Skocz do zawartości

jano0244

Użytkownik
  • Liczba zawartości

    119
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Dodatkowe informacje

  • Imię
    Janusz
  • Skąd
    Mrągowo

Ostatnie wizyty

428 wyświetleń profilu

Osiągnięcia użytkownika jano0244

Entuzjasta

Entuzjasta (5/13)

  • Pierwszy post
  • Collaborator
  • Conversation Starter
  • Od tygodnia
  • Od miesiąca

Ostatnio zdobyte

13

Reputacja

  1. jano0244

    [Lekki Rower] dla 4 latka

    Dzieci w tym wieku raczej nie katują swoich rowerków, co najwyżej trochę je poobijają. Z tego też względu zakup nowego niekoniecznie jest najlepszym rozwiązaniem. Ja dwa lata temu kupiłem wnuczce (miała wówczas 4 latka) na olx używany rowerek holenderski. Co prawda sporo dałem za niego, ale to i tak wyszło mniej, niż o wiele gorszy rowerek nowy w sklepie. O ile pamiętam, było to 300, może 350 zł. Wystarczyło gruntowne czyszczenie, sprawdzenie, czy śrubki podokręcane, ustawienie wysokości siodełka i był gotowy do drogi. Moim zdaniem przed naszą Olą używało go wcześniej kilka innych dziewczynek i z całą pewnością kilka kolejnych jeszcze na nim pojeździ. Jak holender to holender, nieważne, czy duży, czy mały. I tak wyróżnia się na drodze, hmm…. chciałem powiedzieć na chodniku. A rozmiar najlepiej dobrać w sklepie, przymierzając dziecko do rowerków. A potem poszukać solidną używkę.
  2. Istotne zmiany wykonane przeze mnie to 1. Wymiana opon na Schwalbe Marathon Plus Tour - sporo cięższe, ale nie do przebicia 2. Wymiana klocków hamulcowych na BARADINE MTB-955VC z wymiennymi okładzinami 3. Wymiana kierownicy na prawie prostą z gripami VELO VLG-1185 4. Wymiana łańcucha na KMC X8.93 5. Wymiana kasety na również Shimano CS-HG41 (zamiast 11-32 jest 11-34) 6. Wymiana sztycy na amortyzowaną Santour NCX 7. Wymiana przedniej lampy na AXA Blueline50-t Steady Auto 8. Wymiana siodełka na ... kolejne (wciąż szukam komfortu dla swoich 4 liter).
  3. Rzeczywiście ta kierownica jest problematyczna. Mieszkam na Mazurach i dość szybko zacząłem odczuwać wykręcanie nadgarstków na podjazdach. Dlatego też wymieniłem kierownicę na prawie prostą, pozostawiając regulowany mostek.
  4. Również sugerowałbym Kross Trans 5.0. Z 2018r znajdziesz go w cenie podobnej do Indiany. W 5.0 jest kaseta 8-rzędowa z lepszym rozkładem "uzębienia" tylnego. W 4.0 masz 12-28, w 5.0 jest 11-32 i wierz mi, że taki układ jest znacznie lepszy. Indiana ma wprawdzie hamulce tarczowe, ale jeśli do np. 5.0 założysz lepszej jakości klocki hamulcowe, będzie OK. Te oryginalne z 5.0 są glośne i nie działają zbyt dobrze. Moja opinia opiera się na używanym przeze mnie Kross Trans Alp z 2016r, Obecne nazewnictwo tego modelu to właśnie Trans 5.0. Ja bardzo sobie mój rowerek chwalę, choć sporo go zmodyfikowałem. Nie dlatego, że było to konieczne, ale taki miałem kaprys. Mam za sobą prawie 10 000km praktycznie bezawaryjnej jazdy. Ogólnie ładny, fajny rowerek z kompletnym wyposażeniem. Jest ciężki, to niewątpliwy fakt, ale mi to akurat nie przeszkadza. Ale Indiana też w podobnej wadze jest.
  5. Mam Kross Trans Alp z 2016r (teraz to chyba Trans 5.0), zrobiłem nim prawie 10 000km i wg mnie to solidny sprzęt. I wytrzymały, bo zaczynałem przygodę z nim od wagi własnej 105kg + trochę gratów w sakwach. Sporo w nim wymieniłem, ale tylko dlatego, że lubię dostosowywać sprzęt do własnych preferencji. Z rzeczy koniecznych do wymiany już na początku poszły klocki hamulcowe, twarde głośne i bardzo mało skuteczne. Po wymianie na klocki lepszej jakości rower dużo lepiej hamuje. Wymieniłem też opony, bo oryginały są lekkie, ale ich ochrona antyprzebiciowa to jakiś żart. Z czasem zużył się łańcuch i kaseta. Pozostałe komponenty (kierownica, chwyty, sztycę podsiodłową, lampę przednią zmieniłem, bo taki miałem kaprys. Wg mnie dynamo w piaście to naprawdę dobre rozwiązanie. My z żonką używamy oświetlenia przez całą dobę, taki mamy styl. Trzeba przyznać, że Kross Trans w tej wersji to rower ciężki. ale jeśli nie trzeba go taszczyć na 4 piętro, w jeździe turystycznej to nie przeszkadza.
