W tej cenie na 105 będzie ciężko, a jeśli chciałbyś hydrauliczne hamulce w odpowiedniku 105 (RS505) to będzie jeszcze trudniej. Nie znam ani 105 ani Tiagry (jestem fanem campy i srama) ale o ostatniej Tiagrze piszą całkiem pozytywnie. Przy dużych dystanasach kiedy nie masz częstej zmiany przełożeń, kiedy nie scigasz się to moze starczy? Ja z Twoimi prefernecjami jazdy raczej kierowałbym sie geometria ramy a nie osprzętem. Koła w tej cenie i tak będą słabe.
Zejście na słabszy osprzęt daje możliwość wyboru wsród modeli Gianta, Speca (dużo płacisz za firmę, ale Diverge jest super), z tańszych Marin itd. Ogólnie to będziesz miał raczej problem z możliwością przetestowania mniej popularnych marek, bo za wiele ich w sklepach nie ma.
Zwróć uwagę jeszcze na fakt, że typowo podróżniczych i gravelowych rowerów nie ma aż tak dużo. Wiele z nich to przerobione przełajowe sprzęty, które wg mnie mają zbyt agresywną geometrię nie nadają się na 200km trasy po kilka dni z rzędu. Ale to tylko moje zdanie