
malkovic
Nowy użytkownik-
Liczba zawartości
19 -
Rejestracja
-
Ostatnia wizyta
Dodatkowe informacje
-
Skąd
3City
Ostatnie wizyty
Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.
Osiągnięcia użytkownika malkovic
-
Poszukuje stożka zaciskowego (clamp cone) czy jak to się tam po polskiemu nazywa do zaciskania sztycy w rowerze Focus Izalco Chrono Max. Czy ktoś z Was wie może gdzie mógłby coś takiego dostać/zamowic? Jakiś serwis, coś, ktoś?
-
[Kompatybilność napędów] Temat do dyskusji, zadawania pytań, etc.
malkovic odpowiedział Puklus → na temat → Napęd rowerowy
OK, dziekuję zatem za wszsytkie podpowiedzi. Nie pozostaje nic innego jak rozpoznać temat bojem. Bębenek będzie pasował. Najwyżej pozostanie mi zmienić tylną przerzutkę na nowy sezon... -
[Kompatybilność napędów] Temat do dyskusji, zadawania pytań, etc.
malkovic odpowiedział Puklus → na temat → Napęd rowerowy
Manetki Dura Ace 2x11, tyle że nowej generacji, ale to chyba akurat nie ma większego znaczenia, bo indeksacja się chyba nie zmieniła. -
[Kompatybilność napędów] Temat do dyskusji, zadawania pytań, etc.
malkovic odpowiedział Puklus → na temat → Napęd rowerowy
Nie doszukałem się wprost takiego tematu, więc dopytam. Mam obecnie tylną przerzutkę Dura Ace 7700 na krótkim wózku w rowerze TT. Obsługuje napęd 9s. Kupiłem indeksowane klamki Shimano n 11s i chciałbym wymienić kasetę wraz z łańcuchem na 11s (11-28T). Czy ktoś z Was ma doświadczenia i może odpowiedzieć, czy ta przerzutka obsłuży taki zakres? Teoretycznie w instrukcji jest zakres do 27T, ale czytałem gdzieś, że bez problemu obsługuje o ten jeden ząb więcej. -
[zakupy cz5] co kupiłeś ostatnio z części rowerowych
malkovic odpowiedział Puklus → na temat → Rowerowe forum na max - ogólna dyskusja
Dopytam, bo widzę, że mamy tą samą przerzutkę tylną (Dura Ace 7700 krótki wózek). Mam w tej chwili kasetę 9s i chciałbym wymienić ją wraz z manetkami i łańcuchem na 11s. Nie mam jednak pewności, czy będzie dobrze działać i da radę obsłużyć taki przeskok. U Ciebie jak czytam działa. Kaseta byłaby właśnie 11-28T. Obyło się bez problemów? -
[Renowacja] Romet Superior Lux
malkovic odpowiedział malkovic → na temat → Renowacje rowerów i części rowerowych
Dzięki. Też mam wrażenie, że nie jest zbyt ciężki. Mam zrobioną też szosę na bazie Orkana i co prawda jeździ się super, ale ciężar jest nieporównywalny. Tym jeździ się też przyjemnie, choć brak przerzutek daje w nogę. Co do niemieckiej genezy, to tak się doczytałem na forach i w opisach. Zresztą widać, że to inne wykonanie niż rometowskiej hydrauliki. -
Jakiś czas temu wypatrzyłem gdzieś ciekawy rower, bo nie wyglądał jak zwyczajny Romet, choć przypominał ich konstrukcje. Zaciekawiony, próbowałem szukać nieco informacji o nim, ale nie doszukałem się niczego konkretnego, a jedynie jakieś opisy na forach. Kupiłem go i nieco odświeżyłem, by nadawał się do normalnej jazdy i nabrał wyglądu, choć nie kierowałem się tym, by był w 100% oryginalny, a raczej tym, by można nim było normalnie jeździć i by prezentował się w miarę. A oto efekt tego co udało się wykręcić. Rower nazywa się Superior Lux i jest na niemieckiej ramie, która po pomalowaniu i oklejeniu w Niemczech, trafiła do ZZR Romet i tutaj została doposażona w osprzęt oraz naklejkę Romet. Tak został sprzedany na rynek wewnętrzny. Przynajmniej tak to wyglądało z opisów do jakich udało mi się dotrzeć w przypadku innych tego typu tworów. Wszystko jest w nim oryginalne, prócz założonych przeze mnie opon, siodełka i łańcucha. Wrzuciłem też nowe klocki, by dało się normalnie hamować.
