Skocz do zawartości

Marcin8452

Użytkownik
  • Liczba zawartości

    43
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Ostatnie wizyty

263 wyświetleń profilu

Osiągnięcia użytkownika Marcin8452

Ten od rowerów

Ten od rowerów (4/13)

  • Reaktywny
  • Collaborator
  • Dedicated Rzadka
  • Pierwszy post
  • Conversation Starter

Ostatnio zdobyte

3

Reputacja

  1. Jestem w stanie dojechać w różne rejony. Często jestem w Warszawie, mieszkam na Mazurach więc woj. warmińsko-mazurskie, podlaskie, mazowieckie i ewentualnie pomorskie są dla mnie najwygodniejsze, jeśli chodzi o dojazd. Natomiast jeśli ktoś, kto mi pomoże jest dalej, to rozważyłbym podjechanie ewentualnie wysyłkę.
  2. Cześć, jestem posiadaczem amortyzatora FOX talas 32 rlc (prawdopodobnie z 2008 roku). Chciałem dokonać serwisu tego amortyzatora (posiadam go kilka lat i był niewiele używany). Posiadam odpowiedni olej oraz części. Niestety znalazłem do tej pory tylko jedną instrukcję do tego amortyzatora od producenta w formacie pdf. Biorąc pod uwagę ilość oringów i uszczelek jakie są w zestawie do serwisu tego amortyzatora boję się, że nie poradzę sobie z jego serwisem sam. Chętnie odpłatnie wykonałbym serwis takiego amortyzatora wspólnie z kimś, kto ma w tym doświadczenie, aby w przyszłości samemu sobie z tym poradzić. Ewentualnie zlecę komuś dokonanie tego serwisu (beze mnie), a sam dostarczę wszystkie potrzebne uszczelki i części (już niedostępne nigdzie). Niestety obecnie serwisy dzielą się na 2 kategorie: 1) nie serwisują amortyzatorów (w szczególności fox'a) 2) serwisy specjalizujące się w serwisie amortyzatorów foxa nie chcą serwisować tego konkretnego amortyzatora, bo jest stary Będę wdzięczny za pomoc i kontakt do osób/miejsc gdzie mogę uzyskać pomoc przy serwisie tego amortyzatora.
  3. Udało mi się znaleźć chyba jedyny sklep, w którym mógłbym kupić zestaw uszczelek 803-00-078. Wyczytałem na zagranicznych forach, że FOX już ich nie produkuje, produkować nie będzie i wszelkie zapasy tych części się skończyły. Nie kontaktowałem się jeszcze z serwisami foxa, by potwierdzić te informacje, ale znalazłem serwis w UK, który jeszcze 2 lata temu wykonywał serwisy "starych" foxów. Tu jest instrukcja obsługi od FOX'a: https://drive.google.com/file/d/14zumyHdVox-vL18Lz2H6O9jxy1rP-rq0/view?usp=sharing A tu wrzuciłem plik z instrukcją serwisu widelca talas II: https://drive.google.com/file/d/1sq00XokWQQSHufmG8oYabsj3HOVcNmgI/view?usp=sharing Także jeżeli się nie mylę, to dzięki temu zestawowi mógłbym samodzielnie przeprowadzić serwis tłumika. Doczytałem, że prawdopodobnie do "zwykłego" serwisu będę potrzebował uszczelek 32mm z kołnierzem, więc możliwe, że te będą pasować: Zestaw uszczelek Racing Bros do amortyzatora Fox / X-Fusion / RockShox / Specialized AFR FLANGE (rowerowy.com) lub takie przeznaczone do amortyzatorów z lat 2003 - 2015 (więc te już na 99%): Uszczelki SKF Fox 40, Rock Shox, Marzocchi (dhshop.pl) Do tego potrzebuję olej, który już wcześniej podawałem: Red Line (Czerwony, Medium). Czy ktoś jest w stanie doradzić, czy nic nie pokręciłem? Jak zamówię części, to mogę mieć problemy ze zwrotami, a do tego niemal pewne jest to, że sam będę musiał przeprowadzić zarówno serwis olejowy i tłumika (będę robił to pierwszy raz). Może ktoś ma jakieś porady jak się do tego zabrać? Z instrukcją serwisu widelca powinno być łatwiej, ale w zestawie uszczelek do tłumika jest ich... sporo i obawiam się, że mogę się w nich pogubić.
