Skocz do zawartości

Davitt87

Nowy użytkownik
  • Liczba zawartości

    10
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Dodatkowe informacje

  • Imię
    Dawid
  • Skąd
    Poznań

Ostatnie wizyty

131 wyświetleń profilu

Osiągnięcia użytkownika Davitt87

Świeżak

Świeżak (1/13)

  • Collaborator
  • Reaktywny
  • Pierwszy post
  • Conversation Starter
  • Od tygodnia

Ostatnio zdobyte

0

Reputacja

  1. Domyślam się, że Canyon dojedzie do mnie na dętkach (z tego co się zdążyłem zorientować to tak właśnie robią). Pojeżdżę na początku bez zmian i pomyślę co dalej. Przeryłem już pół internetu w tym temacie i widzę że zdania są strasznie podzielone. Mój mechanik odradza zamleczanie w szosie. Z dużo babrania. W najgorszym wypadku zmienię koła na hooked.😁
  2. Dzięki. Rozumiem, że nie ma konieczności zalewania opony mlekiem i mogę jeździć na detkach w takim systemie? Opony w tym Canyonie to Pirelli P Zero Race TLR.
  3. Dzięki Panowie! Zamówiony Canyon. 😊 Martwią mnie jedynie koła hookless w systemie bezdętkowym. Jestem w tym zielony, także będzie trzeba trochę wiedzy przyswoić. 😊
  4. Cześć wszystkim, Stoję przed ostatecznym wyborem szosy na najbliższy sezon. Tak naprawdę decyzję pomiędzy tymi dwoma modelami muszę podjąć do końca jutrzejszego dnia Mowa o: 1. Scott Foil RC 10 full Ultegra DI2 - model rocznikowy 2025 (kolor czarny mat). Pełna specyfikacja: https://www.scott.pl/produkt/1787/13349/Rower-Foil-RC-10-Black 2. Canyon Aeroad CF SLX8 AXS (napęd na SRAM FORCE AXS), rocznik 2025, kolor RAPID RUBY. Pełna specyfikacja: https://www.canyon.com/pl-pl/rowery-szosowe/rowery-aero/aeroad/aeroad-cf-slx/aeroad-cf-slx-8-axs/3966.html?dwvar_3966_pv_rahmenfarbe=R107_P03 W tym momencie mam rezerwację Scotta i trochę wątpliwości w tym temacie. Chciałbym Was prosić o radę. Co wybralibyście na moim miejscu. Pominimy temat ceny roweru - możemy na potrzeby porównania założyć że oba są w identycznej cenie. Moje wątpliwości do Scotta: 1. Kolor czarny mat i jego utrzymanie w czystości jak i również jakość lakierów matowych (łatwość powstawania rys itp.), 2. W tej specyfikacji nie ma pomiaru mocy (Canyon ma), 3. Brak zintegrowanego kokpitu w Scottcie na pewno na minus, 4. Sztyca modułowa która podobno lubi wydawać dzwięki. 4. Koła Syncros Capital - W Canyonie jest ZIPP Firecast 404 który wydaje mi się bardziej pożądanym. Moje wątpliwości do Canyona: 1. Forma dostawy - tylko zamówienie internetowe z dostawą w kartonie, 2. Napęd Sram AXS - nie miałem nigdy do czynienia (w ogóle nigdy nie jeździłem na DI2 - obecnie mam mechaniczną Ultegrę). Wiem, że SRAM będzie trochę droższy w eksploatacji (koszt kasety, łańcucha). Co byście na moim miejscu wybrali? Będę wdzięczny za wszelkie porady. :)
  5. @mati3Byłem dwa razy na sizingu i wspólnie z fitterem uzgodniliśmy rozmiar XL/58 z krótszym mostkiem (zamiast 120 zamówiłem 110mm). Przy moim dużym przekroku rower muszę dobierać do długości nogi. W rozmiarze L/56 rura podsiodłowa + sztyca byłyby za krótkie. Ręce też mam dosyć długie więc pozycja na XLce będzie ok. Po przeniesieniu wymiarów na JIGa, moja pozycja nie była wyciągnięta - było komfortowo (oczywiście jak na szosę aero 😄) Foil w rozmiarze XL odpowiada mniej więcej rozmiarowi L Canyona Aeroad CF SLX 8. Rower mam już zamówiony i czekam na dostawę do sklepu. Oczywiście na miejscu jeszcze wykonam jazdę testową. Moje jedyne wątpliwości budzi jedynie długość korby - w XLce jest 175mm. Na obecnym Treku jeżdżę na 172,5. Ostatnio widzę tendencję do skracania korby.
  6. KNKS - dzięki za info. Mihau_ - w XL rura pozioma ma 580mm, to jest 1,5 więcej niż w rozmiarze L. Dla przykładu - teraz w moim Treku Emondzie w rozmiarze 58 mam rurę długości 573mm + mostek 80mm. Załączam zdjęcia mojej pozycji na tym rowerze jako załącznik. Jak widać mam dosyć długie ręce - od górnej części ramienia do środka dłoni 68 cm. Korpus dosyć krótki. Jak go fittowałem to zrobiliśmy z nim max co się dało. Już tutaj powinienem mieć rozmiar większy. Jeśli dobrze rozumiem, w Scott Foil XL (rura 580 + mostek 110) w porównaniu do obecnej Emondy (rura 573 + mostek 80) moja pozycja będzie wysunięta do przodu raptem o 3,7 cm. Ocenicie wizualnie pozycję z załącznika? Aeroad fajny, ale odstrasza mnie forma jego dystrybucji i późniejsze problemy w razie reklamacji. Dodatkowo Scott ma dobry stosunek ceny do komponentów.
  7. KNKS, nigdy na tej szosie nie siedziałem. W okolicznych sklepach nie ma ani jednego modelu w tym rozmiarze do którego mógłbym się przymierzyć. Co innego przeniesienie wymiarów na JIG, a co innego wsiąść na prawdziwy rower. Po fittingu to była jedyna opcja, sklep z kolei był wyraźnie zszokowany że chcę XLkę, co trochę zbiło mnie z tropu. Próbowali podważyć fitting twierdząc, że sprzedawali rozmiar L na wzrost 190 cm i był ok. Po prostu szukam potwierdzenia, że robię dobrze zamawiając XL.
  8. Cześć wszystkim, Pozwolę się podpiąć pod temat z moimi wątpliwościami do rozmiaru ramy w Foil RC. Przymierzam się do zakupu tej szosy z rocznika 2025 i waham się między rozmiarem L/56 a XL/58. Mam 184,5 cm wzrostu i przekrok aż 94 cm. Byłem na sizingu i fitter powiedział, że ze względu na długą nogę rozmiar L/56 będzie za mały (długość rury podsiodłowej + max. wysunięta sztyca będzie na 822,40 mm). Ja potrzebuję 840-850 mm wysokość siodła. Przy XL sztyca na max będzie na wysokości na 840 mm (pod warunkiem że montowane są sztyce 380 mm z minimalnym wymiarem osadzenia w rurze podsiodłowej 100mm). Na fittingu wyszło, że jestem dobrze rozciągnięty. Nogi i ręce mam długie, korpus krótszy. Jeśli w XL wymienię mostek z seryjnie montowanego 120mm na 110 mm to według fittera będzie idealnie. Gdzieś na forum wyczytałem, że Canyon Aeroad w rozmiarze ramy M odpowiada mniej więcej geometrii Foila L/56. Jestem bardzo ciekawy Waszej opinii na ten temat.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...