Skocz do zawartości

bartek_86

Użytkownik
  • Liczba zawartości

    39
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Dodatkowe informacje

  • Imię
    Bartek
  • Skąd
    Będzin

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia użytkownika bartek_86

Odkrywca

Odkrywca (3/13)

  • Dedicated Rzadka
  • Pierwszy post
  • Collaborator
  • Conversation Starter
  • Od tygodnia

Ostatnio zdobyte

5

Reputacja

  1. Kolego Locomotiv12 jesteś WIELKI!!! 😁 Temat rozwiązany ! Usterka tak smieszna że jestem zły sam na siebie że tyle z tym walczyłem.. Mało tego już w pierwszym poście dobrze mówiłeś (ale Cię olałem bo co mi ktoś będzie mówił że hak przezutki jest luźny jak nie jest bo widzę 😁 ) Ten hak przezutki to również śruba pod sztywna oś, przez co jak koło jest przykręcone to nie da się zauważyć czy też wyczuć że ta śruba jest obluzowana, A DOKRĘCIŁEM JĄ O 1/4 OBROTU BEZ ŻADNEGO OPORU 😲 jak ręką odjął, rower jeździ bezszelestnie 😁 Oczywiście zaraz rozebralem to odtluscilem i złożyłem na nowo z odrobiną smaru. Cisza! 😁 Jeszcze raz wielkie dzięki! Nie przypuszczał bym że to się może poluzować (ale tak to jest jak się nie rozbierze całego roweru i nie pozna jego budowy) A w dodatku rama tak przenosi te trzaski ze myslalem że to ze sztycy lub z suportu.. Tak w ogóle jak teraz widzę jak to jest rozwiązane (to podczas wkręcania ośki równie dobrze jak będzie zbyt słabo ten hak przykręcony to może się odkręcać czyż nie?) A kilka razy tylne koło ściągałem 😀 A jeszcze jedno pytanie mam, bo ogólnie na całym rowerze jest opisane co z jakim momentem dokręcać (posiadam klucz dynamometryczny i wszystko dokręcam tak jak piszę) natomiast na tym haku to chyba jedyne miejsce gdzie nie pisze z jakim momentem go dokręcić) Więc dokręciłem na 8Nm nie wiem czy nie za lekko? Bo na sztywnej ośce jest 10Nm to nie wiem czy ten hak też tak nie powinien być dokręcony? Dorzucę zdjęcia może komuś też coś skrzypi/ strzela😁 Ja osobiście proponuję zacząć szukać takiej usterki od haka 😁 w ogóle najlepiej chwycic kpl imbusów i torksow i każda śrubkę dotknąć aby sprawdzić czy nie jest po prostu luźna(oczywiście nie dokręcać w opór każdą ile wlezie) Jeszcze raz dzięki Pozdrawiam
  2. Zdemontowalem sztyce i zacisk, trzaski nadal występują
  3. Niestety tak jak pisałem, u mnie te trzaski są nawet jak nie siedzę na siodelku.. Widzę że temat częsty i trudny w diagnozie 🫤
  4. Witam, proszę powiedzcie mi czy jest możliwość aby z korbay -suportu wydobywały się trzaski w losowych sytuacjach (nie ma znaczenia czy naciskam mocniej na pedały czy też słabiej, czy siedzę na siodelku czy też jadę na stojąco na pedalach) Trzaski są tak irytujące że masakra, tak jak pisałem wydobywają się losowo na nierównościach, trzaski są kropla w kroplę jak te na tym filmiku: Robiłem już wszystko, zdemontowałem sztyce siodelka, odtluscilem smar który był, wyczyściłem i odtluscilem wnętrze ramy w który wchodzi sztyca, nasmarowałem ponownie, zacisk sztycy również odtłuszczony nasmarowany ponownie - ZERO POPRAWY Zacząłem jeździć podskakując na rowerze I zauważyłem że to raczej nie siodle i sztyca iż nie ma wpływu na trzaski czy siedzę na siodelku czy też nie, po rostu