Skocz do zawartości

morfeusz1805

Użytkownik
  • Liczba zawartości

    200
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Ostatnie wizyty

512 wyświetleń profilu

Osiągnięcia użytkownika morfeusz1805

Znachor

Znachor (6/13)

  • Dedicated Rzadka
  • Pierwszy post
  • Collaborator
  • Reaktywny
  • Conversation Starter

Ostatnio zdobyte

2

Reputacja

  1. Rozwodzimy się dlatego żeby wzbudzić w tobie zainteresowanie na forum chińskimi pedałami i zaślepkami żebyś ty w tym czasie nie jezdził rowerem. Jeżeli wywalenie 100 zł bez możliwości zwrotu a później ewentualnie śmietnik i nie jest ci to problemem. to ok, nie każdy lubi rozbijać się na proawo i lewo stówkami.
  2. Tak, widziałem na filmach podczas skręcania jak to w środku wygląda. Zaślpeka z jakiego materiału jest zrobiona? Czarna, gumowa uszczelka przy korbie jest przyzwoita, jak z wodoszczelnością w tych pedałach?
  3. Obejrzałem parę filmów porównawczych na YT chińskich pedałów, rozbierania ich i różnic, więc mam jakieś teraz wyobrażenie. 1. Z jakiego materiału jest zrobiona czarna zaślepka u góry na drugim zdjęciu? Rozumiem, że jest wkręcana w nylonową obudowę z gwintem? Właśnie o tej zaslepce mówiłem, że czesto gwint jest zerwany i ludzie ją gubią. Jak to wygląda w praktyce u ciebie, łatwo to uszkodzić? 2. Jak ze szczelnością pedałów i czernej uszczelki na końcu? W porównaniach mówią, że jest bardzo słabej jakości, krucha i słabo spełnia swoje zadanie. Tylko nie wiem, czy to dotyczy wszystkich chińskich marek. 3. Inne chinskie firmy różnią się jakością, czy nieważne co kupisz, ale żeby miało 3 łożyska maszynowe a jakość i tak będzie podobna?
  4. Dzięki za info. Tak wiem, że te piny to zwykłe śruby. Czy mi się wydaje, czy te śruby M3 są z nakrętkami które są w zagłębieniach? Czy łatwo później taką nakrętnę zakręcić skoro chowa sie ona w wydrążonym otworze (przynajmniej te w nylonowej wersji)? Piny (śruby) można kupić, ale co z nakrętkami kontrującymi jeżeli pęknie albo się zgubi? Mówisz, że to plastik? W pedalach aluminiowych też jest z plastiku? Ciężko mi uwierzyć w trwałośc tego wszystkiego. Masz model nylonowy, czy aluminiowy? Długo jeździsz? Nakrętna kontrująca nie odpadła, gwintu nie zerwałeś?
  5. Na początku zastanawiałem się kupić coś z Ali. Szczególnie polecane są tu MZYRH i ThinkRider na 3 łożyskach maszynowych. Ale wyczytałem że zaślepiki są aluminiowe, delikatne i są częste przypadki urwania gwintu. Także zdarza się, że odkręcają się i gubią. Jak z tym jest? Można te zaślepki zastąpić czymś trwalszym ze sklepu metalowego? Żeby nie było tak, że pedał zaraz będzie do wyrzucenia przez głupią zaślepkę. Aluminiowe czy nylonowe? W pedałach z nylonu zaślepka jest przykręcana do plastikowego gwintu obudowy, czy jest to inaczej skonstruowane? Nie martwię się, że pedał może się połamać, bo aluminium też nie jest jakieś wyjątkowo trwałe, ale jeżeli nie jest to przyklejane, ale na gwintach w plastiku, to z doświadczenia wiem, że na pewno długo nie pożyje. Ile kosztuje przyzwoite budżetowe łożysko maszynowe w Polsce, czy za wielkim murem? W Polsce na portalu aukcyjnym widziałem cenę 17 zł z szt. Jeżeli takie są ceny łożysk, to za 6 szt. można kupić komplet pedałów. Wiec mam dylemat, gdzie tu jest marketing i wyciąganie kasy a gdzie rzeczywiście można więcej wydać, mieć przyjemność z jazdy i spokój na lata. Czy kupować pedały z dobrymi tanimi łóżyskami maszynowymi (jeżeli takie istnieją) i je co jakiś czas wymieniać (oczywiście z trwałą zaślepką), czy klasyczne z łożyskami kulkowymi, ślizgowymi czy mix wszystkich i co parę lat wymieniać na nowe a stare na śmietnik? Jeżdżę rekreacyjnie, metalowe piny moga być (będzie potrzeba to zeszlifuje, wygładzę). Interesuje mnie trwałość i najlepszy stosunek jakości do ceny.
