Skocz do zawartości

Solange

Nowy użytkownik
  • Liczba zawartości

    8
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Dodatkowe informacje

  • Imię
    Alicja
  • Skąd
    P-ń

Osiągnięcia użytkownika Solange

Świeżak

Świeżak (1/13)

  • Pierwszy post
  • Od tygodnia
  • Od miesiąca
  • Od roku

Ostatnio zdobyte

0

Reputacja

  1. Ychu, uwierz, że ja też nie wiem jak to robię, poprzednio jak pisałam na Rapid Rob - po tych samych terenach, w taki sam sposób przejechałam 5200km i do dziś ani jednej gumy ... W tym przypadku raz i drugi to kolec akacji, co teraz nie wiem, bo wczoraj wieczorem rower odstawiłam po jeździe dziś zeszłam po rower i flak .. Odstawiając rower wczoraj wszystko wyglądało ok...nie miałam czasu przed pracą sprawdzić dlaczego zeszło całe powietrze, ale irytacja ogromna .. Zmiana na bezdętkowe wymagałaby zmiany obręczy o ile wiem. Pomyślę, bo słyszałam dobre opinie, ale póki co potrzebuję zmiany już - dziękuję za sugestie odnośnie 2.25 i 1.5.
  2. Schwalbe Smart Sam – co w zamian ? Użytkuję nowy Kross Lea R6, opony założone fabrycznie Schwalbe Smart Sam 27,5x2,10 drutowa (https://www.rowertour.com/p/51683/schwalbe-smart-sam-27.5-dc-ls-opona-drutowa) . Przejechane mam jakieś 950 km i przez ostatnie 6 tygodni trzy gumy – opona czyszczona z kolców akacji, ostatnio przeglądana w serwisie, żadnych uwag poza tym, że smart samy są cienkie i maja taka tendencję do przebijania.. po serwisie 13 dni i znów guma. W drugim rowerze miałam założone od nowości Schwalbe Rapid Rob przez prawie 5200 km ani jednej gumy… Czy Smart Samy są tak cienkie, że łapią łatwo panę ? Czy możliwe, że mam jakiś kiepski egzemplarz – pana łapana tylko na przedniej oponie. Jeżdżę po terenach wszelkich, od asfaltu, po lasy, piachy, szutry itp. Szerokość obręczy w miejscu osadzenia opony to 19 mm (na obręczy jest to 19c). Wg tabel z wątku „Kompatybilność opon z obręczami” najszerszymi dedykowanymi oponami są te 50-584, a użytkowane przeze mnie obecnie (fabrycznie) to wg ETRTO 54-584. Czy z tego również może brać się problem z ich nadwrażliwością na przebicia? chociaż czytałam, że jest pewna tolerancja… Ogólnie opony są świetne jeśli chodzi o przyczepność, łatwość jazdy w terenie, piach nie stanowi żadnej przeszkody, gdy inni schodzą z rowerów…ale wydawanie co chwilę 20zł na dętkę i jeżdżenie z myślą kiedy znów za chwilę złapię gumę mija się z celem - myślę o zmianie na jakieś antyprzebiciowe, czy po prostu kolokwialnie mówiąc niezawodne, sprawdzone... Najpierw wybór padł na Schwalbe Smart Sam Plus 27,5x2,25 mają wkładkę GreenGuard, ale są one jeszcze szersze i kompatybilność z moimi obręczami tym bardziej się rozjedzie .. Pewnie najlepiej pewnie dobrać max 27,5x2.00, ale tu pytanie jakie – aby bieżnik był podobny do Schwalbe SS, by rower radził sobie w różnych warunkach, ale opona o dużej trwałości, komplet do ok. 200 zł. Dodatkowo myślę, o oponach Schwalbe Marathon Plus 27,5x1,5 jako zamiennych, gdy będę chciała więcej pojeździć po utwardzonych nawierzchniach (https://www.rowertour.com/p/43786/schwalbe-marathon-plus-27.5-x-1.50-sg-ts-opona-drutowa-reflex) i te mieszczą się w przedziale dla obręczy o szerokości 19 mm, dobrze myślę ? Będę wdzięczna za jakieś wskazówki, bo przyznam, przez bezawaryjną jazdę na rapid robach przez długi czas w ogóle tematem opon się nie zajmowałam.
