Skocz do zawartości

Nutado

Nowy użytkownik
  • Liczba zawartości

    14
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Osiągnięcia użytkownika Nutado

Świeżak

Świeżak (1/13)

  • Reaktywny
  • Collaborator
  • Pierwszy post
  • Conversation Starter
  • Od tygodnia

Ostatnio zdobyte

0

Reputacja

  1. Musi być coś nie tak, skoro - podczas ściskania klamki hamulcowej wyraźnie widzę, jak klocki hamulcowe odginają mi lekko tarczę - chyba tak nie powinno się dziać. No i faktycznie blaszki nieźle pogięte. Typowa regulacja którą próbowałem zrobić (popuszczanie śrubek; ściskanie klocków, dokręcanie itp) też nic nie dała.
  2. Niestety jest. Co prawda do tej pory miałem hamulce szczękowe, więc się nie znam, ale na tych tarczowych wyraźnie widzę, że zarówno na przednim, jak i tylnym kole tarcza jest przesunięta w lewo. Tzn. ścisk/klocek hamulcowy po lewej stronie ociera o tarczę. Metoda regulacji polegająca na poluzowaniu śrubek i ściśnięciu klamki nic nie dała (kilka prób). Podczas ściskania klamki hamulcowej wyraźnie widzę, jak klocki hamulcowe odginają mi lekko tarczę - chyba tak nie powinno się dziać Poniżej zdjęcia jak to wygląda i dodatkowe pytanie, czy ta blaszka widoczna na 2 zdjęciu ma tam być? (Można ją przesuwać na boki bez żadnego oporu)
  3. Rower już jest - zamówiony przez Internet. Miał być szybki grawel, a jest Kross Esker 6 - 2 gen., czyli nie do końca szybki. Pierwszy kilometr przejechany. Hamulce na pewno do porządnej regulacji, bo hamują słabo i są głośne. Poza tym rower wydaje się dość zwrotny. Ten zielony kolor, na żywo wygląda dużo lepiej niż na zdjęciach, w sumie cieszę się, że wersja czarna była dużo droższa i wziąłem tą zieloną.
  4. To może tak: Który z tych graweli, zakładając, że na co dzień główne trasy to asfalt i dobrej jakości szutry i zależy mi na szybkości jazdy, odległości ok 30km. Sporadycznie trasy 100-200 km (realnie pewnie z 1-2 razy do roku) Kross Esker 6.0 z 2024 (opony 45, zmieniona geometria w porównaniu do wer. 2023; GRX 2x11 ) Kross Esker 6.0 z 2023 (opony 37; GRX 2x11 ) Romet Aspre 3 (opony 38; GRX 2x11) Merida Silex 400 (opona 45; GRX 2x10) Cube Nulane Pro (opona 40; GRX 2x10) Cube Nulane Race (opona 40; GRX 2x11) SENSA Romagna Gravel GRX (opona 38; GRX 2x11) SUPERIOR X-Road Comp GR (opona 40; GRX 1x10) Unibike Geos (opony 1.50; GRX 2x11 ) Marin Gestalt X10 (opony 45; 1x10 MicroSHIFT Advent) Marin Gestalt 2 (opony 700x35; GRX 2x10) Niektóre z nich mają dość grube opony, i teraz eliminować je, czy bawić się w dokupienie innych węższych (np 700x38, 700x40)?
  5. Ten Marin ma też wersję z amortyzatorem: Marine DSX FS, tylko widzę problem z dostępnością.
  6. Sprawdziłem sobie cenę klamkomanetek i chyba tracę zainteresowanie grawelami. Gdy przyjdzie czas wymiany to będzie masakra.
  7. Poszukuję roweru w okolicach 6000 zł. Najpierw miał to być lekki szybki mtb xc, potem jednak dość szybko padło na wybór pomiędzy gravelem a crossem. Obecnie mam crossa: Lazaro integral. Przez ostatnie kilka lat jeździłem b. sporadycznie i minimalne dystanse. Mam 174cm wzrostu i ok 72kg wagi. Do czego rower ma być używany: Większość tras to krótkie do max 30km, teren to asfalt i szutr o różnej jakości, (w sumie ok 80%), reszta to lekki teren, w tym leśne ścieżki. Na tych trasach chciałbym jeździć szybciej. Nudzi mnie takie powolne toczenie się. Raczej odpadają typowe trasy pod MTB z kamieniami i korzeniami. Kilka razy do roku trasy w granicach 100-200 km. Tu raczej bardziej turystyczne tempo z podziwianiem widoków. Teren po którym jeżdżę, lub będę jeździł jest lekko górski (Beskidy). Miejscami jednak są krótkie przewyższenia przy których musiałem prowadzić rower. Co do roweru: Nie chcę karbonowego, w tej cenie, o ile byłby jakiś dostępny, to byłby pewnie kiepski, boję się też o jego kruchość. Zapewne 2 blaty z przodu - tak by była duża rozpiętość - szybkość na prostym równym asfalcie, oraz możliwość podjazdu w bardziej stromych miejscach. Amortyzator, w obecnym rowerze przez 90% czasu jest zablokowany, bo zbędny. Z drugiej strony czasem się przydaje. Rower powinien mieć możliwość założenia opon o różnej szerokości. Kierownica i geometria - tu nie wiem, nie mam porównania, ale szeroka kierownica jaka jest w obecnych mtb - dla mnie jest trochę za szeroka. Nie wiem też jak będzie mi się jeździło z grawelowym "barankiem". W obecnym rowerze mam rogi i lubię ich używać, więc może będzie OK. Z drugiej strony baranek to potencjalnie większy koszt serwisu. Najlepsza byłaby chyba geometria "uniwersalna". Rama powinna mieć możliwość zamocowania błotników i mieć jakieś punkty mocowania pod bidony. Hamulce - chyba tarczowe hydrauliczne byłyby najlepsze. Miałem okazję się przejechać rowerem marki Trek Marlin - i stanowczo nie jest to rower jakiego bym chciał - wrażenie że jest ospały, wolno reaguje itp. Szukam więc czegoś, co będzie w miarę zrywne i szybkie. Skłaniam się bardziej w stronę grawela/crossa, z przewagą na ten pierwszy. Choć ceny graweli mnie dobijają. Z rowerów typu grawel myślałem o: Kross Esker 6.0, Unibike Geos, Marine DSX FS (płaska kierownica, ale ma amortyzator) Marin Gestalt 2 Co byście polecali/doradzili. Ewentualnie na co muszę zwrócić uwagę?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...