  4. @Kowal1986 Serwis brzmi spoko, znalazłem w instrukcji nawet modele części, jakie producent zalecał do użycia przy wymianie sprężyn w amortyzatorach z tamtego roku. Tu instrukcje: FOXHelp 2008 Owners Manual, Rev B (ridefox.com) Z tych elementów jestem w stanie kupić: uszczelki fox'a pod golenie 32mm. Do tego alternatywny olej Red Line. Znalazłem też floar fluid, czyli olej do widelców oraz podkładk crush washer. W instrukcji przy informacjach o widelcach sprężynowych podany jest numer katalogowy uszczelek tych tłumików: 803-00-078. Problem jest taki, że nie wiem, czy ten zestaw uszczelek jest dla mnie. Drugim problemem jest dostępność tego zestawu serwisowego. Nie ma go chyba nigdzie na świecie w sprzedaży... Do doprecyzowania powiem, że widelec, to Fox talas 32 RL. Czy znasz jakiś godny polecenia serwis, który podjąłby się takiego zlecenia?
  5. Problem częściowo rozwiązany. Zapomniałem kompletnie, że wewnątrz pokrętła od blokady skoku jest regulacja prędkości odbicia. Była ona zablokowana, ale kombinerki pomogły ruszyć to pokrętło. Po odkręceniu maksymalnie tłumik momentalnie odbija amortyzator do góry i działa jak w pełni sprawny amortyzator. Nie spodziewałem się, że kilka sekund unoszenia się amortyzatora jest spowodowane zwyczajnie ... regulacją... Pozostała mi kwestia serwisu amortyzatora. Olej kupię Red Line (Czerwony, Medium). Co do uszczelek to dostępne w Polsce znalazłem też takie: Zestaw uszczelek Fox Racing Shox 32 (rowerowy.com) i na allegro: Zestaw uszczelek FOX 32 - 803-00-944 - 12001401339 - Allegro.pl Wygląda mi to na pełen komplet uszczelek, ale nie ma nic wzmianki o modelach pasujących do tego zestawu. Czasem gdzieś w tytułach aukcji zauważyłem wzmianki "od 2016", ale wygląd uszczelek na zdjęciach był chyba taki sam. Czy te uszczelki będą się nadawały i czy potrzebowałbym czegoś jeszcze o czym nie wspomniałem do przeprowadzenia operacji?
  6. Kiedyś zajechałem do serwisu rowerowego i pamiętam, że nie chcieli podjąć się serwisu tego amortyzatora z powodu braku chyba komory azotowej. Do tej pory nigdy nie serwisowałem amortyzatora, widziałem, jak się mniej więcej robi taki serwis, ale z racji tego, że nie chciałem niczego uszkodzić, albo z powodu braku odpowiednich narzędzi nie chciałem się w to bawić. Tym bardziej że wszystko było ok. Tym razem jednak coś nie działa i jeśli mówisz, że serwis rozwiąże sprawę, to chętnie podejmę się próby serwisu. Jak się nie uda, to będę szukał innego rozwiązania. Tym bardziej, że ten amorek był świetny (jak działał :D). Trochę poszperałem w tym temacie i na start mam już lekki problem - części do serwisowania. W Polsce znalazłem uszczelki, które powinny pasować: Zestaw uszczelek Racing Bros do amortyzatora Fox / X-Fusion / RockShox / Specialized AFR (rowerowy.com) lub Zestaw uszczelek Racing Bros do amortyzatora Fox / X-Fusion / RockShox / Specialized AFR FLANGE (rowerowy.com) Za granicą (UK) znalazłem cały zestaw rzeczy, ale bez możliwości dostawy do PL: TF 32mm Fox Refresh Service Kit - TF Tuned DIY Refresh & Service Kits - TF Tuned Zgodnie z informacjami na stronie producenta amortyzator zalany był olejem FOX Suspension Fluid 7wt. Znalazłem w Polsce alternatywę: olej Red Line Medium 10WT 2Brally Niestety poza uszczelkami i alternatywą oleju nie znalazłem pozostałych elementów potrzebnych do serwisu. Gdzie mogę znaleźć pozostałe części?
