Skocz do zawartości

Uhoman

Użytkownik
  • Liczba zawartości

    71
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Dodatkowe informacje

  • Imię
    Uhoman
  • Skąd
    O-c Św.

Ostatnie wizyty

619 wyświetleń profilu

Osiągnięcia użytkownika Uhoman

Ten od rowerów

Ten od rowerów (4/13)

  • Pierwszy post
  • Collaborator
  • Conversation Starter
  • Od tygodnia
  • Od miesiąca

Ostatnio zdobyte

31

Reputacja

  1. W Clarisie się nie majta bez przerzutki i w niczym to nie przeszkadza. Nie wiem jak w 105-ce.
  2. Gravelking SK 700 x 43C na obreczy Alexrims Ace 18 miały po założeniu 38mm. Aktualnie (ok. 1500km): - przód: 40mm (max ciśnienie 3,3 bara), - tył: 41 mm (max ciśnienie 3,8 bara). Szerokość rośnie ale to pewnie dlatego, że są zielone
  3. Właśnie rzuciło mi się w oczy, że jest mocno ciasno. Dzięki za zwrócenie uwagi. Trzeba będzie dokładnie pomierzyć.
  4. Bo ta korba jest aktualnie i zastanawiam się właśnie nad zmianą samej zębatki lub opcją wymiany całej korby na coś z tańszymi zębatkami. Koszt w sumie będzie podobny, natomiast na przyszłość byłoby taniej z modernizacją.
  5. Celowo nie napisałem nic na temat ramy, bo z całą trygonometrią ramy będę walczył sam . Ale z pewnością pochwalę się w odpowiednim czasie.
  6. Witam, jest sobie stalówka 1x10 z gumą 27,5x3, prostym kierownikiem i hydrauliką w hamplach. Trochę z nudy, trochę z racji zdrowia chciałbym rozwinąć wozidło w kierunku wycieczkowca - ot 4-5 godzin pomykania wszelkiej maści bardziej płaskim terenem, niż szaleństwa w górach i po kamojzach. Poradźcie dobrzy ludzie, czy moje zapędy są słuszne, bo moja skromna wiedza nie ogarnia wszelkich nowych standardów i dzisiejszych kompatybilów. Plan zmian: - kiera gięta Ritchey / baran Ritchey Comp Venture Max 46cm - manetka Sram GX / klamkomanetki Sram Apex (czy muszę kupić obie klamkomanetki Apex, w tym lewą 2s, bo nie mogę zneleźć lewej klamki hamulcowej wizualnie podobnej do Apexa) - tylnoprzerzucacz Sram GX 10 speed - chciałbym zostawić, powinien śmigać z Apexem? - kaseta Sunrace 10-Speed, 11-42T - zostaje, - hample Shimano BR-M445 Hydraulic Disc / Tektro Spyre-C Road Mechanical Disc, - korba 32T łożyska zewnętrzne 76BCD / na coś 36T, tylko czy z racji chorych cen zębatek 76BCD warto zmienić całą korbę na coś bardziej przyziemnego? Chciałbym koszt zamknąć w 1,5k PLN, stąd nie biorę pod uwagę hydrauliki. Docelowo wpadłyby lekkie opony 2,8 zamleczone, ale to temat na inne opowiadanie.
  7. Z wersją cross (prosta kiera, amor, itp) nie mogliśmy się dogadać. Wersja przełaj o niebo lepsza. A już miałem sprzedać/zezłomować/wyrzucić/oddać gratis. Wreszcie czuję ten rower :)
  8. Dzisiaj w końcu udało mi się wymienić widelec na Force Treking 28" v-brake tarcza mat. Po zmianie waga pokazała 12,45kg (uwzględniając pedały, pompkę, licznik, lampki, 2 koszyki na bidony, podsiodłówkę z multitoolem, zapasową dętką i kurtką ultrlight). Niebawem więcej fotek w przyjemniejszej scenerii. Na montaż czekają jeszcze pedały spd i projekt będzie można uznać za zakończony.
  9. Kierownicę spotkałem nieco przez przypadek, a że zawsze mnie takie fascynowały to sprawiłem sobie. Po testach wiem, że w górnym chwycie jest super wygodna, natomiast dolny jest zbyt mocno odgięty na zewnątrz oraz w dół, co stwarza 2 problemy: - albo mamy wygodny dostęp do klamkomanetek w górnym albo w dolnym chwycie - nie udało mi się znaleźć ustawienia aby w obu chwytach było dobrze, - ze względu na szerokość i rozgięcie w dolnym chwycie nie widzę zysku na aerodynamice w porównaniu do górnego, węższego chwytu. Prawdopodobnie bardziej odpowiednia byłaby np. Ritchey Comp Venture i w taką będę celował w przyszłości. W planach jest cały czas sztywny widelec, ale ze względu na pogodę przesiadłem się na Marina Pine Mountain i nie mam na razie motywacji do przekładki.
