Skocz do zawartości

VaaT

Użytkownik
  • Liczba zawartości

    55
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Dodatkowe informacje

  • Imię
    Szymon
  • Skąd
    Świętno

Ostatnie wizyty

726 wyświetleń profilu

Osiągnięcia użytkownika VaaT

Ten od rowerów

Ten od rowerów (4/13)

  • Pierwszy post
  • Collaborator
  • Conversation Starter
  • Od tygodnia
  • Od miesiąca

Ostatnio zdobyte

4

Reputacja

  1. VaaT

    [Aion] Serwis zerowy

    Gdzieś coś czytałem że przez ten V-Ring istnieje ryzyko zassania oleju z dolnych lag prze tłumik, czy to prawda? Jak duże jest to ryzyko? Tak Nie chce wyjść na lenia i nieroba ale czy możesz mi pomóc z doborem X-Ringa do tego AIONa? Od razu chciałbym też zapytać czy jeśli chcę zmienić sprężynę negatywną na miękką ze względu na swoją niską wagę (Choroba :C) to mogę zastosować tą -> KLIK ?
  2. Witam, Kupiłem sławnego AION'a z allegro za kilka stówek (LINK). Dowiedziałem się już czytając wyniki z googla że jest to jego najtańsza i najprostsza wersja, w dodatku podobno z 2k16 gdzie jest stary V-Ring. Nie znalazłem jednak nigdzie w internecie jakiejś instrukcji jak wykonać w tym amorze serwis zerowy. Przy okazji czytania o zmianie skoku w tym amorze znalazłem filmik na YT z serwisem zerowym właśnie tego AION'a, jednak na filmie widać że chłopak ma nowszy, lepszy model (LINK YT). Mam kilka pytań odnośnie tego amortyzatora. 1. Czy mogę swobodnie wyjąć wszystkie 3 tokeny i uzyskać tym samym skok 160mm, czy będzie to miało jakieś negatywne konsekwencje? 2. Czy jest możliwość zmiany felernego V-Ringa na X-Ringa który jest w nowszych modelach? 3. Czy mogę sugerować się tym filmikiem i według niego zrobić serwis zerowy swojego AIONa? 4. Czy mogę stosować do niego zwykły olej 15WT ze sklepu rowerowego? 5. Gdzie nie lać w końcu tego oleju? Wiem że V-Ring puszcza po jakimś czasie olej dlatego lepiej zastosować smar zamiar wspomnianego oleju. Pozdrawiam serdecznie, Szymek:)
  3. Mam dwa motocykle w garażu więc leżały po prostu nowe na warsztacie gdyby z obecnymi się coś działo. Nie mam już pojęcia szczerze gdzie kupowałem ale myślę że w lokalnym sklepie ;D
  4. Jak masz je ciągle u siebie chodź na PRIV żeby tematu nie zaśmiecać. Powiem Ci co ja robiłem, Ty mi powiesz co Ty kombinowałeś i może wspólnie ogarniemy rozwiązanie
  5. Nie oddałem ale walczyłem dalej Wymieniłem uszczelki, wziąłem te od zacisków z motocykla (Ta sama średnica 22mm), pasowały. Nic to nie dało... Obejrzałem tłoczki bez wyciągania ich z zacisku (wydusiłem je klamką) i wyglądają jak nowe, wyczyściłem je wacikami, płynem do czyszczenia hamulców oraz nasmarowałem. To także nie przyniosło żadnego efektu. Po czyszczeniu wpychałem tłoczki do zacisku na ich miejsce i zauważyłem że chodzą już lżej ale gdy wepchnę jeden do końca to drugiego lekko wypycha z zacisku... Przez chwilę pomyślałem i wpadłem na pomysł że może jest za dużo DOT'a w układzie. Odkręciłem lekko BANJO i wtedy rozepchnąłem tłoczki na swoje miejsca. Trochę płynu uciekło przez odkręcony odpowietrznik ale oba tłoczki wróciły na swoje miejsce. Zakręciłem BANJO, założyłem nowe klocki i proszę bardzo, wszystko śmiga aż miło Podsumowując, winą okazała się nadmierna ilość płynu w układzie przez co tłoczki chodziły ciężko, ciekły z uszczelek ponieważ zapewne wytworzyło się za duże ciśnienie i nie wracały na swoje miejsca bo nadmierna ilość płynu blokowała je zanim wróciły. Koszt naprawy 0 zł, wystarczyło trochę myślenia i kilka podejść do problemu
  6. Witam! Ostatnio stałem się nabywcą hamulców Formula R1. Po odpowietrzeniu i założeniu zauważyłem w nich jeden problem, generalnie tłoczki z tylnego zacisku nie cofają się, Mogę rozepchnąć je ręcznie, do czego muszę użyć bardzo dużo siły jednak po jakimś czasie tłoczki wracają na swoje miejsca. Jednak po naciśnięciu klamki tłoczki się wysuwają i nie wracają już na swoje miejsce do końca, cofają się o kilka mm przez co mam je na prawie całkiem startych już klockach. Gdy zakładam nowy komplet prześwit między klockami po włożeniu do zacisku jest prawie niezauważalny przez co oczywiście nie ma szans założenia ich na tarcze, chciałbym zapytać co może być problemem? Dodatkowo zauważyłem przy wyciągniętych klockach że jak przejadę palcem po tłoczkach to zbieram chyba płyn palcem, możliwe że tłoczki ciekną? Nie czyściłem ich bo nie wiem czy tak można robić, mogę wyczyścić i popracować klamką żeby sprawdzić czy to na pewno płyn, jednak ten problem "pocących" się tłoczków jest w obu hamulcach jednak przedni działa bez zastrzeżeń. Tłoczki w nim normalnie pracują, cofają się lecz też się "pocą". Do wymiany będą tłoczki czy może tylko same uszczelki (Takie rozwiązanie proponuje mi właściciel)? Właściciel proponuje także 100zł zwrotu na naprawę lub też oddanie produktu i całkowity zwrot. Mam próbować je naprawić czy też bez zastanowienia odesłać do poprzedniego właściciela?
  7. VaaT

