Skocz do zawartości

MusicMan

Użytkownik
  • Liczba zawartości

    44
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Dodatkowe informacje

  • Imię
    Przemek
  • Skąd
    Wawa

Ostatnie wizyty

276 wyświetleń profilu

Osiągnięcia użytkownika MusicMan

Odkrywca

Odkrywca (3/13)

  • Pierwszy post
  • Collaborator
  • Conversation Starter
  • Od tygodnia
  • Od miesiąca

Ostatnio zdobyte

8

Reputacja

  1. 2 szosy, 1 gravel - to samo. Rozmiar 56. Nie przejmowałbym się tym bardzo, poza tym, że mam przytartego i czarnego lewego buta - wygląda okropnie.
  2. Pomiędzy 30 a 35 jest wg mnie znaczna różnica. Co do roweru, który pokazałeś to on wygląda troche jak szosa ale pozycja jest dokładnie jak na góralu - wg mnie. Troche za bardzo. Testowałem wiele i sam wybralem speca diverge - coś pomiędzy, z mini amortyzatorem pod kierownica, który ładnie wybiera upierdliwe wstrzasy i oszczedza nieco nadgarstki. Problem, że trochę się cenią i w cenie E5 za 8500 katalogowo masz mocno średnie koła i Shimano 105, gdzie łańcuch lata jak opętany na wybojach (ultegra ma model pod "przełaje" od niedawna - możliwe ze warto zmienić). Ja wybrałem ze względu na odpowiadającą mi geometrię. To jest dla mnie ważniejsze bo osprzęt i tak powymieniałem - troche to upierdliwe ale mam co chciałem. Sztywna oś to podstawa. Czuc różnicę.
  3. Gravel a przełaj to nie subtelna różnica w budowie ramy. Typowy przełaj i typowy gravel to dwa różne światy. Kupując przełaja trudno liczyc na jakikolwiek komfort.
  4. Mam od 8 sezonów ten sam kask (lazer), z czego 4 nie używany. Warto zmienić na nowy? Ma to jeszcze jakiekolwiek właściwości?
  5. Gięcie typowe dla kierownic typu compact. Wg mnie bardzo dobre bo nie trzeba się schylać do asfaltu :), dzieki czemu częściej z tego korzystam. Podniesienie też fajne, bo dodatkowo kierownica w tym miejscu nieco spłaszczona. Ważne też jest ze to dobrze współgra z geometrią samego roweru i co najwazniejsze wpasowało się idealnie w moje preferencje :). Mam nadzieję, że trafisz bo to co pasuje mi, nie musi niestety Tobie.
  6. Co do kierownicy w Specu to mam taką w Divergu i jest bardzo wygodna. Na dzień dobry miałem ją wymieniać na jakiś karbon ale pozostawiłem ten nie do końca fajnie wyglądający kawałek aluminium - właśnie ze względu na wygodę. Górny chwyt bardzo wygodny. Dolny jeszcze bardziej :-). W klasycznej szosie rzadko jeździłem z dołem, chyba, że bardzo wiało albo było ostre tempo w grupie. W przypadku kier Speca nawet na treningowych trasach bardzo często używam dołu bo jest bardzo wygodnie, nie leżę tak jak na klasycznej sportowej szosie. Gięcie jest po prostu nie tak głębokie... do gravela czy roweru typu endurace to idealne rozwiązanie. Fakt, że i geometria samej ramy inna co ma zasadnicze znacznie... tak czy inaczej póki co nie zamierzam zamieniać mimo mało ciekawego wyglądu co dla mnie jest też bardzo ważne.
  7. MusicMan

    [ szosa ] Kącik szosowy

    Jeśli nie jesteś z okolić Tatr to będziesz przeklinac te 3 blaty - kwestia czasu. Sam to przerabiałem pomimo, że ostrzegali mnie inni
  8. Dziwne proporcje jak dla mnie, ale jak wygodnie to ok. Ja bym sprawdził czy jednak na poziomym siodełku nie będzie wygodniej.
  9. Jeździłeś na wszystkich? Trochę różne geometrie. Cube i Ridleya nie testowałem ale mam diverga - dla mnie mega wygodny rower. Porównywałem z kilkoma - orbea terra, GT grade, Rondo Ruut. Dla mnie Spec ma najwygodniejszą pozycję a Rondo chyba dawał największa frajdę
  10. ADAMOL, RZEZNIOR - jak wam sie spisuje SRAM? Kupiłem gravela na 105 (model ze sramem wykupili niestety) ale od razu podmieniłem na Rivala1. Tak pytam z ciekawości czy jesteście zadowoleni, bo w necie bardzo wiele pozytywnych opinii...
  11. W tej cenie na 105 będzie ciężko, a jeśli chciałbyś hydrauliczne hamulce w odpowiedniku 105 (RS505) to będzie jeszcze trudniej. Nie znam ani 105 ani Tiagry (jestem fanem campy i srama) ale o ostatniej Tiagrze piszą całkiem pozytywnie. Przy dużych dystanasach kiedy nie masz częstej zmiany przełożeń, kiedy nie scigasz się to moze starczy? Ja z Twoimi prefernecjami jazdy raczej kierowałbym sie geometria ramy a nie osprzętem. Koła w tej cenie i tak będą słabe. Zejście na słabszy osprzęt daje możliwość wyboru wsród modeli Gianta, Speca (dużo płacisz za firmę, ale Diverge jest super), z tańszych Marin itd. Ogólnie to będziesz miał raczej problem z możliwością przetestowania mniej popularnych marek, bo za wiele ich w sklepach nie ma. Zwróć uwagę jeszcze na fakt, że typowo podróżniczych i gravelowych rowerów nie ma aż tak dużo. Wiele z nich to przerobione przełajowe sprzęty, które wg mnie mają zbyt agresywną geometrię nie nadają się na 200km trasy po kilka dni z rzędu. Ale to tylko moje zdanie
  12. Mozesz napisac cos o tym widelcu w Treku? Chetnie pozbylbym sie amortyzator ktorego i tak nie uzywam a nie wieidzialem ze tak mozna Z innej beczki - sa XC ze sztywnym widelcem do kupienia od razu? Znam tylko orbee ale za ponad 20 tys.
  13. Czy w tym SKOCIE można bez problemowo wymienić korbę na 40 czy 44 i będzie to wszystko działać? Interesuje mnie taki wariant osprzętu na GX, ale korbe potrzebuję na min 40 i nie wiem czy sie da Przykładowo korba z grupy Rival1?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...