  3. Wspominałam o R2, ale o Mce. W dwóch miejscach mierzyłam Mkę i skresliłam ze względu na minimalna odległość od górnej rury, chociaz wszędzie słyszę, że wysoka jestem i na pewno rozm. 19cali będzie na mnie dobry. No ale nie w tym modelu, przy tak prowadzonej górnej rurze. S-kę jakoś wyparłam w ogóle. Ale prawodpodobnie masz rację. Do mojego wzrostu 175cm tabelki pokazują jako najodpowiedniejszą dł. r. podsiodłowej 43 cm, po nodze 46 cm. Obecnie jeżdżę na tej damskiej "oszukanej" 19' ramie, bo ma długość 46,5 cm a nie 48. Męskie ramy zdecydowanie bardziej mi się podobają. 17' R2 spowoduje, że r.podsiodłowa będzie krótsza o 3,5 cm od obecnej, ale inne prowadzenie r. górnej właściwie nie spowoduje różnicy w przekroku. Dla utrzymania wypracowanej wysokości siodełka będę musiała o te 3,5 cm wyżej wyciągnąć sztycę. Koła niby większe, ale obniżenie suportu względem osi kół też większe. Obecnie mam sztycę o dł. 32 cm max wysunięcia 22 cm, a jeżdżę na 17cm wysunięcia. Do sprawdzenia czy proporcje wysunięcia siodełka do dł. r. podsiodłowej będą wciąż dobre. Horyzontalnie 1,2 cm więcej, ale jak dowiedziałam się z serwisu Krossa mostek w 17' jest 80 mm, a mam obecnie 100mm - do korekty. No ale kierownica też szersza. I wszystko gdzieś w proporcjach się podobnie poukłada. Pójdę tym tropem Dzięki Tyle teoretyzowania, muszę znaleźć Skę i sprawdzić. Od modelu R2 wyszłam w poszukiwaniu nowego roweru z budżetem ok. 2000zł.
  4. Rozumiem, że źle się zmierzyłam z długością ręki. Mierzyłam z filmikami, po dwa razy. Mam do wzrostu długie nogi, ale to chyba norma dla kobiet, ale i długie - jak mi się wydaje - ręce. No ale cóż, pomierzę się jeszcze raz z pomocą tzw. osoby trzeciej Edit: Pomierzone kolejny raz, przez inną osobę, różnice żadne lub drobne, wyniki AM / XC ... nic innego nie wymyślę...albo źle rozumiem sposoby mierzenia, albo się nie znam, albo jestem nietypowa, jeśli wyniki na to wskazują. Jako trzecią miarę wrzuciłam ustawienia roweru, na którym obecnie jeżdżę. AM / XC / obecny Level f2 Standover Height Range 30.7 - 31.3 Inches / 30.7 - 31.3 Inches / ok. 29,4-30,7 (ok 75-78cm) Virtual Top Tube Length 22.9 - 23.2 Inches / 23.3 - 23.7 Inches / 22,4 (57 cm) Stem Length 7.2 - 9.6 Cm / 9.7 - 11.3 Cm / 10 cm BB Saddle Position 67.8 - 73.8 Cm / 72.3 - 73.8 Cm / 71,5-72,5 cm Saddle Handlebar 51.4 - 53.2 Cm / 53.3 - 54.9 Cm / 53,5 cm Tak sobie myślę, czy przejście z Level F2 na Lea R6 z dłuższą rurą podsiodłową o 1,8 cm, przy tej samej długości horyzontalnej nie spowoduje finalnie niższego położenia siodełka dla zachowania wypracowanej wysokości BB-S, co spowoduje delikatne zmniejszenie Saddle Handlebar, a więc niejako skróci mi dystans do kierownicy, w którym mam teoretycznie najwięcej zapasu ... Pewnie można tą różnicę skorygować cofnięciem siodełka. A może nie ma sensu dobieranie takiego modelu .. :/ Nie potrzebuję radykalnej zmiany, starszy rower ma pozostać w użyciu w drugim miejscu zamieszkania, bo dziś wożę ze sobą ten jeden co dwa tygodnie w małym autku, a już mi się nie chce składać i rozkładać go.. Niezmiennie zauroczona jestem Level R2, ale tegoroczny model pozostawia mi jakieś 1,5-2 cm luzu w przekroku...co jest mało :/ nie mam możliwości odniesienia się do zeszłorocznego. Level F2 (2013) http://www.kross.pl/pl/2013/mtb-femiline/level-f2 Lea R6 (2016) http://www.kross.pl/pl/2016/mtb-woman/lea-r6 Level R2 (2016) http://www.kross.pl/pl/2016/mtb-xc-275/level-r2
