Koledzy, przymierzam się do odbudowy 50 letniego roweru Ambasador. Rower jest niemal kompletny, na pewno wymienić muszę kierownicę - jest dorabiana. Z samym procesem renowacji myślę że sobie poradzę, problem mam natomiast z jego uwspółcześnieniem. Chciałbym wyposażyć go w przerzutki w piaście (3 biegi) i jakieś przyzwoite hamulce i tu mam pytania:
1) Jakie waszym zdaniem hamulce najlepiej sprawdzą się w takim klasyku?
2) Na co zwrócić uwagę przy doborze piasty? Czy do wybranej piasty swobodnie dobiorę manetki, czy tez lepiej od razu kupić zestaw (będę szukał jak najbardziej dyskretnej manetki - najlepiej chromowanej, srebrnej)?
3) Macie jakieś patenty na zakończenie linki od zmiany biegów, hamulca, itd? Ponieważ nie wiem jak długiej będę potrzebował, pewnie zostanie mi kupno dłuższej i skracanie. Przy okazji - zamierzam prowadzenie linek zrobić poprzez coś takiego - http://allegro.pl/srubka-stoper-prowadzenie-linki-a90-i6737205252.html Macie jakiś lepszy patent?
4) Po założeniu piasty ze zmianą biegów, jak się zorientowałem będę potrzebował trzyrzędowej korby. Jak dobrać jej rozmiar (chodzi mi o wielkość zębatek)?
z góry dzięki za pomoc, pewnie będę miał jeszcze sporo pytań