  6. I tak oto dzisiaj, mój Giancik przekroczył pierwszy 1000km po remoncie. Jestem bardzo zadowolony z samego pomysłu przywrócenia go do używalności, jak i z dokonanego remontu. Sprzęcik sprawuje się świetnie i daje przyjemność z jazdy. Z przerzutką póki co, nic nie kombinowałem. Przyzwyczaiłem się, by przed wrzuceniem 1 na przodzie, całkowicie odciążyć napęd. Wtedy łańcuch gładko spada na najmniejszy blat.
  7. Suport był niedawno rozbierany, wymieniałem kulki, oś jednak oznaczałem, tak że jest założona tak, jak była wcześniej. Na statywie i bez obciążenia łańcuch spada na najmniejszą zębatkę z przodu "jak złoto" - szybko i cicho. Natomiast pod obciążeniem nie chce. Wystarczy, że uniosę tylne koło, zakręcę pedałami i bieg już zmieniony, Fakt, że nauczyłem się tak redukować biegi, żeby obciążenie nie było, ale czasem się nie da się tego obciążenia uniknąć. Przednia przerzutka jest stara, ale wózek przesuwa się bez oporu, luzów też nie widać.
  8. Kolejny mały problem z Giantem zauważony jakiś czas temu, ale miałem nadzieję, że sam się rozwiąże. Otóż chodzi mi o zmianę przełożeń na korbie. Zarówno na stojaku, jak i na płaskim terenie wszystko jest OK. Jeśli jednak chcę zmienić średni blat na najmniejszy pod nawet niewielkim obciążeniem, łańcuch szoruje po środkowym blacie i nie chce spaść na najmniejszy. Czasem po kilku próbach udaje się zmiana, czasem nie. Linka jest luźna, wszystko jest dobrze poskręcane, każdy element przeglądałem osobno i nic złego nie widać. Próbowałem śrubą regulacyjną przedniej przerzutki przesunąć wózek 2 mm w kierunku suportu. Nic to nie daje.
  9. Dodam jeszcze, że tego samego dnia z rozpędu dobrałem się też do tylnej piasty w moim Alpie. Tu nie było już tak pięknie, bo konusy mają widoczne wżery. Niestety nie miałem nowych, więc nie wyciągałem już kulek, tylko dowaliłem dużo smaru i skręciłem z powrotem. Przegoniłem Alpa ok. 30km i koło kręci się płynnie.
  10. Witboj, znowu wszedłeś mi na ambicję, więc dobrałem się do tylnej piasty, którą jest FH-M290. https://zapodaj.net/159481209432e.jpg.html Jest uszczelniana i wewnątrz widać tego efekty, bo w przeciwieństwie do przedniej, nie była sucha w środku. Bębenka nie demontowałem, wyczyściłem dostępne miejsca, wymieniłem smar i kulki. Bieżnie piasty i konusów wyglądały ok. Po założeniu do roweru i testach na stojaku okazało się, że koło się rozkręciło (nie mam pojęcia dlaczego, bo jestem pewien, że było dobrze skontrowane). Po ponownej eliminacji luzu i 1,5km przejażdżce póki co, jest ok.
  11. Ano nie przeprowadziłem. Liczyłem, że będzie się kręcić jak perpetuum mobile Co do tyłu, to piasta jest zdecydowanie młodsza, bo wymieniona po wolnobiegu. Powoli dojrzewam do tego, by ją przesmarować, tylko chyba więcej zachodu niż z przodem.
  12. Przednie koło zaczęło drżeć. Nie zdziwiło mnie to specjalnie, bo do piasty nikt się nie dotykał przez 20 lat. W środku sucho jak wiór, konusy zorane. Dzięki Bogu miski piasty pozostały bez zarzutu. Trzeba przyznać, że dopasowanie nowych konusów i łożysk do takiej starszej maszyny stanowi spory problem. Musiałem wspomóc się zapasami z olszyńskiego serwisu Kross'a. Właśnie wszystko nasmarowałem i złożyłem. Może na kolejne 20 lat
  13. Lampeczka przednia na dynamo Axa Blueline50-T Auto Steady. Zastąpiła lampę Axa Echo15, która poszła do roweru żonki (która i tak nie lubi jeździć po zmroku). Efekt: Świetlna ekstraklasa zamiast okręgówki - wśród lampek na dynamo oczywiście.
  14. Masz rację, ale kto namówił mnie na zmianę hebli ? A tak naprawdę to już koniec zabawy z hamulcami i z pozostałym osprzętem raczej tyż. Oczywiście póki będzie wszystko działało. Musiałem za to zrezygnować ze stopki centralnej. Od strony napędu puścił spaw blaszki mocującej, która to była już spawana w przeszłości. Przy tamtej robocie pomimo chłodzenia wodą stopiły mi się kółka tylnej przerzutki. Z drugiej strony można było się spodziewać że puści, bo to był zwykły spaw, a rower nie ze zwykłej stali. Tak czy inaczej, kolejnego spawania nie będzie.
  15. Kolejne "wzmocnienie" roweru. Klocki hamulcowe Alhonga zmieniłem na Author ABS 3CC. Niestety nie zdążyłem wypróbować działania, bo u nas w zasadzie non stop leje.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...