamulcowych. W porównaniu z benzyną ekstrakcyjną (ostatnio po 16zł za pół litra w budowlanym) to wychodzi znacznie taniej. Zastanawiam się, co jest w takim płynie i jak to się nadaje do mycia łańcucha. Czy ktoś może stosuje?
  9. Używam miarki do łańcucha. W napędzie 3*9 zakładałen nowy łańcuch przy wyciągnięciu .75. I jak już nowy przeskakiwał, to wracałem do starych i kolejno je katowałem do wyciągnięcia 1%. To się dobrze sprawdzało. Łańcuch HG93 wytrzymywał mi około 2500km do rozciągnięcia na poziomie 0.75% i jakieś 3500km do 1%. W ostatnich latach już bardzo rzadko jeżdżę w błocie, więc to dane dla suchych warunków. Od dłuższego czasu notuję sobie daty i przebiegi komponentów. Co do kaset i koronek 12 rzędowych: 10t: Nadbieg czy nie nadbieg: to tylko kwestia nazwy. Po to jest, żeby jej używać. A, że z przodu tylko 34 zęby (lub mniej) zamiast 44, to używa się jej znacznie częściej niż 11t w układzie 3*9. Na domiar złego przy mniejszym blacie naciągamy łańcuch mocniejszą siłą niż przy większym, więc katuje on zębatki tylne bardziej. I do tego przekosy... No widzę z przerażeniem tyle negatywnych czynników jednocześnie, że mam wrażenie, że łańcuchy i kasety będę wymieniał ze 3 razy częściej niż dawniej. Ile kilometrów ma kaseta? Ile kilometrów wytrzymuje taki łańcuch do rozciągnięcia 0.5%?
  10. Dopiero co przesiadłem się na napęd 1:12. Kaseta $imano M8100. Pytanie do bardziej doświadczonych użytkowników: jak często (i czy w ogóle) wymieniacie pojedyncze małe zębatki? Ile generalnie wytrzymuje cała kaseta? Widzę, że kasety 12 rzędowe są potwornie drogie. Jakbym kiedyś wymieniał to pewnie na M7100, natomiast knuję sobie, że wymieniając pojedyncze małe kółka (nie pamiętam teraz czy 5 czy 6 sztuk jest luzem) powinno dać się żyć bez wymiany całej kasety dosyć długo. Czy dobrą strategią jest wymieniać pojedynczo, zawsze tę zębatkę na której zaczyna łańcuch skakać?
  11. Dzięki! to może być to. Miałem coś podobnego od garmina sprzed wielu lat i na cienkiej kierownicy sprawiało się w miarę. P.S.: pewnie trzeba to złapać dodatkową gumką, na szczęście są fajne rowki.
  12. Szukam sensownego uchwytu/adaptera do mojego Garmina. On jest nieco mniejszy niż standardowy Fenix. Na allegro przewija się jakiś tani uniwersalny uchwyt ale w tych nielicznych ofertach, gdzie łaskawie podają zakres grubości kierownicy kończy się to zdaje się na 32mm. Ja chcę to mieć koło mostka w najgrubszym miejscu - 35mm. Trafiają się jeszcze jakieś mounty na Garmina ale wymagające odpięcia od niego paska - montuje się goły zegarek. Nie chcę czegoś takiego. W sklepach rowerowych też generalnie bieda. Może ktoś ma coś sprawdzonego i może dać cynk?
  13. Dzięki, poszło. Początek był ciężki ale potem się okazało, że rura nie-tapered jednak jest trochę tapered i po pierwszym centymetrze już normalnie ręką schodzi
  14. Hej Chcę przełożyć używany amortyzator, który pracował ze sterami zintegrowanymi do roweru, który ma stery zewnętrzne. Problem jest z tym "konusem" czy jak to poprawnie nazwać, który jest nabity na rurę sterową i służył do osadzania normalnego zamkniętego łożyska sterowego. Wydaje mi się, że muszę go wybić a nabić konus do łożyska "gołego" wiankowego, który jest dedykowany do sterów zewnętrznych i wygląda lekko inaczej. Czy mam rację? Czy ma szansę działać taki hybrydowy patent, że nabijam ten właściwy powyżej tego starego i mam po prostu widelec wyższy o pół centymetra? Jeżeli to słaby pomysł, to jak w warunkach domowych wybić takiego konusa, żeby sobie rury nie spierniczyć?
  15. Mam montaż FM i tarczę 160mm w tylnym kole MTB 29''. Wolałbym mieć 180mm. Jest taka przejściówka: SHIMANO SM-MA-R160, która zdaje się oficjalnie robi przejście 140->160. A montaż tarczy 180mm w systemie FM ponoć jest oficjalnie niedostępny. Mam jednak wrażenie, że do przejścia ze 160 na 180 ta przejściówka też by się nadawała. Czy ktoś jest w stanie potwierdzić lub zaprzeczyć?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...