Skocz do zawartości

Byderobo

Użytkownik
  • Liczba zawartości

    138
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Dodatkowe informacje

  • Imię
    Łukasz
  • Skąd
    Gdańsk / Graz

Ostatnie wizyty

838 wyświetleń profilu

Osiągnięcia użytkownika Byderobo

Entuzjasta

Entuzjasta (5/13)

  • Dedicated Rzadka
  • Pierwszy post
  • Collaborator
  • Conversation Starter
  • Reaktywny

Ostatnio zdobyte

3

Reputacja

  1. Rower zamowiony. Spróbuję podciągnąć mt5 z drugiego roweru i sprawdzić czy wejdzie
  2. Witam, Mam nadzieję, że w dobrym dziale wrzucam temat. Planuję jutro skorzystać z wyprzedaży i kupić Cube'a Reaction Pro. Z tej uwagi proszę o szybkie odpowiedzi! Jako, że jestem słusznej wagi to miałem prosty plan dotyczacy hamulców które tam są zamontowane. Mianowicie wywalić i włożyć zestaw uwielbianych przeze mnie Magur MT5 najlepiej na tarczach 203mm, no ale żeby nie popsuć czegoś to wziąłem pod uwagę również 180mm. A tu szukając odpowiednich adapterów wpadłem na zonka: rama tegoż Cube'a z niezrozumiałych dla mnie powodów jest wyposazona we flatmount o_O. Mało tego producent wrzuca tam zaciski hamulcowe na postmouncie z adapterem. W standardzie kręci się tam tarczka 160mm. I teraz pytanie: upchnę tam z tyłu MT5 na tym adapterze? O tarczy 180mm z tyłu rozumiem, że mogę zapomnieć? Bardzo proszę o szybką odpowiedź, może ktoś już przerabiał ten problem?
  3. Witam, Rozważam zakup roweru XC 29" z lekkim nastawieniem na więcej km, w nie tak trudnym terenie. Sztywno z tyłu, z przodu skok w przedziale 0-100mm. Po tym jak się wielokrotnie mierzyłem i wypróbowałem znalezione w necie kalkulatory (najbardziej przemawia do mnie ten z wrenchscience com) wyszło, że dla większości producentów rowerów jestem dwiema osobami Do pasa raczej XS-S i od pasa raczej M. Mam 174cm wzrostu i 77cm przekroku, mierzyłem się kilkukrotnie i powyższy kalkulator sugerował ramy w przedziale: Reach: 39-42cm Stack: 54-55cm. Patrząc na tabelki producentów rowerów dochodzę do wniosku, że powinienem zdecydować się pomiedzy rowerami w rozmiarze M(reach OK, stack za duże) lub S(reach trochę za małe, stack trochę za duże) XS (reach za małe, stack OK). I na chłodno patrząc powinienem wziąć S-ke ale już paroma rowerami w życiu jeździłem i Ski zwykłe są trochę małe. Więc teraz pytanie. Jakie konsekwencje dla ergonomii będą miały wybory między różnymi rozmiarami oraz w jaki sposób można kompensować w takich przypadkach niedoskonałości dopasowania geometrii ramy (dłuższe/krótsze mostki z wiekszym/mniejszym kątem, rury podsiodłowe itp)? Oczywiście w miarę możliwości będę starał się wypróbować rower przed zakupem jednak, chciałbym go kupić wzglednie tanio więc pewnie bedzie zamawiany przez internet. Po 2gie to niestety czy rower pasuje, moim zdaniem dowiem się po zrobieniu paru setek km i dobraniu dopowiednich komponentów (mostek, szer. kierownicy, siodełko itp.).
  4. Akurat tak często bywa, że pomysły rozwijają się w tą stronę a co do napędu i hamulców to tok mojego myślenia powędrował tędy: posiadam już w jednym rowerze mt5-tki i są to na tyle świetne hamulce, że ciężko było by mi z nich zrezygnować. Mam komplet klamek na 2 palce (bo wymieniałem na "jedynki") a wersję hamulca z klamką na 3 palce można często kupić bardzo okazyjnie. Co do napędu to pakiecik przejscia na deore 1x11-12 też nie jest bardzo drogi. Znam i lubię się ze starszymi generacjami xt (3x9 i 3x10) to siłą rzeczy też mnie ciągnie w tą stronę. Budżet uwzględniając takie przeróbki się trochę spasł, to pomyślałem, że może lepiej szukać roweru na posezonowych wyprzedażach (czy to nowy czy używany) który już wszystko na pokładzie ma. Dorobiłem sobie do tego dobre uzasadnienie w głowie, że ten rower poza katowaniem w złych warunkach mógłby również zabezpieczyć fantazje o dojazdach do pracy, oraz wycieczki z jakimś bagażem. I w taki oto sposób dryfuję w przestrzeni pomiędzy kupieniem czegoś po prostu taniego używanego i przyzwoitego a doinwestowaniem do czegoś skrojonego pod moją wizję...