  6. To, że wcześniej wózek był lepiej napięty niż teraz? I cóż ja w tym wypadku mam ci odpowiedzieć? Czy tylko ja o tym pisałem, że napięcie wózka się zmienia z upływam czasu? Rafał87 także twierdzi, że u niego wózek stał się luźniejszy. Też mu nie wierzysz? Myślę, że nie mam żadnego interesu aby mówić nieprawdy, bo to mi bardziej zależy, a nie jestem typem rowerzysty, który chodzi tylko do mechanika i nie wie co się dzieje z rowerem. Musisz mi wierzyć na słowo. To ty chcesz bardziej mnie przekonać że coś jest niemożliwe. Jest to model XT z długim wózkiem. Może uda mi się znaleźć gdzie jest to napisane dokładnie na przerzutce. Ale jakie ma to znaczenie jaki dokładnie model? Mam ci pokazać na zdjęciu że łańcuch jest luźny i wózek ledwo odbija, bo mi nie wierzysz? ;-) Jestem bardzo wdzięczny za każdą pomoc. Ale jeżeli Uzurpator mi wmawia, że na pewno wózek jest odpowiednio naciągnięty a pewnie mam wyjechany napęd, gdzie w przypadku luźnego wózka nie ma to w ogóle znaczenia w jakim stanie jest napęd, to mój ton do takich osób jest odwzajemniony. Więc dyskusja bez sensu idzie w kierunku nie jakie są fakty i co z tym zrobić, ale przekonywanie się wzajemne kto ma rację. Albo Uzurpator mi wierzy, że wózek jest luźny, albo nie. Ja nie chce dyskutować nad metalurgią, czy sprężyna jest w stanie się rozciągnąć, tylko nad tym co jest teraz. Żeby problemem był przeskakujący łańcuch a wózek był odpowiednio napięty, to nie zakładałbym tematu, bo tak jak napisałeś, powodów tego byłoby o wiele więcej. Sznib. Będę miał czas i sprawdzę, bo może rzeczywiście wyskoczyło z tej dziurki, choć chodzi mi po głowie, że jednak siedzi tak jak siedziało wcześniej. Ale upewnić się nie zaszkodzi.
  7. A wy dalej to drążycie. Wózek jest tak słabo napięty, że nawet nie trzyma sztywno łańcucha. Co ma do tego długość łańcucha i stan kasety? Mnie nie chodzi o to, że łańcuch przeskakuje, bo to oczywiste, ale o stan słabo napiętego wózka. A to, że komuś dalej sprężyna działa, to nie znaczenia. Może pracownik, który robił tę sztukę był na kacu, może warunki użytkowania sprężyny były inne, może tak jak mówi Marvelo, piach, który tam się znalazł pomógł w jej rozciągnięciu się? Czy mi się wydaje, czy część komentujących chce powiedzieć, że nie odróżniam dobrze napiętego wózka w przerzutce? Na silę chcecie mi udowodnić, że rozciągnięcie fizyczne sprężyny nie jest możliwe i mam jakąś schizofrenię, bo wymyślam coś, co nie ma prawa się zdarzyć? Pomijam przyczynę, bo mogło być ich tysiące.
  8. Wiem że coś takiego istnieje, ale pojęcia nie mam, jak to się ma do Shimano. Nie chciałbym wpaść z deszczu pod rynnę. Czy np. ta R9 nie obsłuży kasety 32z, czy tylko koronki 30 i 32?
  9. Tak wiem, rozkręcałem, sprawdzałem, nic to nie daje.
  10. Uzurpator, ty tak poważnie, czy sobie jaja robisz? Czy myślisz, że w obecnych czasach wszyscy są aż tak nieświadomi i nie wiedzą jak powinna wyglądać siła naciągu przerzutki? Czy myślisz, że przy praktycznie wiszącym łańcuchu nie sprawdzałem sprężyny? Sprężyna jest tak słaba, że ledwo co odbija. Czy wiesz co to jest zmęczenie materiału, tym bardziej, że jest niskiej jakości?