  10. Jest nieporównywalnie lepiej. Jeżdżę głównie w górnym chwycie na łapach i jest mi bardzo wygodnie. Pozbyłem się dokuczającego bólu łokcia, po 60-70km nie mam też problemów z dłońmi i nadgarstkami, co miało miejsce przy wszelkich prostych kierownicach (efekt pewnych schorzeń). Dolny chwyt jest natomiast dość specyficzny i do niego muszę się jeszcze przyzwyczaić, więc póki co stanowi <10% dystansu. U mnie rogi nie dawały takiego komfortu jak baranek, ponadto zmuszały do ciągłego puszczania chwytu celem zmiany biegów.
  11. Z kierownicy łatwo czerwień zniknie, z ramą będzie gorzej - jest malowana. Ale może coś się wymyśli . Dużo zależy od stanu utrzymania dróg. W tym roku nowe szutry były ekstra gładkie. Przy wycince drzew zostały zniszczone przez maszyny i pojawiło się na nich sporo wyrwanych grubszych kamieni i charakterystyczna tarka po protektorze opon. Z kolei okoliczne drogi pożarowe są bardzo niekomfortowe - jest na nich mnóstwo wystających kamieni, więc też średnie podłoże dla gravel-a. Za to bardzo dobrze sprawdza się w takim terenie oraz piachu opona 3 calowa w Marinie - brakuje tylko baranka. Trzeba pomyśleć o kolejnej przeróbce .
  12. Foty z dzisiejszej przejażdżki. Opony są naprawdę szybkie szutrze, dość dobrze dają sobie radę na leśnych ścieżkach i niezbyt głębokim piachu. Niestety przy równoległym używaniu roweru ze stalową ramą i 3-calowymi oponami z niskim ciśnieniem, ciężko mi znaleźć przyczepność i komfort na jakimkolwiek innym rowerze . Więc dla mnie jest twardo i trzęsie, zwłaszcza na nieco większych kamieniach i tarce po maszynach leśnych. Ciśnienie tył 2,8 przód 2,6 bara. Natomiast taka specyfikacja bardzo fajnie się sprawdza w przypadku leśnych dojazdówek do asfaltu, bo na nim można bardzo szybko i sprawnie się poruszać, a te kilku kilometrowe odcinki terenowe nie dają aż tak bardzo w kość i można je szybko przemknąć. Zdziwiłem się tylko, bo po 1 dniu z ciśnienia 3 barów zostało dzisiaj: tył 2,16 i przód 1,26. Dętki zostały stare (Kenda, 6-7kkm przebiegu), rozmiar właściwy. Zastanawiam się, czy to kwestia samej gumy, zaworów AV (rozkręcałem przy spuszczaniu powietrza), czy po prostu dętki się gdzieniegdzie podwinęły i dopiero po dopasowaniu ciśnienie spadło. Docelowo mam plan zmienić na coś lekkiego z zaworem presta.
  13. Bardzo chętnie, niemniej dzisiejsza pogoda nie rozpieszcza i końcówka i tak krótkiej przejażdżki była już w deszczu. Może jutro warunki będą lepsze. Kompozycja kolorystyczna na razie jest nieco zachwiana przez czerwoną owijkę (docelowo będzie czarna) i czerwień na ramie. Ramę "zdobią" prawdopodobnie naklejki, więc myślę nad opcją pozbycia się ich. Później jeszcze tylko wymiana widelca na czary i krosik zmieni się nie do poznania . A na marginesie - występuje w przyrodzie coś takiego jak oklejanie roweru folią? Wydaje mi się to nieco trudne biorąc pod uwagę zawiłość kształtów i wszelkie zakamarki. U mnie obręcz 16.5mm daje szerokość opony 39mm. Ciśnienie podobne - nadmuchałem 43psi. Miałem jednak wrażenie, że nawet przy 35psi/2,5bar ryzyko dobicia nie powinno wystąpić - balon jest na tyle wysoki i twardy. Spróbuję z ciśnieniem 40psi, natomiast muszę uważać ze względu na inną kategorię wagową (>90kg).
×
×
  • Dodaj nową pozycję...