  5. Rozważam różne koncepcjie i zacząłem się jeszcze zastanawiać nad opcją zakupu używanego aluminiowego mtb i wymianie w nim widelca na sztywny. Macie jakieś sztywne widły z Alu lub Stali do polecenia? - musi być pod hamulce tarczowe, opony 29x2,3"+, idealnie 2,5" z błotnikiem. Patrząc na Muirwoodsa na starcie chciało by się go zrobić pod siebie, (wymienić napęd na deore 1x11, hamulce na magury mt5, opony, sztyca na regulowaną) więc budżet puchnie. Może wpadł któremuś z Was rower w poniższej specyfikacji (cena oczywiście im niższa tym lepiej) już na gotowo: Sztywny przód i tył, ze stali lub alu, na kołach/oponach 29x2,3-2,5", hamulce magura mt5 (lub shimano slx/xt), napęd 1x11-12 deore lub wyżej, mile widziana duża ilość mocowań na błotniki bagażniki itp, mile widziana sztyca regulowana.
  6. Wow! Wybór jest niezły. Czuję się teraz jak przedszkolak pod wzgledem umiejętności szukania rzeczy w necie Jeździsz może sam na tego typu sprzęcie?
  7. Jak Muirwoods na 29" wypada rozmiarowo? Jeżeli jest tu jakiś użytkownik to czy mógłbyś się pochwalić wzrostem i rozmiarem ramy, oraz opinią czy pasuje?
  8. Skłaniam się ku Muirwoods'owi ale jeszcze się nie zdecydowałem @leon7877 Ja za czasów kiedy w Gdańsku padał śnieg to dość często jeździłem w 10-20cm śniegu po znanych mi trasach leśnych. Czasem nawet zdarzyła się jakaś mała zaspa po osie. W tamtych czasach 2.5calowe Continentale Diesle świetnie sobie na śniegu radziły. Tylko v-brake'i trochę nie dawały rady A że obecnie mieszkam w regionie gdzie się śnieg zdarza, do tego jeszcze rozważam dojazdy do pracy rowerem... To kolarką karbonową bym się bał, a w pełni amortyzowany rower na xt musiał bym co jazdę czyścić i smarować
  9. Polecacie jakiś kalkulator online, żeby wstępnie określić czy jest w ogóle sens jechać i się przymierzać?
  10. Znalazłem kusząca używkę ale pojawił się drobny problem. "na szybko" zrobiłem bikefit w jakimś kalkulatorze online - takim wzglednie rozbudowanym i wychodzi mi że powinienem wziąć ramę XS-S. Czy to możliwe, że przy 174cm wzrostu i dość krótkich nogach M-ka będzie już za duża? Przed samym zakupem oczywiście bym się przejechał, jednak rower mam ponad 250km od domu, więc wolał bym takiego kawałka nie jechać jeżeli rower i tak ma być dla mnie za duzy
  11. @Miro1970Z rowerami na ramie aluminiowej jest jeden dość znaczny problem, nie znalazłem sztywnych rowerów na ramie aluminiowej z aluminiowym bądź stalowym widelcem pod tarczówki, które mieszczą opony o szerokości 2.3"+ i najlepiej pod koła 29". Za to zakup samego widelca do takiej ramy przebija kosztowo cały używany rower na stali. Karbonowego widelca nie chcę (za duże ryzyko, że go uszkodzę przy jakiejś glebie). @itr Rower mtb jest fullem
  12. "Model do roku 2021 opona do 2,2", model od roku 2022 opona do 2,5"." Jak rozpoznać modele do 2021? Najłatwiejsze do zobaczenia na fotografiach różnice: 1. Modele do roku 2021 miały inne malowanie napis Marin wzglednie mały na szarym polu, po 2021 szara "ramkowa" czcionka na znacznej długości dolnej rury przedniego trójkąta. 2. Do 2021 napęd 3x9, po 2021napęd 1x10 3. trójkątne wzmocnienie połączenia rury podsiodłowej z górną rurą przedniego trójkąta. 4. do 2021 przednie koło mocowane do widelca na przedłużeniu ramion widelca, po 2021 mocowanie wysunięte do przodu. Dobrze zauważyłem?
  13. A co do rzeczy, których albo znaleźć nie mogę albo chcę potwierdzić apropo Muirwoodsa: - jakiej szerokosci piasty i w jakim standardzie tam idą? (100x9 / 135x. P/T) - jaką maksymalnie oponę tam zmieszczę? ( 29x2,4 cala) - jaka jest mufa suportu?
  14. Coraz bardziej pożądliwe spoglądam na używanego Muirwoodsa ale mam co do niego pewne pytanie. Da się tam włożyć (tak żeby ładnie działała) grupę deore 1x11 11-51? Bo gdzieś się dokopałem, że problemy mogą być z linią łańcucha? Czy to prawda? Ktoś próbował?
  15. Myślę o takimi rowerze jako możliwie bezobsługowej i niezawodnej opcji na zimowe solone drogi, błota i śniegi. Z tego powodu trasy nie będą pod względem korzeni, kamieni i innych przeszkód na poziomie tych letnich. Jasne, że na dropy, chopy i inne urozmaicenia taki sprzęt się niespecjalnie nada Za to zabijanie roweru amortyzowanego i/lub karbonowego solą, błotem, niskimi temperaturami jak i lżejszymi glebami (o które na śliskim łatwiej) to też moim zdaniem nie najlepszy pomysł. Dla tego mając w pamięci lata na sztywniakach pomyślałem, że szywna stal mogła by tu się nieźle odnaleźć.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...