  11. Jeżeli sprawdzam paluchami siłę naciągu, to chyba wiem gdzie leży przyczyna. Łańcuch nawet nie jest sztywno naciągnięty tak słaba jest ta sprężyna. Zmęczenie materiału to mit? Oczywiście, że jeżeli byłaby grubsza sprężyna, to pewnie tego problemu by nie było. W serwisie mówili, ze te modele, tj. M772, czy 771 mają słabe sprężyny, więc nie chce mi znowu tego bubla kupować. Jak w modelu M592 wygląda sprawa z brakiem śruby baryłkowej? Czy o wiele trudniej ją później ustawić? Są jakieś zewnętrzne śruby? Z tego co czytałem, to jest taka możliwość. Czy M592 ma lepsza sprężynę od M772? Rozumiem, że nie ma sprężyn w serwisie a inni producenci chińscy czy inni odpadają? Dokładnie.
  12. Cześć, Szukam budżetowej przerzutki jak w tytule na tył. W mojej obecnej leciwej już trochę XT (nie pamiętam modelu: 772, 771?) odmawia posłuszeństwa sprężyna, która tylko na początku spełniała swoje zadanie, później było tylko gorzej. W tym momencie ciężko przycisnąć na pedał, bo zaraz przeskakuje na kasecie. Chyba, że jest możliwość zakupu samej sprężyny, bo używki wiadomo, że też mogą być wyrobione. Może ktoś się w tym orientuje. Jeżeli jednak nie ma części zamiennych, to co sprawdzonego w boju na dzień dzisiejszy jest jeszcze warte zakupu? Oczywiście podstawa to mocna sprężyna, łatwość regulacji, trwałość. Nie musi być w shadow itp. Zmiana napędu na dzień dzisiejszy odpada. Może coś już fajnego Chińczycy wymyślili, a najlepiej ze sprzęgłem? Kompletnie nie orientuje się w ich sprzęcie, a wiem że producenci coraz częściej sięgają po firmy trzecie a nie tylko te dwie oblatane. Korba SLX 3x9 i manetki Alivio.
  13. Otwierasz zamek w u U-locku, wyciągasz, zamykasz rower. Ponownie przychodzisz, otwierasz ściągasz, wkładasz do pasów, zamykasz kluczem. Te czynności robisz z każdym uchwytem, niezależnie od producenta, bo fizycznie się nie da inaczej. Różnica jest tylko taka, że u dołu jest dodatkowy uchwyt, aby wszystko było stabilne. W uchwycie od światełek nie kręcisz śrubką do końca, wystarczy kilka obrotów aby szczeki się nie otwierały - 3 sek, dodatkowego czasu. No tak, cała wieczność.....;-) Czym się różni powyższy uchwyt (zdjęcie na górze) od tego co zrobiłem? Tu jest dodatkowy pasek na rzepę. Kierunek myślenia podobny, ale na powyższym zdjęciu uchwyt może się obijać o ramę. Chyba że tak jak na zdjęciu u dołu, gdzie są przymocowane rzemienie, ale ten pomysł do mnie nie przemawia. Oczywiście można u dołu jeszcze inaczej zabezpieczy aby się nie majtało, ale miałem ten uchwyt od lampki pod ręką i tak zrobiłem. Rozumiem, że ty masz wyjątkowy patent, którym możesz ze wszystkimi się podzielić. ;-)
  14. Wracając do tematu. Kupiłem 5 cm taśmę o grubości 3 mm i do tego klamrę z węższym paskiem ze starej uprzęży dla psa. Poszedłem do tapicera z zabezpieczeniem, który mi zszył i gotowe. Miałem z Ali uchwyt do lampki, który dolną część zabezpieczenia przytrzymują, aby nie gibało się na boki. Oczywiście cały ciężar utrzymuje się na tych paskach, które przyczepiłem do 2 prętów w siodle. Proste, tanie, wygodne i nie wypadnie.
  15. Witam, Nieszczęścia chodzą parami. Po wystrzeleniu opony chciałem włożyć rower do bagażnika samochodowego, ale nie mogłem zdjąć koła przedniego. Okazało się później, że szpilka samozaciskowa w osi piasty tak się zacisnęła, że nawet młotkiem nie mogłem jej wybić. Ruszyłem może z 2 cm. Kawałek szpili zostało, ale poprzez wybijanie oś piasty się trochę zdeformowała. Czy jest możliwość dokupienia samej ośki do tej piasty i gdzie? Wiem że jest na tylne koła, ale nie znalazłem na przednie. Kupno piasty, przeplot szprych, to w budżetowym kole nie jest opłacalne.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...