Skocz do zawartości

clavdivs

Użytkownik
  • Liczba zawartości

    1 596
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Ostatnie wizyty

3 955 wyświetleń profilu

Osiągnięcia użytkownika clavdivs

Mentor

Mentor (11/13)

  • Automat Rzadka
  • Collaborator
  • Pierwszy post
  • Conversation Starter
  • Reaktywny

Ostatnio zdobyte

301

Reputacja

  1. Z racji że to ma nie być szczegołnie agresywna jazda i rozmiar 32c też swoje zrobi, myślę że można użyć troszkę tańszego kompletu opon niż opony o wartości połowy roweru. np https://www.centrumrowerowe.pl/opona-continental-grand-sport-race-pd4481/?v_Id=135232
  2. Nie muszę tego robić, bo mam więcej niż jeden rower, ale zdarzało mi się przekładać kasety, opony. Inaczej odczujesz tą zimę w dużym mieście, gdzie masz gdzie jeździć, inaczej na peryferiach gdzie bez opony z bieżnikiem się nie obejdzie. Jak bym umówił się z kimś na szosę, pozostać na oponie gravelowej i stawiać się w roli wiecznie goniącego, drzeć opony przez dziesiątki km po asfalcie, tylko dlatego bo.... no właśnie, lenistwa? @muchor Osobiście szedl bym w oponę 32c, na wynikach ci nie zależy, spadek osiągów będzie niewielki, (jeśli będzie w ogóle). Szersza opona to większa powierzchnia przyczepności, bezpieczniej, to niższe ciśnienie, łatwiej wymienić awaryjnie dętkę, nie musisz się wieszać na pompce by dobić powyżej 6bar. Rowery gravelowe są projektowane pod szerszą oponę, więc opona z szerszym balonem nie będzie miała dużego wpływu na geometrię roweru i jego zachowania.
  3. Sam musisz zdecydować, ale wydaje mi sie że taka opcja z przekładaniem ma sens, tym bardziej że nie chcesz wydać jakiś potężnych kosztów. Sam się przekonałeś że na oponie terenowej trudniej nadążyć. Dobra opona gravelowa, nawet jak ma dobre opory toczenia, to będzie szybko znikać w wyniku jazdy po szosie, szybciej trafi do kosza. Szosowa znacznie dłużej będzie użytkowana. Jak masz stojak serwisowy to ile taka przekładka może trwać, 15 min? Kazdy ma inne doświadczenia, czy się chce czy nie chce, ale trudno mi sobie wyobrazic sytuacje że umawiam sie z kimś na rower szosowy, męczyć sie kilka godzin, tylko dlatego bo nie chciało mi się poświęcić 15 min na wymianę kół.
  4. Nie ma konieczności takiego zakupu, rower na szczekach też działa. To nie jest tak, że rower na hydraulice to jakiś kosmos względem obręczowe.
  5. Ale że jak, rowery na szczekach nie jeżdzą? Dramatyzowaniem dla mnie jest to że rower szosowy bez tarcz , to nie rower. Z ta odsprzedażą też bym nie zabarwiał w pięknych kolorach, jak nie owiniesz rower w kokon, to wystarczy że porysujesz klamki, lub ramę i sprzedasz rower za pół ceny. Rynek jest przesycony. @Tomek595 @KNKS Mowimy o dwoch konkretnych rowerach, a nie o całym trendzie. Sensa jest na ramie ktora pomiesci 28c, szybko się zestarzeje i na rynku wtórnym będzie konkurować z gravelami, a te są o wiele bardziej uniwersalne.
  6. Znam podobny przypadek. Facet naczytał sie porad. Kupił karbonowego Gianta, na tarczach na 105, dosłownie "nec plus ultra". Rower przez 3miesiace wisiał w salonie, potem w przedpokoju, teraz stoi w garażu, szuka kupca. Rower na oponie 28c, nie potrzebuje tarcz. Wyjątkiem jest zamieszkiwanie w górach.
