Ciekawy temat, tym bardziej że jakiś czas temu założyłem wątek o swoich przemyśleniach z marką Scott:
https://www.forumrowerowe.org/topic/223776-rowery-scott-doswiadczenia-z-marka/
Z niewiadomych mi przyczyn został on jednak zamknięty . Coś zabolało fan-boyów?
Z jednej strony szkoda mi autora tematu a z drugiej ani trochę, bo nie chce mi się wierzyć że tak po prostu "naciągnięto go" na zakup gównianego roweru. Klient na rower pokroju SPARK to zazwyczaj klient w miarę rozgarnięty, zadający pytania i myślący rowerowymi kategoriami i potrafiący coś wyczytać ze specyfikacji. Z resztą sprzedający z reguły "naciągają" na droższy model a nie na tańszy . Kupiłeś byle jaki rower i teraz masz problem.
Jeżeli chodzi o technologię semi-boost 141 mm. to jest to w mojej opinii totalna porażka i nie powinna być ona stosowana PRZEZ ŻADNĄ MARKĘ, szczególnie że mamy przecież masę innych fajnych standardów takich jak 142 mm,148 mm BOOST czy 150 mm i masę części zamiennych do nich produkowanych przez różnych producentów bez potrzeby kombinowania i przekładania kapturków w piastach itd. Oczywiście standard 141 mm stosowany jest nie tylko przez Scotta, chociaż wcale mnie nie dziwi chęć z jaką firma Scott wprowadziła ten "standard" do swoich rowerów . Także moim skromnym zdaniem określenie tego standardu jakimkolwiek "naturalnym odpowiednikiem dla QR 135" jest śmiesznym uproszczeniem. Czemu? Temu że mamy masę innych ugruntowanych standardów które są pod wieloma względami lepsze od tego 141 mm.
Ale jak się ostatecznie skończyła cała sytuacja z tą piastą? Dostałeś gdzieś nową? Generalnie ja osobiście przez lata wyrobiłem sobie dobre zdanie o piastach Formuli, dziwi mnie to że Twoja zatarła się po ponad 3 tysiącach km.. chyba że były to 3 tysiące kilometrów upalania w błocie.
Na koniec dodam tylko że ostatnio przyszedł do mnie klient z rowerem GT i też miał z tyłu piastę na 141 mm, mimo szczerych chęci nie wiedziałem jakie koła mam mu doradzić na przyszłość
Pozdrower.