    [Avid r SL] Końcówka przewodu

    To raczej nie to :/ + Nie chciałbym zmieniać przewodu ponieważ potrzebuję tylko tej nakrętki żeby wszystko połączyć :x Aktualnie u mnie wygląda to tak: Nakrętka końcówki przewodu która mi pękła była po prostu wkręcona w zacisk i tyle :/ Jeśli zakupie tą nakrętkę to potrzebuje też insert i oliwkę czy po prostu zakręcam tak jak było i będzie git? Zdjęcia niżej.
  8. VaaT

    [Avid r SL] Końcówka przewodu

    Domyślałem się że może to nie być fabryczne rozwiązanie ponieważ jak kupowałem to szukałem info o różowych Elixirach i nigdzie nic, to chyba jedyne takie w polsce :| To są te nakrętki? https://hollandbikeshop.com/pl-pl/sram/avid/avid-klamka-czesci/sram-nakretka-gorna-dla-prowadnica-najlepsze-5-sztuk/ https://www.grawitacyjny.pl/koncowka-przewodu-prosta-z-wkladka-a2z,3,26717,8134?fbclid=IwAR3mvcf5UxwZccWQrd5mlh45GM0c11vJdzzPclWMsQjjwCmnuku59yi0VWI
  9. Witam witam! Z pękniętym gwintem sobie poradziłem i udało mi się go pozbyć z zacisku, natomiast teraz mam problem z naprawą. Objeździłem wszystkie rowerowe w okolicy i nikt nie ma takiej śruby/redukcji, jak zwał tak zwał. Ma ktoś może? Lub wie gdzie mogę to dostać? Chodzi o element zaznaczony na zdjęciu.
  10. 18 cali to zazwyczaj kwestia wzrostu od 170 do 180, wszystko zależy też od budowy ramy i jej geometrii ale myślę że powinna być okey. Najlepiej jest sprawdzić to osobiście, wsiąść, przymierzyć i sprawdzić czy będzie nam pasować czy też nie.
  11. Kolega posiada Krossa R8 od kilku lat. Zaniedbał go bardzo, rama ma kilka wgnieceń od dość poważnych uderzeń. Mimo tego nadal jeździ sporadycznie i to nie w taki lekki teren, jakieś zjazdy po ciężkim terenie czy nawet setki kilometrów i rower daje radę. Nie zauważył nic niepokojącego, a rama z pewnością nigdzie nie pękła Chociaż tak naprawdę nie opisałeś nam terenu po którym jeździsz, jak często, ile km itd. Ciężko będzie pomóc doradzić...
  12. Dobra, odpuściłem sobie je i zdecydowałem się na Avid Elixir R sl ale to już ostateczna opcja. Czy będzie pasować pod aktualny zestaw? Oczywiście zostają tylko tarcze i adapter na przód chyba że będzie trzeba wymieniać :x
  13. Zrezygnowałem z Shimano tak jak pisaliście... Celuje teraz w Avid Elixir 5, co myślicie o takiej wymianie? Będzie pasować?
  14. Wszyscy zachwalają shimano, a korzystając z okazji iż mam problemy z tylnim hamulcem, klamka ciągle jest miękka (nawet po odpowietrzeniu i zalaniu od nowa) a klocki się niestety przetłuściły i jakoś nie mam ochoty na wymienianie tego wszystkiego. Znalazła się okazja na komplet właśnie tych hamulców za 200zł więc myślę czy warto i czy wszystko bedzie pasowało
×
×
  • Dodaj nową pozycję...