występują cały czas.. Zauważyłem również że ruszając rowerem naciskając na klamki hamulca i przeginając siłowo przód, tył czy też na boki mogę wywołać te trzaski, nie muszę jechać rowerem żeby strzelało... Najlepsze że nawet jak czasem złapie za siodelko aby podnieść rower trzask też się pojawia ale tylko raz potem jest cisza.. i tak losowo cały czas trzeszczy, już jeździć mi się odechciewa tym tapczanem.. Pytam o korbe iż jest to jedna z dwóch rzeczy których nie rozebrałem w tym rowerze, jak ściągam łańcuch ruszam korba na boki czy też nią kręcę to nie ma żadnego luzu, kręci się płynnie Proszę podpowiedzcie co robić, może ktoś miał taki przypadek? Rozbierałem również tylnie koło, nasmarowałem na nowo bebenek, również beż poprawy.. Ewidentnie te trzaski słychać jak by z ramy pod siodelkiem gdzieś lub w dolnej, tylnej części roweru Próbowałem rozebrac tą korbe ale niestety nie mam tej śruby ( nakretki) żeby ją ściągnąć acz kolwiek nie czce mi się wierzyć że te dźwięki wydobywają się z korby skoro nie muszę pedałować ani na nią naciskać aby je wywołać
  5. Witam serdecznie, jak w temacie proszę powiedzcie mi lub nawet podlinkujcie do jakiejś aukcji gdzie mogę kupić pokrętło blokady na goleń do mojego amortyzatora? Szukajka w google wyrzuca masę różnych pokręteł i nie wiem jakie będzie odpowiednie do mojego amortyzatora , nr seryjny to : 45T01598851 (mam w tej chwili manetkę obrotową ale chce wrócić do symetrycznych gripów dlatego też chcę blokadę mieć z pozycji goleni. Być może ktoś chce taką manetkę kpl wraz z linką i pancerzem w zamian za blokadę na goleni to mogę się zamienić. pozdrawiam Czy np. takie pokrętło będzie pasować? https://www.amazon.pl/RockShox-Unisex-Compression-niebieski-uniwersalny/dp/B006KV1HBY/ref=asc_df_B006KV1HBY/?tag=plshogostdde-21&linkCode=df0&hvadid=522774373677&hvpos=&hvnetw=g&hvrand=13722264980947433043&hvpone=&hvptwo=&hvqmt=&hvdev=c&hvdvcmdl=&hvlocint=&hvlocphy=1031025&hvtargid=pla-565619014793&psc=1&mcid=bc93dc771490346f9f7237f5e729de30
  6. Witam, dokładnie potwierdzam iż sprawdziłem NIE DA SIĘ ZAŁOŻYĆ ŹLE ŁAŃCUCHA. A powiedzcie mi czy wszystkie napędy 1x chodzą tak głośno? jak grzechotki? tzn podczas jazdy jest cicho, natomiast choćby smarując łańcuch i kręcąc napędem na stojaku (do przodu tak jak byśmy normalnie jechali) napęd jest dość głośny..
  7. Oki podziękował tak też myślałem, a powiedzcie mi na rowerze przejechałem około 800-1000km czy to prawda że warto zakupić drugi łańcuch i zmieniać go co 500-1000km tak aby wydłużyć życie zębatki jak i kasety? według przymiaru mój łańcuch jeszcze nie jest wyciągnięty dlatego też pytam czy jeździć dalej czy może zakupić drugi i kolejny sezon przejeździć na nowym? Rower to rockrider a napęd (kaseta, zębatka przód i łańcuch) to SRAM NX
  8. Witam, może i głupie pytanie ale nie znalazłem na nie odpowiedzi w sieci. Proszę powiedzcie mi czy ma znaczenie jak się założy łańcuch na przednią zębatkę (zauważyłem że na zębatce powtarzalność zębów jest co 2) więc czy ma znaczenie czy szersza część ogniwa łańcucha trafia na ten węższy ząb czy też szerszy? Przykładowy link do zdjęcia zębatki: https://www.decathlon.pl/p/tarcza-34-zeby-x-synch2-eagle-boost-do-napedu-jednorzedowego-12-biegow/_/R-p-X8571496?mc=8571496&&cd=19982211772&ad=&kd=&gclid=CjwKCAjwov6hBhBsEiwAvrvN6Mb8cTYcgCBZ19BTsObhkti6bc6yOCip7TuXM-2NAIJYU5-G8apeABoCFKEQAvD_BwE&gclsrc=aw.ds
