Skocz do zawartości

sztorm

Użytkownik
  • Liczba zawartości

    109
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Dodatkowe informacje

  • Imię
    Jacek
  • Skąd
    K-ce

Ostatnie wizyty

914 wyświetleń profilu

Osiągnięcia użytkownika sztorm

Entuzjasta

Entuzjasta (5/13)

  • Dedicated Rzadka
  • Pierwszy post
  • Collaborator
  • Conversation Starter
  • Reaktywny

Ostatnio zdobyte

17

Reputacja

  1. Poproś sprzedającego o numer seryjny który jest na koronie z tyłu lub zdjęcie etykiety z pudełka 18T20850213 to numer który wpisujesz do TrailHead i będziesz wiedział wszystko.
  2. Dedykowanego klucza 24mm nie znajdziesz bo to jest typowy klucz można go zeszlifować na szlifierce a najlepiej udaj się do jakiegoś tokarza aby Ci go zplanował. Na początku używałem normalnego klucza nasadowego i jak będziesz go dobrze dociskał osiowo i założysz go na nakrętkę przez cienką szmatkę nie powinno się nic stać. Chodzi o to że ta nakrętka 24mm jest dość niska i ma ograniczony kontakt z kluczem a zfazowany klucz jeszcze bardziej go ogranicza.
  3. Jeśli to ma być pełny serwis to trochę mało. Przy pełnym serwisie co 200h lub rok nie dolewam a wymieniam olej i wymieniam wszystkie uszczelnienia wg instrukcji producenta i dzięki temu nie płaczę tutaj, że coś mi nie działa. Jeśli chodzi o oleje to RS zaleca do Reby 2017-2020 15wt i 5wt. Wejdź tu: https://trailhead.rockshox.com/en wpisz numer seryjny swojego widelca (z tyłu na koronie) i znajdziesz tam wszystko co producent zaleca do danego egzemplarza amora a także wszelkie i instrukcje, co prawda nie po polsku ale napisane tak, że bardziej inteligentna małpa to zrozumie.
  4. Nie wiem po co ta cała głupia dyskusja. Blokowanie amortyzatora służy jedynie tamu aby zapobiec utracie energii przy podjazdach pedałując na stojąco i te 10mm jest naprawdę bez znaczenia.
  5. Po wyglądzie widzę, że wersja D1 a mój C1 niczym się nie różni. Różnice są w środku. D1 ma nowszą sprężynę powietrzną DebonAir+ a C1 bez plusa. Ja nie mam problemu z rozpoznaniem wersji wystarczy czytać dane techniczne.
  6. Poproś sprzedającego o pełny kod tego SIDa nowe mają w kodzie zapisaną generację D1 a C1 to poprzednia. Dodatkowo z tego co zauważyłem nowe mają jeszcze oznaczenie 2P lub 3P informujące o rodzaju ustawień kompresji 2P to tak jak było w poprzednich wersjach kompresji otwarta lub zamknięta a 3P ma jeszcze pozycję pośrednią. Szukaj takiego o symbolu: FS-SIDS-SEL3-D1 to jest 3P lub FS-SIDS-SEL2-D1 to jest 2P. Ja mam poprzednią wersję SL Select C1 i jestem po przesiadce z Reby bardzo zadowolony. Zobacz tu: https://www.amazon.pl/RockShox-Select-widelec-wiszący-Debonair/dp/B0CFFXLNTR - cena super. Tylko uważaj bo występują w dwóch wersjach skoku (travel) 100mm lub 110mm.
  7. Najlepiej zrobić pełny serwis który należy robić co 200 godzin pracy amora lub rok i będziesz miał spokój. Kup odpowiedni zestaw części które należy wymienić i do dzieła. W internecie jest sporo na ten temat i nie jest to trudne ani nie potrzeba dziwnych narzędzi, wystarczą podstawowe imbusy, klucz do kaset i nasadka 24mm. Sciągnij sobie apkę na smartfona TrailHead i tam po wpisaniu numera widelca (który jest z tyły na koronie) znajdziesz wszystko co potrzeba: zestawy serwisowe i instrukcje krok po kruku co należy wykonać. Są one po angielsku, niemiecku i francusku ale jest dużo rysunków i zdjęć także nie ma z tym problemu. Jak ma się trochę wiedzy technicznej i umiejętności. Ja tak zawsze robię i w moim przypadku po takim serwisie amor lepiej działa niż jak był zaraz po zakupie. Tak miałem w przypadku Reby i teraz SIDa. Link do strony ze wszystkimi informacjami poniżej: TrailHead
  8. Miałem to samo i okazało się, że poziom oleju (w tłumiku nie w dolnych goleniach) był nie odpowiedni (za niski).
  9. Jeśli masz numer seryjny tego SIDa (jest z tyłu na koronie) wpisujesz go w aplikacji TrailHead i tam masz wypisane wszystkie możliwości upgrade.
  10. Z tego co wiem to chargera da się zamontować nawet do Reby tak, że z SIDem nie będzie problemu.
  11. SID SL zamiast chargera ma podstawowy tłumik Rush, to chyba tylko tym się różni. Ja mam SL Select (z 2022roku ) i ma chargera i tak jest w tych najnowszych. Po stronie sprężyny powietrznej są takie same. SL ma golenie 32mm a bez SL 35mm.
  12. W Rudzie Śląskiej jest serwis Spider Suspension chwalony też na tym forum podjedź do nich na pewno coś poradzą. Dołożenie sealheada nic nie da dopóki nie usuniesz przyczyny złej pracy amora.
  13. DebonAir w amortyzatorach 32mm mechanicznie nic nie zmienia, nie zmieniają się proporcje objętości komór +/- jak w modelach 35mm.
  14. Można wymienić smar pm600 na dynamic seal, dodatkowo poza smarem do komory powietrznej 3ml oleju 15-30WT oraz wymienić olej w tłumiku na maxima plush 3WT. Zamontować tokeny zmieni się charakterystyka sprężyny powietrznej z liniowej na progresywną (zmniejszyć nieco ciśnienie) - będzie bardziej czuły w początkowej fazie skoku a nie będzie dobijał. W uszczelkach kurzowych zastosować smar dynamic seal. DebonAir nic nie zmienia, można sobie darować.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...