Skocz do zawartości

sli

Użytkownik
  • Liczba zawartości

    23
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Osiągnięcia użytkownika sli

Uczeń

Uczeń (2/13)

  • Pierwszy post
  • Collaborator
  • Od tygodnia
  • Od miesiąca
  • Od roku

Ostatnio zdobyte

2

Reputacja

  1. A gdzie nóżka, dobry sprzedawca bez nóżki by roweru nie sprzedał. ;-) Gdzie pękła rama??
  2. sli

    [2017] Kross

    Jest xl , a dokładniej XL/21'/52cm Te 8mm w jedną stronę czy 10mm w drugą, nie jest problemem, bo zmiana mostka o tyle mm nie spowoduje mocnej zmiany w prowadzeniu roweru. Obracając kierownicą w mostku w poszukiwaniu odpowiedniego kąta nadgarstków można spowodować większe zmiany w odległości między rzeczywistym miejscem połączenia kierownicy z mostkiem, a wirtualnym. Co do sztycy, to jej optymalne wyciągnięcie jest między 230mm (miejsce na myk myk) a 270 (10mm od ogranicznika) i w którymś z rozmiarów (19' lub 21') to uzyskasz. Zły przekrok to nie to samo co za duża rama!!! Przekrok ma taki sam wpływ na czas okrążenia podczas wyścigu, co poduszka powietrzna w samochodzie.
  3. sli

    [2017] Kross

    Myślałem, że brak "przeprosin" wynikał z tego, że wstydzisz się pisać w tym wątku. Widzę jednak, że wynikał z czegoś zupełnie innego.
  4. sli

    [2017] Kross

    Pozycję na rowerze możesz spokojnie sprawdzić na B7/B8 z 2016. Jak się jeździ na rowerze też, bo różnicy w rozstawie kół i wysokości suportu, podczas jazdy próbnej wokół sklepu raczej nie poczujesz.
  5. sli

    [2017] Kross

    No brawo Watsonie, skoro wszystkie sportowe Krossy mają "M=17=44" nawet bliźniacze aluminiowe R7/R8 i "17 " = 48 cm, a to nieprawda" to może "B8 M=19=48" to też nieprawda. Jak tego też nie rozumiesz to się poddaję. :-) Jeszcze cytat z pod filmu na YT: "polphastg wsz hej, proponuje przymierzyc sie do ramy jezeli masz mozliwosc, mam 179cm i dokladnoe ten model w rozmiarze M i faktycznie jest na styk, wymienilem sztyce na taką z offsetem, siodlo na maksa do tyłu" i dla mnie idealna, ale na 183 chyba faktycznie lepsza L"
  6. sli

    [2017] Kross

    ma www i w katalogu: B+ M=17=44 B12 M=17=44 B11 M=17=44 B10 M=17=44 B9 M=17=44 R10 M=17=44 R9 M=17=44 R8 M=17=44 R7 M=17=44 w katalogu B8 M=19=48 B7 M=19=48 na www B8 M=19=48 B7 M=17=48 Przy takim zestawieniu danych Twoja 100% pewność nieomylności pracownika Krossa jest dość niedojrzała.
  7. sli

    [2017] Kross

    A wystarczyło dokładnie i zrozumieniem obejrzeć film, zamiast pisać brednie i wprowadzać w błąd. "Kross zmienił rozmiarówkę" M=17' ~44cm L=19' ~48cm Na filmie jest M (17'). Jeżeli jesteś "normalny" to L (2017) lub M (2016) będzie idealna. L 2017 = ~48cm M 2016 = ~48cm
  8. sli

    [Kupno 29er] Pomoc w wyborze

    Masz rację, przy maksymalnym dobiciu widelca, obydwa Epici będą miały po około 74,8*, czyli ja ani nikt inny nie zauważy różnicy. :-) Ale ja miałem również na myśli "skutek uboczny" 69,8* a tą różnicę poczuję w terenie bez problemu. "Custom RockShox Reba RL, rebound adjust, Solo Air spring, tapered alloy crown/steerer, 15x100mm Maxle Stealth thru-axle, 80/95mm of travel, 51mm offset"
  9. sli

