Nie znalazłem bardziej adekwatnego tematu, więc... Mam XCMa z Krossa A2 Level 2013. Amor dokładnie: SF-XCM-P-RL-26-100.
Zardzewiał mi jeszcze bardziej jak koledze. Zdecydowałem się go rezebrać (po raz pierwszy), po tym jak od miesiąca działa tak jakby cały czas była włączona blokada skoku - tj. z trudem ugina się na 2-3cm.
Wyjąłem ten element (tłok - czy jak to nazwać) z prawej goleni, na którym pisze, że zawiera gaz pod dużym ciśnieniem (żółta ostrzegawcza naklejka). Jak go naciskam rękami to działa z takim trudem jak złożony amor - i z tej przyczyny go rozebrałem. W tym elemencie zapewne tkwi problem, ale co ja mogę teraz z nim zrobić? Na żółtej naklejce pisze, że nie można tego rozkręcać (gaz pod ciśnieniem). Jak widać na zdjęciu - w środku korka pełno korozji. Jest tam dzyndzel od blokady i nakrętka. Jak odwrócę ten cały tłok z gazem "do góry nogami" (korkiem do dołu), to ten dzyndzel luzem wyjdzie na jakieś 0,5cm i z powrotem wpadnie jak odwrócę pion na właściwy.
http://imgur.com/a/PMqLJ
Oczywiście amor jest na złom - zeżarte korozją lagi grożą złamaniem przy mojej ostrej jeździe. Jakieś 2-3 miesiące muszę jeszcze jeździć na tym. Z korozją nic nie zrobię, ale chociaż tą blokadę może da się naprawić? Help!