Skocz do zawartości

Brombosz

Użytkownik
  • Liczba zawartości

    2 817
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

  • Wygrane w rankingu

    4

Ostatnia wygrana Brombosz w dniu 23 Grudnia 2022

Użytkownicy przyznają Brombosz punkty reputacji!

1 obserwujący

Dodatkowe informacje

  • Skąd
    Opolskie

Ostatnie wizyty

7 473 wyświetleń profilu

Osiągnięcia użytkownika Brombosz

Emeryt

Emeryt (13/13)

  • Automat Rzadka
  • Collaborator
  • Pierwszy post
  • Conversation Starter
  • Reaktywny

Ostatnio zdobyte

1,5tys.

Reputacja

  1. SR Auron ustawiony na 120mm zagra idealnie do traila. O ile od 2017r się niewiele zmieniło i dalej ma taki niewysoki axle-2 crown jaki miał. Do XC też się nada. Te +20mm na nie za trudny teren spokonie się nada. O szczegóły trzebaby dopytać jakiegoś specjalistę, bo ja miałem kontakt z modelami od 2016 do 2019.
  2. Mnie też jakiś czas tu nie było. Bonus pierwszy. Fala kulminacyjna na Brzeskiej Odrze. 24.09.24 godzina 6.49. Bonus drugi, czyli nuda i zabawy z AI. "boat-bike" "thunder boat-e-bike" Dalej AI zaczęło poważnie błądzić i na tym był koniec.
  3. Ehhh. Wrzuciłby w "sakwy" i nikt by nie zajrzał nawet, pewnie bojąc się ewentualnego ukąszenia albo choroby... A tak, pewnie grymas na twarzy go zdradził od razu. Musiał na tym siedzieć jak na miejskiej toalecie, trzymając pojazd za rączki jak ten ostatni listek papieru toaletowego.
  4. Powinno pasować. Pytanie tylko jak sytuacja z resztą napędu? Żeby po wymianie przerzutki nie okazało się, że trzeba też całą resztę zmienić, aby to dobrze działało. Gdybyś zmieniał cały napęd, to rozważ opcję 1x9 albo nawet 1x10/11 z wymianą manetki. Nie wiem co tam jest za korba, ale jak zębatki są wymienne, to można sobie fajnie rower odmłodzić i odchudzić taką konwersją. Dzisiejsze kasety 9rz i 10rz dają więcej możliwości niż kiedyś.
  5. Tanio... I chyba to u góry jest na drugi bidon. https://gravity-bike.pl/produkt/gt-frame-zaskar-al-fs-g26193u20-blk/ Jakiś prawilny damper wyrwiesz u nas spokojnie do tysiaka. Za granicą pewnie znalazłby coś jeszcze taniej.
  6. To dosyć istotna informacja. Wiele wyjaśnia. Nie damper zmiękł, tylko rower przytył. Było napisać od razu, a nie tu elaboraty o sensowności się tworzą...
  7. Obecnego, Cube. Zapytałem bo to może jeszcze jakiś nie-kombinowany i trzeba z mim delikatniej... Albo odwrotnie.
  8. A próbowałeś pojeździć trochę w głębokim SAGu i powoli obadać jak to jest z tym dobijaniem i czy da się coś przyzwyczaić? Mówię oczywiście o miejscach gdzie, coś się wytrzepie zawieszeniem, a nie np. o udawaniu małpy po asfalcie. Może on ma być taki "slacky" i szybki w obie strony na wąskim zakresie, wolniejszy w ugięciu żeby nie zapadał się? Czy coś błądzę?
  9. Nooo... I jak tak jeździłem po sklepach, to jak myślisz? O co pytałem? Puder dla psów, to za mało oryginalny produkt żeby stwierdzić, że nie pytałem o wszystko? PS. Okazało się, że pod latarnią najciemniej. W sklepie rowerowym, tym największym u nas, jest talk techniczny po 15zł za 0,5kg. Kto by pomyślał...
