@ksikorski
Już dawno wiadomo że koło, dętka i opona potrafią się przesunąć podczas jazdy lub hamowania jeśli dla Ciebie to nieistotne no cóż. Czasami nieoczekiwanym zjawiskiem przy hamowaniu jest ścięcie wentyla przez obręcz. W kolarstwie zawodowym wiele lat używano przyklejanych opon, dopóki nie pojawił się system bezdętkowy.
Warto poczytać poradnik Schwalbe, oni sami napisali że przez wiele lat byli sceptyczni co do opon bezdętkowych ale po przemyśleniu tematu zmienili zdanie.
@Chociemir
Jak kolarz pójdzie do toalety to rower pojedzie dalej sam
Nikt przy zdrowym podejściu nie rozważa wagi samego roweru, patrzy się na całość i rozważa co ma ekonomiczny i zdrowotny sens. Kolarz z dużą nadwagą na 6 kg rowerze pewno jeszcze z karbonu i bagażnikiem na dachu samochodu, żeby przejechać 5o km po szosie w zalesionym terenie, fajne.
@ChuChu
Masz rację jako pojęcie tyczące się materiału opony odporność na przebicie nie wrasta, jeśli rozpatrujesz oponę z mlekiem i bez mleka to przyznasz że ta z mlekiem przebita się załata i może nawet tego nie zauważysz.
@Kettler
Kto od Ciebie tych ciśnień wymaga :)?
Po wielu latach jazdy na 8 barach, stwierdzam podobnie jak wielu kolarzy że dużo lepiej jeździ się na szosie przy niższych ciśnieniach i przekonanie że więcej znaczy lepiej można sobie darować. Oczywiście opona i obręcz musi być szersza.