Skocz do zawartości

topspeed_krk

Użytkownik
  • Liczba zawartości

    60
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Dodatkowe informacje

  • Imię
    Łukasz
  • Skąd
    Kraków

Ostatnie wizyty

683 wyświetleń profilu

Osiągnięcia użytkownika topspeed_krk

Ten od rowerów

Ten od rowerów (4/13)

  • Pierwszy post
  • Collaborator
  • Conversation Starter
  • Od tygodnia
  • Od miesiąca

Ostatnio zdobyte

7

Reputacja

  1. Dodaję kilka nowych fotek. Założyłem zestaw do odczytu kadencji. Okazało się, że konieczna była także wymiana podstawki licznika. Standardowo Sigma 16.12 posiada w zestawie podstawkę dwupin`ową, a więc tylko do odczytu prędkości. Do kadencji potrzebujemy kolejne dwa piny. Kolejnym problemem okazała się długość przewodu. Musiałem dosztukować/ lutować kawałek. Dziwne, że producent do tej pory tego nie poprawił. Dają niepotrzebnie długi przewód do odczytu prędkości, natomiast krótki do kadencji, a powinno być dokładnie na odwrót. Prowadzenie przewodu kadencji. Nowy bidon. Jest to wersja jeszcze ze starym logo Wheeler`a. Na pewno długo leżał w magazynie. Natomiast koszyk to Zefal Pulse Full Alu.
  2. Rama bardzo ładna, posiada ciekawe detale i artystycznie cięte mufy. Ja szedłbym, oprócz aspektów technicznych, w mega dobrze dobrany lakier. Naprawdę warto. Można z tego zrobić cudo.
  3. Zostało trochę miejsca na szersze opony. Sądzę, że maksymalnie wejdą opony o szerokości 622x47. Około 10mm miejsca po lewej stronie, oraz 11 mm po prawej. Tu najbardziej pasują mi na oko opony o wymiarach 622x40 lub 622x42. Oczywiście szersza opona to także większa średnica/ wysokość całego koła. Ale z tym akurat problemu nie będzie. Jest tu jeszcze sporo miejsca.
  4. Dzisiaj pierwsza przejażdżka po zakończonej renowacji. Temperatura znośna, pojawiło się słońce. Napęd chodzi idealnie. Muszę przyznać, że znany krakowski serwis spisał się na medal. Bardzo dobrze wyregulowane hamulce, rower jeździ na pewno lepiej niż moja nowa Merida. Licznik Sigma 16.12. Z lenistwa jeszcze nie założyłem kadencji. Trzeba przemyśleć jak puścić przewód żeby nie wyglądało to źle. Przewód od czujnika prędkości puszczony starym sprawdzonym sposobem po pancerzu. Lampka tylna Lezyne Femto. Tutaj akurat kierowałem się wyglądem. Szkoda, że nie posiada ładowania przez USB. Jakość wykonania lampek Lezyne bardzo dobra. Poniżej dzwonek Twooc. Mało widoczny i fajnie brzmi.
  5. Dzisiaj przyszły ostatnie zamówione akcesoria. Wklejam zatem podsumowanie kosztowe renowacji. Ceny wielu elementów zawierają koszty przesyłek. Rezygnuję z podpórki, która będzie mocno psuła wygląd roweru. W planach na pewno inne opony, naklejki (kalkomanie) na wzór oryginalnych oraz zestaw do licznika - odczyt kadencji. Po pewnym czasie będę chciał spróbować jazdy na pedałach SPD (wiem, że warto ), prawdop. Shimano T8000 - uniwersalnych. Zrobię jeszcze kilka zdjęć ale to trochę później, najlepiej w plenerze. Wheeler_CL_3000_koszty.pdf Jako smaczek dodaję jeszcze wycinek katalogu Wheeler`a z 1993 roku, nie mogłem nigdzie go znaleźć, przesłał mi go sam producent. katalog_wheeler_1993.pdf
  6. Tamat opon nie jest zamknięty. Od dawna szukam opon typowo cross`owych lub szybkich gravel`elowych typu skinwall/gumwall/tan wall czy jak oni je tam nazywają. Ja mówię opony z beżowym bokiem Moje typy to: 1) Soma Cazadero (42mm) 2) WTB Resolute (42mm) 3) WTB NANO 40 (40mm) Jest problem z dostępnością takich opon. Te założone teraz szału nie robią. Schwalbe Road Cruiser są moim zdaniem typowo drogowe, mało tam bieżnika, zdecydowanie zbyt mało. Są jeszcze jakieś Kenda Khan lub Eurotrek ale są to opony budżetowe, nie wiem jak z jakością. Jeśli będę miał nadal problem ze znalezieniem opon z beżowym bokiem kupię pewnie czarne drutowe WTB NANO 40 Comp (40mm).
  7. Wciąga. Nigdy niczym podobnym nie zajmowałem się. No może lubię trochę grzebać w mechanice oraz poprawiać lakier na samochodach. Mam sporo kosmetyków do detailing`u i to wykorzystałem w tym projekcie. Mam metodę na robienie odprysków od kamieni na git, tak że praktycznie nie sposób zauważyć zaprawki - papiery ścierne wodne, pasty, cierpliwość i dużo czasu Przykładowo widelec miał bardzo brzydkie rysy, całkowicie się ich pozbyłem Gdy doprowadziłem ramę do porządku naszła mnie chęć do dalszej pracy. Reszty musiałem się uczyć, te wszystkie grupy Shimano, o co chodzi z technikaliami jak linia łańcucha, rodzaje, kompatybilność napędów, itd. Jest tego naprawdę sporo. Chciałem tego wszystkiego dopilnować żeby nie było tu przypadku, że "jakoś to tam będzie działać".