  10. @Punkxtr Chodziło mi o to, że aby ta zmiana była sensowna i blokadę mocno usztywniło od choćby np. 2 stopnia, a nie już od 1... to bez customowych podmian narządów, odejście od fabrycznego zaworowania musi być dosyć konkretne, aby było zauważalnie pomocne. Skutkiem ubocznym byłaby bardzo dobra praca platformy, niestety przy bardzo nieodpowiednim ustawieniu SAG... Po czym odwracanie tego efektu, w jedną np. stronę dokładając token do komory powietrznej, ponownie ureguluje ugięcie wstępne (SAG), i znowu wpłynie negatywnie na pracę BV. Dobrze myślę? Co jak więcej tokenów nie wejdzie? Albo nie ma żadnego a miejsca za mało? Idąc dalej, to może się okazać, że nie do końca się oszacuje poprawnie wprowadzone zmiany, przez co źle się dobierze parametry oleju, po czym szukanie odpowiednich wartości PSI w komorach może się okazać szukaniem na ślepo bez gwarancji, że się uda. Jakbym ja sam miał takie coś robić, to dopiero przy założeniu że dobrze uda się dopiero za którąś tam próbą, po odpowiednich poprawkach... Albo mając tego wcześniej na serwisie w rękach multum. Według internetów, to FOX dzisiaj nie przyznaje się w pomocy technicznej do tego co się działo przed 2014 rokiem. FOX Racing Shox, jako pod-firma była kilka lat wykupiona przez jakąś inną, prywatną firmę holdingową i tego co się wtedy na rynku OEM powyprawiało już nikt nie odkręci. @tobo Ja kieruję się inną wskazówką niż rok produkcji i model roweru, gdzie dalej sądzę, że 3-stopniowe tłumienie kompresji i zależnej od niej platformy, wskazują na system BV. Bez niego tłumienie kompresji działałoby inaczej. Zastanawia mnie też dlaczego wszelkie dostępne i działające rebuild-kity do serwisu systemu BV, będąc dedykowanymi do kilku konkretnych grup, czy tam modeli damperów FOX, w tym konkretnie do Float RP23, są ze sobą kompatybilne.
  11. Akurat różne roczniki, różnie konfigurowane, różnie działały. Praca platformy była często modyfikowana shim-stackiem i odp. ciśnieniem, bo pierwsze wypusty z platformą miały to do siebie, że fajnie tłumiły duże ugięcia i wolne strzały, ale mocno dławiły skok przy szybkiej i drobnej pracy, potęgując tłumienie kompresji przy jednoczesnym zapadaniu się. Przyspieszenie odbicia powodowało, że ogólny zakres pracy i czułość jeszcze dodatkowo malały. Dodaj do tego jeszcze jazdę ze starym, kilkuletnim olejem, często z nieodpowiednio dobranym ciśnieniem w komorze powietrznej... I masz przepis na upośledzoną pracę całego tylnego zawieszenia. W tym twoim IBISie ze 140mm skoku wyłączenie platformy wajchą wcale nie musiało oznaczać wyłączenia jej całkowicie. Do tego sama praca ogólna dampera też zapewne była bardziej liniowa i pewnie stąd ten "racing tune" z fabrycznym zabezpieczeniem przed dobiciem, czyli gwałtownym usztywnieniem skoku pod koniec. Można też przypuszczać, że bałeś się dużego SAGu i sporego zakresu pracy, bo wrażenie pewnie było takie jakby damper chciał przy mniejszym ciśnieniu przelatywać przez skok i dobijać. Jak było nie wiem, ty ocenisz. Dokładnie tak. Zawias stał się mniej wrażliwy na nieodpowiedni dobór ciśnienia i jednocześnie dużo prostszy w konfiguracji... Przez co i działanie platformy zrobiło się słabsze, bo ogólna wartość PSI w obu komorach też stała się niższa. Nie ruszaj w takim razie, bo dokładnie tak jest. Dobicie powietrza