-
[Romet Orkan] Oldschool na miasto
malkovic odpowiedział malkovic → na temat → Renowacje rowerów i części rowerowych
Dzięki za miłe słowo. Obręcze to pikuś około 100PLN za komplet. Kupujesz, wsadzasz i zapominasz o temacie. Klocki też pasują. No i całość to 28", więc też różnica. Mnie dzwonek nie przeszkadza. To nie projekt na wystawę, a do jeżdżenia. Jasne, że Knog to klasyka i wyglądałby super, ale nie chcę by dla dzwonka dźwignęli mi rower...;) A tak mam coś, co zostawiam gdzie chcę i się nie martwię specjalnie. Taki miałem i wstawiłem, bo bardziej się przydaje na ścieżkach niż lampki... Dlatego napisałem, że na razie testuję. Jak już pozbieram "problemy wieku dziecięcego" to hurtem będę je rozwiązywał. A co do samego łańcucha, to nauczyłem się z MTB, nie smarować go byle czym. Na wytarty do sucha idzie smar syntetyczny, który też jest wycierany - smarowanie zostaje, łańcuch nie lepi brudu i nie brudzi. Wymaga to nieco dbałości, bo smarować trzeba nieco częściej i wycierać, ale żywotność większa i jak dotkniesz, nie stajesz się z miejsca mechanikiem samochodowym...;) Także u mnie łańcuchy we wszystkich rowerach w zasadzie chodzą "na sucho". -
[Romet Orkan] Druga młodość
malkovic odpowiedział stiffer74 → na temat → Renowacje rowerów i części rowerowych
Przerzutka Ci się rozpadła, ale nie połamała. Wystarczy ją złożyć i będzie działać. Przynajmniej tak wygląda na zdjęciach. Brakuje zabezpieczeń, ale to nie jest wielki problem. Nie będziesz miał co prawda japońskiej myśli technicznej w nim, ale pozostaniesz bardziej przy oryginalności. U mnie klamki to Weinmann, dokupione osobno, bo takich nigdy nie było w rometowskich wynalazkach. Kupiłem, bo bardzo mi się podobają i są zdecydowanie bardziej wygodne w miejskiej jeździe. Przerzutka celowo tylko z tyłu, bo nie zamierzam nim jechać do Calpe, więc takie przełożenia spokojnie dadzą radę. Szczególnie, że kasetaz tyłu ma 6S i nieco inne wielkości. Obręcze to zwykły Joytech, ale te które w nim były do niczego się nie nadawały, a nawet gdyby, to słabo nadają się w ogóle do szosy. Te są stożkowe, proste i w miarę wąskie. No i 28". Bez problemu pasują zarówno w ramę, jak i do hamulców. Przy takiej konfiguracji, prędkości rzędu 30-35 na prostej nie są dla niego żadnym problemem, więc jak na wiek, ciężar i wszystko inne całkiem znośnie. A flow z jazdy bezcenny... -
[Romet Orkan] Oldschool na miasto
malkovic odpowiedział malkovic → na temat → Renowacje rowerów i części rowerowych
Dzięki. Na razie testuję i jest w porządku. Dlatego też między innymi nieco krótszy łańcuch, by trzymało na twardszych przełożeniach. -
Jakiś czas temu wpadła mi w ręce rama z pozostałościami osprzętu. Kupiłem, nie wiedząc do końca co z tego zestawu zrobię. Początkowo chciałem zostawić tylko ramę, ale gdy zacząłem rozbierać zrodził się pomysł by zrobić z niego coś na miasto, a może i na wypady poza. Na początek wyrzuciłem koła, bo do niczego się nie nadawały, a nawet gdyby, to są jednak zbyt szerokie i niewiele się z tym zrobi. Tylną przerzutkę też chciałem wywalić, bo tak jak rower, była w opłakanym stanie, ale po rozebraniu okazało się, że nie jest tak źle i postanowiłem ją reanimować. Przednia wyleciała natomiast na złom, bo ani to funkcjonalne, ani nie pasowało mi do koncepcji. Wyrzuciłem też błotniki i mały blat z przodu, a także wszystkie "turystyczne" elementy. Założenie było takie, by przywrócić go możliwie rozsądnym nakładem czasu i pieniędzy. Zostawiłem więc ramę w stanie jaki był, czyszcząc ją jedynie nieco z rdzy i przecierając watą stalową. Poszły nowe łożyska widelca i suportu, bo został oryginalny. Kupiłem natomiast dwie nowe obręcze na stożku i opony 32mm. Na tył powędrował wolnobieg na 6s i wspomniana "Favoritka". Hamulce zostawiłem, zmieniając jedynie klocki na szosowe. Wymieniłem też klamki na Weinmana, bo świetnie wyglądają i super się z nich korzysta. Oczywiście nowe pancerze i linki oraz owijka, siodełko i pedały. Rozebranie i zmontowanie zajęło dwa wieczory. Powstał rower z duszą i można się rzecz jasna czepiać wielu elementów, ale zrobiłem nim już kilka wypadów po kilkadziesiąt km i jestem naprawdę mile zaskoczony jak się tym przyjemnie jeździ. Nawet nie brakuje specjalnie przedniego blatu. Oczywiście, karbonowa szosa, a nawet aluminiowa jeździ lepiej, ale ten toporniak na stalowych rurkach rodem od hydraulika naprawdę daje radę i przyciąga uwagę... A to co mnie najbardziej cieszy, że coś znów dostało nowe życie.