  8. Właśnie. Pod tym względem była to renowacja stosunkowo prosta, rama i lakier w bardzo dobrym stanie. Parę miejsc poprawiłem lakierem zaprawkowym, inne udało się wypolerować. Poza tym rama jest specyficznie malowana, nie jest to jednolity kolor a " lakier w ciapki". Nie wiem czy ktokolwiek polakierowałby nam tak rower. W przypadku mocno zniszczonegoo lakieru pewnie zmieniłbym zupełnie kolor ramy.
  9. Wklejam jako uzupełnienie pełną specyfikację roweru sprzed i po renowacji. Prowadziłem sporo notatek bo jestem dosyć skrupulatny. Jest tam sporo szczegółów, może kogoś to zainteresuje. Bardzo lubię robić tabelki Wheeler_CL_3000.pdf
  10. Przyjrzałem się dokładniej i masz rację, korba jest aluminiowa. W sumie nie zmienia to wiele, ale racja. Dzięki za wychwycenie tego błędu. Blaty natomiast dwa mniejsze są stalowe, duży to alu. Zrobiłem kilka fotek:
  11. Rower gotowy i odebrany, projekt ukończony Rano jechałem jeszcze specjalnie do serwisu dostarczyć korbę RSX, pewnie było trochę roboty bo na rowerze siedziała już korba Acera z wyregulowanymi przerzutkami. Z racji temperatury i szybko zapadającego zmroku dzisiaj nie pojeździłem, nawet się nie karnąłem bo żal było pierwsze co wjechać w kałuże . Pogoda nędzna w Krakowie. Zrobię jakieś foty za dnia i pokażę ukończony projekt. Niestety przy takim oświetleniu jakie mam w pokoju nie sposób zrobić żadnego normalnego zdjęcia. Rower na pewno schudł, bo bez akcesoriów waży teraz 12,60 kg. Oryginalnie było to prawdopodobnie około 13,05 kg. Dzisiaj założyłem też pierwsze akcesoria. Kupiłem na wyprzedaży lampę przednią Lezyne Mini Drive XL (250 lumenów) oraz dyskretnie wyglądający dzwonek Twooc. W drodze licznik Sigma, lampa tylna, koszyk i bidon. Pomyślę też o podpórce. Psuje ona wygląd roweru jednak jestem przyzwyczajony do korzystania z niej. Pasuje podpórka wykonana ze stali, o którą będzie trudno.
  12. Do ciorania kupiłem Meridę Crossway 500. Wheeler`a mam zamiar zabierać na weekendowe wypady, ale nie w teren, tylko szosa, przy ładnej pogodzie Choć jak znam życie najpierw będzie dmuchanie, chuchanie, później normalne użytkowanie. No powiedzmy tak, "będę go w miarę oszczędzał". Okazuje się, że zrobienie go to dziesiątki godzin przeszukiwania internetu, kilkanaście godzin pewnie czyszczenia, polerowania. Nawet najdrobniejsze śrubki są wypolerowane, itd. Koszty zbliżają się obecnie do... No właśnie jutro się okaże ile podliczą mnie w serwisie. Fajne jest to, że wszystko da się zrobić. Można kupić praktycznie każdą część, także części nowe, wyprodukowane 25 lat temu (przy sporej cierpliwości w odwiedzaniu portali aukcyjnych). Ogólnie też koszty rozłożone w dłuższym okresie czasu nie są tak porażające, satysfakcja natomiast duża.
  13. Dla porównania wklejam wagę mechanizmów korbowych, z którymi miałem do czynienia przy tym projekcie (waga bez śrub): 1) RSX - FC-A413 (46x36x26, 170 mm, stal) – waga 773 g 2) A10 - FC-AT10 (46x36x26, 170 mm, stal) – waga 897 g - jest to korba oryginalna 3) Acera - FC-M361 (48x38x28, 175 mm, alu) – waga 1113 g
  14. ....albo oddać oryginalną do chromowania. Choć zdaje sobie sprawę, że będzie to sporo kosztować. Efekt byłby piorunujący. Póki co to ustrzeliłem oryginalny mostek i kierownicę z tego modelu z bardzo dobrze zachowaną powłoką lakierniczą i logotypami. Mój mostek choć oryginalny, był mocno zniszczony. Po piaskowaniu i lakierowaniu straciłem, jakże cenne, napisy . Kupiłem bo żal było nie wydać 30 zł z przesyłką Ha, są nawet oryginalne gripy Wheeler Gel Black. Mam jeszcze sporo pomysłów. Korba pięcioramienna była pozycją obowiązkową, ale jest tego dużo, dużo więcej. Mam to do siebie, że czepiam się detali. To nie jest projekt custom`owy. Raczej w zamyśle było zachowanie oryginalnego charakteru roweru, tu i tam małe usprawnienia, np. niezbyt rzucające się w oczy elementy jak piasty dałem sadzę lepsze, bardziej trwałe niż oryginalne. Choć wymiana np. siodełka to była jednak zbyt już duża ingerencja. Po prostu nie ustrzegłem się błędów, które teraz doskonale widać patrząc na rower. Popracuję jeszcze w tym temacie.
  15. Super projekt, dokładność, dbałość o detale, sterylność, to co bardzo cenię. Grawer? Bardzo dobry pomysł który nie wiem czy nie przemycę do swojego Wheeler`a Cross Line 3000. Jakiś czas temu wpadło mi do głowy żeby wykonać naklejkę z datą renowacji, oznaczeniem modelu, itp. Teraz sądzę, że grawer byłby tu bardziej odpowiedni. Liczy się projekt, widać tu poczucie smaku i smykałkę do renowacji.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...