  7. Sensa nie miesci opon większych jak 28c,jak dla mnie tarcze w takim to przerost. Jak to ma być jazda w dobrej pogodzie( praktycznie tak jest) i bez większych gór, hamulce obręczowe są ok. Rower na tarczach na oponce 28c, nie wniesie zbyt wiele. Szosa na alu ramie z tarczami powinna mieścić wieksze opony, mamy rower całoroczny, wtedy inwestycja ma sens.
  8. Nic, to jakiś głupi sentyment bo Włosi robili dobre rowery w latach 90, jeszcze rozumiem to kryterium w rowerach szosowych, ale w grawelach?
  9. Rs1 to rower który ma w założeniu połączyć rower szosowy z gravelem, 2 w 1,tyle że: RSza 10 k, ma napęd 1rz, taki do jazdy po szosie sprawdza sie tak sobie, zdecydowanie wolał bym 2rz korbę. To Twoj pierwszy rower, wymiana mostka sztycy na inny rozmiar jest bardziej prawdopodobna, w RS1 te rzeczy to zintegrowane elementy, wymiana na inny z innym wymiarem może być problematyczna, w eskerze 6 to będzie dużo łatwiej. W twoich wyborach pojawiają się gravele z geomerią progresywną i takie z bardziej klasyczna. Taki z progresywną, lepiej bedzie sobie radził w terenie, bedzie bardziej przewidywalny i stabilny, lepiej sie sprawdza na wyjazdach z bagażem itp, ale będzie troszkę ospały na drodze szosowej. Warto zrobić sobie rachynek, jak bedziesz wykorzystywał. ja jestem zwolennikiem geometrii progresywnej, bo uważam że jazda w terenie jest dużo ciekawsza, bardziej odkrywcza i często z pozytywnymi niespodziankami i widokami, na szosie jazda na oponie szerszej niz 36c jest troszkę nudna.
  10. Eskery 6 z 2024 w dużo nizszej cenie, sa na grx 11rz a to bardzo dobry napęd. Nowy GRX 12rz wiele nie wnosi, względem starszej wersji, a podnosi koszty. W podsumowaniu Esker 6 2024 da ci to samo co z 2025, tyle ze zapłacisz mniej.
  11. @Mihau_ Tak kąt główki 69,5 długa baza kół ma wpływ na pozostałe parametry. Dłuższa rama, wypłaszczony widelec, szersze obręcze, miejsce na szersze opony, możliwośc montowania większej tarczy hamulcowej wszystko to by jeżdzic w bardziej wymagającym terenie, a ty przypisujesz mu łatkę "dziadkowozu". Uprzedzenia nic więcej. To że Mohoric jechał rowerem z niezgodnym z specyfikacją nie znaczy nic, tak samo sie dzieje z każdym rowerem szosowym, a nikt nie odbiera im tego że niektore modele nadaja się do czegoś więcej niż jeżdzenia po bulwarach.
  12. Podajesz jeden wymiar, w oderwaniu od innych. Taki "dziadkowóz" że dla kolegi kilka postów wyżej okazał się za długi. Mohorić wygrał, wiec Merida tworzy rower emerycki, by potem promować na wyścigach, marketingowe kuriozum. Nie wiem dlaczego na Silexie nie miało by się nie osiągać jakiś sukcesów? Progresywna geometria daje wsparcie na technicznych odcinakach w terenie, a tam można zyskać najwięcej, na szosie zyskuje się bardzo niewiele. @Patricks123 Merida 4000, fajna rama z wieloma trafnymi rozwiązaniami, miejsce na opony, BSA, karbonowa sztyca, może napęd troszkę biedny, ale działa. jak sie podoba i miałeś go pod tyłkiem, to czemu nie.
  13. Nie ma żadnych cech by twierdzić że to dziadkowóz, to są tylko jakieś dziwaczne uprzedzenia.
  14. Czyli wprowadza jak w błąd? Grizl jest rowerem cięższym, rama pod amor i mieści dość szerokie opony. @wiatrak2 Zapewne chodzi o dlugosc rury podsiodłowej. W XL masz 570 i sztyca graila to raptem 330mm, przy nodze 100cm na bank zabraknie sztycy. Sam bym się zastanawił nad tym parametrem, ja przy 193, noga 90, podsiodłowa 58cm, sztyca 350mm i wszystko to lata w okolicach max wysunięcia.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...