  5. XC proszę Standover Height Range 30.7 - 31.3 Inches Virtual Top Tube Length 23.3 - 23.7 Inches Stem Length 9.7 - 11.3 Cm BB Saddle Position 72.3 - 73.8 Cm Saddle Handlebar 53.4 - 55 Cm
  6. Chciałam edytować, aby nie spamić, ale nie mam tej opcji w ostatnim poście. Jeszcze o długości górnej rury w Lea R6. Moje wyniki AM (jeżdżę raczej rekreacyjnie ze sportowym zacięciem, ale żadne wyścigi, maratony itp, więc chyba te są istotne ) Standover Height Range 30.7 - 31.3 Inches Virtual Top Tube Length 22.9 - 23.3 Inches Stem Length 7.2 - 9.6 Cm BB Saddle Position 67.8 - 73.8 Cm Saddle Handlebar 51.5 - 53.3 Cm Mostek w rozmiarze 19calowej ramy Lea R6 jest 90 mm. Na ile będę mogła go rozsądnie zwiększyć? W obecnym rowerze Level F2 (2013) długość efektywna górnej ramy jest praktycznie ta sama 573-575, a mostek 100 mm - jest dobrze, chociaż wydaje mi się, że mogłaby być długość większa - a z drugiej strony czasem drętwieją mi palce i czuję ból pod karkiem w okolicy łopatek, co świadczyłoby o ile dobrze się orientuję o zbytnim wyciągnięciu do przodu, oparciu na dłoniach i zadzieraniu głowy. Kierownica będzie 4 cm szersza od obecnej, co chyba również wpłynie na wyciągnięcie sylwetki ? (kiedyś wsiadałam na rower i jechałam, a teraz nad każdym cm się zastanawiam O.o)
  7. GTZaskar1991, dzięki. Laik jestem raczej, ale mniej więcej te 4 cm liczyłam biorąc pod uwagę rurę podsiodłową ciut dłuższą, wyżej suport od którego jest liczona na kołach 27,5 ukształtowanie górnej rury (wg zdjęć tylko niestety). Przekrok widziałam coraz częściej podają przy innych markach, w Krossie wciąż nie. Jeżeli nie uda mi się przymierzyć do ramy będzie to jednak zmiana, która nie powinna dyskwalifikować rozmiaru 19cali, o czym chciałam się przekonać
  8. Witam, użytkuję obecnie rower Krossa Lea f2 z 2013r., roz. L (19 cali) http://www.kross.pl/pl/2013/mtb-femiline/level-f2 Przy moim wzroście 175 i długości nogi wewnątrz uda 82 cm, mam dużo zapasu nad rura górną, tym bardziej przy damskiej stylizacji tego roweru. Ale potrzebuje drugiego roweru, przy okazji chciałabym wskoczyć na koła 27,5 i tu zaczęłam pierwotnie zastanawiac się nad Kross Level R2 w rozmiarze M: http://www.kross.pl/pl/2016/mtb-xc-275/level-r2 jednak pierwsze przymiarki mocno postawiły ten rozmiar pod znakiem zapytania, przede wszystkim z uwagi na wysoko prowadzoną górną rurę. Wówczas wpadł mi w oko model Kross Lea R6: http://www.kross.pl/pl/2016/mtb-woman/lea-r6 Nie mam mozliwości przymiarki, bo nigdzie stacjonarnie nie moge go znaleźć, ale patrząc na geometrię - czy Mka tego modelu będzie jakoś znacząco większa niż obecnej Lei F2 ? Jeżdżę głównie rekreacyjnie, po wszelkiego rodzaju nawierzchniach, płaszczyznach i wzniesieniach, ze szczególnym upodobaniem do leśnych szlaków. I nie pytajcie mnie dlaczego Kross, to tak jakbym miała tłumaczyć, dlaczego jeżdżę czwartym modelem opla, albo od kilkunastu lat mam kolejne i kolejne modele nokii :| A.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...