-
[Romet Orkan] Druga młodość
malkovic odpowiedział stiffer74 → na temat → Renowacje rowerów i części rowerowych
Bardzo ładnie wyszedł. Gratulacje. Wymaga jeszcze pewnego dopieszczenia i poprawek, ale jak widać wiele osób niesie Ci pomocną dłoń, a Ty sam z tego korzystasz. Będziesz zadowolony z jazdy. Sam mam podobnego, a też jestem z Gdy, więc jeśli potrzebujesz się czegoś poradzić, daj znać. Ja popełniłem podobny projekt, ale ramę zostawiłem nietkniętą i rezygnując z niektórych elementów. Efekt poniżej. -
[Budowa] Budżetowy projekt na bazie ramy Romet Orkan
malkovic odpowiedział KarlosS → na temat → Renowacje rowerów i części rowerowych
Podepnę się, bo ostatnio zanabyłem podobną ramę (w sensie też od Orkana, tyle, że starszą). Chciałbym z niego zrobić coś na styl szosy, ale z tylną przerzutką, na nowych kołach. Hamulce i kierownicę bym zostawił. Zastanawiam się nad wymianą korby i suportu na kwadrat. Robiłeś coś w tym kierunku, udało Ci się coś dobrać? -
Może nie do końca była to renowacja, ale efektem sam byłem zaskoczony. Bo niby życie jest obecnie proste - młodzież chce dobry ciuch, iPhone'a i szybki dostęp do netu. Ale co zrobić, gdy nastolatka wymyśli sobie oldschool'owy rower...? Jak widać, poszukać.... W 1984 Pani Krystyna kupiła na talony rower Romet Muza i choć bardzo chciała jeździć, nie bardzo mogła ze względu na problemy z biodrem. Po 34 latach podjęła decyzję by go sprzedać. Traf chciał, że w tym samym czasie, ktoś "z drugiej strony" szukał czegoś podobnego, więc się złożyło w jedną całość i po zakupie nowych opon, ogólnym serwisie i wypolerowaniu chromów rower dostał drugie życie. Wszystko jest oryginalne (łącznie z fabryczną blokadą), łańcuchem od zaprzyjaźnionego ludu chińskiego. A sam rower przejechane ma może kilkaset kilometrów. Trochę nim pojeździłem i jestem naprawdę zaskoczony jak wygodny jest w codziennym użytkowaniu i jaką frajdę sprawia jeżdżenie nim. Jak na rower za kilkadziesiąt złotych jest po prostu genialny. Choć oczywiście widać, że robił go kowal, a części brał te które akurat były na półce...
-
- 3
-
-
[Powitania] Do nowych forumowiczów cz.3
malkovic odpowiedział Puklus → na temat → Rowerowe forum na max - ogólna dyskusja
Jestem nowy, więc wypada się przywitać. Z rowerami związany od dawien dawna, ale ostatnio nieco bardziej w kontekście serwisowania, składania i ulepszania, bo to mi bliskie. Mam sentyment do MTB, ale ostatnio więcej czasu spędzam na szosie i czasówkach.