Skocz do zawartości

Kanister

Użytkownik
  • Liczba zawartości

    87
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Dodatkowe informacje

  • Skąd
    jest prąd?

Ostatnie wizyty

555 wyświetleń profilu

Osiągnięcia użytkownika Kanister

Entuzjasta

Entuzjasta (5/13)

  • Dedicated Rzadka
  • Pierwszy post
  • Collaborator
  • Conversation Starter
  • Od tygodnia

Ostatnio zdobyte

12

Reputacja

  1. Naprawa widelców i kierownic to proszenie się o problemy. Podobnie zresztą naprawa niektórych uszkodzeń w przypadku ram.
  2. Na to już sobie sam musisz odpowiedzieć. Wszystko zależy od tego w jaki sposób i w jakich warunkach użytkujesz sprzęt. Interwału olejowego w samochodzie chyba nie przedłużasz gdy wlejesz "olej premium"? Zresztą co wy chcecie w tych rowerach smarować jak dzisiaj w większości miejsc są wszelkiego rodzaju łożyska maszynowe których wymiana kosztuje kilkadziesiąt zł i kilka minut gdy są zużyte.
  3. Robicie igły z widły. Wykluczając użycie smalcu do smarowania jakichkolwiek łożysk w rowerze to użycie każdego z wymienionych produktów będzie miałopodobny efekt na zużycie części. Nawet najcudowniejszy smar polegnie jeżeli nie zadba się o cykliczny przegląd tych elementów. Nawet na smalcu nie będzie dramatu jeżeli przegląd robić się będzie wystarczająco często.
  4. Prawdopodobnie szukasz Effetto Mariposa CarboGrip.
  5. Korzystałem z usług Transalp.pl. Ogólnie polecam, organizacja, trasy i atmosfera na wyjeździe była super.
  6. I tutaj mogą mieć rację w jakiejś części przypadków ponieważ przeprowadziłem taką próbę na kierownicy po wypadku. Co więcej ciężko ją było nawet o krawężnik połamać
  7. Upewnij się, że jarzmo nadaje się do siodełek z karbonowymi prętami. Jeżeli nie widzisz uszkodzeń w tej chwili to po prostu jeździj. Jest mało prawdopodobne, że siodło zostało uszkodzone tak, że odpadnie samo z siebie. Mówię to z doświadczenia ponieważ jedno siodło w rowerze górskim podobnie uszkodziłem i długo jeździłem z pękniętym :)
  8. To ja dodam konkretne doświadczenia z Soudal Dry Wax. Od kilku tygodni testuje go i jak byłem mocno sceptyczny tak teraz jestem pozytywnie zaskoczony. Wyszejkowałem łańcuchy w meglio, kaseta i blaty zostały wyczyszczone na sucho. Pierwsze smarowanie zostało przeprowadzone na dwa razy w celu odpowiedniego spenetrowania ogniw łańcucha. Niestety w przypadku szosy łańcuch nie do końca został "wysuszony" przez szejkowanie ze starych smarów co powoduje wyciskanie czarnego wosku. Niemniej jednak ten wosk nie brudzi tak jak olej. Wosk w butelce wydaje się bardzo wodnisty natomiast podczas nakładania na pojedyńcze ogniwa formuje trwałe krople. Na szosie napęd jest odrobinę głośniejszy niż na tradycyjnych olejach. Na spokojnie można przejechać ~150-200km na jednym smarowaniu i mi to wystarcza. Trochę napęd brudzi ale łatwo np.: zetrzeć ten brud z rąk - prawdopodobnie to wina ze mało skutecznego szejka. Na MTB jest o wiele lepiej niż na tradycyjnych olejach. W suchych warunkach po 3-5 godzinach jazdy w 100% w terenie napęd jest jedynie przykurzony. Działa cicho i precyzyjnie. Po jeździe wystarczy opłukać wodą, wytrzeć do sucha i ponownie nasmarować. Minusy: Cena/wydajność per butelka - w porównaniu do klasycznych olejów zużywa się go szybciej Konieczność wcześniejszego aplikowania (czas schnięcia >1-2h+) Wykruszanie się wosku/odkładanie się go pomiędzy zębatkami kasety Ogólnie zamierzam kontynuować korzystanie z tego produktu. Zobaczymy jak będzie zachowywał się w mieszanych warunkach pogodowych. Spodziewam się podobnej wydajności jak z Shimano PTFE.
  9. Tak, to ogólne przetarcie z oleju i kurzu a nie polerowanie na błysk (ścierka na kietę i kilka obrotów w tył). Zazwyczaj również robię to po każdej jeździe i nie zajmuje mi to więcej niż 2minuty. Ma to taką zaletę, że syf się na napędzie nie zbiera i wtedy przy grubszym myciu wszystko elegancko schodzi obojętnie jakimi środkami
  10. Nie ma sensu namiętnie szejkować w diabeł wie jakich specyfikach. Wystarczy regularnie co 1-3 jazdy wytrzeć łańcuch, kółeczka, zębatki szmatą nawilżoną płynem do mycia naczyń lub jakimkolwiek innym środkiem. Dodatkowo można użyć szczotki na sucho jeżeli ma się warunki(garaż, piwnica). Zajmuje to mniej niż 5 minut nawet w mieszkaniu. Raz na jakiś czas przy okazji mycia roweru można przejechać się na myjnię bezdotykową, użyć piany aktywnej (lub ulubionego środka) i kilka razy porządniej przejechać szczotką napęd. Takie są moje standardy wypracowane przez lata doświadczeń.
  11. Rozglądam się za przyzwoitym światełkiem które można zamontować na kierownicę szosową aero. Zależy mi na tym aby pozwalała na jazdę z prędkościami 30-32kmh, nie kosztowała milionów monet i dobrze żeby miała odcięcie. Na dzień dzisiejszy mam EDC X1 ale niestety nie ma odcięcia, ani dobrego mocowania na taką kierownicę
  12. Używał ktoś tego wosku momum w niskich temperaturach 0-5*C? Squirt wypuścił jakiś inny olej o zmienionej lepkości na takie warunki. Jeżeli rzeczywiście napęd w takim stanie jak na zdjęciach Eathana wystarczy spłukać wodą to zaczynam się mocno zastanawiać nad sprawdzeniem tego produktu.
  13. Jeżeli ma się centrownicę w stylu Bitula to wystarczy obrócić koło i od razu widać czy jest przeciągnięte w którąś stronę Jest z centrowaniem trochę zabawy ale warto się tego nauczyć, przynajmniej w przypadku mało poważnych awarii koła nie trzeba marnować kilku dni nim serwis nam to naprawi tylko można szusować. Natomiast jak jest czas to warto oddać koło do speców którzy tylko z kół żyją
  14. Witam, Szybkie pytanie - czy da się pożenić lewe ramię korby M7100 z prawym M7000? Widzę, że pomiędzy modelami jest różny Q-Factor o 2mm. Na co by to wpływało?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...