    [Kupno 29er] Pomoc w wyborze

    Fajny zakup, szkoda tylko, że główka ramy 69,8* jest dopiero w wyższych modelach Epika. Ale myślę, że na 71* i skokiem amortyzatora tylko 80-95mm powinno się też dobrze jeździć. Epic alu L-ka rozstaw kół 1105mm Epic karbon L-ka rozstaw kół 1128mm
  10. Sztywna oś. Z przodu sprawa jest prosta. Widelce amortyzowane mają zazwyczaj pompowaną tylko jedną stronę, czyli z zasady prawa i lewa goleń cały czas próbują pracować niesynchronicznie. Jedyne co powoduje, że chodzą synchronicznie to podkowa widelca i sztywna oś, o ile widelec ją ma. Dlatego moim zdaniem z przodu sztywna oś to podstawa. Z tyłu w hardtailu nie ma takich problemów. Do tego producenci często pisząc o zaletach sztywnej osi, jednocześnie do sztywnej osi dają haki przykręcone do końca ramy śrubkami M4 (sztywna oś nie ma żadnego kontaktu z ramą) ;-) (Wiem wiem w tym przypadku hak trzyma się na wyciętym profilu, a nie na śrubkach.) Podsumowując, sztywności połączenia piasta/rama, sztywna oś w wielu przypadkach z założenia nie może przynieść (Autor, Romet ...). Natomiast sztywna oś wymusza konstrukcyjnie, grubszą oś piasty i szersze łożyska. Co dają szersze łożyska i oś, można łatwo sobie wyobrazić porównując oś suportu na kwadrat i BB30. ;-) P.S Posiadając piastę QR9/12x142 z adapterem na QR9 mamy sztywność jak w 12x142 i tracimy tylko powtarzalność/pewność pozycji zapięcia koła względem zacisku hamulca.
  11. I pewnie dlatego Epic Hardtail Pro Carbon World ma o ~2cm większy rozstaw kół niż jego Specowe odpowiedniki z 2016. Niektóre Krossy B i R XC też się średnio o tyle wydłużyły w 2017. Bla bla bla..."całkowicie nowy Epic Hardtail Pro Carbon World ponownie zmienia reguły gry. Nowa geometria, szalenie niska masa i boski osprzęt - ten rower ma niezwykły potencjał...By zapewnić stabilność przy dużych prędkościach geometria cechuje się bardziej pochyloną główką ramy, dłuższą rurą górną i zmodyfikowanym kątem nachylenia rury podsiodłowej. Dzięki tym zmianom rower świetnie trzyma się nawierzchni i jest diabelsko szybki..." bla bla bla.
  12. 5cm-3cm=1,4cm zaczyna robić się ciekawie ;-) A Ty nie rozumiesz, że piszę ogólnie, że przekrok jest mocno przeceniany, a w tym konkretnym przypadku różnica 1,4cm nie ma żadnego znaczenia. Zwłaszcza XC 29" hartdtail, producenci (Trek, Spec, ....) są tak samo tępi jak ja i robią rowery z prostą rurą zamiast z taką. Pomimo, że na zawodach XC są takie odcinki: https://youtu.be/EfOi2DXffpY?t=3m38s https://youtu.be/EfOi2DXffpY?t=3m38s Wysokość ustawiona w sklepie 74 cm Rama 17,5/16,5 = 42 cm siodło sportowe 4-6 cm= średnia ~5cm sztyca 400mm - 120mm ogranicznik =max 28cm 74-42-4=28cm czyli ok, ale bez marginesu na jakieś późniejsze zmiany. 74-42-6=26cm czyli idealnie z marginesem na jakieś późniejsze zmiany. Przekrok mierzymy próbując "usiąść" na książce, tak jak na rowerze, czyli całym ciężarem. Prawdopodobnie Domingo ma przekrok około 83cm, albo poszedł do sklepu na koturnach. ;-)
  13. Niczego nie zmieni 76,4 czy 75 bo jak ma przywalić jajami w ramę to i tak przywali. Tak samo jak obrażanie kogoś bo się czegoś nie rozumie.
  14. Masz rację Ty tak może i nie napisałeś, ale wielu innych. Swój poprzedni wpis powinienem umieścić bez Twojego cytatu. Skoro nie będzie taki sam, to szkoda że nie napisałeś o ile się zmieni, a zmieni się o 2-3 cm. Jakie ma znaczenie czy przekrok przy główce ramy ma 90 cm czy 87 cm, skoro zainteresowana osoba ma przekrok 78 cm. ;-) A ty zeskakujesz z pedałów tylko na równej drodze, bo z stromych górek w ogóle nie zjeżdżasz? ;-) Skoro przekrok jest taki ważny, to uwzględniajmy go w każdej sytuacji.
  15. Ja też mogę jeszcze raz powtórzyć: Za te trzy punkty odpowiada rozstaw kół kąt główki ramy reach długość tylnych widełek wysokość suportu Przekrok nie ma żadnego powiązania z właściwościami jezdnymi (geometria) ani z Twoimi punktami. Dobierając rower z dobrym przekrokiem, będziemy mieli pewność, ze rower jest z dobrym przekrokiem i nic poza tym. ​P.S 1. Przekrok przy główce ramy jest taki sam dla ramy wielkości 19" i 14". ;-) 2. W roweże 29" i widelcem skok 10cm, przekrok przy główce ramy zawsze będzie o około 8 cm większy niż w starym MTB 26".
×
×
  • Dodaj nową pozycję...