  9. Dziś walczyłem z tym bebenkiem, oczyściłem wszystko z starego smaru i nałożyłem nowy shimano, niestety on kompletnie się do tego nie nadaje, podczas obracania kasetą jest strasznie cicho, gdy się wykona kilkanaście obrotów zaczyna być głośniej, ogólnie jakaś taka chaotyczna praca tego bębenka.. nawet zmniejszyłem ilość tego smaru i nie bardzo to zdaję egzamin.. zakupiłem inny (półpłynny smar) i w przyszłym tyg wrócę do tematu.. Ogólnie to jest tak jak by te zapadki nie nadążały wracać przez co kaseta obraca się chaotycznie (raz ciszej a raz głośniej) Teraz zastanawiam się jednak czy ten gęsty olej nie będzie lepszym rozwiązaniem.. Tylko olej wydaje mi się że w końcu przestanie smarować przez co napęd będzie pracował na sucho.. Ps. Dźwięk tego jak by ocierania bądź pracy na sucho zniknął natomiast smar którego użyłem kompletnie się do tego nie nadaję jak na moją głowę jest zbyt lepki..
  10. Dzięki, zakupie smar zipp, z tego co wygooglowalem to jest typowo do zapadek bębenka, ewentualnie shimano Y3b9800, nie chce mieszać różnych smarów bo kto wie co z tego wyjdzie jak ktoś korzystał to proszę o opinię który lepszy
  11. Ten który mam mi osobiście wygląda na lepki 🤔
  12. Ok, śliczne dzięki, czyli rozbiorę odtluszcze i na nowo przesmaruje zapadki i bieżnie w której pracują (pozycja 7 na rysunku) Powiedzcie mi jeszcze czy powinienem do tego kupić jakiś specjalistyczny smar czy mógł by być ten (bo taki posiadam) tj.shimano dura Ace? I jeszcze pytanie czy jak będę zakładał kasetę na bębenka to przesmarować też to miejsce? Bo doczytałem że jedni smarują a inni nie..
  13. Ok, to zakupię klucze do kasety i zdemontuję, tylko czy aby na pewno w tej piascie się go tylko wyciąga? Bo gdzieś właśnie w sieci doczytałem że w tym modelu nie ma bębenka tzw. Xd tylko jest jakiś podstawowy sram/shimano ?
  14. Witam, mam zapytanie iż przyszykowuje sobie rower do sezonu i podczas smarowania łańcucha zauważyłem (a w zasadzie usłyszałem) że podczas BARDZO wolnego krecenia kasetą w tył - tak aby słychać było każdy pojedynczy przeskok bębenka to słychać takie delikatne (ciężko mi to opisać słowami) ale chodzi o taki dźwięk jakby ocierania się jakiś materiałów bebenka np z piaskiem, po prostu tak jakby coś dostało się do bębenka ( kurz, piasek) ewentualnie nie było w nim smaru.. Tu moje pytanie bo rower nigdy nie był myty myjkami pod ciśnieniem, czy też katowany w błocie, i tak się zastanawiam czy to normalna praca tego typu bębenka ( nie mam na tyle doświadczenia z napędami żeby to ocenić) Rower ma raczej niewielki przebieg po 2 sezonach Przeszukując sieć doczytałem że kaseta to sram nx11-50 natomiast nic o modelu bębenka nie znalazłem, piasta to src148 a rower to rockrider xc500 Może ktoś ma ten sam rower i mógł by to sprawdzić, czy podczas bardzo wolnego obracania kasety w tył też słyszy jakby szum pomiędzy kliknięciami.. Dodam, że kaseta obraca się bez oporów i brzmi jak wtedy gdy zakupiłem rower
×
×
  • Dodaj nową pozycję...