  7. Cześć, w najbliższym czasie jest szansa, że będę zmieniał amortyzator na MANITOU Markhor 27,5". Do tej pory rower był (i wciąż jest) na osi QR 9x100 i obręczach 26".Z każdym rokiem niestety ubywa już części do takiego zestawienia. O ile z przodu mam możliwość wymiany obręczy na sztywną oś wraz z amortyzatorem, to mocowania z tyłu nie zmienię. Jedyną rzeczą, jaką na tą chwilę będę zmieniał w rowerze jest amortyzator. W związku z tym zastanawiam się nad zakupem widelca pod koła 27,5 cala, aby w przyszłości być może mieć większy wybór części zamiennych. Z tyłu sprawdzałem i koła 27,5" się zmieszczą. W przypadku wymiany obręczy będę musiał się tylko kierować mocowaniem na QR, ale zarówno 27,5 i 26 cali powinny pasować. Wkładając dłuższy amortyzator wydaje mi się, że geometria roweru zmieni się nieznacznie. Na tą chwilę planuję jeździć na kołach 26", które są obecnie w rowerze. Co myślicie o takiej "inwestycji" w przyszłość?
  8. Cześć, posiadam amortyzator przedni fox talas 32. Widelec prawdopodobnie jest z 2008 roku (na stronie producenta wyglądem najbardziej przypomina ten co mam). Przy dociśnięciu amortyzatora schodzi on w dół normalnie, ale jego powrót jest jednostajny i bardzo, bardzo powolny. Pełne wypchnięcie widelca trwa dobre kilka sekund. Amortyzator nie był regularnie serwisowany, ale jego przebieg jak na wiek jest symboliczny (obstawiam max 1tys km). Na goleniach nie ma żadnych rys, a uszczelki wyglądają prawie jak nowe. Amortyzator nie był używany ani razu przez 2 lata i spróbuję jeszcze przetestować jego działanie podczas jazdy, jak się rozgrzeje. Czy ktoś wie, co może być przyczyną powolnego odbijania? Od razu nasuwa mi się drugie pytanie: czy jest możliwość i sens serwisowania tego amortyzatora i czy dam radę zrobić to samodzielnie? Alternatywą dla naprawy byłaby wymiana amortyzatora na Manitou Markhor i w sumie nie umiem się zdecydować, czy jest sens wydać 1500zł na nowy amortyzator (z manetką blokady i narzędziami), czy próbować naprawić ten amortyzator/wysłać do serwisu. Będę wdzięczny za pomoc w tym temacie.
  9. Cześć, mam przedni widelec - Marzocchi Bomber Z2, który domyślnie wyposażony jest w blokadę skoku na prawej goleni. Chciałbym zamontować u siebie manetkę, która będzie blokować skok widelca. Niestety fabrycznie widelec jest wyposażony tylko w pokrętło, bez wyjścia na żadną linkę, a w internecie nie mogę znaleźć informacji o tym, jak dobrać odpowiednią manetkę w moim przypadku. Znalazłem tylko materiały, gdzie ktoś miał już na goleni pokrętło z możliwością zaczepienia linki. Znalazłem taką manetkę MANITOU MILO. Wygląda ona na uniwersalną oraz jest w zestawie z elementami mocowanymi do goleni. Manetka blokady skoku MANITOU MILO - CentrumRowerowe.pl Czy coś takiego będzie działało w moim przypadku? Pozdrawiam, Marcin
×
×
  • Dodaj nową pozycję...