powodowałby drewnianą pracę ogólną i trudność z ustawieniem SAGu. Z kolei jego upuszczenie, poprawiając pracę ogólną w środkowym zakresie, jeszcze bardziej osłabiłoby sztywność blokady, powodując też (przy dużych ugięciach) mocne przelatywanie przez skok. Ogólnie to nawet zmiana całego tune, czy tam zaworowania, (czymkolwiek nie jest poza całkiem innym shim-stackiem, o czym będzie na samym dole tego posta...) będzie w pewnym stopniu ograniczona, bo każda większa zmiana, w jednym albo drugim kierunku, obarczona byłaby koniecznością przebudowy całego korpusu głownie dla zmieszczenia się zakresem pracy w bezpiecznych dla sprzętu widełkach, albo w drugą stronę - tych sensownych, jednak skracających zakres dostępnych ustawień tłumienia i powrotu. Wklej może tu nam jego FOX ID jak masz. Jeżeli ma 3-stopniową platformę blokady, to obawiam się, że jest niemożliwym aby nie miał systemu BV. Z tego co pamiętam to wszystkie RP23 mają BV... Za dużo jednak tego było żeby się upierać. Może być, że RP2 nie miały, a mogłem coś pokręcić. Jak dla mnie to FOX różnie posługiwał się tym oznaczeniem w identyfikacji różnych modeli. Najchętniej to znowu bym poprosił kolegę @Punkxtr żeby zweryfikował, czy gdzieś nie pieprzę głupot... I to najlepiej w całym poście. Ale na mój rozum to tak się sprawy mają jak wyżej i sam FOX niewiele ma do zaoferowania w kwestii ewentualnych modyfikacji, gdzie... ...dla upartych są na szczęście też inne możliwości: http://www.avalanchedownhillracing.com/Fox DHX/Fox Float RP23 SSD Mods.htm Ale jak cenowo wychodzi to podejrzewam, że nigdy się nie dowiem z braku potrzeby. Skoro ktoś to wymyślił, wyprodukował i teraz sprzedaje, to znaczy że takich rozkmin jakie ma kolega @tobo było w tym półświatku więcej, a problem realnie istnieje.
  12. Gdyby działał jak należy, to nie byłoby tu tego tematu. Po prostu zamiast usterki rozchodzi się o jego modyfikację. Dobrze rozumuję, że każdy damper z zaworem BV nie będzie miał nigdy pełnej blokady, bo zawór ten sprawia, że tłumienie kompresji rośnie niejednostajnie wraz ugięciem? Wtedy to nawet na trzecim poziomie blokady (climb), pełnego tłumienia kompresji nigdy nie będzie. Może w tym przypadku tak ma być, że beton jest dopiero pod koniec skoku? Ale to bardziej w roli zabezpieczenia przed dobiciem, niż blokady kompresji. Blokada pod koniec ugięcia nie brzmi dosyć sensownie. Albo może jednak z komorą olejową jest coś nie tak i to wpływa na pracę systemu BV? Bo wpływa? Czy mi się coś myli?
  13. @zekker No właśnie od tego zaczął się problem. Zawsze było, aż tu się niespodziewanie skończyło. Oczywiście kupić pojechałem dopiero jak w domu zużyłem wszystkie nadające się zamienniki. W swojej e-kozie dla przykładu testuję jak się sprawdzi pokruszony kawałek białej kredy od dzieci sąsiada. Zostawiły akurat w ten dzień na chodniku przed moim garażem, a ja znowu bez talku będąc w potrzebie.
  14. Ogólnie to komorę boostvalve się pompuje na odpowiednie ciśnienie od którego zależy "sztywność" blokady. W przypadku Foxa można do tego dość łatwo dojść rozbierając go na stronie producenta po kodzie "fox ID", podanym na damperze.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...